Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

haalarit, hanskat, pipo ja saappaat yhteensopivat - kuinka tärkeäksi koette

Vierailija
21.09.2007 |

että nämä sopivat yhteen värien suhteen? Koska mulle se on tosi tärkeetä ja mies taas ehdotti et punaiset kintaat vaikka äsken ostettu lila-roosa haalari, halloooo....?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta osta osta sinä niin paljon kuin sielu ja kukkaro sietää. Toisten kukkaro sietää vähemmän. Ja sielu. Meille ostetaan vain tarpeellista, oli sitten kyse lapsesta tai aikuisesta. En tykkää tästä nykyajan kulutushysteriasta ja tavaranpaljoudesta.

Oletko ikinä miettinyt miten paljon luonnonvaroja kuluisi vähemmän, jos et ostaisi joka takkiin ja pukuun omia hanskoja ja hattuja? Ja muutenkin pelleilisit vähemmän niillä vaatteilla ja varusteilla. No, tuskinpa olet. Kertoo paljon ihmisestä, jos se jaksaa harmitella toisten lasten pukeutumista.

t. 12

Vierailija:

Miksi ostetaan kallis haalari ja sitten repästään joku ale hattu päähän? Meillä siis on kaikki sävy sävyyn jos joku ei vielä tajunnut :) Joka takkiin ja pukuun olen ostanut omat hanskat ja hatut.

Vierailija
22/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama haalari ja niihin kaikkiin on sopivat asusteet ja kengät, mutta olen kyllä huomannut, että monille yhteensopivuus ei ole niin tärkeää. Itse vaan olen aina ollut tarkka värien suhteen ja olen sitä myös lapseni kanssa, toki jos juuri ne sopivat on pesussa, niin on vain laitettava ne " epäsopivat" . En pidä itseäni mitenkään omituisena; lapsellani on aina tilanteeseen sopivat vaatteet eikä ne yhteen sopivat vaatteet hänen maailmaansa ja menoaan rajoita.

Kuitenkin kun nyt muutettiin " hienostoalueelle" , huomasin olevani poikkeava. Vaikka lapseni päiväkodissa lähes kaikki vanhemmat on hyvin toimeentulevia ja laittautuneen näköisiä, niin silti lapsilla on ne halvat ja yhteensopimattomat ulkovaatteet. Hieman jopa hymyilytti, kun rouva longchampin laukun kanssa ja burberryn takisssa toi lapsensa hoitoon lotta&lassi -haalarissa... ;) Ero oli niin silmiinpistävä. (..mutta oikeasti sekin on oikein mukava rouva ja lapsikin on suloinen, vaatteet on vaan pintaa :-))

Itse en lapselleni juurikaan merkkivaatteita osta, enkä itsellenikään, mutta vaatteita on paljon ja väreistä olen tarkka... Saatan välillä katsella myös muiden lasten vaatetuksia, mutta söpöjähän ne kaikki on haalarista viis :-) Pahalla en ajattele eikä vaatteet täytä koko maailmaani, se on vaan yksi asia, johon olen hurahtanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo aikoinaan oma äitini puki minut aina sävysävyyn ja tarkasti. Ja voi kurjuus, tarttunut on ja tiukasti. silti ilolla ajattelen niitä äitejä jotka käytännöllisesti vetää lämpimät ja sopivat vaatteet aikaa kuluttamatta. Mulla kului aikasemmin hurjasti turhaa aikaa ettimällä kaupoista sopivia hattuja, rukkasia, pukuja, kenkiä.. oon siitä vähän päässy, mutta kyllä joskus tuhraantuu turhaa aikaa lähtöön kotona kun äiti sävyttää ja pukee neljä lastaan samantyylisiin asuihin.. En suosittele ottamaan paineita, tulkaa puistoon ja kauppaan ja minne vaan ilman sävyshowta!

Vierailija
24/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värien tulee olla sovussa keskenään.

Vierailija
25/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan paljon vaatteita jäisi ihan käyttämättä kun eivät ole samaa väriä.

Vierailija
26/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se on mielestäni ihan hassun näköistä, jos leikki-ikäisen tai koululaisen vaatteet on ihan täsmälleen toisiinsa sopivia sävyjä. Meillä lapsilla on kaikenlaisia värejä sikin sokin ja jotenkin jännästi nekin sitten muodostavat hauskan kokonaisuuden. Mutta nykyään siis meillä esimerkiksi punainen ja vaaleanpunainen sopivat hyvin yhteen. Ja voi olla oranssiakin hieman joukossa :) Pojilla on tummia vaatteita, mutta asusteissa on kaikkia värejä.

Vierailija
27/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" paremmilla" alueilla asuu kouluttautunutta varakasta väkeä,jotka ymmärtävät vaatteiden käyttöiän. Laadukas aikuisten takki ja laukku on ikuinen. Mikään lastenvaate ei.

Vierailija
28/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tapaturmaisesti yhdet kirkkanpunaiset välikausihanskat, jotka eivät sovi alkuunkaan tytön pukuun. Ei ole käytetty kertaakaan.

Monta ketraa olen vienyt ne eteiseen ja ajatellut, että täytyy olla järkevä, mutta aina kipitän hakemaan ne pois ja tungen laatikon perälle, ettei mieskään niitä erehdy laittamaan.

Vierailija
29/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi lapsilla olla riemunkirjavat vaatteet ja asusteet, eikä varmasti kaikki sovi yhteen. Mutta ei haittaa mua eikä lapsiakaan. Joskus voi olla jopa eripariset hanskat, kun ei kiireessä löydy samanlaisia.

Vierailija
30/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan tärkeää. Tytöllä musta pääkallopipo ja vaaleanpunaiset hanskat, sininen takki ja tummanvihreät housut niin ja punainen kauluri. Saa takuu varmasti traumoja kun eivät ole sävysävyyn.

Vierailija
31/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne Burberryt sun muut niillä rikkailla hienostomammoille näyttää kuitenkin aina juuri siltä uuden sesongin mallilta.. Taitavat kuitenkin olla vaan ihan yhtä turhamaisia kuin me taviksetkin ja ostaa joka kausi uuden takin. Jos rahaa löytyy, niin samahan se on, onko se H&M vai Burberry.

Vierailija
32/32 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 7 lasta ja kahdeksas tuloillaan ja koskaan en ole pukenut lapsia sävy sävyyn. Enkä edes puutu heidän omatoimisuuteensa, he saavat itse valita vaatteensa n. 4 vuotiaista lähtien. Enkä todellakaan välitä, jos joku sattuu laittamaan vihreät housut ja oranssin paidan.

Ja ulkovaatteet, jokaisella lapsella on kaksi haalaria ja sillä ei todellakaan ole mitään väliä minkä väriset lapaset muksulla sattuu olemaan käsissä. Meiltä kyllä löytyy jokaiselle lapselle ties kuinka monet lapaset ym. asusteet, koska äitini on kova kutomaan.