Nyt menee ihan totaalisesti hermot!
Mulla alkaa olla mittari täynnä. Meee ihan totaalisesti hermot tuohon uhmikseen!
Lapsi on 3 vuotta ja varsin ihana yksilö, mutta mutta. Mä en oikeasti enää jaksa tätä jatkuvaa tappelua ja jankutusta. Koko ajan pitää tuijottaa silmiin ja kuunnella. Jankuttaa ja jankuttaa. Argh! Kiukuttelee, ei tottele.
Ja toisaalta on maailmankaikkeuden ihanin olento. En mä kestä tätä tunnetta. Kamala syyllisyys näistä tunteista. Mun tekisi välillä mieli oikeasti paiskoa tavaroita ja ihmisiä pitkin seiniä! En jaksaisi enää sekuntiakaan tätä hermojen venytystä.
Meillä on yksivuotiaskin, joten töihin en vielä ole lähdössä. En mä tiedä.
Kommentit (5)
Kolmevuotias venyttää vanhempien tunteita laidasta laitaan. Se kuuluu asiaan, eivätkä ne kielteisetkään tunteet haittaa, jos eivät johda lapselle haitallisiin tekoihin. ( fyysistä tai psyykkistä väkivaltaa).
Muista että uhmaikä menee ohi. Välillä voisit ottaa itsellesi omaa aikaa ja antaa jonkun toisen hoitaa hetken lapsiasi. Näin tuulettamalla ajatuksiasi saat etäisyyttä ohimeneviin ja loppujen lopuksi useimmiten aika harmittomiin kiukunpuuskiin.
Ja lohduttavista sanoista. Mies tulee pian harrastuksistaan ja minä suntaan kirjamessuille, ilman lapsia. Huoh.
Otan ihan liian vähän omaa aikaa, sen tiedän. Päivät rullaa samalla kaavalla. Pitää puuttua asiaan. Mies kannustaa omille menoille ja hommat pyörii poissaollessani hienosti kotona.
T: Ap, jolla jo heti parempi olo kun sai tämän sanottu, edes nimettömänä netissä.
laita lapselle rajat,
anna lapselle 2 vaihtoehtoa,
ps- äiti ota rennosti, pidä taukoja vaikka videoiden avulla, juo kahvia
on melkein prikulleen samanikäiset muksut. Kyllä on hermot välillä niin tiukalla, että huh. Ja tekis mieli ihtenikin välillä ruveta riehumaan. Eli etpä ole ainut.