Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTAAPEROT´05 syksyiseen viikkoon

17.09.2007 |

Koettakaahan mammat tulla kirjuuttelemaan kuulumisia! :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santtu ei päässyt tänään puistotädille, kun oli niin huono ilma. Oltiin sitten kylässä pari tuntia. Nyt lapset katsovat dvd-elokuvaa.

Viikonloppuna oltiin tupaantuliaisissa. Mies sairasti kotona, joten oltiin kolmisteen mun veljellä. Siellä oli muitakin lapsia, joten riemua riitti. Kyllä lapset saivat aikaiseksi paljon kovemman sotkun kuin juhlivat aikuiset. Tosin lähdimme ennen kymmentä, joten suurin juhlahumu jäi näkemättä.

Eilen esikoinen oli kummillaan leikkimässä ja pääsi leipomaan sämpylöitä. Edellis sunnutaina leipoivat pullaa. Tyttöni oli sämpylöiden leipomisen ohessa kovasti ihmetellyt, että miksi ette osta sämpylöitä kaupasta?! Joo, meillä ei todellakaan leivota usein....

Nyt Santtu tuli kiehnäämään viereen, joten pakko lopettaa. Jatkanen myöhemmin.

T. lappu ja nälkäinen Santtu

Vierailija
2/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on taas niin kurja ilma ulkona,oikein kunnon syysmyräkkä!Vettä vihmoo ja tuulee,kivasti piiskaa olkkarin ikkunaan.

Mitenkäs Tuulia teillä jaksellaan?

Meillä ei mitään ihmeempiä,Juusolla ruokailut jatkuu edelleen soselinjalla ja ei suostu leipää yms. pureskelmaan.Juuso kun ei suostu laittamaan pureskeltavaa ruokaa poskiosioon, vaan laittaa just kipiään kohtaan ja sanoo sit et ei pysty syömään.Hammashoitolasta sanoivat et tän viikkoo voi olla soselinjalla,mut sit vaan ruveta tyrkyttään uudestaan leipää yms.

Me muuten saatiin tää meidän asunto myytyä! Joudutaan muuttamaan lokakuun lopussa poijes...joko vuokralle tai sit miehen vanhempien luokse,mut mitä todennäköisemmin menemme siis vuokralle.Jouluksi ehkä pääsemme jo omaan kotiin.

Nyt kahveen keittoon.Tulkaas kirjoittelemaan,Lehtovi,Pippandii, Marju,Nasulina ja kumppanit!!!

Suohomppeli ja Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Suohomppelille kun saitte asunnon myytyä!

Miulla on ihan kauhuskenaario siitä että jos joskus maailmassa haluttais muuttaa/rakentaa että entinen jäis sit myymättä.

Vettä vihmoo täälläkin. Kurjaakin kurjempi keli mutta eiköhän sit vaan taas illalla pihalla olla.

Täs on viime aikoina ollu kaikenlaista huolta ja murhetta, siipi vähän maassa siis mutta eiköhän se taas tästä. Harvemmin tulee näin paljon samaan aikaan näitä asioita. En viitsi tässä käydä tarkemmin puimaan.

Jatkanpa siis töitäni mutta heitänpä tässä tälläisen ajankohtaisen kysymyksen kaikille:

ELI tuota pukemispuolta, osataanko teillä jo pukea itse?

Vierailija
4/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa taas koneelle karkasin, lapset kattoo lastenohjelmia.

Kiitos kysymästä, meillä aletaan olla voiton puolla. Molemmilla korvatulehdus ja lääkkeet alkaa purra. Tänään olivat hoidossa ja todella hyvin oli mennyt.

Mie olen toipunut häistä. Ihanat sotilashäät. Vähän oli kehnoa oloa ja väsymystä. =)

Nyt ei Moona anna konella olla, joten lopettava.

Onnea suohomppelille asunnon myynnistä!!

T

Vierailija
5/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten työviikko taas aloitettu. Olin Hgissä, nyt olen kyllä jo kotosalla.

Viikonloppu meni rauhallisesti. Perjantaina oltiin lasten kanssa mökillä, kävin jopa uimassa (vesi 13-asteista). Lauantaina oli luistelukoulu, ja ihmeekseni osasin edelleen luistella ;-) Oli oikein hauskaa. La-iltana olin lasten kanssa veljeni luona kylässä (siellä on esikoisen kanssa lähes samanikäinen serkku, joten siellä oli varmaan samanlainen sotku kuin mistä Lappu kertoi...). Isäntä tuli sitten la-su-yönä kotiin työmatkalta, eilinen meni aikas rauhallisesti. Sain sentään käytyä juoksulenkillä pitkästä aikaa.

Meillä Saana keksii " ihanasti" jatkuvasti uusia keinoja leikkiä ruualla. Äsken tuli paahtoleipä jalan alla - leipä oli suksi... Arvatkaa, riemastuiko äiti... En tajua, mistä tuolla neidillä riittää mielikuvitusta edes kaikkiin niihin päähänpistoihin, joita ruuan kanssa saa aikaan!

Nasulina gallupoi pukemisesta. Saana osaa kohtuullisesti pukea itse, tosin vaatteet menevät usein väärin- ja nurinpäin, mutta mitäs pienistä. Taitoa suurempi on vielä tahto, eli pitää yrittää, vaikka ei niin osaisikaan. Mutta minusta on selvästi taitavampi pukemaan kuin esikoinen samanikäisenä, mikä johtunee siitä, että on saanut yrittää rauhassa, eli ei ole paapottu niin kuin esikoista...

Ja vielä loppuun:

Suohomppelille onnea asunnon myynnistä! Helpottaa kyllä huomattavasti, kun ei tarvitse stressata asiasta.

Kiva, että Tuulialla oli hyvät häät!

Nasulinalle voimia ja jaksamista huolten keskellä! Toivottavasti pian kirkastuu!

Ja nyt lopettelen. Nenä muuten kutiaa lupaavasti, eli noinkohan olisi flunssaa tulossa... Lapset jo vähän valittelivat nuhaa, mutta onneksi näyttää jäävän lieväksi.

Terhi, Saana ja Nuutti

Vierailija
6/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ovat jo käyneet, Mimmi on kyvyssä ja mie meen tästä suihkuun. Piti vielä tohon ko. aiheeseen sanoa, että onneksi meillä on kiinteä vesimaksu, koska meillä tuota vettä menee ja paljon.

PUKEMISESTA: Mimmi kyllä melkoisen hyvin pukee sisävaatteet, mutta ulkovaatteita eikä kenkiä ei suostu itse laittamaan. Nämä kyllä osaisi kai itsekin laittaa.

HAALAREISTA:millainen toppapuku teillä on hankittu tai hankinnassa? Mie ostin mammuttimarkkinoilta sen lassien toppapuvun 29.90. Viime vuonna se oli ainakin ihan riittävä, mutta miten kun ollaan päiväkodissa? Pitäskö olla ns. parempi/kalliimpi? Erikseen meillä on vielä toppatakki ja toppahousut. En tiedä onko sopivat nyt,kun viime vuonna oli reilut..

TOPPAKENGÄT: Goret maksakoon mitä maksaa. Ne on oikeasti hyvät.

Nyt Moona taas hermoo kun olet tässä, joten taas pitää lopettaa.

Nasulinalle piristystä toivotan miekin. Toivottavasti ei mitään vakavia huolia?

T

Vierailija
7/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan teillä syödään iltaruoka? Meillä kun ruoka on väkisinkin lastenohjelmien aikaa. Vähän hankaloittaa noitten likkojen pysymistä pöydässä.

Tel, aika hassuja nuo saanan ruokatoilailut, vaikkei varsinkaan äitiä paljon huvita jos leivällä hiihdetään ;)

Tämä nyt tässä tuli mieleen..

Vierailija
8/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastailen jottain tähän.

E ei osaa pukea itse saa kyllä housuja puolittain jalkaan ja paidan mutta hihoja ei osaa laittaa. Myöskään paitaa ei osaa riisua mutta housut kyllä halutessaan. Mahtasko olla just tosta samasta paapomisesta kyse kun on niin iso ikä ero lapsilla.

Päiväkodissa noista haalareista. Mä saan lassien puvun vastaavan mikä nyt mammuttimarkkinoilla ollut myynnissä. Ollut yhdet talven käytössä. No en tie miten tarhassa et haluavatko vai mieluiten siten että ei tarvisi niitä kurahousuja laittaa kun E:llä ei ol viel kertaakaan niitä siellä käytetty vaan puku on ollu kuivurissa kuivumassa. Eli luulen että eivät ainakaan tuolla pienten puolella mielellään niitä pukisi. Luultavasti näiltä jotka eivät vielä kävele ni pukevat heille isommille ei. Tänään täällä oli puoleenpäivään asti semmonen ilma että pihalle eivät olleet menneet ekaan kertaan tän aikana.

T.S@E

Vierailija
9/34 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja E Leikkii ruolla niin paljon et se useimminkin poistetaan pöydästä monta kertaa ennenku alkaa syömään kunnolla. Ja leivän muruja palasia löytyy kyllä tästäkin kämpästä siivottavaks asti:S Ei kivaa ollenkaan. E yleensä saattaa yhtäkkii kaataa maitomukin ruuan sekaan ja leikkiä että tule hyvä kakku älä tule paha kakku.

T:S@E

ps. voimia kaikille

Vierailija
10/34 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalareista oli puhetta. Mummi osti (tosin minä maksan takasin) jasy Helmille Lassien toppahaalarin. Ei ole tietääkseni mikään vedenpitävä tms. Muuten olen tykännyt nuista Lassien vaatteista, kun ovat kulutusta kestäviä ja kuitenkin suht edullisia.

Varahaalarina meillä on viime vuotinen Lassien haalari. Uuden koko on 98 ja vanhan 86, mutta, kun laitoin ne sauma saumaa vasten , niin kokoero lahkeissa, hihoissa tai haaruksissa ei ollut kuin muutama sentti (ehkä kolme). Eli se vanha menee vielä oikein hyvin tytön päälle, nyt kun vaippakin on poissa kuvioista ja tää uus saattaa olla iahn hitusen iso, muttei pitäs olla pahasti. Luulen, että näillä mennään tää tuleva talvi. Jos siis on tullakseen. Viime talvena ei kauheesti ollutkaan talvihaalareille käyttöä! Vettä kun losotti suurimman osan ajasta. Eli jos on plussaa, niin meillä varmaan pärjätään fleece- tai villahaalarilla + välikausihaalarilla. Sit, kun menee pakkaselle, niin toppis käyttöön.

Mitkään ulkovaatteet ei meillä ole vedenpitäviä, koska henkilökohtaisesti pidän siitä, että voin kuoria tytöltä hoidosta hakiessani kuraiset sadevaatteet päältä ja alla on puhtaat vaatteet. Tosin hihansuut tuppaavat olemaan monesti kuraiset, koska jos on märkää, mutta ei sada, laittavat tarhassa vain kurahousut ja -hanskat päälle. Nyt on ollut myös sadepäivinä haalarin/housun lahkeet märät (mutta ei likaiset), kun olen kurikset riisunut. En sitten tiedä, onko kuriksissa repeämä tms. vai onko Helmi vain leikkinyt siten, että vettä on jostain päässyt hulahtamaan. Pitääpä tarkistaa kurapöksyt, että ovatko ehjät.

Viime syksynä meillä oli peritty Reimatec käytössä, ja v***tti aina, kun piti nostaa rapanen lapsi syliin ja turvaistuimeen tai rattaisiin. Jouduin ihan tämä vuoksi ostaa itselleni uuden takinkin (hiekan ruskean), koska kaikki mustat takkini olivat aivan karmean näköisiä aina tarhakeikan jäljiltä.

Ja kuten Tuulia sanoi, Goret ostetaan talveksi. Maksoi mitä maksoi! No, meille ei ehkä niin paljoa maksa, kuin ovh on...Muttas iis ne on ihan ehdottomat, koska pitävät niin hyvin vettä. Ja jos ensi talvi on yhtään samanlainen kuin edellinen, niin niille tosiaan on käyttöä. Toisin talvivuorelliset Goret on kyl plussa-asteilla melko kuumat, mutta varmasti paremmat jalalle kuin esim. kumpparit. Saatan myös ostaa Kuomatkin, mutta katsellaan sitä sit sen mukaan, kuinka kylmää luvataan. Viime vuotiset Kuomat ovat aivan käyttämättömän näköiset!

Vaikka ne kyllä on kovalla pakkasella ihan takuuvarmasti lämpöisemmät kuin Goret.

Pukemisesta: Kovasti yrittävät tällä hetkellä tarhassa opettaa näille vajaa 3-vuotiaille itsepukemisen jaloa taitoa. Enpä ole huomannut kysyäkään viime aikoina, miten Helmi on edistynyt. Sen tiedän, että kivempaa on vaatteiden riisuminen. Kotona tosin Helmi kyllä osaa laittaa housut, sukat, pipon, takin ja hanskat itse (vaan ei kyllä sitä aktiivisesti tee. Äiti tai isä pukee...), mutta paidan pukeminen on hankalampaa. Tänä aamunakin saatiin aikaan melkoinen huuto, kun tyttö olisi halunnut päällensä Bambi-yökkärin, mutta kieltäydyin kunniasta ja sanoin, että koitapa itse laittaa. Helmi vaan huusi:" Äiti auttaa! Äiti auttaa!" ja kiemursi lattialla. ja vaikka kuinka koitin rohkaista ja kannustaa, niin ei mitään. Sinne se vaate sitten jäi lattialle ja tyttö patsasteli aamun nakkena.

Yleisestikinottaen tuo pukeminen on tällä hetkellä aivan kauheeta taistelua. Varsinkin siis aamuisin. Tyttö kun tykkäisi olla kokoajan vaan nakuna. Ja sitten, kun on vaatteet saatu päälle, niin aina on joku HUONOSTIII! Joko pikkarit on peffaraossa, tai sukkikset makkaralla tai jotain muuta, mistä voi saada huudon aikaiseksi. Ja, kun mikään ei ole hyvin, niin heti kun silmä välttää, on vaatteet riivitty päältä ja sama ruljanssi alkaa alusta. Raivostuttavaa!!!

Jaahas. Ruoan kanssa leikkiminen...No, meillä ei niinkään leikitä, vaan saadaan ihan äkkiarvaamatta ihem raivareita ja huitaistaan maitolasi nurin tai lautanen lattialle. Ollaan kyllä alettu osta arvioimaan tosi hyvin lähestyvä raivari, joten kerkiämme siirtää tykötarpeet kauemmaksi. Tosin nyt just viikonloppuna harrastettiin sitäkin, että poistettiin pöydästä omaan huoneeseen miettimään. Ja kun oli muutaman kerran poistettu ja päässyt takaisin, niin riittikin vaan pelkää uhkaus poistamisesta.

Meillä on vaan niin, että mies on (vaikka onkin olevinaan kova ja jämäkkä)sellanen, että ei kestä kuunnella tytön huutoa kovin pitkään, vaan antaa sitten periksi. Siinähän se onkin sitten mukava kierre valmiina. No, toki sorrun siihen toisinaan itsekin, mutta yritän kyllä olla (ja useinmiten pystynkin) välittämättä huudosta, jos tiedän se olevan ihan selvää protestihuutoa.

Olikos vielä muuta? Pittää varmaan lopettaa. Tunti alkaa pian. Vielä 2 h ja sitten haen tytön tarhasta ja mennään kuntoklubille. Helmi menee lapsiparkkiin ja minä Bodypumpiin. Eka kerta. Jännittää jaksanko pumpata. Heh. Oon vaan käynyt lähinnä salilla. Syyskuun alusta aloin käydä tuolla klubilla. Vuodeksi on jäsenyys, että katotaan nyt kuinka akan käy.

Eipä muuta!

lehtovi ja Helmut

Vierailija
11/34 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

gallupeihin. G1. Syyspukuna Santulla on ystävän pojalta peritty reimatec. Oikein kurasella kelillä laitan sen päälle kurahousut juuri tuosta Lehtovin mainitsemasta syystä, eli kurasta ja ravasta. Muokin ärsyttää yli kaiken tunkea yltäpäältä kurainen lapsi autoon tai vaunuihin. Talveksi olen ostanut reiman puvun joskus loppukeväällä reiman tehtaanmyymälästä hyvään hintaan. Tykkään niistä, kun ne pitävät vettä tarpeen vaatiessa. Ostin Tallinnasta pojalle lisäksi toppatakin. Välillä tarvitaan pelkkää toppatakkia (varsinkin puhdasta ja kuivaa) vaikkapa kauppamatkalla tms.

G2. Ostin Santulle goret alkutalveksi. Nyt on välillä käytetty karvavuorillisia saappaita, kun goret lienee liian kuumat. Kunnon pakkasille meillä löytynee siskon vanhat kuomat. Meillä löytyy mustia kuomia vähän joka koosta. Olen suosinut niitä, kun ne on helppo pukea ja kestää uudehkon näköisinä seuraavallekin.

Kauppaan pitäisi lähteä. En muistanut käydä hakiessani lapsia kerhosta ja puistosta. Sitten kotona huomasin, että ei ole perunoita, ei leipää...

Itselläni oli ohjelmassa perhakahvilassa käyntiä. Välillä pidän sitä ja keittelen siellä kahvia. On vaan hassua olla siellä, kun kaikilla on vauva/taapero mukana, mutta itse olen ilman lasta. Koitan sitten " lainailla" muiden äitien vauvoja, että saavat juotua kahvin rauhassa. Se on ihan mukavaa vapaaehtoistyötä ja antaa pientä puuhaa lähes joka viikko.

Nyt kauppaan, vaikka Santtu ilmoitti juuri, että kauppa yök. Haluaa mielummin katsoa dvd-elokuvaa. Eli riitaisi pukemissessio tiedossa.

T. lappu

Vierailija
12/34 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille pukemisgalluppiin vastanneille. Meillä hoitopaikasta tuli palautetta että pitäis opetella pukemista, siksi täällä vähän kyselen vertaistukea =) Neidillä on nyt vähän joka asiaan EI kanta joten katsotaan nyt. Aamuisin varsinkin äidin pitää tehdä kaikki ja äitihän tekee että ehtis töihinkin.

STRESSAA tuo pottailuhommakin. Tyttö tiedostaa että pissi tulee kun on ilman vaippaa mutta ei vaan hokase että potalle ois tehtävä. Huoh.

MUTTA jotain positiivista, kolme viikkoa kestänyt vesi/suihkukammo meni sit ykskaks ohi! Uskomatonta. Eilen ilmoitin että nyt suihkuun ja likka meni eikä huutanut yhtään. En käsitä.

HAALAREISTA ja muista kamppeista. Lehtovin mainitsema ongelma ärsyttää minuakin. Meillä on Lennen vedenpitävä välikausihaalari, sen lisäksi kaikkee mahdollista " jokasäänhousua" H&M:ltä tai jostain. Ihan kurakeleillä hoitaja onneksi laittaa kurikset tuon Lennenkin päälle ja ne mie sit riisun nilkkoihin asti ennenku laitan autoon.

Talveksi on viimevuotinen 86cm Lassie, sit on perittynä sellainen " kumipersaus" Lassie 92cm, on siis kokonaan kumia se alaosa. No nyt sit huutonetistä tilasin siel Lennen vedenpitävän haalarin. Joten eiköhän neidille nämä riitä! =)

Kengät on coret. Viimevuotiset on 22 kokoa ja ne menee vielä jos ei tarvita sukkaa eli lämpimillä keleillä. Sit kattelin että sittarissa on Reimatecin coret ja niissä näytti olevan karvavuorikin. Näissä Vikingeissä ei ole. Ne ostetaan sit 24 kokoa nuilla lahjaseteleillä jotka saatiin kun liitettiin Op-visaan plussaominaisuus. Niin ja sit on perityt Kuomat.

EMPPA: Meillä on kans välillä leipä tai makkara kakku. Eli siis hokee tuota ihan samaa " älä tule paha kakkua..." ja taputtaa somasti voileipää. Argh! Raivareita tulee nyt vähän harvemmin, jos tulee niin juomat lentää lattialle.

Mitähän oli vielä. Tuulialla oli joku galluppi...iltaruoka? Joo, niin...meillä se syödään tuossa klo 17:30 maissa. Joskus on pelkkää leipää ja sit annan illemmalla tuhdimpaa ruokaa, puuroa tms. Jos likka syö hyvin kuuden maissa ruokaa niin riittää kevyt iltapala, turha keitellä sillon puuroa. Jos olen kaksin likan kanssa niin tunnustan: meillä syödään iltapala olkkarissa, roudaan likan syöttötuolin sinne jotta mamma saa katsoa salkkarit! =))) Heh.

No nyt kaupan kautta kotiin, mies hakeekin tänään tytsän, harvinaista herkkua että ukko on kotona. Loppuviikko onkin sit tuplavuoroa aamusta iltaan.

Hei vaan!

Vierailija
13/34 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä silmätulehduspotilaan kanssa vietetään kotipäivää. Mies käytti Kaisan eilen lääkärillä, kun tarhassa näin kehottivat. Saatiin tipat, joiden laittaminen onkin ollut yhtä riemua. Grr.

Tänään olisi voinut mennä tarhaankin, mutta olin jo ehtinyt soittaa lapsenvahdille, että tulee aamuksi meille. Mies kun lähti aamuyöstä itään ja mulla oli pakollinen työjuttu. Ja kovin on nuhainenkin tuo tyttönen, taitaa kotipäivä tehdä ihan hyvää. Mä siis olin aamun töissä ja Kaisa lapsenvahdin kanssa kotona. Sattui tämä hoitajan löytäminen tosi hyvään saumaan. Hän oli lauantaina meillä ekaa kertaa ja on ihan mahtava tapaus!

Meillä töissä on tapahtumassa muutoksia ja se on aiheuttanut mulle unettomia öitä viime aikoina. Lisäksi takana on taas ihan tuskainen projekti, joten olo on ihan pöllähtänyt. Mies reissaa ja pitäisi jaksaa vaan. Huoh.

Mä huusin kahdet 92-kokoiset hyvät kosteussuojatut haalarit huutonetistä ja ajattelin ostaa 98 koon kosteussuojatut sitten tammikuun alesta. Meillä tarhassa käytetään kaikilla kuravaatteita, oli vaatteet kosteussuojatut tai ei. Myös gore-kengät sain huutonetistä ja nekin oli tosi hyväkuntoiset. Kuomat löytyy perittyinä ja parit nahkaiset talvikengät myös.

Ruuan kanssa meillä ei olla koskaan temppuiltu. Kaisa on aina pitänyt syömisestä. Leivästä Kaisa muotoilee purjeveneitä tms. haukkaamalla, mutta silloinkaan ei sotke. Tästä kiitollisena :)

Kaisa osaa pukea ja riisua housut, mutta paitojen kanssa on ongelmia. Haalarit menee päälle, samoin helpot kengät. Kotona puetaan toisinaan itse ja toisinaan aikuiset auttaa. Tarhan käytäntöjä en ole vähään aikaan kysellytkään. Aamuisin kun ei usein ehdi rupatella ja mies useimmiten hakee Kaisan.

Kuulumisiin taas,

kua ja Kaisa

Vierailija
14/34 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ehditään hakea Kaisa useimmiten sen verran ajoissa, että syödään ennen lastenohjelmia. Ja tallentava digiboxi pelastaa silloin kun ruoka-aika menee myöhemmäksi.

Toisinaan syödään kunnon ruokaa ja toisinaan leipää. Iltapalaksi puoli kasin pintaan sitten vastaavasti leipää/muroja tai puuroa riippuen päivällisestä.

Vierailija
15/34 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjottelee paljasjalkainen maalainen Helsingistä :) Muutettiin syyskuun alussa tänne etelään, ja onpahan ollut yhtä sopeutumista tämä alku... Jospa se tästä lähtisi.

Meidän neitosen välikausihaalari on kokoa 98, ja se menee toivottavasti vielä ensi keväänäkin. Toppahaalaria ei vielä ole, kun viime talvena serkuilta lainassa ollut Reima jäi pieneksi ja jatkoi kiertokulkuaan. Pitäis lähteä haalarikaupoille, mutta en oikein tiedä että minne!? Valinnan varaa taitaa olla vähän liikaakin. Kengät on jo hommattuna - Vikingin goret kokoa 27...

Syömisestä oli täällä puhetta. Meillä syödään päivällinen klo 17-19. Jos ruoka on ollut vasta lähempänä klo 19, niin sitten iltapala on jotain hyvin kevyttä, jos uppoaa laisinkaan. Muuten on hyväsyömäinen tyttö, ja pienen tauon jälkeen on puurokin alkanut taas maistumaan.

Nyt täytyy jatkaa noita kouluhommia.

Jos tapaamisia suunnittelette tänne pääkaupunkiseudulle, niin ilmoitelkaa täällä pinossa!

TE

Vierailija
16/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TuuliEmilialle tervetuloa Helsinkiin. Mihin päin kaupunkia muutitte?

Tässä odottelen flunssaa alkavaksi. Jotenkin on sellainen olo. Rauhaset (tai mitkä lie) kaulassa ovat kipeät ja paleltaa. Saas nähdä kuinka käy. Ehkäpä olen huomenna ihan kunnossa. Kävin aamulla sauvakävelyllä, josko kaula saikin vaan kylmää siitä.

Santtu oli puistotädillä ja nyt on simahtanut sohvalle itsekseen. Nukkukoon siinä sitten. Illalla hänellä on jumppa. On muuten turhauttavaa puuhaa se jumppa. Santtu ei nimittäin tee mitään mitä pyydetään, ei jaksa kuunnella ohjeita. Kaikki muut lapset (paitsi onneksi yksi) tekevät innoissaan ohjaajan neuvomia asioita. Mietin jo viime keväänä, että lopetetaan koko touhu. Santtu kuitenkin aina lähtee jumpaan mielellään ja itkee kotiin lähtiessä. Että kai se on kuitenkin kivaa.

Santtu on todella huono syömään. Ihan super nirso yksilö ja ennakkoluuloinen! Meillä vedetään lähes joka päivä vielä kaupan purkkiruokaa, koska muuten hän kärsisi jostain mega-vitamiinien puutoksesta. Joka ilta tarjoan samaa ruokaa kuin itse syömme ja joka ilta hän sanoo ruoka yök. Kelpuuttaa vain makaroonia, spagettia ilman mitään kastikkeita. Pari kertaa on suureksi hämmästyksekseni syönyt kalakeittoa. Mitään mun laittamaa lihaa ei syö, nakkeja ei syö, kalapuikkoja ei syö, kastikkeita ei syö. Eläisi tomaatilla ja kurkulla. Hänestä tulee varmaan kasvissyöjä isona.

Laihduttaminen takkuaa tosissaan. Ei saa itseään niskasta kiinni ei. Sekin on niin turhauttavaa. Ostin tänään itselleni motivaatioKENGÄT. Sellaiset ihanat korkeakorkoiset mokkasaapikkaat tai puolivartiset olivat. Lähden tyttöporukassa risteilylle kuukauden päästä ja ajattelin, että ne kengät näyttäisivät kivalta hoikistuneiden jalkojen kanssa. Vielä kun saisi ne hoikistuneet jalat. Mä olen niiiiin epätoivoinen pikku pullero...

Nyt keittiön siivoukseen ennen flunssan iskua.

T. lappu

Vierailija
17/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuan Kaisalle paranemisia! Pitäs varmaan teillekin soitella, niin voitas kattoo treffiajankohtaa! Vai onko miten kiireistä? Meillä kyl tää syyskuun loppu on ihan tukossa ja lokakuusta menee kaksi viikonloppua matkustaessa, mutta kerkiäähän tässä.

Ruokailuajoista: Mä haen Helmin tuossa 16.30 hoidosta ja kotiin keretään just sopivasti niin, että saan ruoan pöytään ennen 17.30. Tai jos on jotain valmista, niin mikroon vaan ja tarjolle. Mut pääsääntösesti tuossa viiden kieppeillä syödään. Paitsi joskus venähtää, kuten eilen, kun olin siellä Bodypumpissa, niin ruokaa saatiin vasta 19.00 aikoihin. Sitten ei enää mitään iltapaloja syötykään. tai siis mä kyllä söin... :) Normaalisti Helmi syö iltapalaksi aina puuroa normaalin aikuisten annoksen voisilmällä klo. 19.30-20.00. Mikään muu ei uppoa yhtä hyvin, kuin puuro. Leipää haukataan vain pari palaa, muroja en ole edes pitkään aikaan tarjonnutkaan. Joskus Helmi napostelee maissinaksuja tms. ja hedelmää ja maitoa, enkä sit enää viitti puuroo laittaa. Mut siis tuo puurojuttu on siitä tosi ihmeellinen, että vuosi takaperin Helmi ei voinut mitään niin inhotakaan kuin puuroa. Aina oli iltapalapöydässä kamala tappelu ja taisto ja monesti lopputuloksena oli, että puurot menivät parempiin suihin ja tyttö nukkumaan pelkkää maitoa mahassa.

Meilläkin tallennetaan ohjelmia, jotka menee päällekäin ruoka-aikojen kanssa. tosin multa jää puolet tallenteista katsomatta, kun ei vaan ole aikaa katsoa niitä. Siksipä olenkin aika radikaalisti karsinut telkun tuijottamista. Katson lähinnä nää pakolliset iltasarjat: Täydelliset naiset, Grayn anatomia, Lost jne. Ja tietty viikonloppuan jotain sekalaista. Helmille ollaan otettu Pikku kakkosta talteen. Katsoo esim. varmaan jo kahdettakymmenettä kertaa Franklin menee kouluun.

Painon kanssa kamppaillaan täälläkin. Pitäs vissiin alkaa taas samaan hommaan Kuan kanssa eli laskemaan pisteitä, mutta kun ei vaan saa itsestään kiinni. Mä oon kyllä pystynyt pitää painoni niissä lukemissa, mitkä mulla oli, kun lopetin PV:ssa käynnin. Mut kokoajan on pelko persiissä, että paino lähtee nousuun. Käyn nyt kuitenkin sillä kuntosalilla jne. mutta eipä sekään heti ala tuloksia näyttää. Sitäpaisti tuntuu, että aina rankan urheilusuorituksen jälkeen tekee mieli palkita itsensä jollain hyvällä syömisellä. Siinäpä sitten on tuloksena plus miinus nolla.

Hitto, että on muuten paikat ihan jumissa, kun eilen sielä pumpissa olin. Mä en edes tiennyt sinne mennessäni, et mitä siellä tehdään. No, tietty siellä oli jo väkee kun markkinoilla ja kaikki kasanneet lautaa, tankoo ja painoo ym. mä olin aivan huuli pyöreenä, että mitäs tässä nyt. Et kai täällä jotain painoja nostellaan. Kysyin siltä ohjaajalta ja hän nopeasti kertoi, mitä painoja kannattaa ottaa jne. Sit kaikki veti kuin vanhat tekijät, ja meikä sähläs painojen kanssa ym. Noo, paikat kuitenkin sain kipeeks, että kai mä jotain oikein tein. :)

Ja taas pittää lopettaa. Viimeset tunnit käsillä. Joten heido!

lehtovi ja H

Vierailija
18/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista sairastupiin, jopas nyt tuntuu joka paikassa olevan tautia liikkeessä. Hoitopaikassamme myös jyllää hoitajan väessä vatsatauti ja hoitolapsissa flunssa. Mies on meillä lentsussa.

Mie olen nyt sit loppuodotusajan saikulla. Kävin tänään neuvolassa ja kerroin että pari yötä on supistellut, selkäkipuja. Lisäks pää on hurjan kipeä. No paineet oli kohillaan 145/98 (!!! KÄÄKS !!!) ja sain passituksen äitipolille. Ultraamalla selvis että kohdunsuu on lyhentyny 2.5 cm. Nyt sit pitäis levätä, onko jollain hyviä neuvoja kun mies on aamusta iltaan töis? No, hoitoon taidaan tytön viedä ainakin nyt pari viikkoa.

Viime yönä supisteli 8-10 minsan välein enkä nukkunu silmällistäkään. Viikoja nyt siis 32+3.

Maalisneitimme sitten alkoi ykskaks pukemaan ja on todella KIINNOSTUNUT siitä. Eilen kelpas vasta kolmas yöpaita päälle. Ja myö tietysti kehuttiin miten hienosti likka pukee =)

Vesikammo myös hävis! Siis huutoa kesti kolme viikoa ja toissailtana käytiin suihkussa ilman mitään huutoa. Outoa.

Mutta nyt lähden hakemaan neitiä hoidosta ja yritän selvitä tän illan. Harmi kun ulkonakin sataa, äiti ois voinu istua puiston penkillä ja lapsi leikkiä nätisti yksin hiekkiksellä, eikö vaan? =)

Kiva TuuliEmilia kun kirjoittelit, koitahan sopeutua sinne stadiin!

T: Nasulina

Vierailija
19/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Suohomppelille onnea asunnon myynnistä. Muutenkin tuntui että paljon on asioita kaikilla, mutta puoliakaan en muista.

Galluppeihin:

Meillä puetaan itse ja hyvin, lähes kaikki vaatteet menevät (esim. myös sukkahousut kunhan pukee vaan oikein päin). Hoidossa ollaan kuultu monesti että on omatoiminen tyttö. No joo onhan tuo, tekee kotonakin kaiken itse esim. kaataa maidot lasiin, pesee peppunsa käsisuihkulla yms. kivaa josta on tullut sotkua... Mutta siis tekee yleensä kaiken itse, missään ei saa auttaa.

Talvihaalarit on Lassien suprafill (juuri se missä kumialaosa). Lisäksi on vanhoja haalareita, toppatakki ja siihen Reimatechin housut ja viime vuotiset Lennen toppahousut. Haalari ja housut on ostettu viime kevättalvena kunnon alesta. Lisäksi ostin juuri Vikingin goret 20-25eurolla uutena, eli kunnon alesta nekin! Kylmemmille säille on vanhoja Kuomia, jotka eivät ole menneet miksikään. Välikausipukuna on kokokuminen puku+ tavallisia haalareita ja housut ja takki. Eli itse tykkään käyttää vaatteita joissa ei kurahousuja tarvitse, sillä inhoan niiden vinguttamista päälle.

Syödessä meillä leikitään ruoan kanssa ja syödään myös välillä aika huonosti. Iltapala ehditään hyvin syömään 20maissa illalla ja lastenohjelmia meillä ei muutenkaan viikolla katsella. Ja ei meidän maaliskuinen niin älyttömän kiinnostunut edes ole lastenohjelmista.

Jaa mistäköhän muusta oli puhetta... Löyhä pää unohti, mutta eiköhän ne tuossa ole.

Sen verran hitaalta tämä kone (tai sitten tämä yhteys) tuntuu ettei paljoa viitsi kirjoitella. Taitaa jäädä enemmän lukemisen puolelle.

Sen verran uutta maaliskuisen elämään, että yritetään siirtää omaan huoneeseensa lähiaikoina nukkumaan. Sisko kun haluaa nukkua ilman maaliskuisen iltahöpötyksiä ja siirtyy siksi siskonsa huoneesta pois. samalla tehdään sänkyjärjestelyjä uusiksi ja laitetaan lelut jakoon huoneiden kesken. Eli pientä sisustuspuuhaa on tiedossa.

Ja lapullako se oli se hammaspuutteinen: Meillähän hammaslääkäri antoi ohjeeksi viikon pehmytruokavalion sen hammasturman jälkeen. Lähinnä kai siksi kun toinenkin etuhammas oli saanut kolhun ja se ei olisi kestänyt välttämättä puremista.

Vierailija
20/34 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtoville hammastapaturmaisesta. Ja Lapulle siitä muuten huonosti syömisestä, sitähän meiltäkin löytyy. -Meniköhän nyt oikein. Jotenkin olen tänään käynyt todella hitaalla ja sotken kaikki nimet, töissäkin sain kuulla olevani dementikko:(