Käyttäisittekö miehesi kuolleelle lapselle hankittuja vaatteita/tarvikkeita?
Mieheni ex oli raskaana muutama vuosi sitten ja raskaus kestikin melkein täysiaikaiseksi. Vauvalle oli mies ja ex hankkineet ihan kaiken uutena, on mahtavat emmaljungan vaunut, sänky, hoitopöytä ja aivan upeita vaatteita. Kävi kuitenkin niin surullisesti että vauva kuoli vatsaan :( Tästä parisuhdekaan ei toipunut oikein koskaan ja olihan siinä muitakin syitä eroon. Kaikki nuo tavarat jäi miehelle, ex ei niitä halunnut ja tuolla ne meidän varastossa on edelleen.
Nyt minä olen raskaana ja mietin että voisimmeko ottaa ne kaikki käyttöön, juuri mitään ei tarvisi ostaa. Mies sanoi että kyllä ne kannattaa käyttää, mutta näinhän minä kuinka paljon häneen sattui kun katselimme niitä varastossa. Minua taas jotenkin vaivaa se että kaikki on miehen exän valitsemaa heidän vauvalleen. Ja sekin jotenkin tekee ahdistavaksi asian että vauva jolle nuo ostettiin kuoli.
Mitä te ajattelisitte?
Kommentit (45)
Kyllähän se aluksi hassulta tuntui ja muistutti aina siitä, että lapsemme oli kuollut niin pienenä, että ei ehtinyt niitä vaatteita käyttää. Mutta kun kerran oli hankittu, niin kaikki käytettiin.
Vierailija:
Nehän on vaan tavaroita! Mutta av-mamma se antaa enemmän arvoa tavaralle kuin tulevalle lapselle, joka tarvitsisi ko hyödykkeet helpottamaan elämäänsä.
Joka kerta, kun ne vaatteet ja tavarat näkee, muistaa sen että joku läheinen eli oma lapsi on kuollut. Kyllä siinä itku tulee, kun sen muistaa, vaikka tapahtumasta olisi jo vuosia.
tv. se, joka käytti oman edesmenneen lapsen tavaroita seuraavilla vauvoilla.
tämän voinee ottaa kevennyksenä, vaikka aihe onkin vakava. mun mies haluaisi, et käyttäisin äitivainaansa sukkahousuja. ja muitakin vaatteita. äitivainaa oli keräilijätyyppiä ja kaikkea löytyi varastoituna yllin kyllin. shampoita, käsirasvoja, jne. niitä ei ole käytetty eikä myöskään heitetty pois, vaikka anoppi ollut vainaa yli 10v.
sukkahousut ei minua innosta. joitain muuta olen käyttänyt, mut aika vähäisessä määrin.
Ymmärrän tuon, jos tavaroita on jo käytetty. Käyttämättömänä lojuneita tavaroita taas en.
ierailija:
Vierailija:
Nehän on vaan tavaroita! Mutta av-mamma se antaa enemmän arvoa tavaralle kuin tulevalle lapselle, joka tarvitsisi ko hyödykkeet helpottamaan elämäänsä.Joka kerta, kun ne vaatteet ja tavarat näkee, muistaa sen että joku läheinen eli oma lapsi on kuollut. Kyllä siinä itku tulee, kun sen muistaa, vaikka tapahtumasta olisi jo vuosia.
tv. se, joka käytti oman edesmenneen lapsen tavaroita seuraavilla vauvoilla.
T. Ap