ostatko lapselle kenkiä käytettynä?
Kommentit (13)
Muita en osta käytettynä. Myös minä myyn kaikki pois käytettynä. Ja on niille ostajia löytynyt.
Olen kyllä vanhoja lasten kenkiä antanut eteenpäin " varakengiksi" .
Muita kenkiä en osta kuin uutena ja jokaiselle lapselle omat eikä mitään perintökenkiä.
Vaatteet ihan eri juttu.
ja lapsen jalka saattaa mennä sen vuoksi väärään asentoon.
ja muita satunnaiseti käytettäviä kenkiä voin ostaa käytettynä.
Kumppareita ja juhlakenkiä, sekä satunnaisesti varakuomia. Pääkengät ostan uusina, myös kuopukselle, mutta harvemmin jalassa olevat voi ihan hyvin olla käytetyt.
en mitään ensiaskel- tai muita kävelykenkiä, kun mun mielestä ne on voinu muotoontua toisen lapsen jalan muotoon.
koska sitä ei suositella. Lapsen jalan pitää saada muokata kengät omanlaisikseen. Käytetyissä kengissä tuo muokkaantuminen on jo tapahtunut, mikä ei ole hyvä juttu lapsen jalalle.
Tästä oli Hesarissa hiljattain jonkun jalka-asiantuntijan kirjoitus ja sen mukaan käytetyt kengät eivät ole haitaksi jalalle kunhan ne ovat alunperinkin hyvälaatuisia. Mieluummin hyviä kenkiä monella käyttäjällä kuin huonoja uusia.
Ja välillä olen löytänyt kirpparilta kenkiä joita ei ole melkein ollenkaan käytetty tai ovat olleet ihan uudet, eli niitä olen ostanut lapselleni.
Ja teinit ostavat itsekin kenkiään kirpparilta. En ole koskaan huomannut mitään haittaa olevan siitä, että lastemme kengät ovat käytettyjä.
Myös kaikki vaatteet ostan aina uusina. En ole kirppari-ihminen.
mutta käytän lapsilla kyllä tuttavien vanhoja, tai omien sisarusten vanhoja kenkiä. Esim. juhlakenkiä ja kumisaappaita meillä käytetään vain muutamia kertoja, niin eivät muotoudu jalassa juuri ollenkaan.