***Maalismussukat vko 38***
Olin jo alkamassa edelliseen pinoon kirjoittaa mut sitten hotsin et nythän on uus viikko enkä sitten löytänyt uutta pinoa joten tässäpä semmonen sit ois :)
Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11231409&p=&mpage=1&tmode…
Tällä viikolla onkin sitten tiedossa toinen neuvolakäynti, onpahan mitä odottaa :) Useat ovat varmaan käyneetkin jo toisen kerran neuvolassa, tapahtuuko siellä jotain erikoista?
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)
Pirpana 12+6
Kommentit (48)
Tervetuloa taas uusille!!
Meebu: kainuulaisäitipä hyvinkin olen, täytyykin mennä katsomaan esittelystä että joko sinä sinne kerkesit itsestäsi infoa laittaa :)
Tänään oli neuvola. Hemppa oli ainoastaan 105, eli rautaa pitää alkaa nyt popsimaan. Ei ne paineetkaan kyllä kovin korkeet ollu, mut eipä ne toisaalta ikään oo ollukkaan. Vaavin sydänäänet kuulu hyvin ja tasaisesti, 132 oli syke. Ihana oli kyllä kuulla ne äänet :) Joku mietti että poikako on tulossa sykkeeseen perustuen, onko siinä siis joku myytti et jos on matala syke niin on poika ja korkea niin tulee tyttö?
Pissassa oli myös sokeria, et täytyy sitten alkuviikosta viijä lisänäyte.. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa!! Neuvolatätikin vaihtuu tässä muuton yhteydessä, saa nähä millainen täti sitä seuraavan kerran tulee vastaan :)
Pirpana 13+3
Just keskiviikkona kuunneltiin sydänääniä ja sydän löi saman 144. Edelliskerrallakin oli 140-150. Eilen varmistui istukkanäytteen tulokset ja tyttö olisi tällä kertaa tarjolla, tyttöolo mullakin on ollut koko ajan vaikka välillä vähän epäröin. Pojista sykkeet oli jatkuvasti 130-140.
Mutta mikä tärkeintä, kromosomit oli normaalit, prinsessatieto saatiin kaupanpäälle :)
Miestä olen kiusannut että nyt on pakko ostaa ne vaaleanpunaiset vaunut kun poikien vanhat on vihreät... ei käy rinsessalle. Mies kyllä lupasi ne spraymaalata punaiseksi joten taidetaan vihreillä mennä vieläkin...
Pitkästäaikaa kuulumisia..
Oli tänään neuvola ja vaavilla oli kaikki hyvin :) liikkui paljon ja sydänäänetkin kuunneltiin ekaa kertaa. Myöskin ekaa kertaa näkyi mahan päältä ultrattaessa. Kahen viikon päästä on lekuriaika ja se sit kattoo hematooman tilan.
Mulla väsymys vaan jatkuu ja pahenee.. ei kiva. Hemoglobiini oli kuitenkin 133, et ei siitä johdu. Samoin pahoinvointia on iltaisin vieläkin. Päivällä jos syö jotain mausteista niin hyi yök kun se illasta nousee koko ajan ylös!
Mahaa vihloo välillä ikävästi, mutta se taitaa kuulua asiaan. Tukisukkiaki oon jo ostanu ku on taipumusta suonikohjuille. Terkka suositteli ostamaan tukiliivin/vyön kun maha alkaa kasvamaan. Onko vyöllä ja liivillä jotain ero? Mitä siinä kannattaa ottaa huomioon, onko merkillä väliä?
Jaksuja kaikille :)
Elluz ja 14+3
Esikoispojan ekan kerran syke on ollut 150, tarkistin neuvolakortista :D. Sitten on ollut alempia sykkeitä koko loppuraskauden.
Nyt jo unhodin kuka kysäisi josko sukupuolta halutaan tietää. Kyllä me ainakin halutaan mikäli rakenneultrassa kaikki on hyvin ja sukupuoli näkyy ja kätilö on yhteistyöhaluinen.
:) Trappa
Mun täytyy kanssa hankkia tukisukkia hetimiten. Meinasko terkkari, että se tukivyö/liivi (en tiedä onko kaksi eri asiaa) auttais jotenkin tuohon suonikohjujuttuun vai muutenko vain suositteli?
Trappa *utelee*
Niiloakseli! Me teetetään tää keittiöremppa ihan ammattilaisilla. Meillä kun on tuo aikakin niin rajallinen, kun miehen loma kestää vaan neljä viikkoa. Siks mä päätinkin itse hoitaa koko tän keittiöprojektin niin ukko pääsee sitten aloittamaan heti talon laajennusurakan eikä sen tarvi osallistua tähän puuhaan!
Itse puran tai itse asiassa just äsken jo purin keittiön vanhan lattian, että jotain sentään teen itsekin! ;) Ikävämpi juttu vaan, kun sieltä löyty parista kohtaa vesivahinkoja ja niille mä en osaa tehdä mitään.
Mut pitää vaan toivoa, etteivät osoittaudu kovin laajoiks.
Ihailen kyllä valtavasti remonttitaitoisia ihmisiä jotka osaavat tehdä kaiken itse eli hatunnosto teille! =)
Trappan kätilö kuulostaa tosi hyvältä. Mä olen kyllä Hattaran kanssa eri mieltä tuossa miten " hyvin" Suomessa onkaan asiat. Tottakai varmaan suuri osa on ihan ok, mutta kyllä näitä muitakin on todella paljon.
Mun mielestä nää on verrattavissa ihan tk-lääkäreihin, joskus löytyy hyviä ja joskus taas ei. Mä sentään osaan itse vaatia oikeaa hoitoa huonosta ja kokemattomasta neuvolasta johtumatta, mutta entäpä esikoista oottavat jotka uskovat sokeasti joka sanaan mitä sanotaan eivätkä muusta tiedä. Sitten, jos jokin onkin vialla eikä siihen kiinnitetä huomiota pelkästään kokemattomuuden tai huonon päivän takia..
Näkeehän sen jo näistä lukemattomista keskusteluista miten erilaisia ohjeistuksia eri neuvoloissa jaetaan milloin mihinkin asiaan liittyen. Luulisi Suomen kaltaisessa pienessä ns sivistysmaassa voitavan käyttää yhtenäistä linjaa ja ohjeistusta. Mutta ei..
no joo, aihe on sattuneista syistä sydäntä lähellä..
Sukupuolesta! Mä oon tentannu sukupuolta aiemminkin joka ikisellä ultrakäynnillä ja niin oon tehny nytkin. No pianhan ne punktiovastaukset tulevat niin sitten ei tarvi enää arvailla. Sekin on kyllä hyvä tietää, meillä kun tytölle ois kaikki valmiina, mutta pojalle ei mitään.
Sykkeistä. Mulla oli molemmissa aiemmissa matalat sykkeet ja tyttöjä ovat. Saapi nähdä mitä rupeavat nyt olemaan, tähän asti ekat on ollu noin 150 , mutta alussa oli aiemminkin ekat tuota luokkaa 150 ja 145 ja laskivat sitten 130-140.
Liikkeistä!Mä oon myös tuntenut jo pari viikkoa hentoisia liikkeitä. Eilen illalla, kun röhnötin nojatuolissa niin ihan kuin paitakin oisi jo liikahtanut! Ensin tunsin pikkuisen potkun ja katsahdin alas niin paita liikahti uudestaan. aikas jännää, en kyllä muista moista näin aikasin nähneeni.
Jaahas, sunnuntaiaamun kaffetauko on nyt ohi ja työt kutsuu taasen!
piipaa ja VilleVee 15+6
Kylläpä nämä viikonloput menevät nopeasti! Huomenna taas paluu arkeen:(
Eilen oli aivan poikkeuksellisen hieno päivä! Mähän oon yleensä raskaanaollessa hyvin ärtynyt ja vihainen kaikesta, mutta eilen pitkästä aikaa tuntui upealta olla raskaana. Oikeastaan varmaan ekaa kertaa mun elämässä!
Aamulla mentiin koko konkkaronkka uimahalliin ja oli kyllä rankka reissu. Lapset söivät pitkästä aikaa kaikki ruokansa kotona ja päiväunille menivät kuin unelma isänsä kanssa. Mäkin sain nukkua kunnon päikkärit ennen vieraitten tuloa. Illalla käytiin vielä miehen kanssa syömässä kaveripariskunnan kanssa lasten ollessa mummolassa. Olipa rentouttavaa!
Kerrankin tällanen hyväntuulinen vuodatus, toivottavasti teillä muillakin on ollut ihana viikonloppu, nyt jaksaa taas ensi viikon töissä. Lähdenpä ulkoilemaan.
Semlis rv15+1
Siis todellakin on taas perjantai ja viikonloppu edessä! Ihanaa!!
Vauvan liikkeistä: Mäkin olen nyt kaksi kertaa tuntenut pientä liikehdintää ;) Pari päivää sitten tunsin pienen pienen " potkun" vatsasta suoraan alas päin. Ajattelin, että voisikohan se olla... Tänään kun tulin töistä kotiin ja istuin autossa liikennevaloissa, tunsin taas samanlaisen, ja uudestaankin vielä. Kyllä se vauva oli! Voi sitä onnen tunnetta!!!! Varmaan muunlaista liikettä ei vielä tunnu pitkään aikaa, mut kun vauva potkaisee suoraan alas päin (ehkä se osuu virtsarakkoon tai jotain?). En aikaisemmissa raskauksissa ole tuntenut liikkeitä näin aikaisin. En muista milloin olisin viime aikoina ollut näin onnellinen, on tätä kaikenlaista muuta murehdittavaa ollut viime aikoina.
Onnellista viikonloppua!
t. maalis08
rv 14+1