Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Maalismussukat vko 38***

17.09.2007 |

Olin jo alkamassa edelliseen pinoon kirjoittaa mut sitten hotsin et nythän on uus viikko enkä sitten löytänyt uutta pinoa joten tässäpä semmonen sit ois :)

Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11231409&p=&mpage=1&tmode…

Tällä viikolla onkin sitten tiedossa toinen neuvolakäynti, onpahan mitä odottaa :) Useat ovat varmaan käyneetkin jo toisen kerran neuvolassa, tapahtuuko siellä jotain erikoista?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Pirpana 12+6

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tässä aikaa vierähtänytkin edellisestä postauksesta, työsuhteen loppumisen kunniaksi käytiin vähän aktiivilomailemassa tuolla pohjoisen naapurin puolella ja sen päälle mökillä.

Monella onkin ollut jo toinen neuvolakäynti ja lääkärineuvola, mulla oli molemmat tänään samaan syssyyn näiden aikataulujen vuoksi. Kaikki on hyvin, virtsatieinfektion kanssa (taas) taistellaan mutta se taistelu taitaa olla loputon enkä voi voittaa :-(

Maalis08 mulla oli myös eilen np-ultra, ja tosiaan samansuuntaisia ajatuksia, vaikka luku olikin " normaalin" rajoissa eli 1,4. Kätilön mukaan sitä lukua oli kaiken lisäksi vähän vaikea saada, riippuu kuulemma sikiön asennostakin ym.

Enemmän tuntuu, että ultrasta halusi varmistusta sille että sikiö elää ja pyörii kohdussa, ja se np-luku oli vain sivuseikka. Mulla tuli raskausviikoiksi 13+3, neljä päivää yli sen niin koko lukua ei olis edes yritetty katsoa. Ja sitä sikiön olemassaolon varmistustakaan ei enää kaipaa nyt niin paljon kuin alkuraskaudessa, kun kohtukaan ei ole vielä kasvanut ja sitä kuitenkin aina vähän epäilee, onko siellä ketään!

Mutta rohkaisuhali sulle ja miehelle, turha huolehtia sellaisesta joka voi olla merkki jostain joka on merkki jostain joka viittaa johonkin riskiin... kuka näitä asioita loppujen lopuksi voi tietää.

Vierailija
22/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasitteko te sen angelsoundsin? oliko hintansa väärti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelempa eka kertaa maalismusukoihin. noin 12 vkoa olen lueskellut satunnaisesti teitä mutteen ole itse uskaltautunu mukaan. keväällä ilmottauduin tuonne tammitenaviin niin sieltä tuli lähtö viikossa:( Nyt oli tänään vihdoin np ultra niin uskaltaa jo vähän luottaa että meille oikeesti nyt se kolmonen tulee:)

Oliko pirpana82 myös kainuulaisäitejä vai muistanko ihan väärin? tais olla joku toinenkin näiltä nurkilta tuolla esittely pinossa.ite en viekä sinnekään ole uskaltautunu mutta tässä kun muistan niin sinnepä käyn. Miten muilla masut näkyvissä?

meebu 12+4

Vierailija
24/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kaveri onkin omituinen liikkuja kun möyrii ja mönkii tuolla masussa :o) edellinen tuntui ihan toisenlaiselta.

Täällä masu on melkoinen jo. Mittasin tänään vy:ksi 98cm!! hui! :o) painoa on tullut rv12 mennessä 7kg ja sen jälkeen ei yhtään lisää. Olen normisti 172cm 64kg. Nyt painoa 71kg.

yöks! join tänään yhden kupin liikaa kahvia ja se kyllä kostautui oksetusolona nyt illasta....

Niiloakseli rv 15+2

Vierailija
25/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä vain kolme kiloa olen kerännyt lisää raskautta edeltävästä ajasta. Niistä tuli kaksi jo enne kuin edes tiesin olevani, eli taitavat osittain mennä kyllä tuon kesälomaherkuttelun piikkiin. Itse siis miellän vain kilon lihonneeni. Se on hyvä, sillä ylipainoa on muutoin kyllä kertynyt ja jäänyt edellisestä raskaudesta. Neuvolassakin sanoivat, että ei haittaa vaikka yhtään ei nousisi. Sen seitsemän kiloa (istukat, vauva, nesteet) voi kyllä vaikka " laihtua" siinä odotellessaan. En minä siihen voi sanoa pyrkiväni, mutta tyytyväinen olen mitä vähempi lihon.

_Aatuska_ 14+5 tätä toista odottaessa on kyllä vaikea pysyä noissa laskuissa mukana.

Vierailija
26/48 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei me sitä Angelsoundsia ostettu, kun oli kumminkin niin kallis. Mieli ois kyllä kovasti tehnyt,mutta päätettiin sitten, että senkin rahan voi käyttää johonkin " hyödyllisempään" , kuten hoitopöytään yms. muihin vauvan tavaroihin.

Ja muutenkin kun sitten kävin eilen siellä neuvolassa ja kaikki oli hyvin, sykkeet kuului jne., niin se riitti ainakin nyt varmistukseksi:)

Olishan se toki kiva, jos muutkin niitä ääniä sais kuunnella kun minä ja mies, mutta ajattelin just, että voinhan ottaa vaikka mun äipän ens kerralla neuvolaan mukaan:)

Kauniita unia kaikille!

Aleida 13+5

Vierailija
27/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin np-ultrassa. Kaikki tuntui pienellä tulokkaalla olevan hyvin. Laskettu aikakin pysyi samana, vaikka sikiö olikin muutamaa päivää pienemmän kokoinen. Siellä se kovasti liikkui, vaikka reiden pituuskin on vielä alle sentin! : )

Mulle on tullut painoa puolisen kiloa eikä sitä kauheasti mullekaan tarvisi tulla. Mitä vähemmän tulee, sitä parempi. Vatsa näkyy varmaan jo vähän, mutta ei vielä ainakaan niin paljon, että kukaan olisi uskaltautunut kysymään. Viikkoja nyt tasan 13.

Vierailija
28/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin Hei Maalis08: Mielestäni teitte oikean ja rohkean pätöksen, kun ette liikoja niskaturvotuksen raja-arvosta säikähtäneet, ettekä menneet lisätutkimuksiin sen takia menneet. Niin kuin itsekin kirjoitit, niin arvot voivat kertoa poikkeaman mahdollisuudesta, varmaa tulosta se ei käsittääkseni anna ja siksi tosiaan olisi vaikeaa tehdä mitään päätöksiä kuitenkaan sellaisen perusteella. Siksi kehoitankin sinua positiivisiin ajatuksiin ja älä murehdi asiaa liikoja. Äidin hyvinvointi ja onni on aina lapsen eduksi. Ja kaikki lapset ovat meille annettuja lahjoja ja niitä kaikkia rakastamme varmasti paljon. Tsemppiä!!!!!

Mulla verenpaineet ovat normalisoituneet reilun viikon lääkkeiden syönnin jälkeen. Edelleen mua tökkii aika pahasti noita lääkkeitä syödä, mutta minkäs teet! Huonovointisuutta ja väsymystä on vielä jonkin verran iltaisin. Myös närästys on alkanut vaivaamaan. Nimiä olen varovaisesti uudelle tulokkaalle jo pyöritellyt mielessäni. En usko että mulla on paino vielä paljoakaan noussut, mutta vatsan malli on kyllä muuttunut. Pyöreä kupu alkaa heti rintojen alta. Tänään laitoin äitiyshousut ekaa kertaa jalkaan (isothan ne on , mutta ei ainakaan kiristä). Mulla neuvola ensi viikolla (silloin raskausviikko 15) ja edellisen kerran olinkin raskausviikolla 7 tai 8. Välissä on tosin ollut yksi käynti yksityislääkärillä ja tietty se eka ultra.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!!!

Vierailija
29/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuohon np-ultraan tällä kertaa vähän erilainen asenne kuin ehkä olisi ollut reilut kaksi vuotta sitten, jolloin sydänlapsemme syntyi.

Meidän alueellamme np-ultraan ei pääse ilman erillistä lähetettä. Kunta maksaa vain ekan ultran, jossa määritellään laskettu aika. Edellisessä raskaudessa kävimme siis vain yksityisellä rakenneultrassa noin raskausviikolla 20. Mitään poikkeavaa ei havaittu. Ei myöskään paria viikkoa ennen synnytystä äitipolilla tehdyssä ultrassa, johon mentiin kun sikiö lakkasi liikkumasta.

Synnytys meni sitten ihan normaalisti ja luulimme saaneemme terveen lapsen. Kotiinlähtötarkastuksessa löytyi sydämestä kuitenkin paha sivuääni ja melkoinen rumba alkoi. Pitkien tutkimusten jälkeen diagnosoitiin vakava, leikkaushoitoa vaativa synnynnäinen sydänvika. Takana nyt yksi leikkaus ja edessä leikkauksia läpi koko loppuelämän. Vointi on kuitenkin hyvä ja lapsi kehittynyt täysin normaalisti!

Mutta tässä raskaudessa sikiötä tutkitaan tehostetusti. Tuo niskaturvotusultra oli ensimmäinen tärkeä etappi, sillä esimerkiksi juuri sydänviat lisäävät turvotusta.

Nyt ajattelen niin, että poikkeavan arvon löytyessä en ehkä minäkään lähtisi niihin istukkaverinäytteisiin tai mihinkään mikä lisää keskenmenoriskiä, koska poikkeava arvo ei välttämättä merkitse yhtään mitään. Mutta vaatisin päästä erittäin perusteelliseen rakenneultraan jollekin kokeneelle lääkärille. Tai hakeutuisin yksityiselle.

Pointti on se, että esimerkiksi sydänvika tai muu poikkeavuus olisi hyvä tietää etukäteen, jotta lasta voidaan parhaaalla mahdollisella tavalla auttaa heti syntymän jälkeen. Esimerkiksi sydänlapset synnytetään Naistenklinikalla Hesassa jos vika vaan havaitaan sikiökaudella. Sillä osa lapsista täytyy leikata jo muutaman vuorokauden ikäisenä.

Tottakai jokainen lapsi on ihana ja tervetullut! Siksi lisätutkimuksia ei tarvita vaan siksi, että tarvittaessa apua saadaan ajoissa, ja että vanhemmatkin ehtivät vähän varautua. Kun " terve" lapsi muuttuukin kuolemansairaaksi yhdessä yössä oli shokki ainakin meille hirmuinen. Tällä kertaa tutkitaan etukäteen niin hyvin kuin mahdollista.

Meillä niskaturvoke oli 1.14 kun normaalisti arvo on yleensä jotain yhden ja kahden välillä. Mutta korostan, että turvotusta voi löytyä hyvinkin paljon ja silti syntyy täysin normaali lapsi. Meillä on vielä edessä perusteellinen sydänultra Helsingissä noin viikolla 20. Mutta vaikka kuinka tutkitaan mikään ei kuitenkaan koskaan ole varmaa koska yllätyksellisyys ja epävarmuus vain kuuluvat elämään.

Raskausaika huolineen on tavallaan valmistautumista siihen elämäpituiseen huoleen, joka suuren rakkauden ja ilon lisäksi äitiyteen erottamattomana kuuluu.

Hyvä vointia kaikille ja tosiaan, pitkäaikaissairaankin lapsen kanssa selviää hyvin kun asiaan ehtii sopeutua!

Sydänlapsen äiti

Vierailija
30/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millonkohan tää matalalento loppuu, että kerkeis kunnolla syventymään netissä pyörimiseen..!

No eilen ois ollu aikaa, mut olin niin totaalisen väsyny edellisen yön valvottua etten jaksanu kuin yhteisössä pyörähtää.

Mä kävin eilen siinä lapsivesipunktiossa ja kaikki meni hyvin. Vilkas pikkuinen siellä ruudulla näkyi, kun ultrattiin!

Edellisyön murehdin vielä sitä sinne menemistä, mutta nyt en kadu yhtään. Siellä sai niin paljon uutta tietoa mitä en oo tullu ajatelleekskaan ja sillai neutraalisti mikä ei painostanut puoleen eikä toiseen. Kerrottiin vaan faktoista ihan rauhassa ja ajan kanssa.

Eli olen oikein tyytyväinen ratkaisuuni vaikka menin sinne pelkästään ikäriskin takia. Nyt sitten ootellaan se vajaa kaksi viikkoa mitä tuleman pitää.

Mä en sitä keskenmenoriskiä pitänyt kovin suurena. Jos jotain on jo valmiiksi vialla niin tuo näytteen otto saattaa vaan sitä tapahtumaa jouduttaa. Mut on se niin harvinaista, että siitä mitään seuraa. Mä uskon, että se riskin lisääntyminen johtuu juuri noista valmiiksi ehkä joka tapauksessa keskenmenevistä tapauksista.

Tyksissä eivät esim muistaneet, että tänä vuonna ois sattunu yhtään komplikaatiota tms ja siellä tehdään punktioita paljon.

Mä oon niin tyytyväinen muutenkin, kun sain sitten kutsun mennä sinne eli siis tyksiin rakenneultraankin. Marmatin siellä meidän onnetonta neuvolantätiä niin ottavat mut onneks samantien seurantaan näiden mun kilpparivaivojen takia. Ja se on niin hyvä se. Mä jo hätäpäissäni tässä yritin etsiä yksityisiä neuvoloita Turun suunnalta, mut en löytäny yhtäkään. Eikä kyllä ois varaakaan joten hyvä näin.

Meillä alkaa huomenna keittiöremppa ja vielä on muutama kaappi tyhjennettävänä. Mut oon niin onnesta soikeena, kun ens viikolla mulla on jo uus keittiö!

Liitoskivuista! Mä huomasin sellasia esikoisen odotusaikana vasta melko loppumetreillä Huvittaa vaan, kun kukaan ei osannu/halunnu kertoa mulle, että mitä ne kivut on ennekuin pääsin synnyttämään. Itekseni sain mokomia ihmetellä.. silloin en ollu vielä löytäny nettipalstoja! ;)

Kuopuksessa ne alkoi tosi aikasin, jo ennen puolta väliä ja olivat todella karseat. Välillä ei kävelemään päässy. Mut sillon ne onneks rauhottu sit loppua kohdin.

Nyt on jo muutaman viikon tuikkinut jo sen verran, että tuskin nytkään kovin helpolla päästään. Vielä eivät oo tuskallisia, mut ei paljoo puutu.

Tukivyötä en oo kokeillu, harkistsin kyllä viimeks, mut hankinta vaan jäi. Jospa nyt sitten koittas, kun alkaa kivut pahenemaan.

Tsemppiä kaikille kipujen kanssa tuskaileville!

Mut nyt laskunmaksuun..

piipaa ja VilleVee 15+3

Vierailija
31/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkaisevista sanoista niskaturvotuksen suhteen. Tunnelmat ovat jo normalisoituneet, en ole pariin päivään muistanut edes ajatella koko niskaturvotusasiaa.

Etsin asiasta netistä tietoa ja kävin muutamilla keskustelupalstoilla. siellä monilla oli saatu niskaturvotukseksi yli 4,0 mm ja silti paria lukuunottamatta kaikilla oli todettu normaalit kromosomit tai oli syntynyt terve lapsi. Mehän saatiin siis raja-arvo 2,7 mm. Eli liikaa vääriä hälytyksiä! Joissakin kunnissa raja-arvo oli sitä paitsi 3,0 mm. Jotkut olivat saaneet myös verestä tehtävästä seerumiseulasta (tehdään joissakin kunnissa) aika hurjia suhdelukuja kromosomipoikkeavuuksiin. Odota siinä sitten onnellisena! Mutta meillä siis taas hyvät fiilikset =) Tosin en tiedä, milloin alan taas asiaa yhtäkkiä huolehtia, tässä hormonihuuruisessa tilassa :)

Mulla painoa on tullut noin pari kiloa lisää (vähemmän kuin aikaisemmin). En kyllä ole vähään aikaan ihan tarkoituksella viitsinyt vaakaan mennä. Neuvolassa sitten... Kulutan työssä ja muutenkin aika paljon, mulla kun tuo opettajan työ on paikasta toiseen laukkaamista koko päivän.

Piipaa00, hienoa että lapsivesipunktio meni hyvin! Jouduitko siihen siis oman ikäsi takia?

Joku oli saanut lääkkeitä verenpaineeseen. Oliko sulla ennen raskautta verenpainetta? Mulla on taipumus verenpaineeseen ja viime aikoina on särkenyt päätä sen verran paljon, et mietin, että olis ehkä hyvä mennä neuvolaan mittauttamaan paineet. Viimeeksi oli jo noussut, stressistä varmaan. Työt stressaavat sen verran, että on itsellä käynyt sairaslomakin mielessä. Katsotaan nyt.

Mukavaa torstai-illan jatkoa! Mä lähden saunaan, musta on tullut viime aikoina himosaunoja. Lämmössä on niin mukava istua kaikessa rauhassa.

t. maalis08

rv 14+0

Vierailija
32/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Mulla on mahanympärys nyt 20cm isompi kuin kolme viikkoa sitten (101cm) ja kiloja on tullut 1 kg, että tämä tulokas työntyy kyllä ihan kokonaan ulos!

Huvittavaa on, että vaikka maha on näin iso niin viikon kuluttua ultrasta iski epäilys: olenko raskaana ja viikon kuluttua sydänäänten kuulumisesta heräsi epäilys olenko raskaana... milloinkohan sitä uskoo asian?

Vierailija
33/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piipaa saa uuden keittiön !! meillä on vielä suunnittelu asteella koko homma ja joulukuussa olisi uuden keittiön toteutus. Tekeekö teille ihan ammattilaiset vai teettekö itse? me tehdään alusta asti itse koko homma joten suunnittelu täytyy hoitaa hyvin. Mieheni on puuseppä joten asennus hoituu kyllä.

Tänään sain ekat kauhistelut mahan koosta....

Pojan eskari täti kysyi että milloinkas se laskettuaika on? ja kun kerroin että maaliskuun 10pv niin alkoi taivastelu voi mahoton! on kai siellä kaksi? on sulla kyllä iso maha... juu niinpä on mitäs siitä :o) nautin täysillä vaikka kasvaisin valaaksi koska tämä on meidän viimeinen. Tänään kokeilin pitkästä aikaa yksiä mammahousuja mitkä tippui viimeksi jalasta ja ajattelin että loppu raskaudesta on hyvät niin nepä oli just sopivat :o) saa nähä mahtuuko edes lopussa jalkaan ollenkaan :o)

Ihanaa olla iso! ;o)

Niiloakseli ja tiitiäinen rv 15+3

Vierailija
34/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se vaan kiva kuulla ne sydänäänet. Ei se kyllä enää niin pökerryttävä tunne ollut kuin ekan kanssa, kun liikkeet tuntee jo. Se saa minut enemmänkin hymyilemään. Eipä siellä neuvolassa kyllä tarvitse kovin tiuhaan laukata. Seuraava kun on vasta rv22. Sitä ennen on jo se rakenneultrakin. Totesivat kyllä, että saa mennä aiemminkin käymään, varsinkin, jos tuntuu että hemoglobiini laskee.

Tänään tuli tuskailtua noiden raha-asioiden kanssa, kun on mennyt aika paljon rahaa noihin mamma-vaatteisiin. Onneksi löysin itselleni talvitakin, A-linjaiset on pelastus, muutoinkin on mukava muoti olla raskaana, kun noita tunikoita ym. on pilvin pimein. Mutta rahanmeno kasvaa, kun pitää alkaa niitä varsinaisia vauva-tarvikkeita hankkimaan. Vaatteita onneksi on tallella vinot pinot edelliseltä.

_Aatuska_ 14+6

Vierailija
35/48 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa tulla pitämään jonon perää.

Loppukuusta on laskettu aika. Kaikki sujunut ihan hyvin tähän asti ja ensimmäistä odotan. Kestää ehkä pienen tovin, että pääsen perille kaikesta/kaikista.

Onkos täällä Maalismussukoissa montakin odottajaa?

-raerae, rv 13+

Vierailija
36/48 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kunnassa kuuluu ainostaan yksi ultra ja sekin on alkuraskaudesta ja vatsan päältä. Tämän lisäksi saa seerumiseulan. Minä menin np-ultraan yksityiselle ja meinaan mennä vielä rakenneultraan myös. En aio osallistua seerumiseulaan. Mun paino on noussu noin 4 kiloa, aika paljon vaikka lääkäri sanoi että kun ei ole paino-ongelmaa niin se ei haittaa. Kilot tuli heti alkuun, nyt on paino pysyny samassa.

Ollaan menossa ystävien luokse vihtiin viikonlopuksi talon maalaukseen, taidanpa pistäytyä myös ikeassa... :)

Vierailija
37/48 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tätä tohinaa kanssa muuton lähestyessä riittää. Ja flunssa päällä. Tänään jäikin sitten kotiin oloani potemaan ja heti nettiin :D

Viikon mittaan olen lukenut teidän kuulumisia. Tosi moni ainakin tuntee liikkeitä. Itsellä vielä toistaiseksi epävarmoja tuntemuksia. Syykin löytyi eilisellä neuvolakäynnillä: Istukka ihan edessä. Sydänäänet onneksi saatiin hetkeksi kuuluviin, kun ihan kyljestä kätilö houkutteli aikansa. 144 lyöntiä löi. Ja tuli saman tien poikaolo ;) Muuten onkin ollut vähän enemmän tyttöfiilis. Muuten neuvolassa kaikki ok.

Maalis08: Hienoa, että teidän odotusfiilis on iloinen! Kerronpa tästä Norjan käytännöstä vertailun vuoksi: Täällä ei tunneta np ultraa ollenkaan. Toki yksityiselle voi mennä mutta erikseen pitää sanoa, että haluaa niskapoimun mitattavan. Ekassa raskaudessa kävin täällä ultrassa alkuraskaudesta vuotojen takia ja pyysin silloin gyneä katsomaan niskaturvotusta. Ei hän alkanut sitä kuitenkaan mittaamaan, sanoi että mittaustulos on niin epävarma ja että kyllä niskan profiilista näkee jo onko siinä ylimääräistä turvotusta vai ei. Näin siis täällä - mene ja tiedä mikä on oikein/parasta. Tällä kerralla kävin samalla gynellä viikolla 12+ ultrassa enkä edes kysynyt sen kummemmin asiasta. Luotin että hänen asiantuntemuksellaan hän senkin asian katsoo ja sanoo jos jotain havaitsee.

Kaipa laitan pyykkikoneen hurisemaan ja pakkaan vähän ennen kuin pistän pitkälleen taas.

Hvyää viikonloppua kaikille.

Trappa 16+0

Vierailija
38/48 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raerae: Tervetuloa! Etsipä pino jossa on maalismussukoiden esittelyt ja la:t. Meitähän on tosi paljon mutta läheskään kaikki ei kovin aktiivisesti täällä kirjoittele.

Kerronpa vielä täkäläisistä neuvolakontrolleista, kun huomaan että teidän mielestä Suomessa on harvakseltaan kontrolleja. Elikä:

Eka kontrolli rv 10-12

Rakenneultra synnytyssairaalassa rv 18 (ainut ultra)

Neuvola rv 24

-,,- rv 28

-,,- rv 32

-,,- rv 36

-,,- rv 38

-,,- rv 40

-,,- rv 41

Siinäpä se. Kaikki nuo kotrollit voi käydä neuvolassa kätilöllä tai omalla lääkärillä.

Vierailija
39/48 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa painoa tullut jo noin 4-5 kiloa. Viimeksi oli sama juttu ja imetys sitten kuihdutti paljon lähtöpainoa pienemmäksi joten enpä yhtään asiasta huolestu. Ja mullakin tämä taitaa olla viimeinen raskaus joten tervetuloa maha! Töissä muuten eilen sitten tuli ekat onnittelut ilman, että itse olin asiasta ko. ihmisille kertonut. Ihan mukavaa :)

Sitten vielä noista neuvoloista (ei kai tätä kukaan enää jaksa lukea mutta kuitenkin...), että ainakin mun kätilö on superihana ja sinne saa mennä varmaan 10 ekstrakertaa jos mieli tekee. Itsellä eilinen käynti oli jo ekstrakerta. Halusin mennä sydänääniä kuulemaan, kun liikkeitä ei vielä tunnu. Ja toki ihan kunnon kontrolli sitten tehtiin.

Nyt meeen.

Vierailija
40/48 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Varsinais-Suomessa kaikki hyvin ja kohdallaan. Ihanaa, kun on viikonloppu edessä!

Masussa kaiketi myös kaikki ok, ainakin kasvaa kovasti ja edelleen hämmästelen tätä valtavaa kumpua:-) Toisinaan huolestuttaa ihan hirveästi, kun olen liikkeitä ollut tuntevinani jo pari viikkoa ja sitten on taas muutaman päivän ihan hiljaista....No, eipä kai niitä liikkeitä nyt vielä tarvitsekaan ihan säännöllisesti tuntea, kun vasta 17. viikolla mennään?

Seuraava neuvola on vasta reilun parin viikon päästä ja siitä muutaman päivän päästä sitten rakenneultra. Hui, miten aika rientääkään!Oletteko muuten ajatelleet kysellä sukupuolta? Me haluamme ehdottomasti tietää, jos sen vain näkee. Itsellä melko vahva tunne siitä, että kolmas tyttö tulossa:-)

Trappa: kiva kuulla noita vertailukohtia neuvolakontrolleihin myös muualta. Tulee usein liikaa valitettua kaikenlaisista jutuista, kun Suomessa kuitenkin pääasiassa hoidetaan odottavia äitejä (ja muitakin) melko mallikelpoisesti, ainakin omasta mielestäni.

Nyt toivotan kaikille maalismammoille oikein ihanaa odotuksentäyteistä viikonloppua!

Terkuin Hattara