G: Käytkö suihkussa illalla vai aamulla? Miksi?
Aloitan: aamulla. Tuntuu, että vasta herään aamusuihkussa ja lisäksi on kiva aloittaa päivä suihkunraikkaana ja hyväntuoksuisena. Yön aikana kuitenkin "nuhjaantuu", vaikkei paljon hikoilisikaan.
Kommentit (87)
Ma-aamu
Ti-ilta
To-aamu
Pe-ilta
La-ilta
Ma-aamu jne...
Joskus toki poikkeuksia jos käyn esim. lenkillä, mut noin useimmiten. Muut suihkut pikaisia, pe ja la saunon ja teen erilaisia hoitoja pitkän kaavan mukaan.
Illalla. Minulle suihku on rentouttava ja väsyttävä, ei virkistävä. Lisäksi pitkän tukan kuivaaminen aamukiireessä, plääääh. Ja tuntuisi inhottavalta mennä sänkyyn likaisena/ tunkkaisena.
En kyllä pysty heti herättyäni menemään suihkuun. Ihan mahdotonta. Yöllä en kyllä koe nuhjaantuvani ellei ole kovin hikoile ja ole helteinen aika. Mukavampi mennä ennen unia suihkuun, se lämmin kylpy rentouttaa mukavasti. Ja sänkyyn puhtaana, ihanaa.
Iltasuihkuttelija oon minäkin. Sit puhtaana sänkyyn nukkumaan. Onko mitään ihanampaa?
Nykyään menen suihkuun aina heti ensimmäiseksi aamulla. Olen huomannut että se toimii parhaiten. Yleensä olen kaikkein virkeimmilläni heti herättyäni ja jaksan hyvin mennä suihkuun. Myöhemmin saatan tuntea oloni väsyneeksi ja suihkuun meneminen on vaikeampaa. Yleensä suihkussa käyminen on myös päivän suurin ja ikävystyttävin työ, ja kun sen saa tehdyksi heti, on mukavampi jatkaa päivää ja ehtii paremmin tekemään kaikkea muuta.
Aamuisin tai päivällä. Illalla on niin paljon muuta tekemistä, esim. kaupassa käyminen ilta-alennusten takia. Lisäksi hiusten kuivumiseen menee ikuisuus, eikä nukkumaan voi mennä ennen kuin ne ovat kuivat. Kello kymmenen jälkeen ei myöskään voi häiritä naapureita käyttämällä hiustenkuivaajaa.
Aamulla ja illalla. En pese tukkaa shampoolla illalla kuitenkaan, aamulla pesen. Mulla on ohut ja nopsaan kuivuva tukka.
Illalla, koska haluan pestä päivän liat ja pölyt pois. Nukkuessa ei likaannu. Helteellä käyn tosin myös aamulla jos on yöllä tullut hikoiltua.
Illalla, koska pesen vaatteni kuitenkin, eikä petivaatteita tarvitse silloin pestä niin usein.
Illalla. En halua mennä nukumaan kun on kuitenkin päivän aikana hikoillut tms.
Aamulla. Jos en olisi etätyön tekijä ja joutuisin menemään aamuisin töihin, olisi kyllä pakko käydä suihkussa illalla, koska en yksinkertaisesti ehtisi käydä aamulla suihkussa. Tai sitten pitäisi herätä aivan mielettömän aikaisin, jotta olisi aikaa suihkussa käymiseen ja sen jälkeen vielä kuivatteluun.
Käyn illalla, koska olen huomannut, että nukun paremmin suihkun jälkeen. Lisäksi tietysti lakanat pysyvät puhtaampina kun peseytyy juuri ennen vuoteeseen menoa.
Aamulla en käy suihkussa, vaan pyyhin kainalot kosteuspyyhkeella, kuivashampoolla freesaan tukan. Kätevää, eikun menoksi!
Käyn sitten kun alkaa kainalot ja peräaukko haisemaan vaatteiden läpi. 1-3 päivän välein.
Normaalisti. Viikolla aamuisin, koska koira kömpii aina sänkyyn yöllä ja aamulenkille koiran kanssa lähden jo 5:30. Vaihdan alusvaatteet ja siistin itseni ennen työpäivää. Viikonloppuisin saunan yhteydessä iltaisin.
Minä käyn vain sunnuntai-iltaisin kultaisessa suihkussa.
-Frans Göran Bersbora
Tietenkin illalla. Kuka menisi lakanoihin likaisena. Joku moukka ehkä.
Käyn mieluiten iltaisin, koska hiukseni ovat pitkät ja kuivuminen ottaa oman aikansa. Jos kävisin aamulla niin menisi liikaa ylimääräistä aikaa hiusten kuivaamiseen jne. Muutenkin hiukset pysyy paremmassa kunnossa, kun antaa luonnollisesti kuivua.
Haluan mennä puhtaana lakanoiden väliin ja sitä paitsi harrastan myös liikuntaa ja siksi suihkuun illalla.
Käyn saunassa parin kolmen päivän välein. Muutoin en suihkussa seiso. Pesen kyllä kainalot aamuin illoin hammaspesun yhteydessä.
ootko sinkku? jos et niin mitä kumppanisi sanoo kun likaisena kyhnäät vieressä?