Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektiohaavasta kysymystä

Vierailija
18.09.2007 |

Sektiosta 7päivää ja haavan yläpuolella kova patti, ja haavan yläpuolinen alue kosketusarka.

Onko normaalia vai mitä? Ensimmäisen sektion jälkeen ei tälläistä ollut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kipee kauan mut ajan kanssa patti hävisi ja kipu/kosketusarkuus loppui.

Vierailija
2/3 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli haavan oikea " loppupää" ihan hemmetin kipee pitkään, ja arven koko matkalla oli sellainen haavan muotoinen,kova, turvonnut, noin 4-5cm leveä alue, joka oli kipeä.

terkkari sanoi että on ihan tavallista että on alueita/koko sektiohaavan matka tuolla tavoin tönkkönä. kudokset ovat raaneet aika runtua, kun vauvaa on puserrettu siitä haavasta ulos, ja haavaa ympäröivissä kudoksissa on sen haavan lisäksi myös ruhje/yms vammoja. siinä se syy.

mun sektiosta on aikaa 7kk, ja enää ei ole muita vaivoja, kuin se, että arven ympäriltä iho on paikkapaikoin tunnoton/turta, mikä on normaalia, kun arpi on pitkä, eli tuntohermoja katkeaa niin pitkältä matkalta.

lisäksi vielä nolompi vaiva, en tunne pissahätää ennen kuin rakko on täynnä, eli kun alkaa pissattaa, niin sitä sitten riittää.. pitää siis älytä käydä normaaliin tahtiin vessassa, vaikka ei tunnukkaan siltä, niin sitten ei tule mitään ...kriisitilanteita, esim pihalla lasten kanssa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kamalat mustelmat haavan ympärille viiveellä. Eivätkä verenpurkaumat edes näy päällepäin, jos ovat syvemmällä kudoksissa.

Ainakin mun mahaa venytettiin niin paljon, että kudokset kärsivät kovastikin. Verenpurkaumat olivat todella kipeitä. Sellaisia turvonneita kipeitä kohtia ympäri mahaa.

Toisaalta, pitää muistaa myöskin tulehdusvaara. Mut kait haava alkaa märkiä, jos on tulehtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi