Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajien 10 viikon kesäloma on palkatonta - koittakaa nyt tajuta se!

Vierailija
19.09.2007 |

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jälleen kerran ammatinvalintakysymys.

Olen pahoillani, että te ette kasin tokarillanne päässeet sisään Okl:ään ja saaneet pitkää kesälomaa. Olisi varmasti kannattanut peruskoulussa panostaa opiskeluun.

Vierailija
82/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisen tehtävänä on opettaa ja toisen auttaa selviytymään elämässä. Siis nuorisotyössäkin opetetaan, mutta aika erilaisia taitoja ja hyvin erilaisilla metodeilla. Nuorisotyössäkin on muistaakseni jo suurinosa (ainakin pk-seudulla) AMK-tutkinnon suorittaneita. Silloinkin lukion jälkeen ollaan opiskeltu 4 vuotta erilasia kasvatuksellisia opintoja. Onneksi meillä on lasten ja nuorten elämässä muitakin aikuisia mukana kuin vain opettajia (tietnkin vanhempien lisäksi), sillä useinhan opettajat itsekin sanovat, etteivät kerkeä riittävästi paneutumaan oppilaidensa asioihin.

Monilla on useampikin yliopistotutkinto. Opettajatkin saavat ihan yhtä lailla auttaa selviytymään elämässä. 7 euron ero on pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huh. Toivottavasti tämä dyslektikko ei ole minua hoitamassa koskaan. On meinaan sellainen lukihäiriö ettei pahemmasta väliä...

Toivottavasti et ole minun lapseni opettaja. Minä haluan ainakin ammattitaitoisen (sellaisen henkilön, joka on sisäistänyt kasvattajan työn ja roolin) opettajan lapselleni, joka ei leimaa, eikä piikittele/tuomitse/hauku.

Vierailija
84/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka voit pitää sitä pienenä summana? Eikö sinulla ole suhteellisuudentajua?

Vierailija
85/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä on hoitotuloksen kannalta onko lukihäiriö vai ei? Ylpeys käy lankeemuksen edellä, ope.

Vierailija
86/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että se loppuu aina sopivasti kesäkun alussa. Sitten ne pakolliset lomat pois Joita viissin on kertynyt 2 kk vai kuinkas paljon sitä yleisesti teillä kertyykään ( eipä mulle noin pitkää lomaa äitysvapaalta tullut ) Ja hoitovaa voi aloittaa taas mukavasti elokuun puolesta välistä.

Miten joku ei voi tuota tietää? Eikös se kuulu ihan yleissivistykseen? Ja ei, meillä työnantaja ei ole suostunut säästövapaisiin eli että voisi säästää 18 päivää ylittävän lomaosan. Opettajien on meidän kunnassa PAKKO pitää vuosilomansa pois kesän aikana, jos on perhevapailla! Ihme katkeruus oikein paistaa viesteistäsi. Hae apua.

Vierailija
87/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on sitä mieltä, että opettajana saisi helpot rahat ja pitkät lomat niin kouluttautukaa alalle. Samoin, jos kadehditte kansanedustajan palkkaa niin yrittäkää päästä eduskuntaan. Jos lääkäreillä on teidän mielestänne helppoa niin pyrkikää lääketieteelliseen.

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Pitäisikö jokaisella olla yhtä huonot oltavat? Pitäisikö jokaisen saada sama palkka koulutuksesta riippumatta?

Opettajan työssä, niin kuin lähes kaikissa muissakin töissä, on omat hyvät ja huonot puolensa. On hyvin vaikea objektiivisesti vertailla täysin erilaisia töitä toisiinsa, tekijöitä on niin monta.

Vierailija
88/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuinka voit pitää sitä pienenä summana? Eikö sinulla ole suhteellisuudentajua?

oli se sitten perusopetusta, toisen asteen lukio- tai ammatillista opetusta tai mitä hyvänsä. Totta hemmetissä se on pieni ero!

Vierailija
89/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet lomilla et töissä. Ja sinulla ei ole töiisäolevan etuisuuksia. ( siis mitään muutakaan ) Eli EI ole sama asia jos palkka on sovittu jaettavaksi kokovuodelle kun, että nostisit itse palkkaa 10 KK ja 2 kk olisit sukanvarsi säästöillä omalla lomalla.

Joko nyt ÄLYSIT !

[/quote]

Opettaja on työsuhteessa eli töissä myös silloin, kun sitä palkkaa ei makseta! Tämän takia lomat ja lomarahat määräytyvät kuten kaikilla muillakin.

Menikö NYT perille?

[/quote]

Vierailija
90/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

100%, 200%, 500%?

Vierailija
91/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 9 keskiarvolla lukion suorittanut ja älliäkin sain muutaman loput oli ämmiä

Vierailija
92/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei anna pitää palkatonta lomaa.

Vierailija
93/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mielesäsi sen eron tulisi olla, jotta erottuisit tästä " roskasakista" ? Etkö yhtään osaa arvostaa muiden tekemää työtä, heidän ammattitaitoaan ja osaamistaan? Jos et tiedä, mitä muiden töissä oikeasti tehdään, ei niistä kannata niin kovasti naputtaa. Itse olen seurannut läheltä opettajan työtä niin perheessä kuin itsekin vuoden sijaisuuksia tehneenä.

Tajuatko, että ihmisten kanssa työskenteleminen muutoinkin kuin opettaen on arvokasta? Opettaminen olisi huomattavasti vaikeampaa ilman muita yhteiskunnassa toimivia " ihmistöitä" . Niin hoitajat, lto:t, nuorisotyöntekijät yms. tekevät myös arvokasta työtä ammattitaidolla. Tuollainen vähättelevä asenne suututtaa.

Vierailija
94/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin olet lomilla et töissä. Ja sinulla ei ole töiisäolevan etuisuuksia. ( siis mitään muutakaan ) Eli EI ole sama asia jos palkka on sovittu jaettavaksi kokovuodelle kun, että nostisit itse palkkaa 10 KK ja 2 kk olisit sukanvarsi säästöillä omalla lomalla.

Joko nyt ÄLYSIT !

Vierailija
95/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

100%, 200%, 500%?

Vierailija
96/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paljonko mielesäsi sen eron tulisi olla, jotta erottuisit tästä " roskasakista" ? Etkö yhtään osaa arvostaa muiden tekemää työtä, heidän ammattitaitoaan ja osaamistaan? Jos et tiedä, mitä muiden töissä oikeasti tehdään, ei niistä kannata niin kovasti naputtaa. Itse olen seurannut läheltä opettajan työtä niin perheessä kuin itsekin vuoden sijaisuuksia tehneenä.

Tajuatko, että ihmisten kanssa työskenteleminen muutoinkin kuin opettaen on arvokasta? Opettaminen olisi huomattavasti vaikeampaa ilman muita yhteiskunnassa toimivia " ihmistöitä" . Niin hoitajat, lto:t, nuorisotyöntekijät yms. tekevät myös arvokasta työtä ammattitaidolla. Tuollainen vähättelevä asenne suututtaa.

Voinet esittää sen kohdan. Se, että opettajille maksetaan ja pitääkin maksaa enemmän kuin nuorisotyöntekijöille, ei tarkoita sitä, etteikö työtä arvostettaisiin.

Vierailija
97/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti vain kummastuttaa tuo käytöntö. Lapsillani (molemmilla) opettajat saivat vauvan kuoluvuoden aikana, ja molemmat palasivat töihin kesäksi.. Tosin toinen aloitti työt kyllä kolme päivää ennen kesäloman alkua. Miten tämä on sitten mahdollista ?

" oma ope " Oli sitten mukana luokkaretkellä ja kevät juhlassa. Sijainen joka olisi jo opettanut helmikuusta toukokuulle palasi töihin elokuussa. Ja tiedän että HÄN on himpun varran " katkera" . hän oli työttömäni tuon 2 kk ja rapiat, mutta ei saanut kuitenkaan mitään liitonrahoja sillä työssäolo ehto ei täyttynyt.

Pitäsiko kehottaa HÄNTÄ hakeutumaan hoitoon??

Vierailija:

Vierailija:

että se loppuu aina sopivasti kesäkun alussa. Sitten ne pakolliset lomat pois Joita viissin on kertynyt 2 kk vai kuinkas paljon sitä yleisesti teillä kertyykään ( eipä mulle noin pitkää lomaa äitysvapaalta tullut ) Ja hoitovaa voi aloittaa taas mukavasti elokuun puolesta välistä.

Miten joku ei voi tuota tietää? Eikös se kuulu ihan yleissivistykseen? Ja ei, meillä työnantaja ei ole suostunut säästövapaisiin eli että voisi säästää 18 päivää ylittävän lomaosan. Opettajien on meidän kunnassa PAKKO pitää vuosilomansa pois kesän aikana, jos on perhevapailla! Ihme katkeruus oikein paistaa viesteistäsi. Hae apua.

Vierailija
98/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon enemmän kuin sairaanhoitajille! Joten opettajat lopettakaa se urputus. Teillä on hyvä tuntipalkka.

Vierailija
99/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun lopputulos ei ole sama:

Vierailija:

Kuka tahansa voi tehdä saman, jos haluaa lomaa!

Vierailija
100/118 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kovasti vain kummastuttaa tuo käytöntö. Lapsillani (molemmilla) opettajat saivat vauvan kuoluvuoden aikana, ja molemmat palasivat töihin kesäksi.. Tosin toinen aloitti työt kyllä kolme päivää ennen kesäloman alkua. Miten tämä on sitten mahdollista ?

" oma ope " Oli sitten mukana luokkaretkellä ja kevät juhlassa. Sijainen joka olisi jo opettanut helmikuusta toukokuulle palasi töihin elokuussa. Ja tiedän että HÄN on himpun varran " katkera" . hän oli työttömäni tuon 2 kk ja rapiat, mutta ei saanut kuitenkaan mitään liitonrahoja sillä työssäolo ehto ei täyttynyt.

Pitäsiko kehottaa HÄNTÄ hakeutumaan hoitoon??

Perhevapaalta saa palata töihin ilmoitettuna ajankohtana, sillä lailla se on mahdollista. Ja ihan turha kuvitella, että se sijainen saisi penniäkään kesältä, vaikka opettaja ei palaisi työhön. Kunnan pohjattomaan kassaan se jäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä