** ENSIKOT VKO 38 (17.9-23.9)**
Huomenta kaikille enskoille ja ihanaa alkanutta viikkoa :)
Viime viikon turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11230273&p=1&tm…
-Sara-Maria-
Kommentit (47)
Ja muillekin enskoille vilkutukset. Nyt vähän hoppu, pikaisesti kävin lukemassa kuulumiset.
Kaikki ok tällä suunnalla.
Gaiole ja piiperö 26+1 (Apua, taas uudella viikolla...)
:) Onni päätti sitten ottaa varaslähdön. Onnea koitokseen, hyvin se menee.
Mä lupaan ens viikolla viimeistään laittaa sen synnärikertomuksen. Olo alkaa jo pikkuhiljaa parantua niin jaksaa tässä koneellakin istua.
T:Buuffa
eipä sitä sitten kerennytkään istuun koneen ääreen aikasemmin kun nyt. ja nytkin tulin vaan ilmoittaan että oon reissun päällä koko viikonlopun ja nettipimennossa. maanantaiaamuna sitten seuraavan kerran tuun jännityksellä lukeen viikonlopun kuulumiset ja ennen kaikkea joko hermione on onninsa saanut kainaloon.
mukavaa viikonloppua kaikille enskoille!
heltsy ja pk 36+6
Johan oli enskoilla kiireinen lauantai kun ei mitää kuulunut kestään...
Noh enpä itsekään laittanu korteani kekoon:)
Dragondream: Onneks on muitakin, joita laiskuus vaivaa. Täällä kans jääny aikalailla nuo kotihommat miehen harteille. Onneks on niin ihana mies, joka pyörittää taloutta, vaikka itse ei jaksaisikaan:)
Mun mielest uiminen ois niin kivaa, mut täällä uimahalli on rempassa eikä tietoa millon se avautuu.
Credo: Kuinkas paljon teillä perhevalmennusta? Mä yllätyin, että täällä on aika paljon noita luentoja ja sit päälle se sairaalaan ja synnytykseen tutustuminen.
Anabela: En ole vielä uskaltanut hankkia vauvoille yhtään mitään. Kaverit ois jo ostelemassa vaatteita, mut sanoin niillekin että malttavat vähän vielä oottaa:) Toisaalt mun ois kyllä hyvä ajoissa ruveta hamstraamaan tavaraa ku aattelin kirppiksii kierrellä aika paljon. Siihen menee kuiteskin aikaa et kahdelle vauvalle löytää kaiken tarpeellisen...
Sanle: Sullahan on pitkä matka kouluun. Eipä sitä kannata muutaman tunnin takia koullun lähteä, jos se istuminenkaan ei herkkua ole. Ehtiihän sitä veilä opiskella:)
Hermionen ja Tipun kuulumisia odottelen jännityksellä:)
ON: Mulla oli eilen ihan hirvee masennus päivä:( Vuotoa tuli taas joskin vaan pyyhkiessä, mutta silti rupes taas huolestuttaa ja kyllästyttää tää tilanne ku ei tiedä missä mennään. Perjantaina ois neuvola ja pelottaa jo valmiiks et pikkusten sykkeitä ei löydykään. Plääh...
Mä oon viime päivinä miettiny hirveesti tätä meiän asunnon kokoa. Meillä on siis kaksio, joskin iso sellanen, mutta voi silti jäädä pieneks neljälle hengelle. Toisaalta mä en millän haluis muuttaa tästä ku on niin hyvällä paikalla ja ekassa kerroksessa ja oma pieni patio. Minkäslaisii asuntoja muilla on?
Nyt äkkiä tenttikirjan kimppuun. Tulee muuten kiirus. iik:)
Terkuin butterfly rv 15+2
Miks aika menee aina niin nopeesti, jotenkin tuntuu että viikot menee yhdessä hujauksessa eikä viikonloppusinkaan kerkee tekemään juuri mitään.
Perjantaina käytiin kaverin kanssa pitkästä aikaa kunnon metsälenkillä. Koirakin pääse juoksentelemaan vapaana ja nauttis kyllä ihan täysillä siitä touhusta.
Hermonielle: Taidan onnitella uudesta tulokkaasta, koska taidat olla saanut nyytin jo kainaloon :)
Anabela: Meillä taidettiin tehdä ensimmäiset hankinnat rv 12-13, ostin käytettynä hoitopöydän (Halusin tietyn ja satuin huomaamaan ilmoituksen että olis kaupan niin käytin tilaisuuden hyödyksi). Sen jälkeen ei ollakaaan mitään suurempia ostoksia tehty, ihan muutaman vaatekappaleen olen hommannu. Kai sitä tässä pitäis niitä sänkyjä ja vaunuja yms. isompia hankintoja alkaa miettimään.
Haluaisko enskat antaa vaunuvinkkejä? Meillä on ns. pieni ongelma toisen auton kanssa. Meillä on nimittäin farmarin perässä häkki, joka on tarkoitettu kahdelle koiralle, eli siinä on väliseinä. Vaunujen tulis olla sen kokoiset että mahtuu siis puolikaaseen farmarin takaluukkuun tarvittaessa. En haluais ottaa tuota häkkiä pois, koska on ollut tosi kätevä nyt kun koiran kanssa liikutaan, tavarat saa myös takaluukkuun.
Credolla ja Dragondreamilla oli mukavia neuvolakuulumisia viikolta :)
Sanle: onhan tuo pitkä matka kulkea muutaman tunnin takia, varmasti ihan hyvä päätös jättää kulkeminen.
butterfly: kyllä ne sydänäänet sieltä varmasti neuvolassa kuuluu :) Tsemppiä.
Asuntoasiaan: Meidän perhe asustaa tällästä normaalikokoista omakotitaloa. Täällä on kyllä tilaa reippaasti vielä uuden tulokkaakin jälkeen. Kieltämättä välillä on tuntunu, että meillä on ylenpalttisesti tilaa ku kahdestaan + koira ollaan tätä asuntoa asustettu.
Huomenna olis siis heti aamusta neuvola ja torstaina rakenneultra :)
Nyt koiran kanssa vielä lenkkeilemään ja näyttämään talolle imuria. Kiitos koiran, niin tuntuu että sais joka päivä olla imuroimassa.
-Sara-Maria rv 19+3-
Hermionella lienee jo nyytti kainalossa¿ Oi että :) Onko Tipusta muuten kuulunut mitään, vai onko mulla mennyt vauvauutiset ihan ohi?
Sara-Maria: En osaa kyllä vaunuvinkkejä antaa.. Varmaan jotkut näppärän kokoiset vaunut olis hyvät teille, joista sais nopeasti renkaat irti ja sillä tavalla vaunut kasaan pieneen tilaan takaluukkuun. Itse saan käytetyt vaunut kaverilta, eikä hajuakaan siitä, miten ne mahtuu autoon.
Butterfly: Tsemppiä vuotojen kanssa! Ne on aina ikäviä :( Lienevätkö yleisempiä kaksoisraskaudessa? Toivottavasti loppuvat kokonaan, niin ei tarvitse mieltä vaivata niiden kanssa. Asunnoista kyselit, me ollaan kahdestaan kolmen makuuhuoneen asunnossa, tilaa pitäisi yhdelle lapselle ainakin riittää, mutta huoneet on aika haastavia sisustaa ja laittaa.
Dragonilla oli hyviä neuvolakuulumisia! Sulla tosiaan on hyvin maltillisesti tullut painoa. Mulla on tullut varman tuplat sinuun nähden näillä viikoilla. :) Löytyikö Ikeasta mitään kivaa?
Mitenkäs credolla oli mennyt perhevalmennuksessa? Onko sitä monta kertaa ja mitä kaikkea siellä tehdään?
Anabela kyseli hankinnoista. Sain tässä parin viikon sisällä kaverilta aika lailla tarvikkeita sekä lainaan, että omaksi. Nyt on valmiina pinnasänky, sitteri, vaippoja, tosi paljon vaatteita ja muuta liinavaatetta ja harsoa. Hankkimatta on vielä vaikka mitä, mm. hoitotaso, itkuhälytin, vaunut saadaan joskus lähempänä (myös kaverilta käytettynä). Pinnasänkykin on kyllä palasina varastossa, ei sitä vielä olla kasattu. Itse olen uutena ostanut vain muutamia vaatteita. Epäilen, että saadaan niitä lahjaksi aika lailla, kun vauva syntyy, niin en kamalasti ole ostellut. Ennen rakenneultraa en tosin uskaltanut ostaa itse yhtään mitään, ja vasta viime viikkoina on muutenkin tullut pohdittua hankintoja enemmän. Ja äitiyspakkauksenkin otin, sitä täällä odotellaan.
Sanle: sinulla on siis ollut synnytyspelkoa? Mukava kuulla, että se voi kadota tuolla lailla raskauden edetessä. Olin itse joskus sitä mieltä, että en ikinä voisi synnyttää, kun olen niin kipuherkkä ja ties mitä. Nyt en edes ajattele koko asiaa, välillä pohdin, että tuleeko se pelko takaisin synnytyksen lähestyessä¿ Toivottavasti ei!
Biancolla riittää puuhaa vauvan huoneen laitossa ja pyykkäyksessä. Tulehan sitten kertomaan neuvolauutisia!
cotine: hyvä, että huono olo on väistynyt! Nauti olostasi! :)
Muillekin enskoille vilkutuksia!! Vauvauutisia täällä taas odotellaan kovasti :)
Omaa napaa: Viikonloppu menee aina niin kamalaa vauhtia! Eilen tuli käytyä Habitare-messuilla, ja huh että olikin rankka reissu! Tuli käveltyä varmaan sata kilometriä, tai siltä se ainakin tuntui.. Paljon olisi kaikkea ihanaa sisustusjuttua, mutta ei onneksi tarttunut mitään ajatusta kummempaa matkaan.
Sitten tuli lajiteltua vauvanvaatteita kokojärjestyksessä pinoihin, sekä muutenkin käyttötarkoituksen mukaan. Pyykkäämään en vielä alkanut. Sain tosiaan kaverilta niin hirveästi vaatetta ja muuta, että osa (isompia kokoja) menee suorilta käsin varastoon odottamaan. Lakanoita laskin olevan 14 kpl ja harsoja varmaan pienen kylän tarpeiksi :) Vaippojakin on jo ihan kamala määrä odottamassa pikkuista. Suurin osa vaatteista on ihan kuin uusia, niin vähän pidetty.
Yöt on jatkuvasti kamalampia. Mulla on tyynyjä jalkojen välissä ja kyljelläni yritän nukkua, mutta nivuskivut koventuu päivä päivältä ja selkääkin on alkanut pakottaa. Päivät menee suht ok, kun pääsee vaan liikkeelle. Tukivyökään ei auta juuri mitään. :( Missäköhän asennossa sitä pitäisi yrittää nukkua?
Maha kasvaa ihan koko ajan ja rasvapurkkeja vaan kuluu, kun hinkkaan masua, että pysyisi iho joustavana. Toistaiseksi ei ole raskausarpia tullut, toivottavasti ei tulekaan. Piiperö liikahtelee säännöllisesti, potkut tuntuu välillä jopa kipeiltä. Ei enää hentoisia ¿höyhenensivellyksiä¿ :D
Mutta nyt syömään, tulipa taas jaariteltua kamalat määrät!
Gaijis ja piiperö 26+3
[color=crimson]Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ja tervetuloa tuonne vauvaenskoihin!
T: Hermione & Milo 7,5kk