Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin syömishäiriö? Miten reagoisit?

Vierailija
21.09.2007 |

Tilanne sellainen että n. 5 tyttöä samalta luokalta olleet jo vuoden verran terkkarin seurannassa, koska eivät syö koulussa ja heillä jokin laihuusihannointi meneillään. Muutimme uudelle paikkakunnalle ja tyttäreni on nyt liittynyt tähän laiharijengiin. Eilen sitten meillä oli ruoka ja tyttö halusi jotakin makeaa ja leipoi muffinsseja itse. Söi jotain 5kpl ja kohta kuului kun tyttö oli oksentamassa. Kysyin sitten tytöltä, että onko paha olo, niin sanoi vaan, että oli niin yskä että tuli oksennus! Muutenkin tyttö vähentänyt syömistään, mielellään söisi vain kasviksia, ottaa kuitenkin vähän lihaa. Mitä teen? Miten estän tyttäreni tulemasta syömishäiriöiseksi? APUA asiasta tietäviltä, olen todella huolissani!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kutosluokkalainen tyttö ja tuon tapaisia kotkotuksia myös alkanut olla.

Vierailija
2/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista sen nimeä, mutta löytänet hakusanoilla. Veikkaan, että heillä on jokin systeemi, että voi nimettömänä kysyä ohjeita. Muitakin palstoja, missä voi kysyä nimettämänä ohjeita, on olemassa. Apu-lehdessä oli kesällä pitkä juttu syömishäiriöistä. Niihin liittyy itsetuhoisia ajatuksia, eli kyse ei ole vain syömisestä. Tytölläsi on tuo kai vasta alussa, mutta pitemälle jatkuttua, siitä on todella vaikea päästä eroon. Tv-ohjelmassa joku keski-ikäinen nainen haki apua ongelmaan. Kysele asiantuntijoilta neuvoja. Alkajaisiksi ainakin lapsen itsetunnon kohentaminen pitäisi jotenkin saada aikaan vaivihkaan. Syömishäiriössä ei ole kyse vain ulkonäöstä, vaan ainakin pitemmälle kehittyneessä häiriössä on kyse siitä, että henkilö rankaisee itseään vääristä teoista, kuten esimerkiksi ahmimisesta, mutta teko voi olla vain yhden salmiakin syöminenkin tai ihan jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v