Suosittele vatsaystävällistä ja tehokasta rautalääkettä!
Hemoglobiinini on laskenut jo hälyttävän alas ja nyt tarvitaan rautaa! Ongelma on, ettei minulle sovi juuri mikään normaaleista rautalääkkeistä, kun joko aiheuttavat tuskaista ummetusta (tähän muutenkin taipumusta) tai sitten kamalat vatsakivut.
Tietäisikö täällä joku jonkun vatsaystävällisen lääkkeen, jota voisin kokeilla? Kiitos!
Kommentit (11)
Olisin maininnut sen jo viestissäni, mutta kun en muistanut nimeä :) Olen kuullut paljon kehuja tuosta litkusta, mutta itse olen allerginen parillekin sen ainesosalle, ja näin ollen saan tuostakin ihan hirviät vatsakivut.
josta karsittu allergisoivia ainesosia. Mutta en tarkemmin tiedä mitä. Enkä myöskään tiedä mille olet allerginen.
Spartocine on mulle sopinut, apteekista
Kaikki muut kuten retafer, matrifolin, duroferon, obsidan aiheuttivat vatsanväänteitä
Täytyypä katsoa tuoteselostetta tuosta floravitalista, jos vaikka minulle sopisikin. Allerginen olen mm. sitruksille ja sellerille (ym. hedelmiä ja kasviksia), mitkä tuosta toisesta yrttijuomasta ainakin muistaakseni löytyvät. Myös tuo Spartocine on vaihtoehto, kun en nyt muista sitä kokeilleeni.
ap
Minulle herkkämahaiselle lääkäri suositteli tuota raskausaikana ja oikeassa oli, tehosi nopeasti ilman vatsavaivoja. Nestemäisenä sopiva annostelu on helppoa, appelsiinimehuun sekoitettuna menee jopa alas :)
on vähän miedompi, kuin nuo muut apteekin rautavalmisteet, siinä 0n 36mg rautaa tabletissa, kun yleensä niissä on 100mg.
Spartocineä otetaan useampi tabu päivässä (jos on kova raudanpuute)
Mulle on käynyt Matrifolin. Se siitäkin mukava, että ei ole kovin kallis kokeilla, jos ei sovikaan.
jota kokeilin Kräuterblutsaftin ohella. Ei yhtä tehokas, mutta ei ummettanut, eikä ehkä sisältäisi noin monia luonnollisia ainesosia...
Minulla myös kiinnostaa nämä vatsaystävällisemmät tuotteet, kun aika ajoin pitää aina rautakuuri ottaa. Käytin ulkomailla asuessani nestemäistä rautavalmistetta (nimeä en muista) appelsiinimehun kanssa. Oli hyvä tuote, mutta vastaavaa en ole Suomesta löytänyt.
T: Toinen aneeminen =)
rautapillereille. Rautapitoinen yrttijuoma.