Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***toukotuhisijat viikko 38***

17.09.2007 |

min en huomannut että kukaan olisi vielä aloittanut uutta viikkoa,

viime viikon keskusteluun oli kyllä tullut juttua, laittaisiko joku osaava siihen sitten linkin, min en osannut :(

joku olikin jo kokeillut niitä inkivääritabletteja, kurja ettei ne tee vaikutusta :/

kaikille teille jotka oksentelette ja voitte pahoin, välitän tällaisen niksin jonka luin jostain täältä (vähintään nyt viime viikon pinosta...)

mutta joku oli pistänyt kellon/kännykän herättämään 45min-1h välein ja siten oli muistanut pistää suuhunsa aina jotain ettei paha olo ehtinyt yllättämään.

minä varasin tänä aamuna ensimmäisen neuvola-ajan.

sain sen kolmen viikon päähän.

siitä tuli mieleen että joku ihan vasta kyseli että kuuluuko sydänäänet viikolla 8+ jotain.

kun tänään sinne neuvolaan soitin niin minun aikani on viikoille 8+3 ja täti tuumasi että muista sitten ettei ääniä vielä silloin kuulu.

en sitten voi mennä vannomaan.

raskausoireita ei ole eikä kuulu, ja se hieman hermostuttaa. sanon sadannen kerran, että olen toki tyytyväinen ettei tarvi oksentaa, mutta oireettomuus hieman vaivaa.

tuntuu siltä että olisin vain olevinani raskaana :/ vaikea selittää.

ja viikkoja lucretialla on vasta 5+2

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, kiva että meitä on jo näin monta :)

Mä en ole jaksanut/kyennyt/ehtinyt kirjoitella yli viikkoon. Elämä on ollut aika vaikeaa, tosi kiireistä ihan sattumalta jo muutenkin (siis paljon pakollisia menoja, lasten harrastuksia ja synttäreitä jne jne) ja siihen päälle erittäin voimakas pahoinvointi ja väsymys. Olen mm. nukahtanut viime viikolla työpöytäni ääreen kesken sähköpostin luvun... Sekä käynyt yrjöllä miltei joka päivä jossain vaiheessa työpaikan naistenvessassa - tämä raskaus ei varmaan pysy salaisuutena kovin kauan koska on vain ajan kysymys milloin joku muu sattuu vessaan samaan aikaan, kun minä yökin siellä :(

Ostin jo epätoivoissani niitä apteekin inkiväärikapseleita (multitabs raskausinkivääri) ja olen syönyt niitä nyt 3 päivää, mutten ole huomannut muutosta. Olen huomannut, että parasta olisi syödä jotain pientä ja raikasta noin tunnin välein, niin siten selviän työpäivästä jotenkuten kunnialla. Mutta sepäs ei olekaan helppoa, olla koko ajan mussuttamassa jotakin... Joskus tulee pitkiä 2-3h kokouksia, ja sen jälkeen olo onkin ihan kamala. Bussissa/autossa/metrossa/ratikassa matkustaminen on jotain infernaalista. Olen ollut jo monessa kiusallisessa tilanteessa, mm anopin kanssa autossa, harmaana ja yökkivänä yrittänyt jutustella jotain. Jos tämä tällaisena jatkuu, niin ainakin joillekin on pakko kertoa mistä on kyse, en luultavasti pysty salailemaan tätä ikuisuuksiin.

Nukun öisin lähes kellon ympäri, kuten lapsemmekin minä käyn nukkumaan iltakahdeksan aikaan ja heräilen seitsemältä. Silti kaipaan päiväunia. Olipa juu aika noloa nukahtaa työpöydän ääreen... työkaveri tuli siihen kysymään, että onko kaikki kunnossa. Luuli varmaan, että olen krapulassa tms :(

Rinnat ovat yhä turvoksissa, noin yhden koon isommat kuin yleensä. Vatsanseudulle ei näy vielä mitään - ihme sinänsä kun puputan ruokaa menemään minkä ehdin ettei tulisi karmeanhuono olo, mutta toisaalta eipä mikään kovin kummoinen maistukaan. Hedelmiä menee.

Mulla on tällä viikolla torstaina ensimmäinen neuvolakäynti, rv 8+2 silloin. Kuunnellaankohan silloin sydänääniä jo? En yhtään muista vanhastaan, että mitä tehdään ja milloin...

Tässä olikin tätä omaa napaa taas ihan liikaakin. Toivotan jaksamista kaikille muillekin väsymyksen ja huonovointisuuden kanssa painiville! Sekä peukut pystyyn, etteivät kenenkään vuodot siitä enää pahene, vaan kaikki toukotuhisijat pysyisivät matkassa kevääseen asti.

Niipa rv 7+6

Vierailija
2/48 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kirjoittelin väärään ketjuun, mutta jospa tämä tästä. Eli sama tarina uudestaan:

Minäkin ilmoittaudun joukkoon mukaan! Olen 25-vuotias ja nyt meille odotetaan ensimmäistä tenavaa. Raskaaksi tulin kolmannella yrityskierrolla ja miltei " pyhästä hengestä" , eli peitot heilui viikkoa ennen oletettua ovulaatiota miehen parin viikon työreissun takia :) Laskettu aika on suurin piirtein vapun jälkeen. Toivon saavani tähän lisätietoa huomenna ensimmäisessä neuvolassa, joka siis vkolla 8. Joka tapauksessa kuukautiskierto on ollut ehkäisyn jättämisen jälkeen vain 25-26vrk, joten en ole varma vaikuttaako se laskettuun aikaan. Joissakin laskureissa se näyttää vaikuttavan.

Jotenkin minun on vaikea sisäistää, että meille tulee vauva! Testejä olen tehnyt jo kolme, oireita on, mutta silti... On se niin ihmeellinen asia! Vauvauutinen ollaan kerrottu vanhemmillemme ja parille kaverille, mutta oletan, että pian joudun kertomaan asiasta muillekin esim. oireiden takia. En jotenkin osaa pelätä ja murehtia mahdollisesta keskenmenosta, vaikka teen toki kaikkeni etten riskeeraisi raskautta. Toivotaan parasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirretään tänne tämä.

Ultrassa käyty perjantaina, mutta en vaan ole ehtinyt kirjoitteleen tänne.

Siellä pikkuinen sydän sykki, siis kaikki silta osin ok. Löytyi vaan toinenkin sikiöpussi tai hematooma. On saattanut alkaa kaksoisraskautena, jos on tuo vuot johtunut ja voi vieläkin tulla. Neuvoi käymään kuukauden muutaman viikon päästä kontrolli ultrassa, että näkee tilantee. Miestä jo säikyttelin kuvilla, että tässä eka ja tässä toinen. Oli hieman huuli pyöreänä, mutta koksasi että toisessa ei ole mitään.

Täälä vaan pieni muotoinen huono-olo jatkuu ja rinnat kipeinä. Pitää varmaan ensi viikolla tila se kontrolli ultra.

-Pikkukolmonen3 - 7+3 Vappu/Sakke-

Vierailija
4/48 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria7 taisi tuonne toiseen pinoon kirjoittaa että josko kehtaisi mammavaatteita ostaa,

minusta ainakin kannattaa hankkia vaikka samantien jos kerran puristaa vanhat vaatteet,

vaikka niissä on massun kohdalla yleensä resori, niin jos sulla on yhtään normaalimittainen paita, niin kukaan ei huomaa sulla olevan äitiyshousut.

toki riippuu kuinka ihonmyötäsiä paitoja pitää..

Vierailija
5/48 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan minäkin pinoutua pitkästä aikaa. Mullekin on iskenyt jo pieni pahoinvointi, mikä on toisaalta ihan mukavaa, kun tavallaan tietää, että on raskaana. Mutta sitten toisaalta ei o kiva kun on kokoajan se etova fiilis. Tosin en ole kertaakaan oksentanut ja tosiaan kun muistaa sen syömisen niin sit se etova olo velloo vaan siellä taustalla hyvin laimeena. Kaikki hajut on kyl ihan yök yök.

Kiva kun joku on jo ehtinyt käydä ultrassa. Mäkin odottelen millon pääsee pikkasen näkemään, tosin aattelin oottaa nyt ainakin viikkoon 9 siihen ei o kuitenkaan kun muutama viikko, vaikka aika tuntuukin tosi pitkältä. Mut aattelin malttaa mieleni.

Ootteko muuten te, joilla on vielä suht pieniä lapsia ennestään, aatellu ottaa äitiyspakkauksen? Ite oon mietiskellyt et olis kiva, mut sit toisaalta on kyl vaatteita ennestään aika kivasti ja toisaalta ne makuupussit ja muut on siitä edellisestä pakkauksesta. Mut kuten sanottu se pakkaus vaan on sellanen kiva ylläri tavallaan. Tässä on onneks vielä rutkasti aikaa miettiä.

Vierailija
6/48 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans aika kovaa pahoinvointia ja siksi nyt pois töistä. Ei kauheesti tee mieli mitään makeeta suklaata esim. Mutta hedelmät auttaa. ne on ihanan raikkaita ja niistä tulee hyvä olo... ainakin hetkeks aikaa. Nukkunu oon ihan hirveesti. Tossa vedin 3 h päikkärit. Ja unta riittää varmasti illalla taas.

Mulla kans kiristää farkut eikä mulla oikein oo kauheesti muita housuja mitä voisin tähän aikaan vuodesta käyttää pihalla.. Kai niitä äitiyshousuja täytyy sit jossain vaihees käydä ettimässä mutta jotenkaa ei vielä uskalla ostaa..

Mun on pakko kysyä, miten teillä on tämä raskaus vaikuttanu parisuhteeseen? Ootteko normaalia kireempiä jne ? Mulla tuntuu ainakin olevan sitä ongelmaa..Toivottavasti en oo ainoo...

Rv 6+6

Vierailija
7/48 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän kävimme myös ultrassa perjantaina ja yllätys oli melkoinen kun sieltä löytyikin kahden kaverin sykkeet! Lasketuksi ajaksi muutettiin 1.5. Jos vain molemmat pysyvät matkassa saamme varmaan vauvat kotiin jo huhtikuussa... Kahden viikon päästä uusi ultra. Saapa nähdä miten käy...

Letti kera tikun ja takun (7+4)

Vierailija
8/48 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli keskenmeno viikonloppuna. Torstaina loppui huonovointisuus, perjantaina tuli paljon ruskeata vuotoa ja suuria hyytymiä, lauantaina alkoi kivut ja kunnon verenvuoto ja illalla todettiin sairaalassa tyhjentyvä kohtu.

Viikkoja oli silloin 6+5. Vauvamme tuli ulos luultavasti perjantaina :(

Parin kuukauden päästä yritämme uudestaan.

Vierailija
9/48 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Nuku, nuku,

nurmennukka,

vaivu valkea kananen,

nuku nurmelle hyvälle,

vaivu maalle valkealle.

Aa-aa-aa-aa-aa-aa-aa"

Olen pahoillani puolestanne. Voimia uuteen yritykseen.

Onnea Letti ja muut uudet tulokkaat.

Täällä vuotoa ei juuri nyt ole, mutta pelossa pitää. Alle viikko olisi ultraan.

Kaikkea hyvää,

Noora 5+5

Vierailija
10/48 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta tuntuu teidän puolesta! Voimia tulevaisuudelle ...

Vierailija
11/48 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää kun tuollaista tapahtuu. Ei voi ymmärtää...

Oikein iso hali sinne ja onnea uuteen yritykseen kun tunnette olevanne valmiita siihen!

Itseäkin pelottaa toi sama, että kesken menisi. Onneksi, mulla on ultra ylihuomenna. Nyt tuntuu siltä, etten kyllä päivääkään enempää odottelisi. Huoli rupeaa olemaan jo sen verran kovaa. Tän jakkosen kanssa tämä huoli ja murehtiminen on kyllä saavuttanut aivan eri tason kuin esikoista odottaessa. Esikoisen kanssa pelkäsin kyllä vähän, mutten ollenkaan tässä mittakaavassa. Ilmeisesti tieto lisää tuskaa, ainakin mun kohdalla.

Ylihuomenna tiedän sitten varmasti missä mennään, joten siihen asti...

Pikkupapu rv 7+5

Vierailija
12/48 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon teille voimia jaksaa elää eteenpäin. Tuntuu tosi pahalta, että tällaista voi käydä. Ja ikävää että yksi joukostamme lähtee pois. :(

Vierailija
13/48 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistuu seurastanne. Sunnuntaina loppu raskausoireet ja eilen todettiin keskeytynyt raskaus vasemmassa munajohtimessa. Nyt vaan odotellaan että poistuuko itsekseen ja käyn joka toinen päivä varmuudeks hcg-kontrolleissa, että varmasti on keskeytynyt.

*huokaus*

Nauttikaa raskauksistanne ja hyvää syksyä kaikille!

rv 6+0

Vierailija
14/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne, ei voi muuta sanoa. Suuren suuret pahoittelut myös sulle Pantsa ja voimia vaikeassa tilanteessa.

Toivottavasti kuitenkin vielä " törmäämme" uudestaan täällä odotuspuolella kun sen aika on...

Kyllä elämä nyt kohtelee toukotuhisijoita kovalla kädellä...Tämä on tosi kamalaa. Toinen jo joka tippuu toukokuisista. Toivottavasti tämä loppuu nyt tähän eikä meistä kukaan enää joudu joukosta pois.

Pikkupapu rv 7+6 ja itselläkin koko ajan pelko persuksissa.

Vierailija
15/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia myös sinulle jatkaa elämää eteenpäin. Välillä kyllä tuntuu niin epäreilulta, kun ensin saa iloita ja sitten vedetään alas pilvilinnoista. Taas yksi joukosta pois...nyyh..

Vierailija
16/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas ikäviä uutisia :´(

Meillä on kaikilla vielä niin epävarmat viikot meneillään, ja kaikilla varmasti sama huoli.

Mulla on huomenna eka neuvola, toivon saavani sieltä jotain varmistusta tähän epävarmuuteen, mutta mitäpä ne sieltä voisi mulle antaa jos kerran sydänäänetkään ei vielä kuulu...

Mutta kai sitä pitää olla onnellinen, että oireet on niin selkeinä päällä. Mulla ei tosiaankaan ole aamupahoinvointia, vaan ihan kokoajanpahoinvointia, joka pahenee aina iltaa kohti.

Töissä olo stressaa, joudun olemaan aika paljon esillä ja pitämään puheita, osallistumaan työryhmiin jne, eikä olisi oikein mahdollisuutta nukahdella päivällä tai käväistä pika-oksulla työpaikan vessassa :(

Tänään on puhuttu taas tulevaisuudensuunnitelmista töissä, olisi tulossa vaikka mitä hanketta ja projektia vuodelle 2008, tunnen itseni petturiksi kun keskustelen ja suunnittelen niitä, kun en kaiketi kuitenkaan tule niitä hoitamaan. Mutta koska olo on yhä aika epäuskoinen, että tuleeko tästä oikeasti vauvaa, niin en halua vielä sanoa etten niitä tekisikään. Ristiriitaista!

Hyviä vointeja kaikille!

Niipa 8+1

Vierailija
17/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 25V. ja odotan toista toukotuhisijaa ensimmäinen syntyi 04.05.2006 ja tulokkaalle laskuri antoi lasketuksi ajaksi 09.05.2008. Alkuraskaus on sujunut pahoinvoivasti mutta muuten onnellisesti ensimmäinen ultra on siis ensi tiistaina ja neuvolaan sitten heti torstaina. ONNEA KAIKILLE TULOKKAIDEN JOHDOSTA JA TOIVON ONNELLISTA ODOTUSTA KAIKILLE! :-) rv7+4

Vierailija
18/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestanne. Voimia tuleviin päiviin.

Tervetuloa Mamseli.

Täällä olo on aikas heikko. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa, mutta hajumaailma alkaa olla voimakas. Vinttiin en uskalla edes mennä käymään viimeviikkoisen maalausurakan takia. Lapset kun tulevat huoneistaan, niin oikein pölähtää...

Eilen uskallettiin isännän kanssa pitkästä aikaa vähän lämmitellä suhdetta, ja heti alkoi vähän vuotamaan. Selibaatti siis jatkuu pakon edessä. Ei kiva!

Kaikkea hyvää,

Noora 5+6 ... huomenna alkaa seitsemäs viikko!

Vierailija
19/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Xenon ja Pantsa :( Kamalaa. Niinhän se on kuten niipakin sanoi, että kaikilla meillä on tässä meneillään niin epävarman viikot, että ikinä ei tiedä mitä tapahtuu... Toivottavasti kukaan muu ei kuitenkaan enää poistu joukostamme.

Varasin ultran ja se on 2.10. eli silloin rv 7+. Mulla ei ole vielä mitään raskausoireita, joten kiva päästä kurkkaamaan masuun, että onhan siellä edes joku. Jaksais vaan kaksi piiiiiiiiiitkää viikkoa odottaa :/

Joku kyseli muuten äitiysvaatteista. Kävin ostamassa jo housut *nolona* Illalla turvottaa niin mielettömästi, että tekee pahaa kun housut painaa. Toisaalta tuntui typerältä ostaa housut näin aikaisin kun ei ikinä tiedä miten käy. Onneksi löytyi halvemmat. Muistan, että esikoisen aikaan jouduin siirtymään äitiyshousuihin vasta rv 15 :O Nyt " vähän" aiemmin. Hitsit kun möin kirppiksellä entiset ä.housut pois, nyt harmittaa. Olisi voinut niitä pitää.

Äitiyspakkauksesta oli juteltu. En taida ottaa sitä tällä kertaa ollenkaan. Esikoisen (11/05) pakkauksen tavarat ovat tallessa ja hyvässä kunnossa. Ostetaan varmaan sit sillä rahalla turvakaukalo.

Tervetuloa taas uusille! Kiva, että poppoo kasvaa :)

Kielo 5+1

Vierailija
20/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen seuraillut vain sivusta teidän kirjoituksianne, mutta nyt ajattelin tulla jotain kirjoittamaankin.

Eli tähän perheeseen odotetaan neljättä lasta.

Olen ollut kovin huonovointinen ja oksennellut alussa, mutta nyt eilinen ja tää päivä on ollut paljon parempia. Ei jatkuvaa huonoa oloa ja oksensin viimeksi eilen aamulla. Mutta siitäkös se peikko nyt mieleen tulikin. Mitä jos onkin mennyt kesken ja oireet väheni (jo kohta loppuvat?) sen takia!!!??

Olen kokenut aiemmin keskenmenoja ja ne on olleet tähänastisen elämäni kauheimpia kokemuksia. Tätä lasta todella jo rakastetaan ja hänet tähän perheeseen halutaan. Olen jo muutenkin pelännyt alusta asti keskenmenoa ja ristinyt käteni joka ilta, ettei Jumala ottaisi tätä lasta meiltä pois... ja nyt pelottaa kauheasti....

Tohko 7+5