Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin suvaitsematon ja minulla oli ennakkoasenteita, jouduin myöntämään sen itselleni.

Vierailija
29.09.2008 |

Olen entinen koulukiusattu joten luulin että osaisin suhtautua ihmisiin paremmin kuin mitä sitten paljastui. Luulin, että osaan katsoa pintaa syvemmälle, mutta jouduin huomaamaan että minullakin oli typeriä käsityksiä ja "sääntöjä" siitä minkälainen ihmisen pitää olla ennen kuin hän "hyvä" tyyppi.

Uusi miesystäväni sen minulle tietämättään opetti. Tapasimme, ihastuin ja rakastuin. Hän on aivan loistava personaa, omaa ihanan luonteen, on älykäs ja huomaavainen. Mutta ulkoisesti on niitä, joita yleisesti pidetään dorkina, tyylitajuttomina ja ei-coolina. Tajusin vasta kun tässä yksi aamu mentiin lenkille ja oli kylmää, että minäkin olen arvottanut ihmisiä ihan väärillä kriteereillä. Mieheni tempaisi päähänsä pannan, siis sellaisen neulotun korvien lämmittäjän. Ja hetkisen olin kauhistunut, eihän sellaista käytä kuin täysin dorkat ihmiset. Sitten rupesin miettimään. Miesystäväni ei todellakaan ole dorka, ja ulkona oli kylmä. Mikä sen järkevämpää kuin suojata korvat tuulelta, mitä väliä sillä on miltä vaatekappale näyttää jos se on puhdas, siisti ja käytännöllinen. Toivottavasti osaan jatkossa suhtautua avoimemmin uusiin ihmisiin, etten heti lokeroi heitä jostain yhtä tyhmästä pienestä syystä "epäsopiviin".

Ei muuta, piti tämä vain kirjoittaa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinua on tuomittu ulkoisten tai vastaavien asioiden perusteella kun olet ollut kiusattu. Mulla sama tausta ja olen kova arvottamaan juuri ulkoisen yms. perusteella :( Opettelen toki pois tästä..

Vierailija
2/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luullut, että jos toista on kiusattu pinnallisista pikkuasioista, niin tämä kiusattu ei sitten toisia arvostelisi näistä asioista. Mutta nähtävästi olin siinä väärässä.

Mutta hyvä jos huomaat itsessäsi negatiivisia piirteitä. Kaikilla meillä niitä on, ja niitä voi korjata vain jos ne huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nimiteltiin ja haukuttiin mm. tyhmäksi, huoraksi jne. Tönittiin jonossa, kiskottiin hiuksista, jätettiin ryhmien ulkopuolelle, valittiin viimeisenä liikkatunnilla joukkueisiin vaikka olin ihan hyvä liikunnassa. Ryhmätöitä tehtäessä opettaja sitten pisti minut johonkin ryhmään kun en muuten päässyt, mutta en saanut tehdä mitään tai vain "hanttihommia" toisten käskyjen mukaan. Koulumatkalla linja-autossa en päässyt kenenkään viereen istumaan, koulun jälkeen ajettiin nuorisotalolta pois, kylille en sitten enää iltaisin enää uskaltanut. Ainut kaverini hakattiin pahasti, minua "vain" uhkailivat mutta eivät onnistuneet koska linnoittauduin kotiin enkä mennyt ulos yksin koulun jälkeen. Muotivaatteita minulla ei ollut koskaan, ja tykkäsin pukeutua oman tyylin mukaan. Tämä tietenkin riemastutti kiusaajia ja sai heidät haukkumaan vaatteitani. Minusta keksittiin päättömiä juoruja, että olisin tehnyt vaikka mitä.

Tuossa oli nyt ne mitä ensimmäisenä tuli mieleen, pahinta oli kaiken ulkopuolelle sulkeminen ja jatkuva pelko että kohta jotain tapahtuu

T:ap

Vierailija
4/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nimiteltiin ja haukuttiin mm. tyhmäksi, huoraksi jne. Tönittiin jonossa, kiskottiin hiuksista, jätettiin ryhmien ulkopuolelle, valittiin viimeisenä liikkatunnilla joukkueisiin vaikka olin ihan hyvä liikunnassa. Ryhmätöitä tehtäessä opettaja sitten pisti minut johonkin ryhmään kun en muuten päässyt, mutta en saanut tehdä mitään tai vain "hanttihommia" toisten käskyjen mukaan. Koulumatkalla linja-autossa en päässyt kenenkään viereen istumaan, koulun jälkeen ajettiin nuorisotalolta pois, kylille en sitten iltaisin enää uskaltanut. Ainut kaverini hakattiin pahasti, minua "vain" uhkailivat mutta eivät onnistuneet koska linnoittauduin kotiin enkä mennyt ulos yksin koulun jälkeen. Muotivaatteita minulla ei ollut koskaan, ja tykkäsin pukeutua oman tyylin mukaan. Tämä tietenkin riemastutti kiusaajia ja sai heidät haukkumaan vaatteitani. Minusta keksittiin päättömiä juoruja, että olisin tehnyt vaikka mitä.

Tuossa oli nyt ne mitä ensimmäisenä tuli mieleen, pahinta oli kaiken ulkopuolelle sulkeminen ja jatkuva pelko että kohta jotain tapahtuu

T:ap

Vierailija
5/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että kysessä on joku psyykkinen itsesuojelumekanismi. Älytön kylläkin... T. olinkohan 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän