Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkos pojil menny kauemmin täyskuivaks opetteluun?

19.09.2007 |

Meän pojalla saattaa tulla pissa ihan yllättäen, vaik vasta ois käyny pöntöl. Päivisin ilman vaippaa, mut ei osaa viel ollenkaan sanoo et " pissa tulee" . Säännöllisesti pitää vaan pöntöl käyttää. Yöllä pidetään vaippaa viel, mut toivottomalta näyttää oppiminen täyskuivaks. Päivävaippa jätettiin nyt kesäl pois pojan olles 2v3kk. Vahinkoja sattuu siis useasti, mut ei läheskään joka päivä. Tytöllä ei sattunut aikanaan vahinkoja niin useasti, kuin pojalla.

Olen kuullut tutuilta, et heidän 3-4-vuotiail pojil saattaa lorahtaa housuun ja sit loput tulee pönttöön, ku ei oo ehtiny ajois pöntölle. Sit yhel 4-vuotiaal pojal on edelleen yövaippa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikalailla tasan 2v2kk, kun oppi kuivaksi, tämä kävi parin viikon aikana. Tyttö on oppinut nyt 1v8kk kuivaksi, jonkinverran tulee vielä vahinkoja, tämä taas on ollut koko kesän kestänyt prosessi. Luulen että on enemmän yksilöllistä. Olen tosin jostain kyllä kuullut tuon väittämän, että pojat oppisivat hitaammin, mahtaako olla urbaani legenda vai onko ihan tutkimeksiin perustuvaa tietoa?

Vierailija
2/5 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaks poikaa 03 ja 04 syntyneet

Molemmat luopui päivävaipasta 1v10kk. esikko oli2v2kk kun ei enää öisinkään käyttänyt vaippaa. ja kuopus oli myös että meni päivisin niin ettei osannut ilmoittaa kun kakkahätä vaan osa tuli aina housuun, kuopus oli 2v4kk kun hokas tuonkin :-) VAikka kakka tuli housuun vaippaa kuopuskaan ei susotunut käyttämään laisinkaan :-)

kerran kuussa tulee yöllä sänkyyn vahinko mutta sitten pestään :-)

Silloin kun kuopus luopui yövaipasta meillä oli herätys 2h välein ja sitten pidennettiin ja nykyään käy kuopuskin yöllä itse potalla, pottaa ei edes saa jättää hänen huoneeseen :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat 05/03 ja 02/05 syntyneet. Esikoinen oppi päiväkuivaksi 2v7kk ja kokonaan vaipattomaksi 3v6kk. Kuopus oppi päiväkuivaksi 2v5kk ja yövaipassa on vielä useimmiten pissa. Jaksan kyllä odottaa rauhassa, että vaippa on pitkän ajan aamuisin kuiva tai poika oppii heräilemään itse pissalle. Musta ei ole heräilemään yöllä ja viemään poikaa potalle. Kyllä hän sitten oppii kun on valmis.

Tsemppiä siivoiluille, se ei ole mukavaa puuhaa!

Plena

Vierailija
4/5 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika oli 2v muuten ilman vaippaa, paitsi yö ja päiväunilla.

Päiväunilta vaippa jätettiin pois n 2v 3kk.

Nyt on 3v 5kk. Vaippa on öisin. Parina yönä on äiti taidokkaasti unohtanut! :D laittaa vaipan. Poika ensimmäisellä kerralla pissasi sänkyyn, toiselle kerralla herätti minut ja käytiin vessassa.

Kokeiltu ollaan senkin jälkeen ilman yövaippaa, mutta en ole jaksanut joka päivä lakanoita pestä :)

Olen jostain saanut sellaisen käsityksen että pojilla saattaa kestää pidempää täysin kuivaksi oppiminen. Tiedä sitten pitääkö paikkansa

Vierailija
5/5 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut tuon väittämän, että pojilla kestäisi kauemmin oppia kuivaksi. Itse en kuitenkaan ole asiaa huomannut.

Tutkimusten mukaan kuitenkin yökastelua esiintyy jostain syystä pojilla tyttöjä enemmän. Yökasteluhan voi jatkua murrosikään asti. Voisikohan väite johtua siitä?

Omalta pojalta jäi vaippa kokonaan kun hän oli 1v7kk. Yökuiva hän oli jo 1v 4kk ja päivävaippaakin käytti jonkin aikaa " turhaan" kun en älynnyt että pärjää ilmankin.