Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tollo! En ymmärrä pariskuntia, joilla on omat tilit ja rahat!

Vierailija
17.09.2007 |

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman kyseenalaista jos todella vilpittömästi rakastaa toista. Jakaa lapset ja kodin, miksei rahoja? Miksi nähdä vaivaa eurojen laskemisesta? Eikö toiseen luota? Eikö halua toisilleen parasta?

Vierailija
2/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ei tarvi olla, vaikka toista rakastaakin.

Se on ihan sama kuin ei tekisi avioehtoa. EIhän sitäkään tehdä, koska erotaan, vaan jos niin kuitenkin sattuisi käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aviopareilla en ymmärrä.

Ja sellaista lapsellista uusioperhettä en ymmärrä, jossa ei ole omia rahoja ja maksuosuuksia.

Vierailija
4/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös yksi yhteinen tili, johon kumpikin laittaa rahaa mm vuokraan ja muihin laskuihin. Ruokaa yms kumpikin ostaa vuorotellen. Mutta, jää kummallekin myös sitä omaa rahaa, jonka kumpikin saa käyttää miten haluaa.

Vierailija
5/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi ennen pesän selvitystä käyttää tiliä tai ainakin se on kovin hankalaa...

T: oma tili aviossa, mutta yhteinen luottokortti

Vierailija
6/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin käytännössä kädestä suuhun eletään ja useinmiten miinuksella rahatilanne jo kuun puolessavälissä.

Vierailija
7/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole hiffannut esim. 7:n esittämää pointtia.

Vierailija
8/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kyllä arkea, ettei kaikki raha loju samalla tilillä.

Vierailija
9/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmillani oli yhteiset rahat, joista isäni käytti aina lähes kaiken (ja vielä älyttömiin asioihin). En todella suostu jakamaan tiliäni kenenkään kanssa tai selittelemään ostoksiani.

Vierailija
10/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä halua maksaa mieheni moottoripyörää, bensoja ja vakuutuksia. Se on hänen harrastuksensa jonka kuluihin en halua osallistua.

Minä taas käytän enemmän rahaa matkusteluun ja vaatteisiin. Mieheni ei halua valmismatkoille, joilla minä lapsen kanssa käyn.

Ennen kuin joku älähtää asiasta, niin kyllä me käymme koko perheen yhteisilläkin lomamatkoilla, ne vaan eivät ole valmismatkoja :) Ja ne maksetaan yhteiseltä tililtä.

Vierailija
11/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on riittävästi rahaa niin on ihan sama kenen tilillä se on ja kuka sitä käyttää.

Vierailija
12/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille molemmille oma tili (jonne palkat tulevat) on yksi osa itsenäisyyttä, jonka haluamme säilyttää myös parisuhteessa. Meillä ei mennä myöskään toisen lompakolle, kännykälle, laukulle ym., sillä nekin ovat henkilökohtaisia.

Yhteiseltä tililtä maksetaan yhteiset jutut (lapsi, asuminen, ruoka jne.). Sinne kumpikin siirtää tietyn osuuden palkastaan. Lopulla rahallaan voi tehdä mitä lystää.

Helppoa, mukavaa, vaivatonta, riidatonta =)

Enkä siis tahdo väittää, että jollakin parilla joku toinen ratkaisu EI olisi hyvä ratkaisu. Tämä on meille paras, jollekin muulle toinen ratkaisu voi olla paras.

Vierailija
13/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri perheissä toimii eri ratkaisut. Meillä molemmilla omat tilit, yhteistä tiliä ei ollenkaan. Toimii hyvin. Asumiseen liittyvät kulut ja isommat hankinnat laitetaan puoliksi, mies maksaa pääosin ruoan, minä lapsen menot ja pienet hankinnat. Meillä ei ole koskaan, tiukimpinakaan aikoina, tarvinnut riidellä rahasta. Jos omalla tilillä rahaa on, sitä voi käyttää toisen siihen puuttumatta. Ihanaa vapautta!

Vierailija
14/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä luottotiedoton

Vierailija
15/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on omat tilet, eikä yhteistä tiliä lainkaan. Mulla ei ole mitään käsitystä miehen raha-asioista. Meillä mies maksaa lainan ja laskut ja minä ruuan, lasten kulut ja oman autoni käytön, puhelimeni jne. Lisäksi laitan vähän rahaa säästöön, josta maksetaan sitten yllättäviä kuluja, kodinkoneita, remontteja jne. Molemmat sitten tekee lopuilla rahoillaa mitä lystää.

Vierailija
16/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, että puoliso joutuu kitkuttamaan esim. opintotuella tai kotihoidontuella kun toinen elää mukavasti?

Vierailija
17/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä niin kauan kun olin opintotuella, mies hoiti kaikki kulut ja opintotuki oli omaa rahaani.

Nyt olen töissä, mutta en kuuna päivänä pääse lähellekään samoja palkkoja kuin mieheni. Niinpä laskemme palkasta prosenttiosuuden. Eli kumpikin siirtää palkastaan 40% yhteiselle tilille ja loput 60% on täysin omaa rahaa.

Vierailija
18/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies lakkaisi osallistumasta omalla työmarkkinatuellaan perheen elatukseen ( 519e ) niin eihän me pärjättäisi millään.

Vierailija
19/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on riittävästi kaikkeen tarpeelliseen (ja molempien tarpeet suunnilleen tasapainossa) niin mitä ihmeen väliä sillä on, kenen nimissä mikäkin tili on.

Meillä on molemmilla omat tilit (itselläni sama tili joka mulle avattiin kun olin alle kouluikäinen, terveisiä vaan KOP Helsinki Roihuvuoreen) ja lisäksi tai-tili, jonne siirretään kaikki ylimääräinen, lomarahat, veronpalautukset jne. Sitä ylimääräistä sitten käyttelee lähinnä se, joka vuorollaan on tuloitta kotona, tällä hetkellä mies hoitovapaalla.

Kun parisuhteessa on kaksi aikuista ihmistä, jotka ymmärtävät miten raha tulee ja menee, ei tilien määrä tai käyttöoikeudet muodosta ongelmaa.

Vierailija
20/127 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kohtaa ollenkaan??? Meillä on omat tilit molemmilla, kaikki maksetaan jotakuinkin puoliksi ja molemmille jää omat käyttörahat, toimii ku häkä. Kukin taplaa tyylillään.