Mitä tehdään, jos vanhemmat eivät pysty hakemaan sairastunutta lasta kesken päivän hoidosta?
Onko se lapsen hakeminen velvollisuus, jonka laiminlyömisestä seuraa jotain sanktioita ja kuinka nopeasti hoitopaikan ilmoituksesta hakijan pitää olla paikalla? On varmasti paljonkin vanhempia, jotka eivät työnsä luonteen vuoksi vain yksinkertaisesti pysty hakemaan lasta kesken päivän lyhyellä varoitusajalla ja jos kerran lasta ei anneta kuin niille ihmisille, joiden nimi lukee hoitosopimuksessa varahakijoina, niin eihän sitä varahakijaakaan normaali ihminen saa paikalle.
Kommentit (190)
Järjestäkää elämänne ja työnne niin että lasten hakemiset onnistuu.
Aika rassaavaa arki varmaan normaalistikin jos molemmat vanhemmat ns. uraihmisiä.
älytöntä... Tämä siis vähän eri asiaa kuin mistä alunpitäen oli tässä ketjussa puhe, itse kyllä pääsen sairastuneen lapsen aina hakemaan kesken päivän.
21: minä taas monessa päiväkodissa työskennelleenä en ole tavannut paikkaa jossa annettaisi ilman paperisopimusta.
Vai siis keskenpäivänkö te keksitte, että menee suoraan tarahsta kaverille?
Ja sen takia päiväkodit -tai kunnat- on yleensä tästä tosi tarkkoja.
Aina olen voinut aamulla sanoa että tänään Nicopetterin äiti ottaa meidän Urho-Kustaan mukaansa, ja hyvin on onnistunut. Ja kyseessä on suuri helsinkiläinen päiväkoti, jossa noudatetaan kyllä sääntöjä mielestäni ihan tarpeeksi hyvin.
Olen sitten jälkeen päin täyttänyt paperin, jossa olen antanut siskolle luvan hakea lapsen.
Ja tämä siis Espoossa.
tänä syksynä kuitenkin sanottiin, että nyt on pakko laittaa kaikkien nimet, jotka EHKÄ joskus ottavat lapsen sieltä hoidosta. En tiedä, onko sit ollut jotain tapauksia, minkä vuoksi tällainen uusi sääntö tuli.
Siellä se laattas kaarella ja tartutti kaikki muut lapset tautiin. Hoitajat kertoivat kun lastani hain että yksi tädeistä on sisällä xxx:n kanssa kun hän oksentaa ja on kipeä, vanhemmat pääsevät vasta tavalliseen aikaan hakemaan. Ei tuntunut edes hoitajia hirveästi harmittavan. Itseäni kyllä senkin edestä.
jotka voivat varmaan vain tiputtaa kynän kädestään ja lähteä kesken palaverin hakemaan lasta. Ennemminkin hankaluuksia tuottaa niille vanhemmille, jotka tekevät ihan tavallista duunia. Pitäisikö metro jättää asemalle seisomaan, kun kuljettaja juoksee hakemaan lastaan tarhasta? Tai kaivinkone siihen vain keskelle tietyömaata tai kehitysvammainen ilman hoitajaa? Pakko on odottaa tietysti sen verran, että tuuraaja järjestyy.
Ja ihan puppua se, että jos ei ole valinnut ammattiaan sen mukaan, että pääsee lapset hakemaan kymmenen minuutin varoitusajalla hoidosta, olisi muka huono vanhempi. Joskus toisen on lähdettävä työmatkalle ja joskus isovanhemmat voivat olla jossain ja joskus vain ei ole niitä tukiverkkoja, vaikka haluaisikin.
Ärsyttävää oman itsen kohottamista muiden yläpuolelle taas nämä jutut.
ja hyvä vanhempi näkee vaivaa, huono ei.
Niin kuin kaikki muukin tässä maailmassa.
seuraavan kerran kun olen kohdunpoistossa, niin tipautan välineet hoitsulle. Jatkakoot siitä, minä haen sairaan lapsen...
Miestä täytyykin kieltää hakemasta oppia ulkomailta, kun lapset voivat vaikka sairastua sillä aikaa:)
mies ei matkusta sinä aikana ja taustalla on myös varmistettu varahakija.
Vai lobotomiassako sinä kävit?
Vierailija:
mies ei matkusta sinä aikana ja taustalla on myös varmistettu varahakija.Vai lobotomiassako sinä kävit?
sairaala on kyllä ihan pk:n vieressä, että kunnon äitinä minä olen hetkessä paikalla.
Mutta jos sairaasta lapsesta ilmoitetaan niin kyllä siellä pitäisi tunnin sisällä joku olla hakemassa.
Eikä ole kysymys mistään itsensä korottamisesta vaan asioiden priorisoinnista.
Minä olen ymmärtänyt, että varahakija on henkilö, johon päiväkoti voi ottaa yhteyttä ja pyytää hakemaan lapsen, jos eivät saa vanhempia kiinni ja lasta ei ole haettu.
Mutta normaalioloissa lapsen voi luovuttaa täysikäiselle hakijalle, jonka vanhemmat ovat suullisesti nimenneet kyseiselle päivälle lapsen hakijaksi.
Näin meillä ainakin kuvio toimii.
Ja harvemmin sitä hetkessä pystyy edes lähtemään, ainakin vartti menee asioiden järjestelyyn ja minä sentään olen sellaisessa työssä, josta voi lähteä.
Vierailija:
Mutta jos sairaasta lapsesta ilmoitetaan niin kyllä siellä pitäisi tunnin sisällä joku olla hakemassa.Eikä ole kysymys mistään itsensä korottamisesta vaan asioiden priorisoinnista.
että kirurgi voi jättää potilaan avattuna pöydälle ja lähteä päiväkotiin tai juristi kesken oikeudenistunnon??? Hei, kaikki ei ole katkeria yhteiskunnan tuella eläviä kotiäitejä, joiden virikehoidossa olevat lapsukaiset voi hakea milloin vain.
Ja aina ei yksinkertaisesti ole mitään varahakijoita joita nakittaa, anteeksi nyt vain.
kauan kun joku tulee hänet hakemaan. Laittavat varmaan johonkin sivuhuoneeseen lepäämään tms.
Ja muuten, jos itse olisin, kuten 16, työssä, josta tiedän etten pääse hakemaan lasta ja miehenikin olisi, niin kyllä pitäisin huolen, että ilmotettuihin varahakijoihin kuuluisi ihmisiä/ihminen, joka ainakin mitä suurimmalla todennäköisyydellä pääsee hakemaan lapsen. Pitääkö varahakijaksi sitten ilmoittaa isovanhemmat, jotka eivät siihen tehtävään ehkä pystykään? Sairaan lapsen hoitoapua voi vaikka palkata.