Miksi nykyaan niin monella mammalla on tarve kehuskella pienella raskausmahallaan tai vahaisella painonnousullaan raskauden aikana?
Tuntuu että tällaista on kauhean paljon nykyään esillä, mammat vertailee vatsojaan ja pienellä mahalla ylpeillään. Onko muut huomanneet saman?
Kommentit (28)
Raskauden aikaiseen painnousuun liittyä monia riskejä, joista onneksi nykyään uskalletaan puhua ääneen, toista se oli ennen...
pieni raskaumaha on sievä ja äiti, jolla ei ole hirveästi ylikiloja raskauden takia, näyttää hyvältä.
Mihinkäs on unohtunut se asia että vatsan koko ei suinkaan aina ole yhtä kun paino? Minulla ei ole paino juurikaan noussut ja maha suuri. Kaikki te vedätte läskiin ja syömiseen.
Ei voi olla läskistä kyse, jos kaikki 15 kiloa ovat hävinneet 1kk synnytyksestä. Itselle näin on käynyt kahdesti.
Jos on normaalipainoinen, niin silti tulee iso maha, vaikka ei lihois noin muuten. Siis jos on siunattu kauniilla raskausmahalla.
Kiloja tullut 3kg, nyt on rv 30. Mut sf mitat menee yläkäyrillä todellakin, ja mahani on valtava!! Normaalipainoinen olen siis muutenkin!!
Ihan sama paljonko kiloja tulee tai ei tuu, mut mua kyl välil naurattaa, et joo tää syntyy vast marraskuus, kun kaikki luulee et ihan just poksahdan =)
Mut siis aivan sama, olkaahan naiset ylpeitä oli se masu mimmonen vaa!!
Normaali painon nousu raskausaikana on yleensä se 8-15kg, mut tiedän monia joille on tullu tvaan 5kg ja monia joille on tullut 30kg... Mut jälkimmäisille on tullut mielestäni liikaa.
miettikää itse, kumpaa kätilönä tai lääkärinä avustaisit/leikkaisit mieluummin, 130kg vai 60kg? johan on riski lapsellekin jos äiti on niin lihava ettei jaksa liikuttaa tai pitää pystyssä synnytysasentoa haettaessa.