Miksi nykyaan niin monella mammalla on tarve kehuskella pienella raskausmahallaan tai vahaisella painonnousullaan raskauden aikana?
Tuntuu että tällaista on kauhean paljon nykyään esillä, mammat vertailee vatsojaan ja pienellä mahalla ylpeillään. Onko muut huomanneet saman?
Kommentit (28)
pienellä painonnousulla ja isolla, näkyvällä mahalla! Surkeaa niille, joilla on pieni maha luonnostaan.. :(
Jos alkaa menee yli 20 nii onhan se jo terveydellekki haitallista. pitäiskö sitä epäterveellistä elämää mielummin ihannoida????????????
Jos pidät sitä heti kehuskeluna, kun joku rehellisesti kertoo omat kilonsa.
Täällä on vähän väliä kaikenlaisia galluppeja mahoista ja raskauskiloista, saako niihin vastata vain ne, joilla paino on noussut paljon?
Mä oon varmaan sun mielestä kehuskelija, kun oon joihinkin galluppeihin osallistunut, ja kertonut, että molemmissa raskauksissani paino nousi vain n. 5kg :)
Ilmeisesti pitäisi olla hiljaa tai liioitella..?
on niin pienet mahat ja toisilla nousee paino 30kiloa. Itselläni ei paino noussut kuin viitisen kiloa, mutta kun olin muuten iso (ylipainoinen), niin mahakin oli iso.
Kaikesta sitä voidaan olla kateellsia toisille...
Ei ois tarvinnu kuunnella kommentteja tyyliin: " Noin pieni! Tuskin sieltä normaalikokoista vauvaa syntyykään" ! (silti pojat 3500g ja 4000g)
Ekassa 10 kg, tokassa 14 kg ja kolmannessa 17 kg. Lähtöpaino on ollut aina sama, n. 57kg. Kilot ovat myös lähteneet yhtä nopeasti, eli ristiäisissä olen joka kerta ollut aina lähtömitoissani. En tiedä mistä moinen johtuu ja onko kyse ollut varsinaisesti läskistä, koska on myös lähtenyt aina noin nopeasti.
Mahan kokokin on kasvanut koko ajan. Kolmannesta siirryin mammavaatteisiin melkein heti, kun maha vain tulvahti näkyviin.
Jos minulla olisi vain yksi lapsi, yhtyisin varmaan kauhistelijoiden kuoroon ja miettisin miten jollakin voi tulla peräti 17kg raskausaikana. Mutta nyt olen todennut, että asiaan ei juuri voi itse vaikuttaa. Olen joka kerta syönyt ihan samoin ja itse asiassa liikkunut kahdessa jälkimmäisessä raskaudessa enemmän. Siltikin, jos vielä neljännen saisin, painaisin varmaan ennen synnytystä jo 20 kg enemmän.
Ja ihan sama mitä muut sanoo ja ajattelee massustani. Ihan sama onko pieni vai iso maha minä kannan ylpeänä lastani mahassani :)
32: köh itelles, mulla mitta ylikäyrällä ja painoa tullut alle 2kg nyt kun rv 34. Kasvaa eteenpäin maha ja vauvakaan ei arviossa mikään jätti ole.
On yleisesti ihailtavaa ja hyväksyttävää esim. se, ettei läskiä tule lainkaan esim. reisiin ja pebaan, ettei raskautta huomaa takaapäin ym. Pientä ja siroa odottajaa pidetään kauniina, joka puolelta tasaisesti leviävää tai muuten lihovaa vähän muuna.
Siis se, että naisen vartaloa saa arvostella AINA, silloin kun ei olla raskaana tai ollaan. Milloin naista ei olisi arvosteltu? Ja ainahan mennään vallitsevan kauneusihanteen mukaan ja tällä hetkellä kauneusihanne on todella laiha, kyllähän sen kaikki tietää.
Yritä nyt itse ap vähän reipastua. Se, mitä muut puhuvat, ei kai ole sinun ongelmasi. Vai onko?
Minulla on kolme lasta ja maha on pienetynyt kerta kerralta, eikä todellakaan ole ainakaan haitannut. Ison mahan kanssa on niin inhoittava olla! Ja vaikka maha on aina pienentynyt, niin kiloja tuli eniten toisen kanssa ja vähiten kolmannen kanssa. Että se siitä loogisuudesta.
ei odotusaikana tullut painoa kuin 9kg mutta maha oli valtava ja rv30 jälkeen mahanahka kuin seepralla. Musta ja miehestä iso maha oli ihana. Näin jälkeenpäin se ei oo enää niin ihana :( Nahka on löysä ja arvet ikusena muistona. Mutta lopputuloksena maailman suloisin poika.
Joten ei tod. kaikilla isomahaisilla ole paino noussut 30kg.
Mulla oli aina tosi pieni maha, mutta en mitenkään ylpeile sillä. Olisin halunnut kunnon vauvamahan, että vieraatkin olisivat nähneet odotukseni.
Voi voi ainymmäkeksin! Joka puolella haukutaan läskejä! Voisko sillä olla asian kanssa tekemistä??!!!!!!!!1111111111111
En oo huomannut. Olemmehan kaikki omanlaisiamme ja vatsatkin erikokoisia. Painonnousukin menee omalla radallaan jokaisella.
äidit pelkäsivät painonnousua, ainakin äitini ja anopin puheiden mukaan (molemmille tuli vain muutama kilo liää), mutta nykyäänhän ollaan masusta ylpeitä:)
jossain lehdissäkin kirjoitettu, joskus osui silmiin.
Siitähän se tietysti johtuu, että nykyään ihannoidaan hoikkuuta ja pienuutta ja laihuutta, ja se ulottuu nykyään jopa raskaanaoleviin. Mitä pienempi maha ja vähemmän painonnousua, sen " parempi" . Vähän sairasta, mutta sitähän tämä maailma on jo muutenkin...
Minusta on ollut hienoa, että paino nousi molemmilla kerroilla vain 6kg. Mitä pahaa siinä on?
Pieni mahakaan ei häirinnyt esim. liikkumista tai olemista, eikö siitä saisi olla iloinen?
vaikkei äiti läskiä olisi kerryttänytkään.
Kyllä se maha kasvaa, vaikkei takapuoli leviäisikään ;-)