Montako prosenttia lastesi vaatteista on
a) uutena normaalihinnalla ostettuja
b) alesta uutena ostettuja
c) lahjaksi saatuja
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja
e) lainassa joltakin
f) kirppikseltä tai muuten käytettyinä ostettuja?
Kommentit (59)
Kaksoset ovat tyttö ja poika joten eivät "peri" toisiltaan yhtään mitään. Kolmannelle lapselle, joka on poika, säästän kaikki isoveljen vaatteet.
Mitä isommat lapset -> sitä hankalampi on löytää kirpparilta vaatteita!!! Pojille on erityisesti vaikea löytää, pojat ilmeisesti kuluttavat housunsa nopeammin kuin tytöt.
Isommille lapsille ostan lähes kaiken uutena, joka täysihintaisena tai aleista. Lahjaksi emme saa mitään vaatteita. Jonkin verran voimme saada veljeni perheeltä jotain housuja ja kenkiä tytölle.
Ostan silti myös pikkuveljellekin vaikka hän käyttää paljon isoveljen vanhoja.
Itsekin myyn kirppiksellä eteenpäin tai sitten annan sukulaisten lapsille.
Itse ollaan ostettu suurin osa uutena, niin normaalihintaisia kuin alesta. Jonkin verran on kaverilta saatuja ja lahjaksi ostettuja. Lainassa ei ole yhtään ja kirppikseltä vähän.
a) uutena normaalihinnalla ostettuja: 5%
b) alesta uutena ostettuja: 5%
c) lahjaksi saatuja: 30%
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja: 50%
e) lainassa joltakin: -
f) kirppikseltä tai muuten käytettyinä ostettuja?: 10%
joten kaikkea ei voi kierrättää isommalta pienemmälle. Suvussa ei ole isompia lapsia joilta saisimme käytettynä mutta on taas paljon pienempiä joille me annamme vanhat vaatteet. Myyn ja ostan huutiksessa hyviä ja uuden veroisia, kirpparille lähtee sitten eniten kulahtaneet kamppeet. Oikeastaan ikinä en löydä kirppareilta mitään vaatetta itselle tai lapsille, toisaalta ei ole paljoa aikaa niissä kierrelläkään.
a) uutena normaalihinnalla ostettuja: 40%
b) alesta uutena ostettuja: 30%
c) lahjaksi saatuja: 10%
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja: -
e) lainassa joltakin: -
f) kirppikseltä tai muuten käytettyinä ostettuja?: 20%
Saattaisin haksahtaa useammin uuteen vaatteseen, esim. tilata netistä kivan mekon tytölle jos olisi enemmän rahaa, mutta perus(sisä)vaatteita en edelleenkään ostaisi kaupasta.
a) uutena normaalihinnalla ostettuja 33%
b) alesta uutena ostettuja 55%
c) lahjaksi saatuja 10%
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja 0%
e) lainassa joltakin 0%
f) kirppikseltä tai muuten käytettyinä ostettuja? 2%
a) uutena normaalihinnalla ostettuja 1 %
b) alesta uutena ostettuja 5 %
c) lahjaksi saatuja 74 %
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja 20 %
e) lainassa joltakin
että saadaan käytettynä n. 50% vaatteista sukulaisilta ja kummivanhemmilta, joilla on vähän vanhemmat pojat kuin meillä.
Sitten mummi shoppailee mielellään vaatteita, n. 30 % on hänen ostoksiaan.
Loput 20% on sitten uusia, yleensä alesta ostettuja.
Kirppareilta en jaksa penkoa lastenvaatteita, itselleni joskus löydän jotain.
Veikkaan että
a) uutena normaalihinnalla ostettuja
esikoinen 30%, kuopus 20%
b) alesta uutena ostettuja
c) lahjaksi saatuja
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja
esikoinen alle 1% - joskus harvoin ehkä jotain, mutta en nyt muista että tällä hetkellä olisi mitään, kuopus perii veljeltään hyväkuntoiset ja kivat, olisko 40%
e) lainassa joltakin
molemmat 0%
esikoinen 10%, kuopus 3%
tulikohan kummallakin 100% täyteen...
a) 85 %
b) 5 %
c) 5 %
d) 0 %
e) 3 %
f) 2 %
a) uutena normaalihinnalla ostettuja - 40 %
b) alesta uutena ostettuja - 5 %
c) lahjaksi saatuja - 5 %
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja - 0 %
e) lainassa joltakin - 0 %
f) kirppikseltä tai muuten käytettyinä ostettuja -30 %
g) itse tehtyjä - 20 %
a) uutena normaalihinnalla ostettuja 20 %
b) alesta uutena ostettuja 70%
c) lahjaksi saatuja 2 %
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja 8 %
e) lainassa joltakin
lapset 3 ja 5
en ehdi kirppareille enkä saa muilta vaatteita. Ostan uutena, käytän molemmilla lapsillani ja laitan kierrätyslaatikkoon, joka on kadun kulmassa tai annan tutuille, jotka tarvitsevat, kalleimpia ja parhaimmissa kunnossa olleita haalareita olen myös myynyt eteenpäin, varsin ekologista meininkiä mielestäni, vaikka uutta ostankin.
Miksi käytette _vain_ uusia vaatteita? Mitä teette vaatteille, kun ne ovat lapsillenne pieniä
a) uutena 5%
b) alesta35%
c) lahjaksi alle 5%
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja15%
e)meillä ei ole mitään lainassa
f)kirppikseltä 40%
Itselleni en ole ostanut kirppiksiltä vaatteita, mutta lastenvaatteiden käyttöaika on niin lyhyt että olen vakiokirppistelijä ja kierrätys on ekologista. Käyn kirpparilla 1-2 kertaa viikossa. Yleensä lauantaisin (mies hoitaa silloin lapsia). Kirpparit ovat ajankäytön suhteen kyllä sellaisia, että jos aika on kortilla ja haluaa pukea lapsensa kuitenkin nätisti niin sitten ehkä alennusmyynneistä löytää helpommin. Itse en osta mitään nukkaista tai nuhjuista eli monasti ostosten saldo on todella pieni kun kotiudun kirpparilta.
a) 70%
b) 29%
c) 1%
d) 0%
e) 0%
f) 0%
Lapset 7v ja 5½v.
a) uutena normaalihinnalla ostettuja -> 5 % (lähinnä alusvaatteita, sukkia ja hanskoja yms.)
b) alesta uutena ostettuja -> 40 %
c) lahjaksi saatuja -> 5 %
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja -> 0%
e) lainassa joltakin -> 0 %
f) kirppikseltä tai muuten käytettyinä ostettuja? -> 50 %
Mulle kirpparit ja huutis ovat tavallaan harrstuksia. Lisäksi kierrätyksen bonuksena on ympäristöystävällisyys. Siitä olen kyllä tarkka, että lapset ovat aina siististi ja sievästi puettuja. Ei heistä päällepäin näe, että suuri osa kamoista on kirppiksiltä tai muuten vain muiden vanhoja.
a) uutena normaalihinnalla ostettuja 90%
b) alesta uutena ostettuja 5%
c) lahjaksi saatuja 5%
d) käytettyjä, lahjaksi saatuja 0%
e) lainassa joltakin 0%
f) kirppikseltä tai muuten käytettyinä ostettuja? 0%
Eli suurin osa ostetaan normihintaisena. Joku kysyi, mitäs sitten teen niille. Minä en jaksa raahata mihinkään kirppikselle, ei saa edes vaivanpalkkaa.. Joten, kaikki esikoiselle ostetut vaatteet ovat laatikoissa tallessa ja sieltä otetaan toiselle käyttöön. Kakkonen saa myös paljon uutta. yhdet sukkikset olen heittänyt joskus roskiin kun menivät varpaista rikki.
10%
G) ITSETEHTYJÄ 20%