***toukotuhisijat viikko 38***
min en huomannut että kukaan olisi vielä aloittanut uutta viikkoa,
viime viikon keskusteluun oli kyllä tullut juttua, laittaisiko joku osaava siihen sitten linkin, min en osannut :(
joku olikin jo kokeillut niitä inkivääritabletteja, kurja ettei ne tee vaikutusta :/
kaikille teille jotka oksentelette ja voitte pahoin, välitän tällaisen niksin jonka luin jostain täältä (vähintään nyt viime viikon pinosta...)
mutta joku oli pistänyt kellon/kännykän herättämään 45min-1h välein ja siten oli muistanut pistää suuhunsa aina jotain ettei paha olo ehtinyt yllättämään.
minä varasin tänä aamuna ensimmäisen neuvola-ajan.
sain sen kolmen viikon päähän.
siitä tuli mieleen että joku ihan vasta kyseli että kuuluuko sydänäänet viikolla 8+ jotain.
kun tänään sinne neuvolaan soitin niin minun aikani on viikoille 8+3 ja täti tuumasi että muista sitten ettei ääniä vielä silloin kuulu.
en sitten voi mennä vannomaan.
raskausoireita ei ole eikä kuulu, ja se hieman hermostuttaa. sanon sadannen kerran, että olen toki tyytyväinen ettei tarvi oksentaa, mutta oireettomuus hieman vaivaa.
tuntuu siltä että olisin vain olevinani raskaana :/ vaikea selittää.
ja viikkoja lucretialla on vasta 5+2
Kommentit (48)
Moi kaikille ja syvät pahoittelut niille, joilla raskaus on päättynyt ennen aikojaan :( Toivotaan, että onnistutte pian uudelleen!
Täällä porskutellaan nyt rv 7+3 ja olotila on vaihdellut aikalailla. Välillä on ollut todella rankkaa pahoinvointia, mutta onneksi sitten välillä taas hieman helpottaa. Väsymys on myös alkanut painaa ja työviikot tuntuu aika raskailta...Mulla on eka neuvola vasta 9+ viikolla ja ultra sitten seuraavalla vkolla. Jotenkin pelottaa kyllä tosi paljon, että jos kaikki ei olekaan hyvin...mutta ei kai auta kuin uskoa että kaikki on hyvin, niin kauan kun siltä näyttää :)
Meille tosiaan odotellaan " pikkukakkosta" ja esikoistyttö on vuosimallia -05. Odotus on jotenkin erilaista nyt, kun vähän tietää mitä odottaa. Eka kerralla se oli NIIIIIN uutta ja jännää :) mutta onhan tämä toki nytkin yhtä jännitystä, mukavaa sellaista :)
Toivotaan tarrasukkia kaikille mukanaoleville ja iloista viikonloppua!
Itse kävin tänään ekassa ultrassa. Kolmena edellisenä päivänä on tullut veristä tuhruvuotoa, mutta ultrassa ja lääkärintarkastuksessa vuotokohtaa ei löytynyt.
Raskausviikot piti olla 7+3, mutta lääkärin ultratessa alkio oli niin pikkiriikkisen pieni ettei voinut olla kuin korkeintaan 5+ tai 6+. Pituutta meijän pienellä oli vain 4mm. Tuiketta oli näkyvissä, mutta nyt on arvoitus mikä tän pikkusen kohtalo on. Ensi viikon keskiviikkona on kontrolliultra ja sitten seviää tuleeko meille vaavia toukokuussa.
Kohtu kuulemma oli kuitenkin kasvanut normaalisti, mutta alkio oli jäljessä kehityksestä. Onko kellään kokemusta moisesta?
Oma öklötysolo jatkuu voimakkaiden hajujen kohdalla,mutta muuten ei oireita ole.
Tervetuloa uusille! En itsekään meinannut liittyä tänne näin aikaisin, mutta pakko päästä juttelemaan näistä asioista jonkun kanssa kun en vielä halua paljastaa odotusta kuin perheelle. Täällähän sitä sitten vertaistukea saa ihanasti kun on paljon odottajia samassa tilanteessa :)
Epe saanko kysyä missä päin Oulua asutte? Oletko sinä liittynyt tuonne yahoon keskusteluryhmään? Jos vaikka joskus jotain tapaamista kehittelis..? Minä en ole vielä käynyt neuvolassa, viikkoja vasta 5+3. Esikoisen aikaan neuvola oli vasta joskus 9+ tai 10+ viikolla, sitä ennen eivät kuulemma ota :O Joten en ole vielä edes soittanut neuvolaan. Ultra on 7+ viikolla, soitan varmaan vasta sen jälkeen neuvola-ajan. Suosittelen (vaikka et kysynytkään ;)) muuten ultraajaksi Aydin Tekayta. Käytiin esikon odotuksen aikana hänellä pari kertaa ja oli todella mukava ja tarkka lääkäri. Oli silloin Gynekossa, en tiedä missä nyt. Hän on tehnyt nettisivutkin www.tekay.fi
Pullikselle *vilkutus* Käyhän vaan kurkkimassa meidän odotusta täällä :) Onnea omasta toukotuhisijastasi!
Ronnikan masuun toivotan siunausta. Osasiko lääkäri yhtään sanoa mikä voisi olla syynä sikiön pieneen kokoon? Varmasti pitkä aika odottaa sinne ensi viikon ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin ja saatte sitten hyviä uutisia.
Pieni, suuri ja odotettu yllätysuutinen (yk 1!) tuli tietoomme torstaina ja laskujen mukaan 19.5. on sitten pikkukakkosen laskettu aika! Tunnelmat on vielä sekavat, kun pari päivää sitten en tiennyt olevani raskaana ja nyt sitten onkin jo rv 6+! ;)
Oireita ei juuri ole (maha vähän pinkeellä) ja toivotaan, että alku sujuu hyvin. Ensimmäisestä oksentelin ekat neljä kuukautta, joten jos saa toivoa, niin nyt ei ihan samaan malliin.. Liikunta, seksi ja kahvi ovat aiheuttaneet pieniä pohdinnan aiheita. Mutta kunhan ensin asennan aivoni " raskaana" -asentoon, niin nekin varmasti tulevat siinä kaupantekijäisinä sujumaan.
Voimia niille, joiden odotus oli heti alkuun vastatuulessa. Toivoa on! :)
Minäkin suosittelen ultraajaksi Aydin Tekayta. Kävin pikkukakkosen kanssa hänellä jatosi hyvä ultraaja. Gynekon sivuillaon ainakin hänen nimi vielä mainittuna. tarkoitus ois koittaa varata hänelle niskapoimu ultraan aika.Oulu kun ei kustanna kuin yhden ultran odottajille.
Vähänväliä saa syödä,että ei tule pahaolo.Muutama kilo tullut jo lisää painoa. Neuvola on vasta parin viikonpäästä. Pitää taas varmaan valehdella alkupaino, niin kuin pikkukakkosestakin. Nyt ei ole onneksi tullut niin paljon painoa, silloin kilo per viikko alussa.
-Pikkukolmonen3-8+2-
Huh, onneksi muillakin paino jo nousee! *vilkutus pikkukolmoselle* Mulla tullut jotain 2 kiloa jo!!! Enkä muutenkaan ole mikään laiha, painoindeksi jonkin verran yli. Sama juttu kuin esikoista odottaessani, makeat herkut maistuivat alusta alkaen. Ne kylläkin maistuu ihan ilman raskauksiakin tosi hyvin ;) Pitäs kyllä rajottaa herkuttelua nyt. Ihan alkaa kaduttamaan...Mutta kun ei ole itsekuria :( Pelottaa jo valmiiksi, että mitä neuvolassa sanovat, vaikkei viimeks sanoneet mitään, paitsi loppuraskaudesta, kun söin enkä liikkunut, niin paino nousi liikaa. Ja olihan sitä turvotustakin. Mutta nätisti sanoi, ei se meidän neuvolatätikään ole mikään laiheliini :)
Mutta ei kai se vauvallekaan ole hyväksi, kun minä syön paljon sokeria...Onneks sentään liikuntaa harrastan jonkin verran. Odotan oikein, että pienet pakkaset tulee, niin pääsen lenkkeilemään. Nyt en suostu menemään, kun noita hirvikärpäsiä on paljon liikkeellä täällä maalla, yök yök! Jumppaharrastusta jatkan toivottavasti vuodenvaihteeseen saakka. Silloin alkaakin puoliväli eikä vatsalihaksia saisi mielellään tehdä. Ja mahakin varmaan jo tiellä.
Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka, mulla ultra vasta reilu viikon päästä!
Nelliina rv 5+6
elikkäs..
pahoittelut niille joilla meni kesken :(
tällaista tämä alku on. mistään ei voi olla varma.
viimeksi kun kirjoitin, ihmettelin oireettomuutta...niinpä niin..
viime viikolla alkoi pahoinvointi, tänä aamuna oksensin ensimmäistä kertaa neljän aikaan aamulla.
tarkoitus on kokeilla niitä inkiväärivalmisteita, eihän siinä mitään häviä, vaikka edellisestä raskaudesta muistan sen varsin selvästi että mikään ei oikeasti auta. lieventää se, että muistaa syödä, mutta oksentamiseen ei auta mikään.
tänä aamuna sitten kävin vielä kymmisen kertaa vessassa istumassa kun tuntui että taas saa halata pönttöä.
ainoastaan hapankorppu ja vesi on ainoita mitkä tällä hetkellä laskee.
lisäksi on jo ennen pahoinvointia vaivannut huimaaminen ja sellainen heikko olo.
kuulostaa varmasti naurettavalta, mutten uskalla lähteä edes kaupoille kun pelkään pyörtyväni kassajonoon.
vaikka sanotaan ettei raskaus mikään sairaus ole, ja eihän se olekkaan,mutta silti välillä tuntuu siltä :(
aloittakaa hei joku muuten uuden viikon uusi pino, minen jaksanut.
En ole uskaltanut tänne vielä kirjoitella, lueskellut olen kyllä ahkerasti teidän juttuja. Nyt vaan olen kaipaillut niin paljon juttu seuraa muista samassa tilanteessa olevista, elikkä liityn myös tänne :) Emme ole miehen kanssa kertoneet juuri kenellekkään, kun viime raskaus päättyi huonosti, eikä hänen kanssaan oikeen pysty puhumaan näistä tuntemuksista.
Nyt olisi varmaankin viikkoja päälle 6. Kävin ultrassa, kun viikkoja oli noin 4 tai ainakin ne siellä arvioivat niin, silloin tietty näkyi vain raskauskotelo tai mikä nyt olikaan. Elikkä tällä hetkellä laskettu aika olisi 11.10, mutta luultavasti se muuttuu vielä.
Musta on tullut aivan yliherkkä, itkeskelen aivan mitättömistä asioista. välillä alkaa naurattaa kesken itun, että mitä mä nyt tästäkin :) Kaipa tää menee ohi jossain vaiheessa, tai ainakin kun on vauveli tullut maailmaan.. jos nyt kaikki menee hyvin.
Mutta jaksamista kaikille! Palailen taas joskus :D
Sini ja alfred 6+ (Mies on päättänyt, että tämä on poika ja nimennytkin palleron jo :) )