Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teillä on ainoana tavoitteena antaa lapselle harvinainen nimi, viis siitä miltä nimi kuulostaa?

Vierailija
17.09.2007 |

Miten te voitte olla noin yksipäisiä?

Mä olen ainakin antanut lapselleni nimen joka on kaunis ja josta tykkään!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on millä perustein joku lapselleen nimen valitsee?

Vierailija
2/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimen haltijoita on 0 suomenmaassa, siihen on yleensä ihan perusteltu syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos nimen haltijoita on 0 suomenmaassa, siihen on yleensä ihan perusteltu syy.

Vierailija
4/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit väittää tuollaista, ihan väsynyt olet!



Se voi olla se kaikkein kauneimman ja sopivimman kuuloinen sen antajan korvaan. Makuasioista ei voi kiistellä!

Vierailija
5/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erikoisuudentavoittelua, joka menee liian pitkälle.

Vierailija
6/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Vierailija:


Jos nimen haltijoita on 0 suomenmaassa, siihen on yleensä ihan perusteltu syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten toteaisi että " aii no ei sitä voi antaakaan.."



Ei olisi tällä ajattelutavalla Suomessa yhtäkään Miroa, Saria, Jaria, Tainaa, Elinaa, Katria, Juhania, Mikkoa, Villeä...jatkanko vielä?



Ajat muuttuvat, nimiä tulee, joku on aina ensimmäinen.

Vierailija
8/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Miten sä voit väittää tuollaista, ihan väsynyt olet!

Se voi olla se kaikkein kauneimman ja sopivimman kuuloinen sen antajan korvaan. Makuasioista ei voi kiistellä!

Ja en usko ollenkaan että just se nimi on se kaunein! Ihan selkeästi näkee että nimen valinnalla on muut kriteerit kuin kauneus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viimehetkellä ajattelimme, että p:n marjat, annamme lapsellemme nimen, joka on meidän mielestä kaunein ja lapselle sopivin vaikka muut ajattelisivat siitä mitä tahansa.



Nimi on harvinainen ja kaunis.

Vierailija
10/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimi valitaan sen harvinaisuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten etunimi kuinka harvinainen tai kaunis tahansa, niin typerältä se kuulostaa, jos se ei yhtään sovi sukunimeen. Näitä en tajua, siis tyyliin Mozart Maximillian Rantanen.

Vierailija
12/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Elsa kelvannut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadan vaihteessa löytyi ihmettelijöitä kun lapsia nimettiin kansallisromanttisilla nimillä kuten Helmi ja Aarni ym.



20-luvulla oli taas mummoilla sumpit väärässä kurkussa kun kasteessa julistettiin Kirstejä ja Raimoja.



50-luvulla päiviteltiin kovaan ääneen erikoisuuden tavoittelijoita jotka nimesivät lapsiaan Pirkoiksi ja Joukoiksi.



70-luvulla uusia ennenkuulumattomia nimiä oli Sarit ja Jarit.



jne. Joko alkaa aukenemaan?



Maailma muuttuu kokoajan, uusia nimiä syntyy niin kauan kun niitä nimetään.



Toiset eivät välitä mitä muut ajattelevat ja toiset keskittyvät vain paheksumaan.

Vierailija
14/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monet sellaiset nimet, jotka ovat harvinaisia, ovat olleet yleisiä, koska olen tuntenut useampia samannimisiä (esim. jollain alueella annetaan paljon jotain sen alueen kulttuurihistoriaan liittyviä nimiä) ja taas jotkut nimet, jotka olisi jotenkin yleisiä, kuulostaakin mun korvaan harvinaisilta



Se että joku nimipalvelu kertoo tän ja tän nimisiä olevan 1000 ja mä en ole sitä ikinä kuullut, niin on musta harvinainen, kun taas jotain mistä tulee lukema 71 niin onkin mun mielestä ihan tuttu nimi.



Sitten kun otetaan huomioon, että meillä on 5 miljoonaa yksilöä kokemassa kuulemiaan nimiä, niin harvinaisuus-yleisyys osoittautuukin aika suhteelliseksi ja sopimuksenvaraiseksi asiaksi.



antakaa ihmeessä nättejä nimiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti löydy Suomesta toista samannimistä, mutta siihen lienee syynsä.

Vierailija
16/17 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niitä ei ole valittu harvinaisuuden perusteella vaan ne liittyvät meidän mielenkiinnon kohteisiimme. Nimet sopivat myös sukunimeen ja olen tosi monta kertaa kuullut ihastelua siitä, kuinka kauniita nimet ovat. Ne siis eivät ole itse keksittyjä tai hakemalla haettuja, vaan ne vaan eivät ole tulleet muiden mieleen. Vielä, tulevaisuudessahan voi olla toisin.

Vierailija
17/17 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: