Huh, työpaikalla oli Partylite-kuvasto.. Onko siinä käynyt niin,
että kuvasto on painettu markka-aikana ja euroon siirryttyä hinnat ovat jääneet muuttamatta? Vain mk vaihdettu €:ksi?
Mitään muuta selitystä en keksi sille, että tavallinen n. 10cm korkea kynttilä maksaa 26 e. Kuka hullu noita ostaa, kysyn vaan :O
Kommentit (98)
jotka tuntevat tarvetta tuoda meille niitä tuikkulyhtyjä joululahjaksi: Älkää tuoko! En kehtaa niitä poiskaan heittää tai kirpparille kuskata, mutta käyttämättä ne jää, kun en voi katsella niitä kynttilänliekkejä. Kirkkaat pistemäiset valot aiheuttavat migreeniä. Pienten lasten perheessä ei kukaan uskalla polttaa kynttilöitä, kun niitä pitäisi sitten vahtia koko ajan, sekä lapsia että kynttilöitä.
Verratkaapa huviksenne esimerkiksi Havin kynttilöiden paloaikoja Partyliten kynttilöihin. Ero on aivan mitätön. Jos poltatte vierekkäin vaikka Havin ja Partyliten pilarikynttilää, ette huomaa eroa. Hinnassa taas on huima ero.
Kaikkia myyjien puheita ei kannata uskoa...
Mä olen joskus jotain ostanut mutta on kyllä törkeen kallista! Tuikkuja ostin joskus mutta en edes raaskinut niitä paljon polttaa kun 12 kpl rasia maksoi 9 €??! Vaikka palaisivatkin sitten kauan mutta silti:(. Jonkin koriste-esineenkin olen ostanut, onhan ne kauniita mutta kyllä halvemmallakin saa kaunista.
Muutenkin ärsyttää kaikki tuollainen verkostomarkkinointi kuten Tupperware, Lingon & Blåbär, Mary Kay etc.
Mitä se kenellekään kuuluu, jos niitä ostaa? Toinen tykkää tuijotella alumiiniin vuorattua kynttilää ja toinen läpinäkyvää.. Voi jee teidän kanssa. Miksi kinata mielipiteistä?
Halpahalli haalari vs merkkihaalari. Tsiisus.
voitko ihan rehellisesti sanoa, ettet olisi yhtään tippaa kummastunut, jos kuulisit jonkun tuttavasi ostavan ihan tavallista maitoa jostain erikoiskutsuilta 15 euron litrahintaan? Sen sijaan että ostaisi kaupasta eurolla?
Mitä se kenellekään kuuluu, jos niitä ostaa? Toinen tykkää tuijotella alumiiniin vuorattua kynttilää ja toinen läpinäkyvää.. Voi jee teidän kanssa. Miksi kinata mielipiteistä?
[Mutta en kyllä ihan kovin montaa kertaa vuodessa näitä kynttilöitä raski tilata. Syksyllä/alkutalvesta yleensä tulee tilattua ehkä n. 50e:lla kynttilöitä joista polttelen suurimaan osan talven aikaan.
[/quote]
Saatavilla myös tuoksuttomia. Itse tykkään heidän laadukkuudesta, esim. seinälampettien suhteen. Ei ole teräviä reunoja, ei vinoja jne.
Samoin kynttilät on valmistettu parafiinistä, ei steariinista. Itse tykkään niistä votiiveista koska ne nesteytyy ja niistä tulee tosi upeita esim. viinilasissa!Maksaahan se viina, tupakka, ravintolassa syöminen jne..
jos sen polttaminen kestää monta tuntia pitempään kuin vastaavan kokoisen halpis-tuotteen.
Ostanhan laadukkaita meikkejäkin, vaikka kaikki meikit poistan illalla kasvoistani.
Edelleen; laatu maksaa. Ja mitä se muille kuuluu, jos jollain on mahdollisuus laittaa rahaa laatutuotteisiin, on se sitten lapsen kengät, haalari, kynttilä, meikki tai mikä tahansa muu tuote.
Mä olen useamman kerran ostanut tuikkivia kutsuilta ja kokeillut niin että laitan partyliten tuikun ja havin yhtäaikaa palamaan ja kas kummaa partyliten kynttilä sammuu ensin, että se siitä pitkästä paloajasta
Plussia
- Kutsuilla on kiva käydä ja kynttilöiden ostaminen ei kaada talouttani
- Kynttilöissä on muutamia sellaisia tuoksuja joita haistelen mielelläni kodissani. Yhden joulun poltin jotain mansikka-raparperi-tuoksua kodissamme ja se tuoksui huumaannuttavan ihanalta minun nenääni. Ystävätkin sanoivat, että teillä tuoksuu ihanalle, joka oli aika kiva kohteliaisuus kakkavaippaperheeseen.
Miinuksia
- Hinnat ovat törkeitä
- Kutsuilla ei kehtaa olla ostamattakaan, vaikka ei tekisi mitään mieli
Todella nerokasta polttaa kynttilää ilman alustaa :(
Voi pyhä isä miten yksinkertaisia ihmisiä voi olla.
vaikka paljaalla pöydällä ilman pelkoa, että "steariini" valuu pöydälle.
Jos kynttilällä on korkeutta 10cm niin miks sitä ei vois polttaa paljaalla pöydällä??? Voisko tää kaksinkertanen ihminen selittää tälle yksinkertaselle ihmiselle sen!!??
Oli kynttilällä sitten korkeutta 1cm tai 10cm.
Itse en ainakaan uskaltaisi polttaa kynttilää paljaalla pöydällä. No ehkä kivipöydällä, mutta en muuten.
Olen jo pitkään ihmetellyt, mikä tuollainen votiivi oikein on, nyt sekin selvisi. :)
ole sen parempia kuin halpahallin kipotkaan. Made in Kiina ja Vinkuintia nekin ovat, hintaa vain kymmenkertaisesti, ellei enemmänkin.
Tosi kiva kun köyhääkin köyhempi kotiäiti pyydetään kutsuille ja siellä sitten paljastuu että jumalauta, eihän sillä 20 eurolla jonka otin mukaan ja jonka ajattelin olevan paljon kynttilöihin törsättynä, saa yhtikäs mitään!
Ostaisitko 240 markkaa maksavan kynttilän?
Entä 600 euroa maksavan kynttilänjalan?
Noiden Kivituikkujen arvo tulee takuulla vuosien varrella nousemaan,kun taas Partylitestä ei kukaan tiedä kymmenen vuoden päästä mitään.
Olen useita kertoja käynyt esim. Partylite-illoissa ja tarkkaillut tilaisuuden kulkua, tavoitetta sekä ihmisten käyttäytymistä.
Pelkästä kohteliaisuudesta tilaisuuden järjestänyttä emäntää kohtaan olen ostanut jotain mitätöntä (periaatteenani noin tuliaisviinipullon tai kukkakimpun hinta...) mutta omissa aatoksissain ollut pöyristynyt, että kynttilöillä kynitään hyväuskoiset ihmiset puhtaiksi. Kynttiläiltoja kuvaa hyvin naisten keskinäinen ostoshysteria: yhteisöllisyys tuottaa yhteisostamisen voiman (tai harhan), jonka vallassa tehdään käsittämättömiä hankintoja törkeillä hinnoilla. Ja joku jossain rikastuu, mutta se ei ole myyjä, joka tuotteita illoissa esittelee. Yhteisöllinen illuusio on iltojen tavoite: "tää on niin ihana, tää on niin laadukas, tää on pakko saada" ja sitten hypistellään,,, Olen useassa eri tilaisuudessa muuten kuullut esittelijän väittävän, että hajustetut kynttilät sopivat myös allergisille. Ei muuten sovi. Tätä on turha edes väittää.
Esim. Partyliten laatu on pelkkää harhaa ja myyntipuhetta. Hei miettikääs nyt ihan oikeasti: kynttilänjalka 35 euroa kpl partylitelta, vai vastaava tuote esim. suomalaista muotoilua kirpparilta tai huutonetistä. Wirkkalan tai Aladinin lasinen kynttilänjalka lähtee ainakin mun ostoskoriin ennen partyliten humpuukia.
Nelisen euroa maksoi iso paketti, ei ole käynyt mielessänikään, että kynttilöissäkin pitäisi olla jotain "laatua". Mulle riittää, että ne palavat sen hetken kun niitä katselen.