sairaspäiväraha + toimeentulotuki + töissä käyvä mies?
Eli. Sairaspäiväraha on naurettavan pieni. Sillä en saa laskuja maksettua kaikkia kuukaudessa. Summa on siis alle 600e. Muutan yhteen poikaystäväni kanssa, jonka tulot eivät ole kovin mitättömät (brutto parhaimmassa tapauksessa n 3000e).
Yli puolet mun tuloista menee vuokran maksuun. Loput tosiaan sitten muihin kuluihin. Onko mahdollista saada toimeentulotukea tässä tilanteessa? Koska ei ole todellakaan tarkoitus että eläisin poikaystäväni siivellä, eikä hän siihen edes suostuisi. On vain istunut kiroilemassa mulle tuolla sohvalla ja puhunut että kaikki on vain mun syytä ja että tämä ei käy.
Pakko kai vain mennä töihin sairaslomasta huolimatta. Siitä sitten tulee mitä tulee. Enkä edes tiedä saanko töitä kun olen raskaana, ja kuitenkin sen verran pitkällä että sitä ei voi salata.
Kommentit (6)
Eikä tule sitten enää asumistukeakaan, etkä saa esim. lapsilisän yh-korotusta.
Kannattaako tuollaisen hepun kanssa muutenkaan yhteen muuttaa...
3
Ja kyllä mun mies noin yleisesti on aivan ihana. Juuri nyt vaan... En tiedä. Ehkei tämä tosiaan ole vaivan arvoista. ap
mutta juu, sama tilanne täällä. olen minimisairauspäivärahalla ja mies saa tuon vajaan 3000e. en saa mitään toimeentulotukea enkä asumistukea. elämme kädestä suuhun siis.
sinuna miettisin sitä yhteen muuttoa, en pelkästään taloudellisen tilanteen kannalta, vaan ihan jo siksikin kun miehesi tuntuu sua syyllistävän turhasta. ei ole sulle eikä vauvallesi hyväksi tollanen. pärjäät paremmin ilman turhaa syyllisyydentuntoa. se ei tule toimimaan että uhraat terveytesi rahan takia ja menet töihin.
Vain kylmät, taloudelliset, tämän päivän mukaiset faktat otetaan huomioon. Ja ne tulot menneisyydestäkin ovat heidän laskuissaan vain rasite... eli miksetkäs ole säästänyt, kysyisivät.
3
poikaystäväsi tulot huomioidaan. Ja kun tulonsa ovat noinkin korkeat, ette tule sossusta saamaan enää senttiäkään. Eli poikaystävällesi tulee perheen elatusvastuu.
Joten jos haluat yhteiskunnan laskusi maksavan, niin vaihtoehdot jää vähiin...