***toukotuhisijat viikko 38***
min en huomannut että kukaan olisi vielä aloittanut uutta viikkoa,
viime viikon keskusteluun oli kyllä tullut juttua, laittaisiko joku osaava siihen sitten linkin, min en osannut :(
joku olikin jo kokeillut niitä inkivääritabletteja, kurja ettei ne tee vaikutusta :/
kaikille teille jotka oksentelette ja voitte pahoin, välitän tällaisen niksin jonka luin jostain täältä (vähintään nyt viime viikon pinosta...)
mutta joku oli pistänyt kellon/kännykän herättämään 45min-1h välein ja siten oli muistanut pistää suuhunsa aina jotain ettei paha olo ehtinyt yllättämään.
minä varasin tänä aamuna ensimmäisen neuvola-ajan.
sain sen kolmen viikon päähän.
siitä tuli mieleen että joku ihan vasta kyseli että kuuluuko sydänäänet viikolla 8+ jotain.
kun tänään sinne neuvolaan soitin niin minun aikani on viikoille 8+3 ja täti tuumasi että muista sitten ettei ääniä vielä silloin kuulu.
en sitten voi mennä vannomaan.
raskausoireita ei ole eikä kuulu, ja se hieman hermostuttaa. sanon sadannen kerran, että olen toki tyytyväinen ettei tarvi oksentaa, mutta oireettomuus hieman vaivaa.
tuntuu siltä että olisin vain olevinani raskaana :/ vaikea selittää.
ja viikkoja lucretialla on vasta 5+2
Kommentit (48)
Hei kaikki me pelätään kun kerran riskiviikot on mutta mä ainakin yritän miettiä kaikkee kivaa ja sellasta että tulee hyvä mieli koska esikoinen oli alusta loppuun vaikea raskaus kun tressasin niin kamalasti, kyllähän siis itsekkin rynnin ultraan heti kun mahdollista mutta silti toivon koko ajan vaan parasta ja suosittelen ikävistä uutisista huolimatta sitä kaikille :-) voimia!
Kuinka tämä päivä on lähtenyt teitillä käyntiin? Toivottavasti voitte kaikki paksusti!
Täällä pahoinvointi lisääntyy ja tulevat viikot pelottaa. Tänään oneeksi meidän äiti tulee Oulusta kyläilemään, niin voin nakittaa kaikki ruuanlaitot sille! Eilen piti itkeä litratolkulla Greyn anatomian seurassa. Olen aivan koukussa siihen sarjaan.
Mukavaa päivää kanssakulkijat,
Noora 6+0
Olo on ollut aika hyvä jos on muistanut syödä.Maha tuntuu turvonneelta,niinkuin myös rinnatkin.Nukkumaan meen jo BB:n jälkeen.
Huomenna on se neuvola klo 10!
Hiires 6+2rv
suuren suuret pahoittelut teille, joille on tullut keskenmeno :( Voimia ja jaksamista sekä onnea uudelle yritykselle sitten kun sen aika on.
Täällä on alkanu olee myös huonoo oloo joka helpottuu vaan kun muistaa mussuttaa jotain vähän väliä.
Mua on alkanu " inhottaa" jo valmiiksi se hetki kun joudun töissä ilmoittamaan tästä, sillä olen ollut vasta 5kk tuolla töissä ja kuulin että talon johto ei kauheen hyvällä katso näitä " lomia" . Yhdellekin tytölle oli joku iso pomo soittanut ja haukkunut pystyyn kun oli ottanut vakipaikan vastaan vaikka muka tiesi että on vuoden päästä raskaana...sairasta sanon minä, eikä varmaan ole yllätys että tämä pomo oli mies. Mutta se on voi voi niille ja mä en meinaa pyydellä yhtään anteeksi että elän elämääni töiden ulkopuolella ja olen mahdollisesti saamassa jo pitkään haaveilemani toisen lapsen.
Mutta nyt jatkan vapaapäivän viettoa, vein esikoisenkin vähäks aikaa hoitoon että sain siivottua ja lenkitettyä koirat ja ennenkaikkea levättyä.
CalZal rv7+5
Täällä ei edelleenkään podeta minkäänlaista raskauspahoinvointia :/ On sitä vähän outo kun ensin miettii, että miksei ala ja onkohan kaikki hyvin. Sitten kun tulee niin toivoo, että loppuis :/
CalZal tiedän kyllä mistä puhut. Voisin erinäisenkin sanan kirjoittaa oman työnantajani suhtautumisesta naistyöntekijöiden raskauteen, mutten nyt täällä viitsi. Itse olin pari vuotta töissä ennen kuin raskauduin, mutta siitäkin alkoi valitus ja jonkintason simputuskin (ei siis nyt kun olen vielä hoitovapaalla, mutta kun odotin esikoista). Luulempa, ettei äitiyslomalle jäänti tule koskaan hyvään saumaan pomoille. Nauti vaan raskaudestasi ja älä välitä niistä tulevista sanoista.
Noora, täällä myös Greyn Anatomia -narkkari \o/ ;) Oletko muuten Oulusta itse kotoisin? Me asumme Oulussa.
Tsemppiä kaikille!
Kielo rv 5+2
Olipas hassusti sanottu tuo " naistyötekijöiden raskauteen" :D Mutta tiedät mitä tarkoitan :)
Iltaisin on turvotusta havaittavissa ja verkkarit parhaat housut.
Väsyttää ja pientä purtavaa menee koko ajan, muuten tulee huono-olo.
Kielo77 minäkin olen Oulusta. Oletko liitynyt tuonne yahoon listoille?
Odotellaan neuvolaan menoa joka on parin viikon päästä. Pitää katsoa, että odottaako sitten niskpoimuultraan vai käykö jo aikaisemmin tarkistaan pikkuisen tila ja sen toisen tyhjän pussin/hematooma voi olla myös.
Rattoissa vikonlopun odotusta.
Pikkukolmonen3 8+0
Hain tänään sinne keskustelupalstalle. Ei näy vielä olevan hyväksymisviestiä s-postissa. Mut ei siitä hakemuksen lähettämisestä vielä montaa tuntia ole. Jään odottelemaan... Kun/jos pääsen sisään niin kyselen sit sulta, että missä päin Oulua asutte ;)
...siis kotoisin. Lapsuuteni olen asunut Kastellissa ja sitten Maikkulassa. Olin aina musiikkiluokalla, joten kävin " keskustassa" koulussa. Meidän äiti ja mun sisko ja veli perheineen asuu yhä Oulussa ja siellä tulee piipahdettua vähintään aina seuraavan serkun syntymän aikoihin ja ristiäisissä eli tosi usein! Mulla on nyt meidän äidin kahdeksas lapsenlapsi masussa ja se on vähän rapiat 50-v. Ihan hyvin!
Terkkuja siis sinne pohjoiseen ja tänne eteläänkin!
Terkuin,
Noora ja Sulo
Me asutaan Maikkulan alueella eli samalla alueella liikutaan :) Monta lasta jo teidän äidille siunaantunut. Mun vanhemmilla on nyt kaksi (meidän tyttö niistä toinen) ja nyt me kaikki sisarukset odotetaan yhtä aikaa eli kolme lisää on tulossa :)
Terkut sinne teillekin päin!
Siis monta lastenlasta teidän äidille siunaantunut!
Hellurei!
Osanottoni keskenmenon kärsineille! Itse yritän olla pelkäämättä asiaa, vaikka tietysti takaraivossa asia onkin. Sikälikin harmittaa, kun olen kärsinyt raskauspahoinvoinnista niin näkyvästi, että olen joutunut kertomaan asiasta joillekin ihmisille.
Täällähän on Oulu hyvin edustettuna! Mekin siis ollaan oululaisia! Joko olette käyneet neuvolassa ekaa kertaa? Mulla oli eka neuvola tällä viikolla ja olen vielä hiukan hämmentynyt tietotulvasta, ensimmäinen lapsi kun on kysymyksessä. Laskettu aika aikaistui parilla päivällä ja olen hiukan skeptinen asian suhteen. Pitäisi ehkä käydä alkuraskauden ultrassa. Tapaamani terveydenhoitaja oli hiukan totisen oloinen, mutta jospa se siitä ajan myötä. Meidän neuvola vaihtuu vuoden vaihteessa, niin ei vielä tiedä kenen terkkarin luona tulen käymään sen jälkeen.
Olen päässyt tutustumaan pahoinvoinnin saloihin vasta tällä viikolla, pääasiassa aamuisin. Jostain syystä pahoinvointi on pahempaa, jos joutuu heräämään aikaisin. Väsymys on kovaa, mutta suurin piirtein olen hengissä.
Epe & Katkarapu 7+2
Käytiin sitten tänään ultrassa. Siellä se pieni köllötteli ja pieni sydän sykki. Pituutta sintillä oli 17 mm. Raskaus on gynen laskujen mukaan raskausviikolla 8+2 ja ultran mukaan 8+1. Itse lasken sen 31 päiväsen kierron mukaan mikä mulla olisi ollut, eli raskausviikkoja olisi nyt 8+0. Tosi sekavaa, mutta eiköhän se np-ultrassa sitten viimeistään selviä toi " viimeinen laskettu aika" . Itse en nyt vielä muuttele laskettua aikaa tai raskausviikkoja mihinkään päin. Katsotaan np-ultran jälkeen.
Kaiken kaikkiaan oli aivan ihanan huojennuttavaa nähdä se pikkuinen siellä ja saada varmuus siitä, että raskaus todellakin on totta. Mä kun aloin jo pelkäämään vaikka mitä kun raskausoireet ovat olleet niin lievät. Onneksi kaikki oli hyvin ja nyt voin vihdoinkin alkaa nauttimaan tästä raskaudesta.
Onnellinen Pikkupapu rv 8+0 (8+2)
toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen hyvin tuloksin!
Kävin tiistaina minäkin ultrassa ja sentinmittaisen ihmisalun sydän siellä sykki :)
Ihmettelen vaan, miten joku niin pieni saa ison ihmisen voimaan näin huonosti.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ankkis 7+3
Ajattelin ensin ilmineerata ittestäni vasta ensiviikon ultran jälkeen mutta lueskelen kuitenkin teijän juttuja ja kaipaan ehdottoamsti juttu seuraa!
Eli olen 24vee ja toista lapsukaista odotellaan.
Ensiviikolla olis eka neuvola, niiten paperien mukaan sillon on 8+1 mutta tiedän ite että korkeintaan sillon on vasta 6+ jotai. Eli ensiviikolla myös ultraan, olen tässä pariin otteeseen vuotanut verta aika tavalla ja kärsin vasemmanpuoleisesta alavatta kivusta ajoittain nii varmistuksen paikka paikallaan. Joku kirjoitti että tieto lisää tuskaa, se on niin tosi! Eka raskaus oli vaikea rv 14 eteenpäin ja nyt ei taho uskoo et tää menis helpommalla.
Väsymys on SUUNNATON, joudun välilä nousemaan seisomaan etten nukahda istualleen. Pahoin voinnin karttaa kun syö tasaisesti, viikkoja tosin vähän että saa nyt nähä mihin nää oireet tästä etenee
Ara 6+ jotai
siis nyt tosiaan on
rv 5 (ei 6) =)
Liityn joukkoon! Tänään tuhrutti pientä tuhrua kolmatta päivää ja kun kerran ei kunnon vuotana näkynyt niin uskaltauduin tekemään testin ja plussahan sieltä tuli. Laskettuaika meillä on vissiin 29 tai 30 toukokuuta. Meillä on entuudestaan jo yksi tyttö, joka syntyi 41 + 3 viikolla, eli tämä toinen saattaa mennä kesäkuulle, jos yliajalle mennään. Eka tyttökin syntyi kesäkuussa. Hassua.
Aion mennä rv 7 aikoihin siihen alkuraskauden ultraan yksityiselle gynelle, niin tulee varmistus, että kaikki on niin kuin pitääkin.
Tuntuu vielä vähän uskomattomalta, että ollaan raskaana. Clomeilla saatiin tämä alulle, niin kuin eka tyttökin.
Millonkohan alkaa oksentelu?
Ihan oli pakko tulla kirjoittamaan vaikken tälle sivulle " kuulukaan" ... Tuonne vauvasivuille olen kirjoitellut ja vahingossa tulin ajatuksissani odotuspuolelle ja nimenomaan toukokuisten sivulle...
Olin itse vuosi sitten samassa tilanteessa. 7.9 sain tietää olevani pitkän yrittelyn jälkeen raskaana. Odotuksen alkuaika oli kovin vaikea minulla. Kahdessa aiemmassa raskaudessa (10v sitten...) ei ollut mitään ongelmia, mutta nyt kärsin tosi kovista vatsakivuista, joilta en juuri kävelemään pystynyt. Ne kuitenkin muutaman viikon perästä helpottivat mutta kaikkea muuta vaivaa oli pitkin talvea.. Synnytin kuitenkin toukokuun lopussa nelikiloisen, pirteän, terveen, ihanan vauvan. nyt minulla tuossa tuhisee neljän kuukauden ikäinen potra poika. Eli vaikka alku vaikeaa, kipuilua ym niin ei se onneksi aina tarkoita että raskaus päätyisi keskenmenoon.
Huonovointisuutta joku myös kaipaili. Itselläni on kaikissa kolmessa raskaudessa huono olo iskenyt oikein kunnolla päälle seitsemännen ja kahdeksannen viikon paikkeilla. Jostain olenkin lukenut että se yleensä silloin monelle vasta tuleekin. Mutta kaikkihan eivät tuota huonoa oloa " Saa" lainkaan!
Oli IHANAA lukea tätä teidän pinoa!!! Niin elävästi tuli oma raskausaika mieleen. Vaikkei siitä ole kuin vuosi niin kyllä se vaan tuo vauveli sitten vie kaiken ajan ja ajatuksen mukanaan ettei silleen tule mietittyä odotusta ja sitä alkua varsinkaan. Ihan itkuksi mulla meni äsken..
Toivon teille kaikille lykkyä odotusaikaan ja että kaikki menisi hyvin!!!! Huonosta olosta ja muista vaivoista huolimatta yrittäkää nauttia tulevasta syksystä ja talvesta!! Elätte upeaa ja ihmeellistä aikaa elämässänne!!!! Teidän jokaisen sisällä kasvaa todellinen IHME!!!
Me pojan kanssa käydään aika ajoin kurkkimassa täälläkin, miten vuoden 2008 toukovaavelit kasvaa masuissa!!
Tuolla jossain oli puhetta vaatteista ni täytyyy nyt mainita et kävin tänään sovittaa varmaan kymmenet (normaalit) housut eikä mikää ollu hyvä vaik oli normaalia isompi koko, sit ihan mielenkiinnosta kokeilin mammahousuja ja ne tuntu ja näytti ihan hyvältä.. Vielä en kuitenkaa tohtinu ostaa ku näin alussa ollaan.. Ehkä sitten kun maha oikeesti alkaa kasvamaan..
Vähän tässä jännittää et rupeeko tulemaan pahoinvointia, vielä ei ainakaan ole kummempaa ollu, mitä nyt ihan hetkittäin lievää ällötystä.. Mahaa kyllä kipristelee välillä niin paljon että tosiaan tuntuu että siellä on jotain mitä ei ole ennen ollut..
Rv 5+1
Meille tulossa pikkukakkonen eli toinen lapsukainen ukkelin kanssa. Viikkoja vielä niin vähän, että takaraivossa napsuttaa pieni pelko ja kuten joku jo sanoikin, että tieto lisää tuskaa, joten tämän toisen odotuksen suhteen on jotenkin vielä enempi pelko ja muut tunteet tässä alussa pinnassa ja on ihan hermoheikko välillä :S. Varsinkin kun lähipiirissä juuri tapahtunut keskenmeno, joka pisti miettimään, koska oli aivan oireeton keskenmeno eli vaavi oli vain kuollut kohtuun, huomattiin ultrassa vasta rv 10+ :' (. Mutta pitää pitää häntä korkealla ja mieli hyvänä. Ensi viikolle on minullakin ultra varattu, kun en oikein ole varma noista viikoista, kun kierto oli sekaisin vielä imetyksen jäljiltä (ensimmäinen lapsukainen syntyi 02/07).
Kaikille toukotuhisijoille kivoja syyskelejä ja positiivista mieltä (peikot pois mielestä hus hus) ja mitä suurimmat osanotot niille, joille tullut enkelivauva :(.