+++Marrakset -05, uusi viikko+++
Kommentit (25)
[dark color=red]Heippa!
Nyt sitten minä oon kipeänä :( Sitä se tekee kun lähtee ulos vähissä vaatteissa .... Kurkku on kuin santapaperia, viime yönä en oikein saanut nukuttua ja tänään oon ollu kyllä ihan täysin toisen asialla.
Kesä se tosiaan on nyt mennyt, ja kohta tulee ensilumi, kääk!
Kyselin muuten viime pinossa että pitäisköhän mun laittaa meidän vaunut myyntiin, kun löytyy kuitenkin matkarattaat. Nuo vaunut vievät sisällä aika paljon tilaa ....
Miettikää tosiaan että kohta vietetään 2 v synttäreitä, kyllä aika menee uskomattoman nopeasti! Mitäs olette ajatelleet pyytää lahjaksi? Meillä listalla on ainakin nuken tavaroita, legoja, lumilapio, prinsessamopo ...
Tuun myöhemmin (tai vasta huomenna) turisemaan lisää![/color]
Huh, olipas meillä hulina-ilta! Ystäväni kävi kylässä 3- ja 6v. poikiensa kanssa. Tuttuun tyyliin isommat pojat levittivät alle vartissa kaikki pojan omistamat lelut lattioille, iso lego-laatikko onneksi sentään säilyi avaamattomana kun ehdin pukata sen sohvan taa piiloon=)
Lelujen levittämisen jälkeen alkoi potkumopo-, kuorma-auto- ja taaperokärryralli. Jokaiselle pojalle löytyi oma menopeli ja sitten juostiin hurjaa vauhtia olohuone-keittiö-eteinen välistä rinkiä; törmäiltiin, kolaroitiin ja ajatettiin toisia takaa. Melu oli aivan valtaisa ja meidänkin poika pysyi mopollaan hyvin juonessa mukana, huruutti täysillä, nauroi ja huusi " apua" kun ajoi toisia karkuun. Hauska sitä oli seurata, kerrankin pojalla oli kunnon rymyseuraa!
Pojalle ei ole maistunut moneen päivään lämmin ruoka. Johtuneeko puhjenneesta hampaasta. Alkaa itseä vain ahdistaa tämä jugurtti-leipä-kiisseli-ruokavalio.
Meitä odotti muuten tänään ihana näky päiväkodilla, kun menimme poikaa hakemaan. Makoili siellä kaikessa rauhassa lattialla ja luki Tieteen kuvalehteä oikein tarkkaavaisena. Naurettiin hoitajalle, että heillä on kyllä osastolla asialliset luettavat=) Ei mitään lapsellisia kuvakirjoja=)
2v-synttäreistä oli jo puhetta. Voi apua, mihin tämä aika onkaan mennyt. Itse en ole vielä lahja-asioita miettinyt, olenkin aika huono sanomaan ihmisille mitä heidän " pitäisi" ostaa elleivät he sitä itse kysy. Ja harva kysyy (mm. 1v lahjaksi poika sai 4 Plaston kuormuria). Mutta kovasti toivoisin lahjaksi muutakin kuin leluja; esim. Arabian muumiastiat olisivat mukavia samoin Finlaysonin metsäaiheiset lakanat, vaatteet yms. Leluista toivoisin hyviä ja ajattomia leluja kuten legoja, Brion junarataa, kirjoja, musiikkilevyjä. Tuntuu vain kun synttärit ja joulu ovat niin lähekkäin, että mihin sen tavaramäärän kanssa taas joutuu!
Voi voi, pitäisi alkaa taas tiskaamaan, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa. Äsken suoritin ison urakan ja tein meillä oikein perusteellisen lääkeinventaarion. Muuton myötä, kun lääkkeet ovat jotenkin hajaantuneet ympäri kämppää. Pusseja, laatikoita ja nyssäköitä siellä täällä. Nyt keräsin kaikki kasaan, heitin vanhentuneet roskiin, yhdistelin avattuja paketteja (mikä siinä on, että aina on ostettava uusi burana-paketti kun päätä alkaa särkeä??) ja laitoin siististi laatikoihin. Ja laatikon siististi mikron päälle, kun ei muuta paikkaa ole=) Uudessa kodissa täytyy nuokin järjestellä jotenkin järkevästi jonnekin. Juuri suoritettu ensiapukurssi antoi kimmokkeen laittaa kotonakin lääke- ja ensiapuasiat kuntoon.
Alkaa kyllä tosissaan tympiä tässä mörskässä asuminen. Ystävänikin nauroi meillä käydessään, että on meillä kyllä ihan hirveetä=) Ettei meidän koti oikeesti näytä tältä. Joo ei näytäkään, mutta nyt vaan näyttää. No, he itsekin rakensivat viime talvena ja asuivat rakennusajan näissä samoissa taloissa, joten hän kyllä ymmärtää tilanteemme täysin. Ei vaan jaksa puunata täällä hullun lailla, tilaakin niin vähän.
Mutta tämä tältä erää. Täytynee valua sohvalle. Siitä ja väsymyksestäni tulikin mieleen, kun eilen olin tosi väsynyt ja makoilin sängyllä niin poika tuli ja sanoi minulle " älä väsyny" . Voi raukkaa, varmaan kurja päivä oli väsyneen äidin kanssa....
Hyvät viikon jatkot kaikille!
Manna
Tänään on kyllä ollut hirmu tuulinen ja sateinen päivä. Ei edes ulos lähdetty. Mukava vetää vikkasukat jalkaan, katsella ulos sateeseen ja juoda kuumaa kaakaota. :)
Sain tänään tilaamani Jonathanin talvihaalarin 92 kokoisen ja oikein oli kyllä kivan näköinen, vaalsin ruskea. Lisäksi ruskean villaisen kypärälakin ja hanskoja.
Tintta: Onko kysessä siis pelkät vaunut? Vaiko yhdistelmät? Meillä muuten ei nää oikein viihdytä rattaissa. Ei olla muutenkaan rattaissa oltu kuin kodin ja puiston väliä. Me ainakin pärjättäisiin pelkillä matkarattailla, ne vaan on mummulassa. Aika harvoin tosin siellä niitä enää käytetään.
Pikaista paranemista! Iltasi kuulosti mukavalta :)
Synttärilahjatoiveina pari yöpukua, jotain traktoria ym. lelua, Posti Pate kirja, kivat paremmat housut, joku neulekin olisi kiva. Monilla on kyllä tapana kysyä, mitä lahjaksi ja toisaalta ihan kiva niin.
Minusta uudet Iltasatu pussilakanat ovat aivan ihanat :) Jospa joulupakettiin ne saisin. Äitini ottaa työn alle vanhat kerrossängyt ja laittaa ne uuteen uskoon.
Jesselle ja auringonkukalle mukavaa viikkoa ilman iskää. Äkkiä se viikko hujahtaa! Täällä toinen huolehtija.
Kuinkas Onni otti iskän vastaan?
Hei naiset, tulkaas pinoon!
Hilda
Isi tuli eilen kotiin ja oltiin Onnin kanssa kentällä vastassa. Isiä huusi ja miehellä oli kyllä kyyneleet silmissä, kun otti Onnin halittavaksi. Poika piti pientä mykkäkoulua miehelle eilisen päivän, mutta tänään ovat olleet taas kuin paita ja peppu.
Meillä oli meiningit kuin jouluna. Mies oli joutunut ostamaan uuden suuren matkalaukun, oli ostanut niin paljon tuliaisia :) Sellainen about jääkiekkokassin kokoinen laukku täynnä kamaa. Lähinnä pojille :) Oli autoja jokaista sorttia, vilkkuvia lenkkareita, vaatteita, pehmoleluja jne jne.
Mutta mutta, nyt on pakko rynnätä sohvalle!
Niin ja ölkjh, muistan sut odotuspuolelta! Teretulemast joukkoon :) Harmillista, että teillä on allergiat puhjenneet. Toivottavasti ovat ohimenevää sorttia. Talvivaatteista kyselit ja olen ostanut Onnille Reimatecin haalarin ja kaupunkikäyttöön untuvatakin.
Noema
[color=red]Inhottaa kun joutuu itse nyt sairastamaan, kurkku on ihan kipeänä vieläkin ja nenä on mennyt tukkoon :( Lämmintä oon yrittänyt juoda, auttaa hetkellisesti mut ei kauaa. Olis vaan ihana käpertyä sohvalle huovan sisälle tuijottamaan tv:tä, mut eipä tuon neitokaisen
kanssa semmoinen onnistuisi :)
ölkjh: voimia teille ikävien allergioiden keskelle! Me ollaan ainakin toistaiseksi selvitty aika vähillä allergioilla, tomaatti ja kananmuna ovat ainoastaan aiheuttaneet oireita. Talvivaatteista: meillä on nyt reimatecin haalari ja kyläilyyn talvitakki, toivon että riittävät koko talven.
Manna25: mukavan kuuloinen ilta teillä ollut, ja tehnyt varmasti hyvää pojallekin kunnon peuhaaminen :) Synttäreistä: on totta että on tuo joulu vähän turhan nopeasti, sitä tavaraa tulee ihan mielettömästi... Mä toivon että meiltä kysyttäisiin mitä voisi ostaa mutta epäilenpä ettei niin käy.
hildaliina: kiva kuulla että talvihaalari oli hyvä! Eli nuo meidän vaunut on yhdistelmät, saa siis rattaiksikin. En muista koska viimeksi on niitä käytetty, kun kaupunkireissuillekin on helpompi ottaa mukaan kevyemmät matkarattaat. Siksi on käynyt mielessä noiden vaunujen myynti.
noema: ihanaa kun olette saaneet isin kotiin :))
On muuten mukavaa nykyään kun ei tule menkkoja, tai jos tulee niin vähäinen vuoto kestää ehkä päivän tai pari. Oli kannattavaa laitattaa hormonikierukka.
Mistä muuten olette löytäneet ohuita kypärälakkeja? Meille ei villainen käy nimittäin. Enkä oo nähnyt ku citarissa kamalanvärisiä Kivat-merkkisiä.
Huomenna oli tarkoitus mennä kaverin luo aamusta kylälle (heillä on 5 kk poika ja marraskuussa 3 vuotta täyttävä tyttö) mutta voipi olla että joudutaan jättämään väliin tän mun olon takia. Viime viikolla jo
jouduttiin perumaan kun Lotta oli kipeänä. Hö.[/color]
Tintta-Liisa: Meillä oli mintulla viime vuonna ruskovillan silkkinen kypärälakki. Niitä voi tilata suoraan ruskovillan nettikaupasta. Tänä vuonna ajattelin kuitenkin hankkia sen villaisen, kun meillä villa käy.
Mun mielestä vaunut kannattaa laittaa myyntiin nopsasti kun niitä ei oikeasti enää tarvi. Voisi kuvitella, että mitä uudemmat sitä paremman hinnan saa :) En tiedä pitääkö paikkansa.
Saadaan talveksi lainaksi vanhat oran sellaiset brio pony tyyppiset raattaat tarha-kotiväliä kuljettavaksi. Mahtaakohan sellaisiin saada edullisesti ostettua parempia renkaita?
Mintulla on molemmissa korvissa korvatulehdus, käytiin eilen SATKS:n korvapolilla, Mintun mummi on siellä töissä niin saatiin aika sinne. Ongelma on ettei minttu tykkää yhtään antibiootista, joten väkisin se suuhun tungetaan tai yritetään kielen alle laittaa ruiskulla. Ei auta vaikka yritin jäätelöön piiilottaa ei kelvannut :( No annetaan lääke väkisin, että saadaan korvat kuntoon sunnuntaiksi :)
Loppuviikon likka on isänsä kanssa kotona toipumassa.
Olen taas sortunut shoppailuun, kääk :) Onneksi lyhyt laina päättyy ensi kuussa ja olen lainavapaa taas vähän aikaa, jää enemmän rahaa hankintoihin. Löysin Mintulle superfit gotexit -30 %, jäi hintaa 50 ¿, ihan tyytyväinen.
touko
Mun vanhemmat olivat kylässä, lähtivät tuossa vasta äskettäin ajelemaan mökille päin. Hakivat Jessen tänään tarhasta, oli poika ollut vähän totisena, mietti kai että onko se äitikin nyt sitten kadonnut johonkin. Totista poikaa oli ollut siihen saakka kunnes tulin kotiin, sen jälkeen ainakin nautti täysin siemauksin ukin ja mummin seurasta. Oli iloinen höpöttelijä ja tuntui pitävän vähän esitystäkin päällä, tanssi, soitti rumpuja (eli ämpäriä syömäpuikoilla ;-) ja kaikenlaista hömppää. :-)
Isiä on ollut ikävä, aamulla kysyi heti ensimmäisenä " isi nukkumassa?" ja kun muistutin ettei isi ole kotona niin totesi surusilmin " isi lapissa" . Päiväkodissakin on ollut tänään normaalia apeampi ja päiväunien aikaan oli vähän itkustellut. Iltaa piristi kovasti ukin ja mummin vierailu eikä ehtinyt isiä niin ajatella. Huomenna anoppi hakee vuorostaan Jessen tarhasta ja viettävät yhdessä aikaa iltatoimiin saakka, pääsen käymään ruokakaupassa ihan itsekseni, mukavaa. Eiköhän tämä isitön viikko tosiaan suht nopeasti hujahda.
Ölkjh: Teidän pojalla onkin kyllä tosi kurjan kuuloiset allergiat, paljon pahemmat mitä Jessellä. Toivottavasti tilanne helpottaa pian ja onneksi suunta onkin ollut parempaan päin.
Tintta-liisalle pikaista paranemista! Ei ole kiva sairastaa.
2v-lahjatoiveita ei olla juurikaan tajuttu vielä miettiä. Pitäisi alkaa kyllä kohtapuoliin niitäkin kekkereitä suunnittelemaan. Menee tämä aika kyllä nopeasti, hui sentään.
Mannalla on eilen ollut melkoista hulinaa. Voin oikein kuvitella metelin ja vauhdin mikä pistää oman pään pyörälle. :-) Jesseä en osaisi oikein kuvitella moiseen tilanteeseen vielä, ei edelleenkään perusta kovin paljoa toisten lasten seurasta ja saattaisi vähän kavahtaa noin riehakasta menoa. Saa nähdä muuttuuko tilanne iän myötä vai onko enemmän luonnekysymys. Toivottavasti ne toiset lapset alkaa ainakin kiinnostaa. ;-)
Onpa Noeman Onnilla ollut isinsä kanssa hellyyttävä jälleennäkeminen, oikein herkistyin täällä. Kiva kun olette päässeet extra-joulua viettämään! :-)
Toukon Mintulle paranemista korvatulehduksista, kurjaa että kummassakin korvassa pöpö. :-/ Tsemppiä lääkkeen antamiseen!
Mites Gerda ja Odottelija jakselevat? Tulkaahan kertomaan pikakuulumiset jos olette koneella.
Meidän viikkoon on mahtunut myös uhmaa. Jesse ei haluaisi millään käyttää ulkona hanskoja, ei edes sellaisia ohuita puuvillahanskoja. Tämä uhma kohdistuu onneksi tällä hetkellä vain minuun eli tarhassa tädit saa laittaa hanskat käteen, samoin ukki oli saanut Jessen puettua ihan kivuttomasti. Mutta mulla on jo kesää ja lämpöä ikävä, en tykkää myöskään tuosta pukemisrumbasta ja paksummat hanskat tuntuu olevan edelleen sellaisia että tekee Jessestä kovin tönkkökätisen eikä tahdo tavarat pysyä näpeissä. Onko muita marraskuisia jotka kapinoivat käsineitä vastaan?
Lopuksi puran ärtymyksen mikä sai vallan kun murehdin töissä ääneen Jessen tulevaa hammaslääkärikäyntiä ja tilannetta jos hammaslääkäri sanoo että unitutista on luovuttava ja sassiin. Pari työkaveriani joilla on 3-7v pojat, tokaisivat mulle että sulle se tutista luopuminen on varmasti suurempi ongelma kuin Jesselle. Että Jesse itkee tutin perään pari yötä ja sitten se on siinä. Itse en taas ollenkaan voi uskoa että asia olisi noin yksinkertainen, vaikka heidän pojillaan onkin vieroitus sujunut aikanaan noin helposti. Sitten kun murehdin että mitä jos Jesse ottaakin peukun tutin tilalle niin kommentti oli vain terävä " no eikä ota, ei meilläkään ottanut" . Oon ehkä hieman herkkähipiäinen kun työkavereiden kommentit alkoi mua harmittaa. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka tuttivieroitus menisikin helposti... Lapset on vaan niin erilaisia ettei koskaan voi tietää.
Tällaista tänään. Nyt taidan suunnata jääkaapille etsimään jotain hyvää. :-)
Sain eilen huonoja uutisia, ja on ollut mieli maassa ja kaikenlaisia ajatuksia pyörii päässä. En saanut oikein nukutuksikaan yöllä. No kyllä kai tämä taas tästä...
Talvivaatteet ja kengät kaikki on ostamatta pojalle.
Tinttaliisalle paranemista. Paljon on flunssia ollut liikkeellä.
Lahjoja en oo koskaan tottunut pyytämään toisilta, tai tekemään jotain listoja mitä kaikkea pitäisi saada. Muistavat ketkä haluavat ja miten haluavat.
Muakin auringonkukka mietityttää miten mahtaa sujua tutista vieroitus. Olen skeptinen että varmaan aika huonosti, niin tärkeitä ovat tuolle poikaselle. No onneksi siihen on vielä hiukan aikaa.
Poikanen on varmaan tunnin jo pyörinyt sängyssä, eikä oo vieläkään nukahtanut päikkäreille. Pari kolme kertaa oon saanut käydä laittamassa uudestaan pötkölleen, kun heitellyt tavarat sängystä alas ja alkanut kitisemään. Nyt höpöttelee taas jotain omia juttujaan, jospa kohta saisi unen päästä kiinni.
Ölkjh muistan myös nimimerkkisi jostain kaukaa, olisiko sitten ollut siellä odotuspuolella. Kurjan kuuloiset allergiat teillä, toivottavasti helpottaa iän myötä.
Kiva että Noema sai miehen takaisin kainaloon reissulta. Aika paljon tuliaisia :)
Pitäisi ehkä kutoa pojalle villasukat, kun ei ole sopivia. Saa sitten kumppareihin kylmemmällä säällä. Hmm...en muista miten kantapää tehdään, täytyy varmaan etsiä joku ohje.
Meillä puhutaan edelleen vain yksittäisiä sanoja, eikä niitäkään ole kuin se sama 10-20. Tuntuu että kaikilla muilla jo kerrotaan vaikka mitä ja tulee muutaman sanan lauseitakin. No kai tuo kerkeää vielä oppia.
Voikaas hyvin.
Gerda
Olen aika pihalla kaikesta (ei ole kyllä uutta) =) Onko teillä monilla jo marras-05 -muksuilla pikkusiskoja tai veljiä? Kuinka moni teistä odottaa nyt? Entä oletteko vielä hoitovapaalla vai töissä? Kauheasti kysyttävää...
Joku puhui puheesta, meidän taapero puhuu paljon, mutta vain sanoja, ei lauseita. Jännä miten eri tahtiin lapset kehittyvät, ystävälläni on hieman nuorempi tyttö ja tyttö puhuu jo aivan täysillä ja pitkiä lauseita.
Synttäreistä: jotenkin jo ahdistaa tulevat 2 v -synttärit...viime vuonna 1-vuotissynttäreiden se vaihe, kun kylässä oli isovanhempia ja isoisovanhempia oli tosi virallinen, ei jaksais sellaista enää. Minustakin on vaikea esittää lahjatoiveita, enkä haluaisi, että lapsi saa ihan hirveästi lahjoja, jotain tarpeellista olisi kiva saada, lakanoita (iltasatu -pussilakanat ovat tosi kivat...), rukkaset tms.
No nythän toi pikkumies heräsikin jo päiväunilta!
Gerdalle paljon positiivisia ajatuksia lähettelen. Olen pahoillani huonoista uutisista, olivat ne sitten mitä tahansa. Tuntuu, että sinulle on kasautunut niitä nyt vähän liikaa pienelle ajanjaksolle. Toivottavasti tilanne paranisi kohdallasi.
Löysin hienon merirosvokakun, jonka aion tehdä Onnille synttärikakuksi. Sellainen pikkumerirosvon pää, jolla on marsipaanista tehty huivi päässä. Varsin veikeä. Kai niitä pitäisi sitten kaksi tehdä. Vai tekisikö toisesta kakusta laivan.. Hmm, onneksi on vielä aikaa miettiä.
Minullekin on vieras ajatus tehdä lahjalistoja. Ymmärrän siis toki, jos joku sellaisia tekee. Itse en vaan koe sitä tarpeelliseksi. Jotain saattaa sitten tulla kaksin kappalein, mutta onhan täällä näitä leikkijöitä :)
Auringonkukka, en minäkään usko, että pääsisimme tutista kahdella huutopäivällä. Onni on ainakin niin tuttifriikki, että kyllä tulee tuttia kyselemään pitkään. Voimia sinullekin sinne reissuleskenä olemiseen. Hienoa, että olet saanut apuvoimia :)
Gerdalle piti vielä kommentoida, että kyllä meilläkin suurimmaksi osaksi Onni puhuu vielä yksittäisiä sanoja. Pari kertaa päivässä tulee pitempiä lauseita ja niissäkin on kolme sanaa ennätys :) Eli ei täällä ainakaan vielä mitään verbaaliakrobaattia asu.
Nyt menen katsomaan eilen tallentamani Vikatikin. Tsekatkaa ihmeessä, se tulee ykköseltä tiistaisin ja lauantaisin. Ihan sairaan hauska sairaalasarja. Sellainen ihan kaheli, ei tosiaan selvinpäin tehty :D Tosin mulla on hiukan omituinen huumorintaju, eli ei välttämättä kolahda kaikille.
Niin ja Tintalle paranemiset!
Noema
Meille syntyi kakkonen heinäkuun 15. päivä. Sisu poika. Olen ollut kotona since Onnin syntymä ja tällä linjalla mennään vielä varmaankin pari kolme vuotta.
[color=red]touko79: pitääpäs vilkaista tuota ruskovillan kypärälakkia, kiitos vinkistä!
auringonkukka05: meillä Lotta myös on aika arka muiden lasten kanssa, enemmänkin seisoskelee sivussa. Kaipa se joskus siitä rentoutuu ... Nyt oon yrittänyt käydä lapsiperheiden luona kylässä, mutta nämä meidän sairastelut on siirtänyt kyläilypäiviä. Teillä kun kuitenkin ollaan tarhassa niin luulisin että jossain vaiheessa oppii muiden lasten kanssa touhaamaan, eikä pelästy meteliä :)
Gerda79: **halaus ja rutistus** sinne huonon olon keskelle. Ja voin lohduttaa että meillä puhumisen suhteen sama tilanne, ehkä n. 15 sanaa tulee, mutta ei tosiaan mitään lauseita vielä!! Eli et oo yksin
tämä asian kanssa :) Mä oon jo kumppareissa joutunut käyttämään villasukkia kun on tuntunut viileiltä jalat pelkissä sukissa. Tosin eilen (vai olikohan toissapäivänä...) oli hikisen tuntuiset jalat.
ölkjh: meillä on pelkästään Lotta, ja meidän lapsiluku jää tähän. Olen tällä hetkellä kotona hoitovapaalla, ja aion olla siihen asti kunnes Lotta täyttää 3 v, eli 24.11.2008 palaan töihin. Onneksi sinne on vielä siis
aikaa :)
Onko muilla muuten villasukat vielä käytössä kumisaappaissa, vai lisäättekö muita sukkia ensin?
Syntymäpäivistä vielä: eli se mun kysymys mitä lahjalistalla on/tulee oli lähinnä sellainen mietintä ääneen :).Eli mä en tosiaan erikseen anna mitään lahjatoivelistoja kenellekkään suoraan (korkeintaan isovanhemmille), mutta jos joku sattuu kysymään, niin olisi mietittynä valmiiksi suht edulliset vaihtoehdot mitä pyytää. Siksi aattelin
kysellä vähän teidän muiden ajatuksia mitä lahjoja toivoisitte saavanne ts. että lapsenne saisivat. Mä itse toivon että pehmoleluja ei tulisi ainakaan kovin paljoa enää, niitä nimittäin on, ja PALJON!
noeman kuvailema merirosvokakku kuulosti kivalta :) Pitääpä itsekin tarkastella minkälaisen tekisi (tosin meillä mies hoitaa aina täytekakun teon ...). Toisaalta kun Lotta on kananmunalle allerginen niin säälittää
kun ei voi maistaa synttärikakkuaan (viime vuonna tehtiin ilman munaa, ja oli ihan kamalan näköinen ja makunen, päätettiin sitten
että tehdään tänä vuonna tavallinen kakku).
Meillä on ollut nyt pari tod huonoa yötä. Viime yönä Lotta heräs ainakin miljoona kertaa, ja tää mun oma flunssa ei helpota nukkumista yhtään. Puoli kahdeksalta alkoi ihan kumma suora huuto Lotalta, ja ei meinannut millään rauhoittua. En tiedä onko uusi hammas tulossa (sormet suussa taas päivittäin), vai onko flunssa mennyt korviin. Jos ensi yö on samanlainen, niin pitääpä vissiin käydä tarkistuttamassa korvat.
Nyt mentävä laittamaan astiat pöytään, ja syömään![/color]
Pikaisesti:
Toivoisin Mintulle kunnollista wc:n pienentäjää, Benettonin yhtä villapaitaa, vaatetta yleensä, mahdollisesti jotain järkevää lelua ja Muumien magneettikirjaa. Siinä saa laittaa siis muumien kuvia itse kirjan sivuille. Nämä olen jutellut lähipiirille, kun ovat kyselleet mitä Minttu haluaisi. Katsotaan sitten mitä saadaan kun synttäreiden aika on.
[color=red]Moi!
Tänään ois koululla jumppa (alkoi taas viime viikolla), mutta eipä tässä flunssassa oikein voi sinne mennä. Menis vaan pahempaan suuntaan.
Aamulla käytiin ulkoilemassa Lotan kanssa (kiva ku saa vähä väliä pysähtyä niistämään ja yskimään ...), ja lähi leikkikentällä oli pph:ia lasten kanssa. Heti kun kaikki olivat lähteneet pois niin Lotta aloitti kiukuttelun, mikään ei mennyt neidin toiveiden mukaisesti. Kiukkus vaan enkä mä ymmärtäny mitä halus. Odotan kyllä sitä aikaa että ilmaisisi hieman enemmän mikä harmittaa, nyt vain kiukkuaa ja kun mä en ymmärrä mitä meinaa niin kiukkuaa kahta kauheammin.
Viime yö oli taas onneks parempi, sain minäkin hetken levättyä kunnolla.
Tietääkö joku muuten mitä kautta noihin Muksukirppiksiin saa vietyä vaatteita/tavaroita myytäväksi?
Tulkaa muutkin turisemaan![/color]
[color=red]Mihin kaikki on hävinneet???
Mä toivoisin välillä että meillä ois toinenkin tv, kun aina ihan joka ilta jaksais kattoa BB:tä. Mun mielestä tän vuoden tyypit ei oo ollu yhtä hyviä ku viime vuonna. Ei oo vieläkään löytynyt ketään ehdotonta suosikkia. Toisaalta sääli ku Satu tippui ku se oli jotenkin ihanan ärsyttävä :)
Pidättekö te muut jo villasukkia kumppareissa? Mä oon nimittäin huomioinu että Lotan jalat hikoilee jos laitan villasukat, mut taas jos en laita niin on kylmät .. Ei kivaa.
Te muut jotka olette kotosalla, niin kuinka paljon olette yhteyksissä / teihin ollaan yhteyksissä töistänne? Mä en oo työkavereistani kuullut pitkään aikaan mitään, saati meillä kotona-olijoilla ei oo esimiestä ollenkaan, ollaan kai sit pohjasakkaa tai jotain :(
Lotta muuten kutsuu itseään tällä hetkellä vo-vo:ksi.
Päivän plussat:
+ mummi kävi tekemässä ruokaa
+ olo on vähän parantunut iltaa kohden
+ huomenna on perjantai[/color]
On se jännä, vaikka olen kotona, niin silti sitä odottaa aina perjantaita, varmaan joku jäänne töissäoloajoilta??
Tintta-Liisa: Mulle ei ole pidetty töistä yhteyttä ollenkaan. Meillä on äitiysloman aikana ollut yt:t ja on ollut suuria muutoksia niiden myötä. En edes tunne työkavereitani tai esimiestäni. Esimiehen kanssa soiteltiin, kun alunperin mun piti palata töihin nyt syksyllä, mutta pojan allergioiden vuoksi jouduin jäämään hoitovapaalle loppuvuodeksi.
Nyt mietityttää, että pitäisikö vielä hakea jatkoa vapaalle, kun tuntuu, ettei noi allergiaselvittelyt edisty sitä tahtia, että voitais ajatella hoitoon vientiä. Tosin, työnantajanhan ei tarvitse myöntää enää vapaata, kun olen jo kaksi kertaa sitä hakenut.
Meillä ei ole villasukkia kumisaappaissa, koska ei ole edes saappaita käytössä =) Ostettiin goretex-välikausikengät ja ne on ollut kyllä hyvät! Ei hikoa jalka ja pitää vettä, hintaa niillä oli vähän alle 50 e, mutta mahtuvat tod näk vielä keväälläkin (ja toivottavasti).
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Mistähän aloittais...
Täällä kans ootellaan aina perjantaita,vihdoinkin koitti...raskas viikko takana...töissä ollut tosi kiirettä ja muuten päänsärkyä ja kovaa väsymystä.Kuvotus onneks on vaan ajoittaista ja syöminen helpottaa aikas hyvin.Ihana kokea tälläinenkin raskaudenalku kun Annasta kuvotti 24h/vrk ja kaikki mahdollinen.Hajut on kyllä aika voimakkaita ,nytkin haisee nenässä kalja,olen kyllä töissä enkä keksi mistä sellainen haju edes tulis :)...huvittavaa.
Eilen olin ekassa neuvolassa ja mieskin lähti mukaan,harmi kun ei vielä voitu sydänääniä kuunnella,mut ens viikolle sain ultran...jihhuu.
Anna on niin reipas hoitolainen,aamuisin kun viedään hänet hoitoon niin huutaa jo ovelta isoon ääneen ´" Anna tuli" :)
Kovasti höpöttelee ja välillä leikkii jo itekseenkin hetken siis n.10 min max...
Gerdalle lähettelen voimia ja halauksen,toivottavasti pian helpottaa!!!
Huomenna lähetään risteilylle,ihanata,juuri nyt kaipaan kovasti lepohetkeä ja miehen kans kahdenkeskistä aikaa,tulee kiukuteltua monta kertaa päivässä ihan tyhmistä asioista.
Jatkan taas töitä...ei kiinnosta yhtään...!
Voikaa hyvin ja kivaa viikonloppua kaikille.
T:Odottelija76,Anna ja masukki 8+2
Huh hei, onpa ollut vauhdikas viikko. Eipä käy katteeks yksinhuoltajia. Jessellä on pukannut aikalailla uhmaa ja muutenkin ylimääräistä kiukuttelua, kun ilmeisesti ikäväänsä isiä kohtaan purkaa sillä lailla. Oon yrittänyt antaa mahdollisimman paljon huomiota, aikaani ja syliä tarhapäivien jälkeen, joten illat klo.20 jälkeen onkin sitten pyhitetty kaikenmaailman kotitöille ja ruoan laitoille. Tosin yhdessäkin ollaan Jessen kanssa siivottu, imurin varressa roikkumisesta poika tykkää oikein erityisesti. Äiti vähän vähemmän. ;-) Huomenna saadaan onneksi mies kotiin tai oikeastaan miehen pitäisi kotiutua jo ensi yön aikana. Ihanaa! Nopeastihan tämä viikko sujahti.
Gerda, paljon lohdutusta sinulle kun olet huonoja uutisia saanut. Vähän liikaa ikävää osuu nyt yhden ihmisen kohdalle. :-/ Haleja!
Ölkjh: Jessellä ei ole toistaiseksi sisaruksia, saapa nähdä siunaantuuko niitä koskaan. Jesseä tehtiin 3v ja ikää tulee itselle koko ajan lisää eikä miehellä edes ole vielä mitään vauvakuumetta. Ehkä joskus... Olen ollut helmikuun alusta töissä, mutta teen vain 6h työpäiviä ja näitä tynkäpäiviä jatkan koko Jessen tarha-ajan jos vaan mahdollista. Kun Jesse menee kouluun ekalle, jään vuodeksi vuorottelu- tai hoitovapaalle. Niin pitkälle on tullut jo suunniteltua. :-)
Tintta-liisa: Jessellä on villasukat kumisaappaissa, jopa kesällä viileämmillä sadesäillä. Ei ole jalat hikoilleet liikaa.
Odottelijalle oikein hauskaa risteilyä, nauttikaa! :-) Munkin tulee usein kiukuttua miehelle vähän turhan pienistä, mutta kummasti helpottaa oloa ja parisuhdetta kun pääsee välillä kaksin tuulettumaan.
Nyt ei päässä liiku tämän enempää. Kivaa viikonloppua marraskuisille!
No, jospa vielä plussat lopuksi:
+ Mies tulee n.6h tunnin kuluttua kotiin, tuskin maltan odottaa että pääsee taas halimaan ja suukottelemaan.
+ Kun toivotin Jesselle illalla hyvää yötä, hän sanoi mulle takaisin " äiti kaunis" . Olin aika imarreltu. ;-)
+ En ole hermostunut yhteenkään Jessen uhmakohtaukseen tällä viikolla vaan hattu on pysynyt viileänä. (Ehkä energiaa on säästynyt enemmän Jessen kiukutteluun kun ei ole tarvinnut miehen kanssa kinata? Heh)
+ Mulla on ihania työkavereita ja nautin tänäänkin todella paljon hyvistä keskusteluista työn teon lomassa.
Täällä ollaan, meillä viikko koulua ennen työharjoittelun alkua, ja voi että nyt sitten kasaantu kaikki hommat tälle vkl ja alkuviikolla, koko syksy ollut yhtä ihmettelyä ja vapaapäiviä. Kirjoittelen tässä välissä teille :)
Talvivaatteista ollut puhetta, ostin viime tammikuussa alesta Jonathanin cordura haalarin ja siihen 2 hanskat ja hatun. 86cm on koko ja menee hyvin. Ainakin sinne tammikuulle, että saa taas alesta uuden. Äitini piti ostaa kengät synttärilahjaksi, mutta löysin eilen sokoksen alesta ruskeat nahkaiset tepsut, maksoi vaan 29.90, ja oli yksi pari poitsun kokoa, joten oli pakko ostaa. Ei tarvitse maksaa ihan hirveää summaa kun menevät kuitenkin vain tämän talven. Viime talvi pärjättiin yksillä kengillä, yritetään myös nyt, tai sitten äitini saa ostaa talvigoret synttärilahjaksi.
Synttärit tosiaan lähestyy, meillä jo 6 viikon päästä juhlitaan. Poika on ihan hillitön postimies Pate fani, joten ajattelin väsätä kutsukortit itse ja tehdä postimiespate kakun :) saas nähdä. Lahjatoiveita olen myös miettinyt, kun niitä kyselyjä tulee, en mitään listaa anna vaan sanon tietyille ihmiselle jotain. Miehen vanhemmat eivät oikein osaa ostaa vaatetta tms. ikätasoon sopivaa lelua, niin he varmaan antavat rahaa taas uuteen haalariin, niin kuin viime vuonna. Duplo-sarjaan toivotaan täydennystä, pitkiä kalsareita ja yöpukuja. Itse ajattelin ostaa sen postimiespate auton ja hahmon, jos jostain löydän...
Huomenna mennään Fröbelin palikoiden konserttiin, saas nähdä mitä poitsu meinaa. Äitini tulee mukaan. Onkos joku muu ollut?
Gerdalle halaus ja voimia!
Nyt lyö pää tyhjää, meillä asuu muuten aivan hirveä kinastelija ja uhmaikäinen kaveri tällä hetkellä, on päiviä jolloin mikään ei ole hyvin. Toivottavasti menee pian ohi, ikävää kun illat menee siihen kun poika kiukkuaa. On tietty väsynyt ja huomion kipeä, ja saakin huomiota koko ajan jommalta kummalta vanhemmaltaa.
Nyt takaisin kouluhommien pariin, tai joudun tekemään niitä koko yön..
auringonkukka05 - 16.09. 23:29 (36/37)
Vielä ehtii tämän viikon pinoon.
Mies lähti sitten iltasella Lappiin, vähän haikea fiilis on. Meillä meni tämän viikonlopun suunnitelmat hieman uusiksi, kun mies ja Jesse olivat jossain lievässä vatsaflunssassa eilisen ja tämän päivän. Pientä lämpöilyä molemmilla ja veto pois. Miehellä maha kipeänä ja Jessellä myös siitä päätellen, ettei ruoka ole oikein maittanut. Mitään oksentelua tai ripulointia ei ole ainakaan toistaiseksi ollut ja toivon mukaan ei tulekaan. Jessellä ei ole tämän aamun jälkeen ollut enää lämpöäkään ja illalla söi jo kohtuullisen normaalin oloisesti. Huomenna siis mitä todennäköisimmin ihan normaali työ- ja tarhapäivä. Itsellä tosin kaulan imusolmukkeet turvonneet ja arat, liekö jotain uutta tautia pukkaamassa mullekin...
Meidän piti tosiaan mennä täksi viikonlopuksi mökkeilemään mun vanhempien kanssa, mutta se nyt jäi sitten väliin. Rauhallinen kotiviikonloppu takana ja mies pääsi reissuun vasta iltasella. Huolettaa ettei nyt tulisi siellä Lapissa kipeämmäksi kun painavan rinkan kanssa vaeltaa pitkiä matkoja. Vähän itkusilmin lähettelin matkaan, oon tällainen hölmö murehtija. Jesse iloisesti hali ja pussaili isiä lähtötohinoissa, ei tietenkään vielä ymmärrä sitä ettei näe isiään viikkoon. Ikävä varmasti tulee. Oltiin tänä aamuna Jessen kanssa kaksin ulkoilemassa ja kun tultiin sisään, Jesse huuteli " ketään kotona?" ja kun vastausta ei kuulunut, Jesse totesi " isi töissä, ei tykkää" . Ja voi mikä riemu kun isi olikin kotona, oli vain ollut lepäämässä eikä heti hoksannut että tultiin kotiin.
Noema, Onni ja Sisu taisivat saada jo isukin kotiin. Oliko riemukas jälleennäkeminen? :-)
Kiitos Hildalle kauniista ajatuksista!
Mukavaa että Tintta-liisa on päässyt vähän tuulettumaan. Hyvää se aina silloin tällöin tekee.
Ölkjh: Ikävä kuulla että teidän pojalla on pahoja allergioita! Ristiallergianako ne alkoivat koivun siitepölyaikaan? Meillä Jesse on allergikko ja keväällä oli myös enemmän ongelmia ihon kanssa. Oireileeko sinun poikasi iholla vai suolistolla vai kenties sekä että? Joka tapauksessa, kurja juttu. Toivottavasti allergiat selviävät pian!
Muistan vielä hyvin epätoivon ja stressin silloin alkuvaiheessa kun ihottumat oli pahimmillaan ja allergiaselvitykset olivat vasta alkusuoralla. Meillä helpotti tilanne ihan hurjasti kun lopetin imetyksen Jessen ollessa 7kk ja löytyi heti sopiva maidon korvike (Almiron Pepti). Jessellä vielä ruokavaliosta pois maito, muna, nauta, sitrushedelmät, tomaatti, pähkinät, siemenet, suklaa. Kortisonia joudutaan silti käyttämään viikottain lähinnä kaulan ja niskan alueelle, välillä myös sormiin ja nilkkoihin. Jesse on kylläkin myös atoopikko. Kovasti tsemppiä ja jaksamista teille!!
Pitäis varmaan yrittää mennä nukkumaan. Ei vielä juurikaan väsytä, kun nukuttiin tänään koko perhe pitkät päikyt. Jesse nukkui 3.5h ja mekin miehen kanssa parin tunnin unoset. Vaan teki kyllä hyvääkin. :-)
Hyvää yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa!
----------------------------------------------------------------------------------
ölkjh - 17.09. 13:13 (37/37)
hei taas
ei ollut vielä uutta pinoa, joten jatkan vanhaan, olen niin uusi täällä etten uskalla aloittaa uutta pinoa =)
Auringonkukalle: allergiat alkoivat keväällä, aluksi puhuttiin ristiallergioista, mutta lopulta, kun pääsimme erikoistuneen lääkärin hoitoon, hän sanoi, ettei näin pienellä vielä yleensä ole ristiallergioita. Kevät ja kesä meni tosiaan aika huonosti, poika kärsi pahasta ihottumasta ja oltiin sen vuoksi välillä sairaalassa osastollakin. Käytiin allergiatesteissä ja niiden mukaan poitsu on allerginen maidolle, viljoille (myös riisille) ja munalle. Perunan, maissin soijan ja kalan piti sopia. Mutta kun käytiin maitoaltistuksessa, selvisi että maito sopiikin. Mikä oli hyvä, nimittäin poika sai mm almiron peptistä pahat iho-oireet. Nyt kun ollaan saatu pojan iho paremmaksi ja päästy oikeasti testailemaan eri aineita, on selvinnyt että hän on allerginen ainakin perunalle (perunasta tuli paha ihottuma ja lisäksi vielä suolioireita ja ne kestivät pitkään, poika lopetti syömisen pariksi viikoksi kokonaan perunakokeilun jälkeen...), maissille, soijalle, riisille, bataatille ja kasviöljyille (aiotaan testata vielä oliiviöljy, jospa se vaikka sopisikin). Sopivia aineita on löytynyt maidon lisäksi: ruis, vehnä, kaura, sian ja naudanliha, poronliha, mustikka, puolukka, banaani ja kananmuna.
Aloitimme näiden sopivien aineiden etsinnän ihan eri tavalla, kun lääkäri määräsi, sillä olimme aika hukassa siinä vaiheessa, kun poika ei suostunut syömään mitään. Annoimme hänelle ruisleipää, missä oli vain ruista, vettä ja suolaa ja se maistui (ja onneksi sopikin).
Nyt meilläkin siis menee paljon paremmin kuin esim kuukausi sitten ja olo ei ole ollenkaan epätoivoinen tällä hetkellä.
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!