Korkeakouluopinnot+työelämä+lapsi=Onko mahdollista?
Haaveilen todella paljon korkeakoulututkinnosta, mutta mietin myös käytännön järjestelyjä.. onko mahdollista yhdistää opiskelua ja työtä? Velallisena en kykenisi jäämään töistäkään pois. Entäs löytyykö kokemuksia siitä, miten yhdistää vielä perhe-elämä siihen? Vai yritänkö haukata liian ison palan kakusta?!
Kommentit (9)
siksi aikaa jonnekin sukulaisille tai tutuille " sijaishoitoon" .
Onnistuu miehen tuella ja avulla. Rankkaa on.
kylläkin ainoastaan 2-3 kertaa viikossa. Valmistun sunnitelmien mukaan 2009.
Vierailija:
Elämää helpottaa paljon jos on vankalla pohjalla oleva parisuhde joka kestää vähän isommatkin tuiverrukset.Vapaa-ajalle voit kyllä heittää hyvästit.
Tentteihin.
8
Opiskelin AMK:ssa, meillä on yksi lapsi ja kävin töissä aina kun koulussa lyhyempi päivä. Mulla oli koulussa kavereita joilla oli enemmänkin lapsia, yhdellä jopa viisi, ja hyvin onninstui kaikilta.
Minä olen kahden lapsen yh, opiskelen yliopistolla ja käyn töissä osa-aikaisesti. Harrastuksista tai sosaalisesta elämästäkään ei ole tarvinnut luopua, eikä aikaa opintoihin mene kuin maksimissaan se viisi vuotta.
Tämän kaiken mahdollistaa osittain se, että lapseni eivät enää ole vaippaikäisiä ja osttain se, että yliopistossa luennoilla ei yleensä ole läsnäolopakkoa.
Rankkaahan tämä välillä on, mutta vaivan arvoista!
Olen koulutukseltani tradenomi, mutta haluaisin suorittaa vielä maisterin tutkinnon. Opin kyllä organisoimaan asioita, kun raskaana ollessani puristin lopputyöni valmiiksi ja samalla olin työelämässä. Rankkaahan se aika todellakin oli, mutta se on jo päässyt jotenkin unohtumaan ja ehkä haluaisin jälleen todeta, kuinka rankkaa se oikeasti olikaan :)
Onkohan nuo maisteritutkinnot suoritettava omakustanteisesti, vai oletteko saaneet työpaikalta jotain avustusta mikäli yritys hyötyisi sinun kouluttamisesta?
Vierailija:
Olen koulutukseltani tradenomi, mutta haluaisin suorittaa vielä maisterin tutkinnon. Opin kyllä organisoimaan asioita, kun raskaana ollessani puristin lopputyöni valmiiksi ja samalla olin työelämässä. Rankkaahan se aika todellakin oli, mutta se on jo päässyt jotenkin unohtumaan ja ehkä haluaisin jälleen todeta, kuinka rankkaa se oikeasti olikaan :)Onkohan nuo maisteritutkinnot suoritettava omakustanteisesti, vai oletteko saaneet työpaikalta jotain avustusta mikäli yritys hyötyisi sinun kouluttamisesta?
Minä olen korkeakoulututkinnot suorittanut ihan omakustanteisesti. Eri asia sitten gradua ajatellen, jos saa jonkun firman " tilaamaan" sen itselleen. Silloin siitä maksetaan tietenkin.
8
Elämää helpottaa paljon jos on vankalla pohjalla oleva parisuhde joka kestää vähän isommatkin tuiverrukset.
Vapaa-ajalle voit kyllä heittää hyvästit.