Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ENSIKOT VKO 38 (17.9-23.9)**

17.09.2007 |

Huomenta kaikille enskoille ja ihanaa alkanutta viikkoa :)

Viime viikon turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11230273&p=1&tm…

-Sara-Maria-

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun ehtii rauhassa lueskella pinoja ja kuulumisia kun ei ole muuta kuin aikaa! Mulla alkoi siis äitiysloma eilen ja vaikka eilen olikin ihan hassu olo sen takia, niin tänään on jo paljon normaalimpi tunne. Asiassa auttaa kyllä sekin, että tänään oon nähnyt jo yhtä kaveria ja meilaillut parin kanssa, eli oon saanut annoksen sosiaalisuutta vaikka olenkin ollut vain kotosalla.

Onhan tässä kaikenlaista projektia toki suunniteltu, kaikki lapsen tavarat on vielä laittamatta eli vaatteet pesemättä ja huone sisustamatta. Yritän olla kuitenkin stressaamatta, laittelen pikkuhiljaa. Sitä en nimittäin halua, että otan kauhean stressin ja sitten oon ihan poikki kun tulee synnytyksen aika - siellähän niitä voimia vasta tarvitsee...

SANLE olit surffannut kestovaippasivuja, niin minäkin. Joko olet hankkinut paljon vaippoja ja jos, niin minkälaisia? Tuo on sellainen viidakko, että vähemmästä menee pää sekaisin. Ajattelin itse hankkia muutamaa erilaista mallia nyt alkuun ja katsoa, mikä itselle sopii parhaiten: lähinnä AIO--vaippoja tai kuori+sisävaippa-yhdistelmää olen harkinnut. Mutta niissäkin noita eri merkkejä sitten riittää...!

BUTTERFLYllä oli hyviä uutisia vuotojen loppumisesta, tosi hieno juttu. Muistathan ottaa riittävän rauhallisesti!

Älä GAIOLE ole suotta huolissasi painon noususta, ne kyllä neuvolassa sitten älähtää jos on tarvetta. Jos nälkäänsä syö, ja terveellisestikin vielä, niin mun mielestä on turha tuijottaa vaakaa. Kilot ihan varmasti karisee sitten aikanaan. Mulle on tullut tähän mennessä 14 kiloa, joskin turvotusta on nyt jo vähän tuossa mukana. Vaklasin lisäksi neuvolakortista että kolla 28 kiloja oli jo 11.

Poika/tyttöunen oli HELTSY nähnyt. Me ei kanssa haluttu tietää sukupuolta, mutta mulla on ollut tosi vahva poikafiilis koko ajan. Näin kuitenkin tuossa jokin aika sitten unen, jossa sain lapsen ja kun se nostettiin esille totesin aidosti hämmästyneenä ja jotenkin loukkaantuneena että " Mutta sehän on tyttö!?!" :) Saapa nähdä sitten, kumpi sieltä tulee. Kaikki " perinteiset" merkit mahan muodosta, linea negrasta, sykkeestä jne. viittaa myös poikaan.

HOBBIE pohdiskeli asumisjärjestelyitä. Meillä on pesukone, mutta mulla on kyllä tuttuja, jotka on pärjännyt taloyhtiön pesutuvalla. Tietysti siitä on oma vaivansa, mutta taitaa olla myös asennoitumiskysymys.

HANNAHille kiitos synnytysvinkeistä, ne kiinnostaa koko ajan enemmän ja tuota synnytys-palstaa tulee ahkeraan luettua!

COTINE: eikö olekin hauskaa, että silloin kun on voinut huonosti ja sitten voikin paremmin, niin tuntuu siltä että se normaali olotila on jotain ihan luksusta :) Mukava kuulla, että mieliala on ylhäällä!

ON: Eilen oli neuvola, kaikki ok ja kuulemma pää on jo aika alhaalla vaikkakaan ei vielä kiinnittynyt. Ensi viikolla on sitten synnytystapa-arvio ja ultra, jännityksellä odotan painoarviota. Sf-mitta on ollut tuossa vähän alakäyrän yläpuolella koko ajan, joten sen mukaan valtavan suurta lasta en ole kasvattelemassa.

Hyviä vointeja kaikille!

Bianco + bee 35+1

Vierailija
22/47 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sivuilla on tullut surffattua aika ahkeraan ja vaippahankintojakin tekemään, ehkä vähän liiankin kanssa. Lähinnä oon kyllä huuto.netistä käytettyinä ostanut erilaisia vaihtoehtoja, että pääsee kokeilemaan monenlaisia ratkaisuja ja näkee sitten mikä toimii parhaiten ja ostaa sitten vasta uutena lisää. Eli hankittuna on nyt paksumpia vaippaharsoja, parit hahtuvat, pul-kuoria 4kpl, erimallisia ja eri materiaaleista tehtyjä sisävaippoja, imuja oon tehny ite froteesta ja sit ostanut erilaisia microinserttejä ja flanelliimuja sekä fuzzi taskuvaippoja löytyy 9kpl, joita ostin isomman erän kaverilta vähän käytettynä. Minäkin toivon että noi taskut toimis meillä, ovat nimittäin aika ohkasia paketteja ja nopeita kuivamaan. mut toisaalta ois kyllä ihana käyttää luonnonmateriaaleja vauvan iholla. Mä en oo hirveesti innostunut noista aio-vaipoista. Se minkä oon niitä livenä nähny niin ovat tosi paksuja ja muhkuraisia paketteja ja hitaita kuivamaan. Tietenkin voishan niitä jonkun reissu- ja kylävaipaksi ostaa, mut melkein saman asian ajaa kyllä valmiiksi täytetty tasku. Mut sen näkee sitten käytössä mihinkä tulokseen sitä päätyy noitten vaippojen kans. Toivottavasti sieltä löytyy toimiva kokonaisuus ja huonot ratkaisut voi sit myydä edelleen huuto.netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla kertomaan, että oli tänään pakko ostaa pussillinen niitä mini-pätkiksiä! :) Ihan kauhee himo iski niihin ja vetäsin melkein kerralla koko pussin!

Voi apua...

Päätin muuten etten osta mitään pienempää toppapukua tai pussia vauvalle, vaikka joulukuussa syntyy. Sain kaverilta käytetyn lämpimän fleece-asun (62cm) ja ajattelin pärjätä sillä sekä muilla virityksillä. Isompia toppapukuja kyllä on useampia. Pitää harrastaa kerrospukemista vaville oikein kunnolla. Katselin kaupassa pikkupukuja ja jotenkin en sit hennonut ostaa sellaista miniä, kun käy pieneksi niin nopsaan. Muutenkin kaveri rahasi kasseittain hyväkuntoisia vaatteita, niitä pitäisi nyt ruveta lajittelemaan ja katsomaan niille paikkaa :) Kivaa!

Piiperö on tänään aktiivisena, heiluu masussa kuin heinämies. Vähän alien-olo, kun se punkee itseään ulospäin oikein kunnolla.

Terkut kaikille! :)

Gaijis ja piiperö 25+6

Vierailija
24/47 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anabela ja muutkin synnytystä pelkäävät/jännittävät... minä, kuten kovin moni muukin pelkäsin/jännitin edessä olevaa synnytystä varsinkin raskauden alkuvaiheessa. muistan kuinka luin loppupääläisten sanovan että pelot vähenevät mahan kasvun myötä ja lopulta katoavat kokonaan ajatuksella " ihan mitä vaan, kunhan pääsee mahasta eroon" . pitkään minäkin kyseenalaistin moisen väitteen, koska raskausaika oli tosi helppo, ei juuri mitään vaivoja, joten en uskonut että halu päästä mahasta eroon voisi kasvaa niin suureksi että synnytyspelot katoaisivat kokonaan. mutta kyllä siinä niin kävi kuten oli " ennustettukin" ja varsinkin kun " eräpäivä" tuli ja meni eikä mitään alkanut tapahtua. varsinaisia vaivoja ei tullut edes viimeisinä päivinä, mutta silti alkoi odottaa sitä päivää kun saa pukea sukat, rasvata jalat, leikata varpaankynnet, solmia kengännauhat yms ilman mitään ihmeasentoja.

hannnah

Vierailija
25/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks huonosti nukuttu yö taas takana, tai ihan hyvin nukuin 6h mut heräsin jo klo4. Kai se on jotain valmentautumista vauvan tuloon ku uni loppuu niin aikasten mut tylsä pyöriä sängyssä, varsinkin kun toi rintakipu on aivan järkyttävä välillä. Aamulla ihan itku pääsi kun mietin että jo kuukauden olen tästä vaivasta kärsinyt =(

Mitähän mun piti kommentoida.. Kestovaippailijoita täällä tuntuu olevan aika monta. Itse en ole asiaan oikein perehtynyt, kuulostaa aika monimutkaiselta vaikkei se sitä varmaan ole kunhan viitsit asioista ottaa selvää. Mutta eiköhän tänne enskoihin sovi kaikkein vaippojen käyttäjiä vai mitä? =)

Sara-maria ja Heltsy kyselivät shoppailupäivän saalista. Löysin siihen isyyspakkaukseen kaikkea mukavaa. Tilasin netistä etukäteen paidan jossa lukee " meidän perheen iskä" . Sit kaupoista löyty kaks kivaa kirjaa, toinen on vauvan hoito-opas miehille, aika hauska! Sit ostin mukin jossa lukee maailman paras isi. Ja lisäks kaikkea hömppää kuten korvatulpat, kertakäyttöhanskat, hengityssuojain, pyykkipoikia, kylpyankka, vauvalle body hauskalla tekstillä jne. Ja vielä alkosta snapsipulloa ja tietenkin sisu-aski. Tänään ajattelin paketoida jos vaan jaksan.

Hannnahille kiitokset ihanan tsemppaavista sanoista synnytyksen suhteen!!

Cotine ja Anabela, toivottavasti pian alatte tuntemaan masuasukkien liikkeet!

Butterfly, hyvä että vuoto on loppunut. Kaikenlaisia muita kipujahan sitä tulee tässä raskauden aikana, ne on vaan kestettävä. Ja kyllä sulla varmaan ihan oikeesti jo masu kasvaa, onhan siellä tuplasti " tavaraa" kasvamassa =)

Biancolle onnittelut äippäloman alkamisesta!

Gaiole, jaksamisia liitoskipujen kanssa. Itse en ole niistä joutunut kärsimään, olen vain kuullut että ne voivat olla tosi kamalia. Älähän väsytä itseäsi töissä liikaa..

Hobbie mietiskeli pyykkikone asiaa. Kyllä sä varmasti pärjäät ilmankin jos vaan niin päätät. Vaikuttaahan siihen pärjäämiseen sitten sekin missä kunnossa itse on synnytyksen jälkeen. Ja onko sulla vauvalle vahtia kun itse ramppaat pyykkituvalla.. Asioilla on tapana järjestyä, vielähän sulla on aikaa miettiä eri vaihtoehtoja.

Mä taidan lähteä sänkyyn, jos vaikka nyt uni tulis. Päivällä on neuvola, tulen kertomaan kuulumisia jos siellä jotain erikoista ilmenee.

hermione ja Onni 38+2

Vierailija
26/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan Hermionelle, jos et mennyt vielä uudelleen nukkumaan. Vähän samaa vikaa täällä tuon vähäunisuuden suhteen, ja lisäksi kun mies lähtee töihin, sytyttelee valoja ja rapistelee keittiössä, niin ei ole enää toivoakaan saada unen päästä kiinni. Koska oon aina ollut valtavan hyväuninen, niin uskon tosiaan että tämä on sitä tervettä valmistautumista vauvan tuloon. Asiaan toki saattaa vaikuttaa sekin, että päiväsaikaan voi nyt nukkua päiväunia... Se toki on kurjaa, jos rintakivut pitävät sinua valveilla, kovasti jaksamista siihen! Ja kestovaipoista vielä: ajattelin itse olla sillä tapaa rationaalinen, että jos tuntuu että voimat eivät riitä jatkuvaan kestoiluun, niin käytän kyllä hyvillä mielin myös kertakäyttövaippoja!

Hannahille kiitokset synnytyskannustuksesta. Itselläni ei ole missään vaiheessa synnytys pelottanut, oikeastaan odotan mielenkiinnolla sitäkin kokemusta, vaikka tiedän kyllä että kivuliasta se varmasti on. Sain kaverilta lainaksi tuollaisen synnytysrentoutus-cd:n, joka auttoi häntä kovasti. Se on lähinnä mielikuvaharjoittelua tulevaan synnytykseen, ja toivottavasti auttaa rentoutumaan edes vähän myös tositilanteessa. Ihan pätevältä vaikuttaa - eilen nukahdin kun sitä kuuntelin...

Noniin, nyt voisi alkaa sitten hyödyntämään sitä, että on hereillä jo tähän aikaan, ja ryhtyä tutustumaan vaikkapa huutonetin tämän päivän tarjontaan. Mukavaa torstaipäivää kaikille!

bianco

Vierailija
27/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä jotain kirjoitan pitäis olla ennen kymmentä pirkkalassa.. Cotine: oon siinä tessulla käynytkin uimassa jonkusen kerran. Asunutkin olen siellä päin. Nyt asutaan tässä ylöjärvellä ja tästähän on harjun poikki kävelymatka sinne (meneehän siihen tosin aikaa) :) Mutta lähi uimahallille on 500m. Pitäis vissiin käydä kokeileen. Joskus ennen uin paljonkin mutta nyt se on jäänyt.

Mulla tuli eilen ihan hirvee syöpöttelykohtaus.. pakastepizzaa, ranskalaisia.. ja vielä myöhään illalla kylmiä lihapullia sinapilla (???)

Eilen tuli pikkupätkä synnytyksestä 45minuutissa ja sekin vaikutti ihan positiiviselta. Uskon kyllä pelon hieman tässä viikkojen myötä hellittävän. Eilen taisin tuntea jo taas liikkeitä :)

Anabela

Vierailija
28/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anabela: Toivotaan kovasti, että migreeni ei puhkea raskauden myötä! Mitä mahan kokooon tulee niin luulen että se voi välillä olla isompi ja välillä pinenempi. Mulla ainakin välillä turvottaakin jonkun verran, jos on syöny oikein epäterveellisesti. Jota käy valitettavan usein;)

Hobbie: Mietin, että ilman pesukonettakin varmasti pärjää, vaikka enemmän joutuukin liikkumaan paikasta toiseen. Ja riippu tietysti siitä kuinka usein pyykkivuoroja on saatavilla. Voithan ottaa lapsen mukaan, vaikka kantoliinassa/repussa.

Onkos muuten enskoissa kukaan ajatellut hankkia vauvalle kantoliinaa tai reppua? Mulla oli aluks ajatus, että hankkisin kantoliinan, mutta nyt tulee vähän mutkia matkaan kun kyytiläisiä olisikin kaksi:)

Biancolle hauskaa äippälomailua:) Mä odottelen jo omaani innolla, vaikka siihen niin pitkä aika onkin. Koulussa on tosi rankkaa tällä hetkellä, että välillä tuntuu, että voimat ei riitä. Kai se olis jouluun asti kuitenkin jaksettava...

Vaippakeskustelua oli ilmassa. Mä ekaks aattelin, että ois kiva kestovaippailla, mutta se tuntuu mun mielestä jotenkin niin hankalalta hommalta. Eli luultavaasti kertakäyttöisiin päädyn lopulta, vaikka se ei niin ekologinen vaihtoehto olekaan.

Mä jäin tänään lepäilemään kotiin, kun meillä on koko viikko sellasta liikunta hässäkkää koulussa. Oli tänään jokainen lihas niin kipeä etten sängystä kunnolla päässyt ylös. Taitaa olla etureisi hiukan venähtänyt. Tänään olisi ollut vielä kaikista rankin päivä niin ajattelin jo ihan viimeaikaisten vuotojenkin takia, että turvallisempi jäädä kotiin. Saa vähän lepäillä:)

Mä oon viime päivät lukenu ihan sikaihanaa kirjaa liittyen raskauteen. Sen nimi on Tyttökavereiden opas odottajalle. Suosittelen lukemaan etenkin teille, jotka ootte suht raskauden alussa vielä.

Pitää kai jaksaa lähteä tänään tai huomenna polkemaan kaupunkiin uusimaan silmälasit. Koira oli sitten mennyt eilen ottamaan ne ja nyt niissä on kivoja naarmuja. Onneks vaan toisessa linssissä. Vähän mä olin vihanen sille:/ Sit se oli vielä vieny ne ulos. Onneks ei sentään haudannu niitä maahan...:)

Noh nyt jatkamaan lukuelämystä sängyn pohjalle:)

-Butterfly- rv 14+6

Vierailija
29/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa oikeesti syksy ja talvi tulla, ku koko ajan sataa vaan :( Pitäis nyt vaan opetella pukemaan tarpeeksi vaatetta päälle, ettei vaan pääsis sairastumaan. Vielä pitäis pari viikkoa jaksaa töissä sitten olis lomaa tiedossa :) Sitä tässä kovasti odotellaan.

Anabela ja Contine: Hiukan aikaa on mennyt viime enska esittelypinon päivityksestä, mutta olitteko jo käyneet laittamassa sinne oman esittelyn, laitan linkin tähän niin voitte käydä sinne laittamassa, niin päivittelen sitä sitten: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11088391&p=15&t…

Butterfly: eiköhän se masu sieltä kasva kun tuplat on tulossa :)

Mulle sanoi toi hammashoitaja, että keskiraskauden aika on parasta aikaa käydä siellä ja muistaakseni olen kuullut että raskauden aikana on hyvä hoitaa hampaat kuntoon. Mä aloitin tän prosessin jo keväällä ja nyt oli viiminen kerta ku poisti hammaskiveä. Vähän on venyny kesälomien takia ja sitten oman huonovointisuuden. Lepäile ja rentoudu nyt päivä, se tekee hyvää :)

Gaiole: Kyllä se ihan siedettävä hammashoito reissu oli, ei tarvi mennä vähään aikaan. Mulla on ens viikolla rakenneultra, siis tasan viikon päästä. Hui, aika menee nopeesti. Kuullostaa nuo päivät samanlaiselta ku mun, ei jaksa mitään tehdä muuta ku käydä töissä ja kotona ne pakolliset. Tsemppiä :)

heltsy: hyviä ultrakuulumisia :) Ikävää ettet päässy uimaan, mutta varmaan kivaa välillä shoppailla ja vaan kierrellä paikkoja. Mihin asti muuten saa käydä uimassa?

hobbie: Kyllä sitä varmaan talonyhtiön koneella pärjää varsinkin jos sieltä saa hyvin aikoja. Meillä tosin on oma kone (asutaan omakotitalossa joten lähes välttämätön) ja ah, se kuivausrumpu mistä en kyllä enää luovu, mutta voiko vauvan vaatteita kuivattaa kuivausrummussa? Osaatteko sanoa?

Hannah: kiitos synnytysvinkeistä. Eniten vaan mietityttää että mahtuuko tulemaan normaalisti tuolta alakautta, mutta vastaukset varmaan siihen saa tuolta synnytystapa-arviosta kenties?

anabela: Hammaskiven poisto musta on se kamalin juttu tuolla, sillä piikillä ku vedellään.. Siinä mäkin vaan kävin, mutta selvin hengissä. Tsemppiä sulle hammaslääkärikäynnille :)

Bianco: onnittelut äitiysloman alkamisesta :) eiköhän ne tavarat kerkee paikalle saamaan ennen vaavin syntymistä. Rentouttavaa ja kiiretöntä aikaa " lomalaiselle"

Hermonie: Kaikkea kivaa olit löytänyt pakettiin. Toivottavasti sait vielä päivällä levättyä :)

Tervehdys myös muillekkin enskoille ketä en huomannu mainita :)

-Sara-Maria rv 19+0- (missä vaiheessa noita viikkoja saa ruveta kauhistelemaan? :) )

Vierailija
30/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä ihmisestä tulee laiska. Kirjoittaa en ole jaksanut ja enkä oikein kotonakaan mitään tehdä. Väsyttää vaan koko ajan ihan hirveästi, vaikka nukun pitkät yöunetkin. Hemppa oli tiistaina 140, joten siitä ei ainakaan luulisi olevan kiinni. Mies on yrittänyt patistaa laittamaan sairaalakassin valmiiksi. Jospa siitä vähän saisi tekemistä. Onhan se kai hyvä olla valmiina kaiken varalta jo nyt.

Heltsy: mä ainakin pesin kaikki peitot ja makuupussitkin pakkauksesta, vaikka sitä itsekin mietin, että eivät suoraan iholle tule. Onpahan nyt pesty kumminkin. Taidan olla vähän myöhässä näissä kommenteissani ;)

Aleida: Kyllä ne neuvolakäynnit aina vähän jännittää alkuvaiheessa kun liikkeitä ei tunnu, mutta eiköhän siellä kaikki hyvin ole. Itsekin ajattelin välillä, että onko siellä masussa enää mitään kun ei oireitakaan pahemmin ollut. Kaikenlisäksi ne käynnit on vielä niin harvoin aluksi. Varmaan tietynlainen huoli säilyy koko raskausajan vaikkei mitään ihmeellistä oliskaan. Itsekin eilen huolestuin kun liikkeitä tuntui niin ¿vähän¿, mutta kyllähän tuo kirppu tuolla liikahtelee silloin tällöin.

Hannah: Kiitoksia rohkaisusta!! Kyllä on hyvä kuulla mukavia kertomuksia vaikkei nyt mitenkään erityisesti synnytys jännitä. Omalla tavallaan sitä miettii silti. Mukavaa vauva-arkea teidän perheelle.

Cotine& Sara-Maria: Liikkeitä olitte molemmat jo odotelleet ja tunteneet, ainakin toinen. Se on kyllä hieno tunne! Mä tunsin ekat varmat liikkeet vasta joskus viikon 20 paikkeilla, joten aika pitkään sai odotella. Kyllä ne sieltä tulee¿..

Sanle: Joo ihan samat fiilikset täällä. Jotenkin sitä kuvittelee olevansa vielä kaukana synnytksestä ;) Tosiaan ihan viimeisiä aikoja kohta viedään¿.huih!!

Hyvä, että kutina on helpottanut eikä mitään erityistä kokeista löytynyt.

Anabela: Toivottavasti päänsärky on helpottanut. Muistan itsekin kärsineeni samoilla viikoilla usein päänsärystä, mutta jossakin vaiheessa ne vain katosivat. Nyt ei ole ollut pitkään aikaan mitään.

Butterfly: Mulla on sama kirja juuri luettavana. Sain sen miehen serkulta lahjaksi kun oli meillä käymässä. Aika hyvältä vaikuttaa vaikka välillä tuntuukin olevan vähän toistoa. Ainakin usein alkaa lause¿.me tyttökaverit¿.jne ;)

Kivaa, että olet taas kunnossa. Kyllä niihin kipuihin varmaan joutuu tottumaan varsinkin tuplien kanssa.

Joku puheli käyneensä uimassa. Se on aivan ihana harrastus. Mä tykkään kanssa ja olenkin aika useasti käynyt vesijumpassa ja ihan uimassa. Mulle lääkäri sanoi, että voi ihan rauhassa vielä käydä kunhan ei liian kylmässä (voi tehdä supistuksia). Tietenkin se riippuu jokaisella sitten siitä mikä kohdunsuun tilanne on.

Tiistaina olin neuvolassa ja pitikin jo silloin kirjoitella, mutta laiskamato sai vallan.

Kaikki siellä oli ihan kunnossa ja hemppa oli taas noussut sinne 140, että ei hätää sen puoleen. Vauvan syke oli siinä 140 luokkaa niin kuin ennenkin ja raivotarjonnassa oli edelleen. Tuntuu hyvin viihtyvän siinä asennossa ja hyvä niin. Ei kai ilmeisesti tässä vaiheessa enää pitäisi kääntyäkään. Painoa ei ole tullut kuin 5 kiloa alusta lähtien, josta olenkin hyvin hämmästynyt. Toki sitä on ollut jo ennen raskautta ihan omiksi tarpeiksiin.

Tuossa ei taida paljon muuta olla kuin vauvaa, lapsivettä ym. No joo, parin viikon päästä sitten lääkärillä tehdään se painoarvio niin vähän tietää minkälainen nyytti on tulossa.

Nyt on pakko lopettaa ennen kuin tästä tulee liian pitkä romaani. Pitää viedä koira ulos kun on meillä viikon hoidossa.

Hyvää viikkoa kaikille enskoille!!!

Dragondream+kirppu 34+1

Vierailija
31/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kerenny tovi vierähtää siitä, ku viimeks kirjotin. Lukemassa olen kyllä käynyt ahkerasti! Monenlaista kerennyt tapahtua itse kullekkin...

Ekaks onnittelut hannnahille tyttövauvasta ja kiitokset rohkaisevasta synnytyskertomuksesta!

Hermione oli koonnut jo kivasti isyyspakkausta, mullakin oli tarkoituksena sellainen tehdä, mutta saa nähdä et saanko aikaseks. Kovasti on samankuuloista mullakin toi rinnanaluskipu, tosin paljon lievempänä. Oikeastaan kipu/ polte tuntuu vain iltaisin, menee yleensä jo ennen nukkumaan menoa ohi. Kylkiasennossa minullakin helpottaa. Inhottavaahan tämä on, mutta minulla (vielä) onneksi ihan siedettävää, ei kuitenkaan päivisin tai öisin vaivaa. Toivottavasti sullakin vähän hellittäisi, jaksamista kipuiluun!

Liikkeitä oli monet jo tunteneet, Sara-Maria ainakin! Onnea! =)

Meillä on täällä ollut massussa pari päivää melko hiljaista. Liikkeitä tuntuu kyllä, mutta ei niin paljon kuin ennen. Toissayönä kylläkin masussa neiti touhusi lähes koko yön....

Cotine kyselikin sukupuolesta. Meille on tulossa tyttö, 100 % varmuudella. Multa otettiin alussa sikiön niskaturvotuksen vuoksi istukkanäyte ja silloin saatiin päättää, että halutaanko tietää. Melko yhdentekevältähän tuo silloin vaikutti, halusi vaan niin kovasti kuulla, että kaikki on vauvalla kunnossa. Mutta selvitettiin siis kuitenkin ja nyt odotellaan TERVETTÄ tyttöä!

Aleidaa oli päänsärky vaivannut. Täällä kans yks, jolla juuri noilla viikoilla oli välillä kovaakin päänsärkyä. Neuvolassa sanoivat, että on jotain hormonaalista ja menee ohi. Ja niinhän se menikin, nyt kyllä tämän viikon ajan ollut taas samantyyppistä.

Biancolle onnea äitiysloman alkamisesta!

Oma vointi on melko tasaista! Äitiyslomaa on nyt jo kohta kaks viikkoa mennyt, tekemistä ainakin toistaiseksi on riittänyt. Parasta tässä lomailussa on ehdottomasti tämä kiireettömyys! Ja tietty pitkään nukkuminen! =) Ensi viikolla ajattelin pikkuhiljaa alkaa sisustamaan huonetta vauvaa varten ja pesemään vaatteita.

Tuo leipominen voisi myuös olla sellaista kivaa ajnvietettä loman ajaksi. Yleensä en ole kovin ahkera ollut leipomaan, mutta...

Neuvolassa olin maanantaina ja siellä kaikki ok. Painoa oli tullut +616g / vko, yhteensä kuitenkin vasta 4kg. Hyvä niin, alussa kuitenkin BMI oli 26, eli ylimääräistä painoa on... RR oli 105/56, pissa puhdas. Sf- mitta on tähän asti kulkenut vähän yläkäyrällä, mutta nyt oli keskikäyrällä, eli 29 cm. Mulla on kyllä ollut mittaajia siinä ainakin, neljä tai viisi, joten voi sekin vaikuttaa. Vauva oli siellä raivotarjonnassa, liikkui mukavasti ja syke oli n. 154 krt/ min. Eli kaikki hyvin!

Tänään meillä alkaa perhevalmennus!

Siinäpä taisi olla tärkeimmät. Ehkä piti jotain vielä kommentoida, mutta nyt ei muistu mieleen että mitähän se oli...

Niin, Butterflyllä ainakin oli vuoto loppunut, loisto juttu! =)

Terkuin

Credo + vauveli rv tasan 33

Vilkutuksia ja hyviä vointeja kaikille!!!

Vierailija
32/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin teiltä, jotka olette jo vauvanvaatteita pesseet, että millaista pesuainetta olette käyttäneet ja onko sillä jotain väliä? Meillä on sellaisia peruspesuaineita, ei siis mitään herkän ihon, ja nyt mietinkin että kannattaisiko vaihtaa merkkiä? Entäpä kestovaippoja, niissä taitaa olla vielä oma kuvionsa pesuaineiden suhteen?

Ajattelin huomenna vähitellen aloittaa vaatteiden pesuprojektia, joten siksi olisi mukava tietää lähdenkö ensin aamusta kauppaan!

Vierailija
33/47 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeesti vaan että meilläkin käytetään yleensä ihan peruspesuaineita ja hajustettua huuhteluainetta. Tykkään huuhteluaineen tuoksusta pyykissä. Vauvan pyykin pesin Erisan pesuaineella+huuhteluaineella eli hajustamattomilla ja allergialiiton hyväksymillä. Ajattelin aluks pestä vauvan pyykkiä noilla ja sit vähitellen kokeilla josko vauvan iho kestäis ihan peruspesuaineet. Siis ettei tulis mitään allaregiaoireita. Kestovaippojen pesusta ei ole tietoa..

Tsemppiä pesu-urakkaan!!!

Credo, toivottavasti sun kipu ei tule yhtä pahaksi ku mulla. On nimittäin todella paskamainen vaiva.

Voikaa hyvin kaikki enskat =)

Vierailija
34/47 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailen nyt, eilen meinasin myöhästyä töistä nettisurffailun takia!

Sanle: Minäkin olen tutustunut kestovaippailuun, serkullani on puolivuotias poika ja he kestoilevat ja sieltä on tulossa oikea vaippa-armeija tänne päin! Toki se on herättänyt muutamia kysymyksiä mutta eiköhän niihin saada hyvät neuvot..

Bianco ja Hermione: Mua vaivaa myös vähäunisuus, minulla on aina ollut vaikeuksia nukahtaa uudelleen jos herään ja nyt joudun ramppaamaan vessassa joskus jopa 3 kertaa yössä.. Ja aamulla mies herää kello 6 aamutoimineen. Mulla on hieman hankaluuksia löytää sopivaa nukkuma-asentoa, huoh. Mutta tämähän on vielä pientä..

Butterfly: Musta tuntuu että päänsärky jo helpottaa.. en edes ehtinyt kunnolla kitistä asiasta. Juu siis maha on kyllä aikamoinen pallo syömisen jälkeen ja voiko se olla niin että ne liikkeet tuntuu juuri sillon paremmin?

Sara-Maria: Mulla meni hetki ennen kun edes tajusin mistä tässä pinossa oikein on kyse.. kaikki on ollut kovin hämmentävää. Käyn lisäämässä tietoni. Vieläkin on hieman epätodellista huomata kirjottelevansa jossain vauva-lehden keskustelu palstalla :)

Kohta puolin olisi se hammaslääkäri... siitä onkin aikaa kun hammaskivi on viimeksi poistettu, enhän minä muista kuinka kamalaa/siedettävää se on. Jokatapauksessa se poran ääni on kaikista kamalin, joskus olenkin miettinyt korvatulppien mukaan ottoa. Koska olette tehneet ensimmäiset hankinnat? Meille on tyrkyllä kamalasti kaikkea mutta jotenkin on vielä sellainen olo etten mitään oikein haluaisi vielä.. jos jotain meneekin vikaan.

Sitten kun tämä vauvaprojekti ei ole saanut minua muutenkaan hyppimään riemusta tuntuu vaikealta kohdata muiden onnitteluja ja riemua kun itse ei osaa sitä tuntea niin voimakkaasti. Olen toki iloinen ja vauva on tervetullut mutta muiden tunteet tuntuvat olevan pilvissä.

Vierailija
35/47 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BIANCO:Joo noissa vaippapesuaineissa saa olla tarkkana, koska väärällä pesuaineella saa aika äkkiä pilattua vaipan. Mä oon pessy vaipat, siis nyt ennen käyttöön ottoa, LV colorilla ja jättänyt tietenkin huuhteluaineen pois. Kestovaippainfon sivulta löytyy pesuainetietokanta, missä on lueteltu kaikki vaipoille sopivat pesuaineet. Mut pääsääntö on että ei saa sisältää valkaisuainetta (ei ainakaan kosteussulkukankankeille), alle 5% saippuaa ja zeoliittia mahdollisimman vähän. Jos zeoliittia on niin kannattaa sitten käyttää extra huuhtelua että huuhtoutuu varmasti kaikki pois. Etikkaa voi sitten lisätä huuhteluveteen jos haluaa lisää pehmeyttä.

Tuolla LV colorilla mä oon vauvan vaatteetkin pessy ja sitten semmosta Comfortin hajustamatonta huuhteluainetta oon käyttänyt. Varsinkin nyt kun itelläkin alkaa tuo iho temppuilla niin suosiolla käytän lapselle noita herkän ihon tuotteita. Kun esim. LV ja Daily sensitive tuotteet ei nyt oikeestaan oo sen kalliimpia kuin muutkaan pesuaineet niin ei senkään puolesta oo kiirusta vaihtaa ja ihan hyvinhän nuo pesee omatkin vaatteet.

Eilen sain ostettua pinnasänkyyn patjan ja aloin ostella jo omaan sairaalakassiinkin ja synnytyksen jälkeiseen tarpeeseen kamoja, pesuaineita, hammasharjan, isoja siteitä ym. Nyt ei ois enää kun ihan pikkutavarasta puutetta. Tuttipulloja, kylpyöljyä, harsoja pitäs vielä ainakin hankkia, mut eiköhän ne kerkiä..

Edessä ois vapaapäivä ja viikonloppu. Taidan minäkin pikkuhiljaa lopetella tuota koulun käyntiä tältä syksyltä. Ei jotenkin muutaman tunnin takia viiti lähtä ajelemaan yli 40km päähän ja kun tuo istuminen alkaa olemaan tukalaa kun takamus puutuu ja Veikka pönkkää pyllyään kylkiluihin. Jotenkin hirveäsn laiskaksi sitä on tullut, ei mitään muuta haluais ku olla ja maata vaan kotona. Kyllä mä jo niin kovasti haluaisin tämän kaverin täältä masusta ulos, mut jospa se kk päivät kuitenkin vielä pysyis sisällä, mut sais tuo aika kulua kyllä nopeampaa.

En tosiaankaan ois alkuraskaudessa uskonut, että jossain vaiheessa synnytyspelko unohtuis ja sitä alkais ihan jo odottaa, mutta niin siinä on vaan käyny. Alussa olin sitä mieltä että ihan mitä vaan jos sektion pääsee. mut nyt sitä alkaa ehdottomasti olemaan alatiesynnytyksen kannalla ja ennemmin se sektioajatus kammoksuttaa. Oishan se kiva olla liikuntakykyinen synnytyksen jälkeenkin eikä tarttis kk kaupalla varoa nostelua ja kumartelua..

Sanle ja Veikka 32+3

Vierailija
36/47 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan synnyttämättömien osastolla odottelemassa..

Lapsivedet meni aamulla klo6 ja synnärille mentiin n.7.30. Paikat alapäässä vielä kiinni joten osastolle laittoivat odottamaan käynnistymistä.

Jonkun verran on supistellut mutta ei mitään erikoista kipua vielä.

Liikkua pitäis, hankalaa vaan ku lapsivettä lorisee kokoajan.. =)

Odotellaan Onnia syntyväksi, tänään siis rv38+3

hermione

Vierailija
37/47 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko on tulla hermionelle laittaan tsempitykset ja onnitteluhalitkin. hui, kun jänskää! ei siinä sitten kauaa enää mee kun teillä on oma nyytti kainalossa. ihanaa!

nyt ei kerkee muuta, illalla ehkä lisää. on tää niin kiireistä tää äippälomalla olo;)

heltsy

Vierailija
38/47 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: tsemppiä sulle sinne!!!Kylläpäs oli yllätys uutinen sulla ;)

Viikonloppua siis kohta taas aletaan viettää. Kauppaan pitäs jaksaa raahautua ja hakemaan taas viikon annos ruokaa. Totesin, että menee paljon vähemmän rahaa kun suunnittelee etukäteen ostokset eikä sitten käy kaupassa kuin täydentämässä jos jokin loppuu.

Pinnasänky ja hoitopöytä saatiin tänään ja illalla pitäs alkaa niitä kasaamaan. Huomenna olis edessä ikea-reissu, joten sieltä sitten pitänee ostaa tavaraa mitä vielä puuttuu.

Mä oon kanssa noita vauvanvaatteita pessyt hajusteettomalla pesuaineella. Se on varminta kun ei tiedä josko vauvan iho reagoi muihin pesuaineisiin. Kestovaippoja kans pesin samalla aineella, huuhteluainetta niissä ei kai saa käyttääkään.

Jaaha...eikun hommiin ettei taas päivä mene ihan harakoille...

Dragondream 34+2

Vierailija
39/47 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot tsempitykset myös täältä. Onnia ei siis tarvitsekaan eräpäivään asti odottaa. Ihanaa! Paljon voimia ja onnea synnytykseen!! Tulehan kertomaan sitten uutisia kun pieni on maailmassa!

Vierailija
40/47 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin pikaisesti toivottamaan oikein kovasti tsemppiä tähän päivään!

Kiitos pesuainekommenteista, ostin sitten erisania kun sillä color-versiolla voi pestä myös noi kestovaipat. Nyt vaan pyykkäämään...

Bianco