Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTAAPEROT´05 syksyiseen viikkoon

17.09.2007 |

Koettakaahan mammat tulla kirjuuttelemaan kuulumisia! :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehän rupesin ihan hyperaktiiviseksi, kun kahtena päivänä peräkkäin tänne kirjottelen :)

TAPAAMINEN ois tosi jees. Kukahan järkkäilis...? Ois mukava saada täältä uudesta ja oudosta paikasta uusia tuttuja ja lapselle kenties leikkikavereita! Missä olette yleensä tavanneet ja millon viimeksi?

Niin, elikkäs me asustellaan täällä Viikissä. Asuuko kukaan teistä täällä päin kaupunkia?

Kauheeta miten paljon Nasulinalla on viikkoja kasassa!! Missä välissä ne on päälle kolmenkympin pompsahtanut?? Tsemppiä loppumetreille :)

Nyt ei oikein ajatus kulje, joten parempi lopetella.

TE

Vierailija
22/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Viikkiin, TuuliEmilia. Eli täällä mekin Latokartanossa.. Me käydään viikonloppuisin usein Viikkarissa, toivottavasti siellä joskus törmätään. Ja jos ei törmätä vahingossa, niin sovitaan milloin nähdään.

Mä olen aikaisemmin järjestellyt tapaamisia, mutta nyt tunnustan elämän niin kertakaikkisen kiireiseksi, että en jaksa järjestää. Viime syksynä käytiin syömässä ilman lapsia ja kesällä oli tarkoitus nähdä, mutta tapaamisen siirto viime hetkessä taisi peruuttaa koko treffit. Silloin kun oltiin vielä äitiyslomalla, niin nähtiin vielä melko usein, mutta töiden alettua tapaamiset ovat jääneet. Ilomielin lähden kyllä mukaan, jos joku kokoontumisen järjestää!!

Kaisan silmätulehdus on ohi, JEE. Illalla annoin vielä tipat, vaikkei koko päivänä ole enää ollut mitään oireita. Ja nuhakin tuntuu helpottavan.

Ei tule nyt mieleen mitään kirjoitettavaa. Työkuviot mietittyvät niin, ettei muulle jää tilaa. Eikun muihin puuhiin, siis.

kua ja Kaisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nää viikot sellaista vauhtia, ettei tahdo perässä pysyä.

Olen kyllä tiennyt etten ole mikään tietokonenero, mutta tänään tuli sellanen rimanalitus... Mulla oli aikaisemmin kone auki(läppäri siis) ja ykskaks se vaan meni pimeeks eikä käynnistynyt uudestaan. No mies oli eilen jostain KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTÄ syystä ottanut laturin tästäirti. Eli akku loppu ja en tietty sitä tajunnu että silleen :-)

Meillä maalisneiti tekee kanssa lähes kaiken itse kuten Insinööriäidilläkin, liekö vaikuttaa nuo isommat sisarukset asiaan. Eli pukeminen sujuu ja riisuminen etenkin. Mieluiten siis kulkee pikkareissa paitsi nyt on uutena suosikkivaatteena ympärivuorokauden pyjama. On kesän nukkunut t-paidassa. Nyt ilmojen viilennettyä puettiin pyjama päälle on se on sit IHANA.

Syö hyvin etenkin hedelmiä ja kasviksia toisin kuin sisaruksensa. Meillä tuo esikoinen söi kans purkkiruokaa ties miten vanhaksi, Lappu kasvaa hyvin lapset sillankin ;)

Tuulia: tarhassa käyttävät niitä vaatteita joita lapsille viet eli älä sen takia ainakaan osta mitään " kallista ja parempaa" . Näillä vesikeleillä itse vannon kuristen nimeen ei ne Reimatecit yms kuitenkaan mitään sukelluspukuja ole. Ja tavan kurikset kuivuu nopeammin kuin nuo " tecit" . Anteeksi jos joku loukkaantuu, mutta tää on mun mielipide. Meillä on viimetalvinen 92cm lassie joka mahtunee alkutalven ja sit 98 lassie odottamassa. takkeja yms kauppavaatteita löytenee......

Kauniita unia toivottelen!

Ps. Tuulia onkohan se mun s-posti tullu perille?

Vierailija
24/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehän alan olla varsinainen riesa täällä :)

kua: Toivottavasti tavataan jossain yhteydessä! Meillä on vielä aika hakusessa nämä paikat, että mitä on missäkin, mutta eiköhän se tästä. Onko täällä joitain kerhoja tms. ohjattua toimintaa lapsille?

Vierailija
25/34 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti tässä jotain,kun ti-ti-nalle pyörii.

Olihan meillä sitten eilen ilta kotona!Huh,huh!Meillä kun Juusolla siis se osa hampaasta lohjennut pois,niin tämän viikkoo onkin kieltäytynyt syömisestä melkein kokonaan!!Muutamia lusikallisia närppinyt,mut eilinen oli pohjanoteeraus.

Hain Juuson kolmelta hoidosta,siellä ei ollut lounaalla syönyt,mut välipalalla kahden aikaan oli syönyt soppaa ja kaks leipää!

Kotona tein normaalisti ruuan,syödään siinä 16.30-17.Soseutin ruuan, vaan eipä kelvannu vaan alotti kauheen raivoomisen jota kesti,kesti ja kesti.....Aina välillä kokeilin ruokaa tarjota,muttei kelvannu.Vasta kahdeksan aikaan illalla antoi periksi ja söi desin puuroa ja erittäin hyvällä ruokahalulla.Huomasin kyl illan aikana et hänellä nälkä olis muttei vaan antanu periksi.Jogurttia,soppaa ja hedelmäsosetta olis syöny vaikka kuinka paljon,mutten antanut kun tiesin et pystyy syömään oikeetakin ruokaa kun ei hammastaan enää viikonloppunakaan aristanut.Eli todellakin uhmaikäisen temppuilua!Mut hengissä selvittiin vaikka huumori eilen kaukana olikin.

Että semmosta tänne.Tänään meillä on vapaapäivä,joten saapas nähdä mikä tahtojen taistelu täällä käydään... ;)

Jospa lähtis itekin pukaseen päivävaatteet päälle.

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
26/34 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä kerhoista paljonkaan, mutta kirkolla on tarjolla kaikenlaista ja sitten tuossa pellonreunassa on mainitsemani Viikkarin leikkipuisto, jossa on päivisin ohjattua toimintaa. Muistaakseni yhtenä päivävä viikossa on lapsikahvila jne.

Lisäksi liikuntatalolla (Leskirouva Freytagin kujalla) on ilmaista jumppaa tiistaisin, jonne voi ottaa lapsen mukaan.

Kannattaa seurata kauppojen ja asukastalojen ilmoitustauluja, siellä on ilmoituksia monenlaisesta toiminnasta.

kua

Vierailija
27/34 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti tuossa ennen seiskaa töihin ja mun ainoa tämän viikon vapaa-aamu valkenee tosi harmaana ja sateisena. Maalistyttö ottaa näköjään pitkät unet, niin mamma voi istua netissä kahvimuki kourassa.

Meillä helppojen vaatekappaleiden pukeminen onnistuu, jos tahtoa löytyy= pikkarit, housut ja paita, sukat ja useimmat kengät. Aamuisin vaan tuppaa usein tulemaan kiire, niinpä olen tehnyt itselleni karhunpalveluksen ja pukenut likkaa pääsääntöisesti itse. Nyt, kun tarha-aamut vähenee, on tarkoitus antaa mahdollisuus pukea itse. Tyttö kyllä mielellään käy hakemassa kasan vaatteita valmiiksi laatikoista ja tuo ihan järkeviä yhdistelmiä, eli yhden kutakin vaatekappaletta eikä esim. kolmia housuja.

Nasulinalla olivat kyllä paineet katossa! Toivottavasti saat levättyä vähäsen. Mulla oli myös eilen neuvola ja omat paineet oli jotain 100/60 kulmilla. Se, mikä hieman harmittaa, on se, että tässä raskaudessa olen käynyt jo vissiin neljällä eri terkkarilla, joten sellaista pitkäaikaista hoitosuhdetta ei kyllä pääse muodostumaan, kuin maalistyttöä odottaessa.

Tuuliemilialle tervetuloa kaupunkiin! Omaehtoisena toimintana täältä puolelta kaupunkia löytyy mm. Fallkullan kotieläintila, joka on Helsingin nuorisoasiainkeskuksen omistama. Siellä on navetta, jossa löytyy lehmiä, porsaita, heppoja, pupuja, kanoja ja kissoja. Sisäänpääsy on ilmainen ja aukioloajat löytynevät netistä. Tämä on meidän tytön suosikkipaikka, jossa käydään vähintään muutaman kerran kuussa.

Tyttö heräsi, joten se on moido!

Vierailija
28/34 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen kanssa elämiseen totuttelu on vienyt niin paljon energiaa, etten ole kerennyt kirjoitella tänne palstalle ollenkaan.

Meillä on lapsoset olleet terveinä (kop kop), toivottavasti jatkossakin niin. Ainoa asia, mikä tällä hetkellä ottaa päähän on se, että potta-asioissa meillä on menty takapakkia. Tuntuu kuin Ässä ei enää osaisi tunnistaa pissahätää ja lorottelee sellaisia pikkupissoja pottaa silloin kun hänet siihen istuttaa ja sitten on vähän ajan päästä housussa. Grr... Jos vessa-asioista ei muistuta löytyy ne housuista. On meillä vahinkoja tullut kaikenaikaa, muttei kyllä tällä määrällä ja Ässä on kuitenkin kotona ollessaan pääsääntöisesti osannut ilmoittaa hädän.

Ovatko kaikki maaliskuisenne jo kuvia? Mä olen jotenkin ihan maassa tän asian kanssa. Tuntuu ettei mitkään kehumiset, tarrataulut ja palkinnot auta. Enkä oikein usko rankaisemiseenkaan tässä asiassa... Mitä teen? Minkälaisia kuivaksiopettelukeinoja teillä on/on ollut?

Tuntuu vaan niin epätoivoiselta, kun koko kevät ja kesä on jo harjoiteltu eikä tulosta synny. Sitten olen täältä lukenut ja puistossa muilta äideiltä kuullut, että heidän lapsillaan on mennyt kolme päivää tai viikko asian tajuamiseen... Vinkkejä siis kaivataan.

PUKEMINEN: Ässä osaa itse pukea housut ja paita menee jos vähän avittaa. Tietää kyllä miten pukee päälle, mutta aina ei hihansuut löydy ym. Toinen juttu on sitten se viitsiminen...

HAALARI: Meillä on viimetalvinen 86 cm reimatec, jota juuri kokeiltiin ja menee päälle vielä. Uuden osto vielä harkinnassa. Olen miettinyt Jonathania ja toivoisen, että voisin ostaa isomman haalarin joulualeista, että vanha menisi syystalven.

KENGÄT: Niiden osto vielä edessä. Täytyy mennä asiantuntevaan kauppaan, että saadaan varmasti oikea koko. Nyt käytössä olevat kengät ovat 23.

Lauantaina meillä on vauvelin ristiäiset, mutta täällä netissä kutsun häntä nimellä Eea.

T:Vuokko, Ässä ja Eea

Vierailija
29/34 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan viimeeksi olen kerent koneelle. Menee vaan päivät niin nopsaa ja viikonlopuksi jää suurin osa pyykeistä jne.Tiedättehän työ työssä käyvät naiset ;)

Meillä viikko meni oikein hyvin. Lapset tykkäsivät kovasti olla päiväkodilla ja nukkuivat joka päivä lähes 2h päikkärit. Siis Mimmikin =). No, kyllähän se öihin hieman vaikutti, joku yö Moona valvoi 2h putkeen ja Mimmi heräsi 5x. Loppuviikosta tasottui hieman, ettei herätti kuin kerran kaks.

Itsellä oli myös kovin antoisa työviikko. Mie tykkään olla niiiiin kybällä ja olen saanut aika paljon aikaan. Ei paremmin olisi voinut lähteä sujumaan. Odotukset on myös kovat ja tavoitteet korkealla, mutta realistiset.

Nyt käyn äkkiä laittaa kuravaatteet kuivumaan..

Mie käin keskiviikkona ottamassa sen tatuoinnin tuonne alaselkään. Teki aika mehevän tuntusta selkärangan kohtaan, mutta ei mitenkään ylitsemäpääsemätöntä kipua ollut. Nyt siellä on M, M ja S kirjaimet köynökseen " piilotettuna" . Miun rakkaitten alkukirjaimet ;)

Jumppaan ei siis ole päästy. Tulee miulle hyötyliikuntaa päivässä 10km, mutta vaa' alle en ole uskaltanut mennä. Töissä on ihan tosi hyvää ruokaa ja tulee nyt syötyä ja nautittua siitä että joku muu on ruuan tehnyt ;). Ajatukset on kuitenkin edelleen niissä pisteissä ja liikunnassa. Kuha nää menkat nyt loppuu, ni sitten vaa' alle ja katse totuutta silmiin.

Huomenna mennään katsomaan Lahteen moottripyörää. Nyt sitten alkaa osto olla lähellä. Mie tarviin sitten kypärän, nahkatakin, ajaokengät..Sekä huomenna on vanhan motskarin kaupat. Jännää jännää.

Mimmi pullistelee aika paljon Moonalle. Moonan kanssa kun pystyy aika hyvin kommunikoimaan ja Moona on aikamoinen hajottamaan siskon juttuja. Riitaa on ja monta kertaa päivässä. Pahinta on, että Mimmi tönäsee Moona aina kovakourallisesti nurin. Hurjaa touhua, ja joskus kyllä käykin huonosti.

Surujakin on ollut. isäni naisystävällä todettiin syöpä ja ennuste on aika huono. Isäni on siitä kovin surullinen. Sekä äitini oli tässä sairaalassa viikolla, taisi seota..en tiiä siitä enempää. Syksy on aina niin masentavaa aikaa toisille. Kerrankin kun itsellä on asiat hyvin, niin sitten jollakin muulla huonosti. Viettiin isälläni tämä päivä. Paistettiin makkaraa leivinuunissa, tehtiin pihahommia. Hän aina piristyy näistä lapsista. =)

Sellasta meillä tällä viikolla. Vuokolle en osaa antaa vinkkejä tuohon kuivaksiopetteluun, kun meillä se meni tosiaan niin vaivattomasti. Moonakin on hyvää vauhtia menossa vaipattomuuteen. Pyytää itse päästä potalle, kuha vaan itse jaksaisi sinne potalle neidin laittaa.

Ai niin, yksi juttu. Mie haluisin opiskella lastentarhanoptettajaksi. Onko maaliksissa yhtään sen ammatin edutajaa? Mie en ole yhtään miettinyt tai selvittänyt käytännön juttuja. Mies vaan tuumasi, että jos haluan tosissaan ja pääsisin jonnekin kouluun, niin sitten kämppä myyntiin ja muutetaan vuokralle jonnekin missä sitten tämä opiskelupaikka olisi. Tämä on vaan tällästä haaveilua.

Jeps, nyt mie lopetan ja yritän palailla uudemman kerran.

Vielä Tuuliemilialle että Onnea uuteen kotiin! Töittenkö perästä muutitte Helsinkiin?

ONKO 2½ vuotisneuvolaa muilla kuin meillä? Meillä on ens viikon torstaina.

Nyt moikka!

Tuulia, Mimmi ja Moona

Vierailija
30/34 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei ois millään jaksanu nousta sängystä, kun vettä tuli ihan täydeltä laidalta :( Nythän tuo onneksi paistaa jo aurinko. Pääsee koiruuden kanssa piiiitkälle lenkille tutkimaan tätä uutta kotiseutua :)

Koko ikäni olen sanonut, että en IKINÄ muuta Helsinkiin/pääkaupunkiseudulle, mutta täällä sitä vaan ollaan. Ja kun olen yrittänyt etsiä tänne muutosta hyviä puolia, niin yksi on harrastusmahdollisuuksien paljous. Varsinkin koiran kanssa pääsee tekemään paljon sellaista, mistä ennen sai vain uneksia. On erilaisia koulutuskursseja, agilityä, tokoa, mätsäreitä, koirapuistoja jne.jne Huippu juttu!

Ja varmasti itselle ja lapsellekin löytyy enemmän aktiviteettejä kuin entisessä kotikunnassa. Ulkoilumahdollisuudet on tosi hyvät, ja liikuntahalli/kuntosali löytyy ihan vierestä. Aika luksusta :)

Ostosmahdollisuuksista puhumattakaan...

Tuulialle voimia työhön ja läheisten suruun!

-TE

Vierailija
31/34 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanoa, että muutettiin tänne opintojen takia.

-TE

Vierailija
32/34 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pikemminkin jo yötä! Katsottiin miehen kanssa elokuvaa mutta se oli musta niin tylsä, että ajattelin karata tänne koneelle katsomaan sähköpostia yms.

Oon ihan fiiliksissä ollut tänään kun kaveri synnytti päivällä pienen tytön. Kaveri soitti eilen puolenpäivän aikaan että nyt supistelee niin paljon, että pian varmaan lähdetään. Yli vuorokausi meni siitä vielä... Rv 37+6 synnytti, että hieman tuli etuajassa. Mä näin joku aika sitten unta, että hän synnyttää etuajassa ja niin kävi : )

Suohomppelille onnea asunnon myynnistä! Mekin laitettiin oma myyntiin, tosin näin aluksi ihan vaan itse laitettiin Oikotielle. Myöhemmin ehkä laitetaan välittäjälle jos ei mitään tapahdu. Yksi kiinnostunut on tähän mennessä käynyt mutta hänelläkin on oma myynnissä niin ei voi sen kummempia vielä tehdä. Odotellaan.

Nasulinalle jaksamista vaikeiden asioiden kanssa. Sitä ihmettelen, miten sun viikot on jo noin pitkällä! Juuri vasta kerroit olevasi raskaana ja nyt jo loppumetreillä. Tsemppiä loppumetreille.

Tuulia, kiva kuulla, että viihdyt työssäsi noin hyvin! Mitä teet nyt työksesi? Luulin, että menit jonnekin yksityiselle avustajaksi mutta kun puhuit kerran, että olit myös päiväkodissa ym. Työ on sitten aika monipuolista? Mä tykkäisin kanssa olla lasten kanssa tekemisissä, päiväkoti vois olla ihan kiva paikka : ) No, musta tulee sentään terveydenhoitaja ja voin mennä neuvolaan töihin.

Meillä oli juuri maanantaina 2,5 v neuvola. Turussa on aloitettu juuri nää 2,5v neuvolat. Me oltiin meiän terkkarilla ensimmäiset!

Henrin uudet mitat on 97,5 cm ja 13 kg. Kohta on jo 100 cm puhki ja painoa vaivaiset 13 kg. Henri syökin nykyään ihan kohtuullisesti. Millä ihmeellä mä saan sille lisää painoa?

Eeli tuli ti 3 kk ja oppi samalla kääntymään vatsalleen. Nyt treenailee kovasti ja osaa kääntyä kummankin kyljen kautta. Meiän pikkumies oli 3 kk neuvolassa 65 cm ja 6,1 kg. Samaa rataa menee kuin Henri, pituutta tulee mutta painoa ei. Melkein kaikki 62 cm vaatteet alkaa olla pieniä...

Nyt taitaa olla paras mennä nukkumaan. Huomenna on tiedossa synttärit Riihimäellä eli 1,5h ajomatka edessä noiden penskojen kanssa ja meiän kyytiin tulee vielä mun kaveri. Saas nähdä, mitä siitä reissusta tulee. Onneksi sinne synttäreille tulee yksi 3v poika, muuten olisi Henrillä todella tylsää. Pitää ottaa kasa leluja mukaan kun ei 1v lapsella paljoa vielä leluja ole ja ei ne oikein Henriä taida kiinnostaa.

Onkos täällä ketää muuta äitiä, joilla on herkuttelu ryöstäytynyt käsistä? Mä syön nyt aivan liikaa herkkuja joka päivä. paino on toistaiseksi tippunut kun imetän mutta entäs sit kun lopetan. Pakko ottaa itseään niskasta kiinni! Olisiko se porukassa helpompaa?

Kalamami ja uinuvat Henri ja Eeli

Vierailija
33/34 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tosin heräsin ihan väärällä jalalla. Kiukuttaa ja oikeastaan ihan ilman syytä. Lapsillekin sanoin, ettei nyt mitään ylimäärästä, kun äidillä kiristää hermoja. Mimmi siihen, että äiti rauhotu vain ;)

Tai kyllä mie tiiän syyn. Mies oli eilen (lähti yllättäin illalla) tosi kivoissa bileissä, missä oli kaikki tutut. Mie sitten tietty jouduin jäämään kotiin lasten kanssa, nyt sitten ottaa päähän kun siellä tosiaan oli ollut kivaa. Mies tuli ajoissa, eikä juonut kun pari..mutta silti mie olen vähän ärrin purrin.

Kalamamille tulin vastaamaan, että olen päiväkodissa autistisen lapsen henkilökohtainen avustaja. Silloin kun tämä miun lapsi on poissa, oli tarkoitus kiertää näitä muita päiväkoteja. Sijaistaa missä tarvetta on. Nyt kuitenkin miuta tarvitaan siellä omassa päiväkodissa, kun on toinenkin lapsi joka tarvitsisi avustajan..

Tämä on silleen haastavaa, kun saan itse suunnitella ertyislastentarhan opettajan tuella tehtävät, kuntoutusjuttuja ja lisäksi tulee vielä puhetarapeuttijuttuja. Olis vaan sitä suunnitteluaikaa.

Jeps, nyt pitää miettii tuota lounasta.

T

Vierailija
34/34 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis syyspäivä takana. Aamun lastenohjelmien jälkeen menimme koko porukalla uimaan ja pojat (mukaan lukien rakas aviomieheni) nauttivat vesiliukumäestä sun muusta riehasta. Minä lähinnä vahdin pienempää, kun hän isottelee ja hyppää aina kun silmä välttää pienten lasten altaaseen reunalta... hoh hoo. Ja äiti naputtaa vieressä. ;))

Sitten päikkäreitten jälkeen siskoni tuli miehensä kanssa käväsemään. Tein ruuat ja laitoin kahvit, eilen leivottua omppupiirakkaa kyytipoikana. Olivat Rukalla vaeltelemassa ja ajoivat tätä kautta kotiin Espooseen. Kiva oli nähdä, kun ei kovin usein kuitenkaan nykyään enää tavata.

Sitten vielä poikien kanssa pitkän pitkä pyörälenkki ja toiselta puolelta kylää löysimme leikkikentän, jossa emme ennen ole käyneet leikkimässä. Hyvä että isompi jaksoi kotiin ajaakaan - niin melskasivat. Kaikin puolin siis kiva sunnuntai.

Olen ollut kovin väsynyt nyt syksyllä, tuntuu että voisin nukkua hirmuisesti. :) Ei mitään masennusta ilmassa, väsymystä vain. JA univelkaa. Nyt sain viime viikolla levättyäkin hyvin, kun ei tarvinnut iltoja valvoa töiden takia. Olinkin usein nukkumassa jo kymmenen maissa!! Se on paljon se. Mutta täällä en ole ehtinyt käydä kirjuuttelemassa. Pari kertaa viikossa toki yritän lukea kuulumisenne.

Kiva lukea, että Tuulia on viihtynyt töissä. Nasulinalle jaksamista ja malttia lepäämiseen, jos ne paineet vielä temppuilevat.

Nyt menen jälleen. Ajateltiin saunoa, rauhassa. Pojat ovat nukkuneet jo reilun tunnin. Huomenna on tosi aikainen aamu meillä poikien kanssa, joten laitoimme ajoissa petiin ja sadutkin oli luettuna jo seiskan jälkeen.

Kauniit unet!

Pippandii