Suomalainen Au pair Ranskassa
Moi!
Perheeni on muuttamassa syksyllä Ranskaan. Olemme suunnitelleet palkkaavamme suomalaisen Au pairin arjemme avuksi, mutta saamiemme tietojen mukaan tämä ei ehkä olekaan Ranskan lainsäädännön vuoksi mahdollista.
Saamiemme tietojen mukaan diplomaattistatuksella oleskeleva perhe, jossa kumpikaan vanhemmista ei ole Ranskan kansalainen, ei saa suomalaiselle Au pairille oleskelulupaa. Tietääkö kukaan, pitääkö tämä paikkansa vai olemmeko ymmärtäneet jotain (toivottavasti!) väärin?
Eli onko täällä ketään, jolla olisi ollut suomalainen Au pair Ranskassa, ja jotka olisivat olleet maassa diplomaattistatuksella?
Kiitos kovasti, jos joku osaa minua tässä asiassa auttaa!!
Kommentit (2)
noin 15v sitten kylläkin.. heillä ei myöskään saanut olla au pairia, joten olin taloudenhoitaja-lastenhoitaja. Suomalainen voi kyllä mennä au pairiksi Ranskaan, mutta diplomaateilla on joku eri sääntö, en kyllä tiedä tarkemmin.
mutta koskien tuota oleskelulupaa : vuosiin sitä ei ole tarvinnut eu:n kansalaiselle. Omani meni umpeen 3-4 vuotta sitten, ja kun olisin hakenut uutta minulle sanottiin vain, ettei enää tarvitse..
Itse aion ottaa au-parin kunhan vanhempainlomalta töihin palaan, mutta en virallisesti (tulee kalliiksi kaikkine sosiaalimaksuineen ja pakollisine ranskan kursseineen!)