Onko lasten kanssa lomailu LOMAA??
Punnitaan tässä vaihtoehtoja, millä kokoonpanolla sitä lähtisi reissuun marraskuussa. Lapset ovat 3,5v ja 1v3kk. Joko niin, että minä ja mies ihan kahdestaan ja lapset mummulaan ( tuttu paikka) TAI niin, että vaan isoveli mukaan ja pienempi jäis mummolle TAI että koko perhe matkaan.
Mä tavallaan haluaisin lähteä perheen voimin, mutta haluaisin myös miehen kanssa olla kaksin. Yhteistä aikaa on muutenkin niin vähän, ollaan jo vieraannuttu toisistamme selvästi viime vuoden aikana, joka on ollut tosi rankka.
Jos lapset ovat mukana, ei siitä arjesta ihan pääse varmaan irti vai? Onko lomailu sitten vaan ' lastenhoitoa vaikeammissa olosuhteissa' ?
Toisaalta sitten yhden lapsen kanssa olis vähän iisimpää ja reilu 3v osais siitä jo nauttiakin ja jäisi muistojakin jo. 1v ei varmaan vielä tajuias koko hommasta mitään.
Mitä tekisitte? Kannattaako kaikki perhelomaa? Mä olen siis vielä kotona lasten kanssa ja jotenkin haluaisin pienen breikin noista muksuista. Mutta onko 1v3kk liian pieni hoitoon viikoksi? Mies olis enemmän lasten mukaanoton kannalla.
palautettaa kiitos!
Kommentit (24)
Molempi parempi - kaikki saa lomaa, eikä kenelläkään ole paha mieli.
Koska sekään ei ole kivaa, jos viikon lomalla alatte murehtia, miten lapset pärjää ja toisaalta kyllähän ne pärjää, mutta kyllä hekin nauttii vaihtelusta arjessa - ainakin tuo isompi.
Mummolle tietty oma huone, niin on teilläkin omaa aikaa. Toista lasta pelkästään en missään nimessä jättäisi mummolaan, se ei ole kivaa kenellekään! Ja onhan tuo kovin pieni vielä olemaan viikon ilman vanhempia.
loma on varmasti mukavaa, suosittelen matkustamista, mutta kannattaisiko kuitenkin harkita jotain muutakin jos suhde voi huonosti, esim. jotain neuvontaa tai mitä niitä nyt onkin.
lapseni tapaa mummoa käytännöllisesti katsoen päivittäin ja on melkein kerran kuussa yhden yön yökylässä siellä ja muutenkin silloin tällöin hoidossa ja ikääkin on yli kaksi vuotta, silti ei tulisi edes mieleeni jättää mummon hoitoon viikoksi eli vastaus kuuluu: on liian pieni jätettäväksi hoitoon noin pitkäksi ajaksi.
Kyllähän te voitte niitä keskusteluja käydä, vaikka mummo olisi mukanakin. Esim. illallisilla, kun mummo vahtii lapsia.