Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehesi tuo yksin kaupasta?

Vierailija
25.10.2008 |

Meillä mies tuo kaupasta1 kg appelsiineja, jos en mene mukaan kauppaan...

4 henkinen perhe, pienet lapset...

Mites muilla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
2/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täydennykset esim. kotitalouspapereihin ja pesuaineisiin. Jos laitan jotain erityistä ruoaksi saatan printata netistä ko. reseptin mukaan. Hän osaa kyllä tuoda ne tarvikkeet, jotka kaapista puuttuvat ilman että kirjoitan niitä erikseen millekään paperilapulle.

Mies myös tuo aina enemmän maitoja ja muita painavia. Mä ostan sitten ehkä vähän enemmän sitten jotain erityistä, joka ehkä painaa vähemmän. Hän sanookin joskus, että täältä kaapista on kaikki maidot ja muut loppu, joten menee kauppaan, ettei mun tarttee raahata niitä painavia kasseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää tuoda jotakin erityistä, niin kirjoitan listan. Joskus sanon vaan että toisi ruokaa. Silloin tuo kaikenlaista. Hän on hyvä käymään kaupassa.

Voisit kirjoittaa miehellesi kauppalistan, niin saisit sieltä mitä tahdot. Älä tee sallaisesta asiasta ongelmaa, mikä ei ole ongelma.

Vierailija
4/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tekee itse kauppalistat, katsoo mitä puuttuu jne. Usein kysyy minulta mitä tehdään ruuaksi. No, meillä minä tuon rahan taloon ja hän hoitaa sitten talouden:)

Vierailija
5/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se silloin ongelma, jos mies ei tuo mitä pitää

ja nytkin on molemmat lapset kuumeessa- en pääse mukaan kauppaan-

menee rahaa noihin turhiin ruokakauppareissuihin- ( säästää noin 50 % jos turhat kauppareissut jää väliiin)

olisi tavoite käydä 1 x/ viikko isot ruokaostokset

ja vain MIEHELLä on auto käytössä---

kannatan itse nettikauppaa...

t. ap

Vierailija
6/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nugetteja

- ranskalaisia

- majoneesisalaatteja

- hampurilaisia jne.

Aina jäkätin ja olin ihan stressissä.

Sitten sai jonkun pistoksen aiheesta ja nykyään ostaa pelkkiä luomutuotteita, vihanneksia, hedelmiä, lihakin on luomua (ja punaistalihaa syömme enää noin kerran viikossa), kalaa jne.

Vierailija
7/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mä oon listaan kirjottanu. ilman listaa mies ei osaa kaupasta osta muuta ku pakastepizaa :)

Vierailija
8/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yleensä siis käy kaupassa. Listan mukaa tuo, meillä kirjataan kauppalistaan sitä mukaa kun puutteita havaitaan ja sitten on "normaalit", joita ostetaan joka kauppareissulla. Ei häpeile myöskään tuoda terveyssiteitä ym.

Vierailija
9/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun vielä kaupasta on soittanut kotiin noin 3 kertaa, niin EHKÄ kaikki tarvittava tulee tuotua.... hoh hoh.... :)

Vierailija
10/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin on mm. wc-paperi lopussa...

t. ap

Vierailija
11/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt milloinkin puuttuu, leipää, maitoa, pastaa jne. En oikeasti ymmärrä kysymystäsi...

Vierailija
12/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löisi lähtiessä lappua kouraan. Jos joudun itse tekemään itselleni kauppalapun, se on aika hikinen homma. Olen todella huono suunnittelemaan ruokahuoltoa. Meillä on olemassa valmis word-dokumentti, jossa on listattu ne, mitä joka viikko tarvitaan, mutta kun sen lisäksi pitäisi sitten miettiä ne varsinaiset lämpimät ruoat ja niihin tarvittavat. Jos mies on useampia päiviä työmatkalla, päädynkin yleensä ostamaan ruoan mukaan työpaikan ravintolasta.

Vierailija
13/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän osaa asian ihan siinä kuin minä yksin tai me yhdessä.

Hän on ihan itsenäisesti fiksusti ajatteleva aikuinen.

Vierailija
14/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan koskaan ole tullut ajatelleeksi että noinkin voi oikeasti olla (siis että aikuinen ei osaa hoitaa kauppa-asioita) ja siksi kysymys kuulosti minusta kummalliselta :)

-12 (kai?)

nro 12- ekä sinun perheessäsi on asioita, joita MINÄ en ymmärrä- joillakin toimii joku, toislla taas joku toinen asia- meillä tämä ei toimi, on oltu yli 20 v naimissa- ja usko pois- olen kaikki LÄHES keinot kokeillut-...ja mies tuo VAIN appelsiineja vuodesta toiseen...ellen ole mukana kaupassa

t. ap

Vierailija
15/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 12- ekä sinun perheessäsi on asioita, joita MINÄ en ymmärrä- joillakin toimii joku, toislla taas joku toinen asia- meillä tämä ei toimi, on oltu yli 20 v naimissa- ja usko pois- olen kaikki LÄHES keinot kokeillut-...ja mies tuo VAIN appelsiineja vuodesta toiseen...ellen ole mukana kaupassa

t. ap

Vierailija
16/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään suurempia puutteita ole tuo ihan normaalit maidot, leivät ym. peruselintarvikkeet.. Jos taas tarvitaan pesuainetta tai vastaavaa yleensä laitan lapulle.. Mies ostaa myös yleensäjärkevästi lihaa pakkaseen ettei tarvitse joka päivä kaupassa käydä.. Kysymystä en myöskään itse tajunnut, jos mies ei tiedä mitä ostaa kaupasta niin lappu hänelle mukaan.. ja jos perheessä vaan yksi auto kuten meillä vielä vähän aikaa sitten oli, odottaa että mies tulee töistä ja menee sitten yksin taikka yhdessäkauppaan.. Tosin pyörälläkin sieltä kaupasta saa aika hyvin tavaraa tuotua jos hommaa siihin pyörään korin.. :D Miksi tekemällä tehdään ongelmaa aiheesta..??

Vierailija
17/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ihan samat tavarat, mitä minäkin toisin. Eli katsoo mitä kaapista puuttuu ja ostaa ne.

Vierailija
18/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ostaa vain ja ainoastaan listan mukaan; ja auta armias, jos joku asia on listasta unohtunut. Hän siis uskoo vain listaa eikä yhtään mieti, mitä jääkaapissa on ja mitä puuttuu. Itse sävellän aina paikan päällä, enemmän tai vähemmän hillitysti riippuen siitä millä tuulella olen :)

Vierailija
19/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

hajamielisyys on vitseissä hauska, mutta OIKEASTI...

Vierailija
20/27 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisit sen kauppalapun sinne miehen kukkaroon ei unohtuisi kotiin, tuskinpa kukaan kaupassa ilman kukkaroa käy.. en voi kyllä vieläkään uskoa että tämä juttu olisi mitenkään päin totta, mut saapahan kunnon keskustelun aikaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän