Huh, työpaikalla oli Partylite-kuvasto.. Onko siinä käynyt niin,
että kuvasto on painettu markka-aikana ja euroon siirryttyä hinnat ovat jääneet muuttamatta? Vain mk vaihdettu €:ksi?
Mitään muuta selitystä en keksi sille, että tavallinen n. 10cm korkea kynttilä maksaa 26 e. Kuka hullu noita ostaa, kysyn vaan :O
Kommentit (98)
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=89257926
Ihana. Ehkä mulla on vain likainen mielikuvitus...
mutta vähän turhan vaaleasävyinen vastatakseen otsikkoa ; )
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=89257926
Ihana. Ehkä mulla on vain likainen mielikuvitus...
Onko tämä oikeasti huutonetissä 30 euron arvoinen? Luoja tietää mitä siitä on aluperin maksettu.
Anteeksi nyt kun olen ilkeä, mutta minusta tuo on niin kusetusta koko jutska!
Ehkä sulla on likainen mielikuvitus, ite en nähny tuossa ensi silmäyksellä mitään "outoa"... =DD
vaikka ei todellakaan aina ole ;) Usein se kallein ei (etenkään kertakäyttötuotteissa kuten kynttilöissä, nenäliinoissa ym) ole parempi kuin keskihintainenkaan, ero halvimpaan on yleenskä kyllä suuri.
Ja juu, esim. minä panostan laadukkaisiin ja kestäviin vaatteisiin, hyviin ruoka-aineisiin jne mutta 26 e kynttilästä on vähän liian paksua...
Joku ostaa Pirkka -kuukautissuojia, osa jotain kalliimpia libresseja/allwaysseja tms. ja kertakäyttötuotteesta on kyse.
Kumma juttu miten joitakuita nyppii se miten toiset haluaa rahansa käyttää!! Sitten pitäis puolustella, että miks just meillä ostetaan kerran vuoteen partyliten kynttilöitä. Ootko kuullu sanasta hemmotella? Tämmönenki voi olla sitä...
joku saman 25%, niin eihän se nyt niin kovin laadukkaista materiaaleista ole. Jos ostat kivituikun kympillä, niin ei siitä myyjille mene sentään viittä euroa. Kyllä kotimainen Kivituikku on laadukkaampi ja tyylikkäämpi kuin joku Partylite. Votiivi sinänsä ajatuksena kiehtoo, onko se Partyliten tuote pelkästään?
Hinta oli kova. Emme asu Suomessa. Täältä saan meidän lähikaupasta paaaljon kauniimpia kynttiläasetelmia (tässä lähellä on sellainen kukka- ja kynttiläasetelmia tekevä firma) paljon halvemmalla. En maksaisi tuollaista hintaa ikinä tuon näköisistä jutuista :(
Mä en viitsi poltella rahojani taivaan tuuliin.
rahat tiukassa jos menee kuukausibudjetti sekaisin siitä, että tulee joiltain kynttiläkutsuilta 60 euron lasku. Oletteko tosiaan niin köyhiä?
Olen työelämässä ja meikäläisen pankkitili ei kyllä mene sekaisin jos joltain partyliteltä tulee 100 euron lasku.
Laskut just maksettiin ja miehen kanssa jäi kaikkien pakollisten kanssa tileille yhteensä 2600 euroa käyttörahaa. Ihan yks paskan hailee, maksaako jotkut tuikut 2 euroa vai 12 euroa.
Minusta kaikki Partylitet, Tupperit, lastenvaatekutsut yms on tosi kivoja. Itsellä on 2-3 tuttua joilla on kutsuja, itsekin niitä pidän. On kiva tavata toisia ja viettää pari tuntia yhdessä, kun muutoin ei oikein puolituttuja voi kutsua. Joihinkin kutsut vaan kolahtaa, toisiin ei.
Yleensä olen huomannut, että sellaiset jotka eivät luonnostaan ole shoppaajia, ts ostavat vain tarpeellista, ovat niitä joita kutsut eivät kiinnosta. Sitten taas ne, jotka käyvät ostoksilla siellä täällä muutenkin, kyllä laittavat rahaa noille kutsuillekin.
Miten se nyt on teidän elämästä pois jos joku ostaa jotain 15 euron votiiveja, vaikka saman sais alehallista eurolla?
Kyllä minä senkin tiedä, että esim tulitikkuja saa 10 askia alle eurolla ja joku Pentikin koristeltu yksi aski maksaa tuon euron. Mutta ei haittaa. Mieluummin ostan sen nätin ja kalliin kuin jonkun ruppasen missä lukee pirkka.
Mutta kukin tyylillään.
mutta kyllähän tästä on ihan kiva keskustella ilmiönä, "miksi"?
Olenko laadukkaampi/trendikkäämpi/parempi ihminen jos pystyn polttamaan satasia?
Ostin Kodin1stä sellaisen tiffanylasisen kynttilämaljan, ja vertasin kotona jo olevaan party liten vastaavannäköiseen, olivat ihan samanlaatuisia ja -näköisiä, kaupasta ostettu oli vain n 70% halvempi! Samoin kynttilöissä en näe eroa. Jos laadukasta haluaa niin jos joskus saatte käsiinne esim Pottery Barnin kynttilätuotteita, ne ovat todella laadukkaita, ja hinta on ihan kohtuullinen. Samoin suomessa esim Pentik on laadukasta ja kaunista, eikä kovin kallistakaan.
- Itse olen ostanut jonkin verran PartyLiteä, pari nättiä somistetta (eli kynttilänjalkaa) alennuksella ja sitten niihin jonkin verran tuikkivia ja votiiveja.
- Tottakai minulla on silmät päässäni, ja tajuan, että ovat sikakalliita!
- Mutta, minä rakastan kynttilöitä, ja paljon niitä käyttäneenä tiedän, että PartyLitet ovat tosiaankin laadukkaimmasta päästä.
- Itselläni tärkein pointti näiden ostamisessa on, että en ole löytänyt muualta näin ihanaa ja suurta valikoimaa tuoksuvia kynttilöitä, sillä minulle ne tuoksut on ihan ykkösasia!
MInä tykkään heidän tuotteistaan =) Eikä mua haittaa maksaa niistä vähän enemmän. Toki siellä on tuotteita jotka on minunkin mielestä ylihinnoiteltu, mutta ei kaikki. Muutamia kynttilöitä tulee ostettua juurikin sen tuoksun takia, samaa tuoksua en ole halpiskynttilöistä löytänyt (mm. valkolumimarja,mansikkaraparperi). Alkoholia tai tupakkaa en käytä, joten pistän ne rahat mieluummin vaikka kynttilöihin.
Mä vaan tykkään käydä kutsuilla, meitä on moneksi =)
Katsoin vain itse noita linkkejä ja mun mielestäni nuo linkkien jutut oli rumia/tylsiä/ei mun makuuni. Mieluistasta voin maksaa ihan kunnolla. Viimeisin hankinta oli Le Klintin ihana jalkalamppu.
rahat tiukassa jos menee kuukausibudjetti sekaisin siitä, että tulee joiltain kynttiläkutsuilta 60 euron lasku. Oletteko tosiaan niin köyhiä?
Olen työelämässä ja meikäläisen pankkitili ei kyllä mene sekaisin jos joltain partyliteltä tulee 100 euron lasku.
Laskut just maksettiin ja miehen kanssa jäi kaikkien pakollisten kanssa tileille yhteensä 2600 euroa käyttörahaa. Ihan yks paskan hailee, maksaako jotkut tuikut 2 euroa vai 12 euroa.
Minusta kaikki Partylitet, Tupperit, lastenvaatekutsut yms on tosi kivoja. Itsellä on 2-3 tuttua joilla on kutsuja, itsekin niitä pidän. On kiva tavata toisia ja viettää pari tuntia yhdessä, kun muutoin ei oikein puolituttuja voi kutsua. Joihinkin kutsut vaan kolahtaa, toisiin ei.
Yleensä olen huomannut, että sellaiset jotka eivät luonnostaan ole shoppaajia, ts ostavat vain tarpeellista, ovat niitä joita kutsut eivät kiinnosta. Sitten taas ne, jotka käyvät ostoksilla siellä täällä muutenkin, kyllä laittavat rahaa noille kutsuillekin.
Miten se nyt on teidän elämästä pois jos joku ostaa jotain 15 euron votiiveja, vaikka saman sais alehallista eurolla?
Kyllä minä senkin tiedä, että esim tulitikkuja saa 10 askia alle eurolla ja joku Pentikin koristeltu yksi aski maksaa tuon euron. Mutta ei haittaa. Mieluummin ostan sen nätin ja kalliin kuin jonkun ruppasen missä lukee pirkka.
Mutta kukin tyylillään.
Olen heidän tuotteisiinsa tutustunut ja mikään eri erityisesti kiinnostanut. Ihan kivoja peruskynttilöitä mutta osa aivan kammottavia virityksiä. Tuli lähinnä mieleen täydelliset naiset tms touhu että jollain on aikaa näpertää jonkun kynttiläasetelmansa kanssa päivätolkulla. Meillä poltetaan nykyään vain ihan perusperus-valkoisia kruunukynttilöitä. (jonkun mielestä varmasti kammotus)
Sain itse lahjaksi pakkauksen jossa oli muistaakseni 12 tai 16 pientä tuoksuvaa kynttilää. Laatikko haisi niin kammottavalta, että piti pistää kiertoon. Poltettaessa se löyhkä oli entistä pahempi. Jos haluan olla joskus töistä pois vaikka migreenin takia niin poltan jotain tuollaista ja avot! johan alko särky :)
Mutta jokainen saa pistää vaikka kaikki tulonsa Partyliten kynttilöihin jos niistä tykkää.
Olen käyny muutamilla kutsuilla tyyliin, että kutsujen jälkeen ollaan jääty viettämään tyttöjeniltaa, kun muut vieraat ovat poistuneet. Ostin sellasen, mihin laitetaan tuikkiva en kyllä muista sen nimeä, mutta varsin nätti pilarin mallinen. Sille sitten halusin kaverin ja seuraavilta kutsuilta tilasin samanlaisen.
Siinä on ylhäällä koristeena paksuhkoja pystyraitoja ja tässä toisessa tilaamassani näiden pystyraitojen reunat olivat epätasaiset ja rumat. Palautin tuotteen kolme kertaa!!! neljättä en enää viitsinyt kun oli vähän siistimmät jo ne reunat. Mutta niin, eron huomaa todellakin kun ovat hyllyllä vierekkäin. Minusta on todella törkeetä, että jos asiakas vaihtaa tuotteen tietyn vian takia, niin ei viitsitä edes tarkistaa uutta tuotetta, ennen kuin sen asiakkaalle lähettää.
Onhan ne tuotteet kauniita, esim se seimi juttu on minusta todella kaunis, mutta maksappa siitä jotain 300€... Saapi jäähä ostamatta!
ja minusta tuotekuvaston tuotteiseta 95% on sellaisia, joita en kotiini huolisi. Kynttilöistä vain yksi väri/tuoksu kelpaa, vain yksi. Ja niistä muista tuotteista on aina per kausi jotain 10 tuotetta joista tykkään edes jonkin verran ja ehkä 2-3 sitten ostan. Eli tuskin kukaan nyt niistä kaikista tykkää, tai edes puolistakaan. Kyllä minunkin mielestäni siellä on tosi karseita kammotuksia osa niistä. Ja sitten ihan pari tuotetta per kuvasto sellaisia superihania, jotka on ostettava!
Mutta eihän ole tarkoitus että kukaan vakioasiakaskaan niistä kaikkia ostaa, vaan valitsee sen yksi tai kaksi tuotetta josta tykkää.
Mitä olen kutsuilla käynyt, niin vieraat aina ostavat ihan eri tuotteita kukin. Siksi kai, että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia makuja.
ja joku tuossa kirjoitti, että perusvalkoiset tuikut olis kammotus. Juu, niin olisi! En ikinä ostaisi perusvalkoisia kammotustuikkuja... On sitten partyliten tai halpishallin, karseita mitä karseita.
Miks pitää mennä jos vaan tuntee velvollisuudekseen ostaa jotain ja sit vittuilla siitä kaikille täällä??!!