Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni siivoaa raivolla

Vierailija
26.02.2023 |

Onko muiden miehet tommosia? Kävin kaupungilla hakemassa tarvitsemaani. Sillä aikaa mies oli alkanut siivota ja on nyt ihan hermot naamassa ':D Eli kiukuttelee imurille, paiskii tavaroita pois edestä, paukuttelee ovia mennessään jne. Just ton takia yritän itse siivota ennen kuin hänellä mitta tulee täyteen, kun ei tuota pysty katsomaan/kuuntelemaan. En minä tee siitä siivoamisesta mitään draamaa, vaikken siitä tykkääkään. Jonkun sen on tehtävä ja nykyaikana se homma on kyllä molempien, silti mies on kuin uhraisi itsensä kotitöiden alttarilla. Kun HÄN nyt tässä siivoaa. Onko muilla tämmöstä? Ja en ole itse nyt ehtinyt siivota, kun olen tehnyt pintaremonttia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Jos siivoaa, niin anna siivota tai hankkikaa parempi imuri. Itsekin vihaan imurointia ja vanha imuri ei kulkenut kunnolla perässä ja pyöri katolleen imuroidessa. Heitin sen kirjaimellisesti ovesta pihalle ja ostin laadukkaan laitteen. 90% siivousvitutuksesta häipyi saman tien.

Vierailija
2/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit omaan kysymykseesi; riehuu jotta sinä siivoiaisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä. Jos siivoaa, niin anna siivota tai hankkikaa parempi imuri. Itsekin vihaan imurointia ja vanha imuri ei kulkenut kunnolla perässä ja pyöri katolleen imuroidessa. Heitin sen kirjaimellisesti ovesta pihalle ja ostin laadukkaan laitteen. 90% siivousvitutuksesta häipyi saman tien.

No siis tuo uhriutuminen tässä ärsyttää. Ja se hänen tavaroiden paiskiminen johtuu ihan vaan siitä, että ennen imurointia hän ei laita irtotavaraa paikalleen tai nosta tuoleja pöydälle. Tottakai se ärsyttää kun imuri huutaa ja samalla pitää toisella kädellä siirtää kamaa pois edestä. No, toki sen imurin voisi vaihtaa vaikka robottiin... Ap

Vierailija
4/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä valitat, kun mies siivoaa? Olisit tyytyväinen, että kaikkea ei tarvitse tehdä itse.

T: sinkku

Vierailija
5/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin riehua enkä reagoisi siihen mitenkään. En ainakaan alkaisi sen takia itse siivoamaan enempää, koska sitähän se mies haluaa.

Vierailija
6/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinytkin. Ehkä ihan hyvä antaa hänenkin joskus tuo tehdä. En minä mikään kodinhoitaja ole, joka pelkää toisen kiukkua. Ap

Vierailija
7/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinytkin. Ehkä ihan hyvä antaa hänenkin joskus tuo tehdä. En minä mikään kodinhoitaja ole, joka pelkää toisen kiukkua. Ap

Kelatkaas tuo teksti mieheltä. Sikailee tarkoituksella, jättää kamat mihin sattuu ja toteaa vain ettei se mikään kodinhoitaja ole.

Vierailija
8/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja lisäksi vielä niiiin pikkutarkka kuin vaan olla ja voi. Matot pitää olla just viivasuorassa, MITÄÄN ylimääräistä ei saa olla keittiöntasoilla, vessan pinnat hangataan hammasharjalla (jota ei siis käytetä hammaspesuun), että saadaan kaikki pikku rakoset kiiltäväksi jne. Poistutaan koiran ja vauvan kanssa tällöin lenkille pois tieltä ja kiva palata kiiltävään kotiin :D

Vierailija
9/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Mee vaikka lenkille ja anna toisen raivota. Kun tulet takaisin, anna sille suuko ja halaus ja kehu, miten ihanan siistiä kotona on. Saa antaa muutakin jos siihen on halua ja mahdollisuus.

Minäkin aina raivosiivoan, koska inhoan siivoamista. Olen kyllä kaikille kotonaolijoille kertonut, että se ei liity keneenkään muuhun eli ei tartte olettaa mitään eikä ottaa nokkiinsa. Kannattaa vaan pysyä pois tieltä.

Teinin vastuulla on yläkerta, äitinsä poika. Hän, kun tarpeeksi olen huomautellut, (kyllä, tarvitsee vielä peräänkatsomista) laittaa heviä soimaan täysille ja alkaa hoitamaan homman raivolla. Herttaista minusta.

Vierailija
10/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelatkaas tuo teksti mieheltä. Sikailee tarkoituksella, jättää kamat mihin sattuu ja toteaa vain ettei se mikään kodinhoitaja ole.

Päästäsi keksit että ap sikailee tarkoituksella ja jättää kamat mihin sattuu?

Vierailija
11/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tuo uhriutuminen tässä ärsyttää. Ja se hänen tavaroiden paiskiminen johtuu ihan vaan siitä, että ennen imurointia hän ei laita irtotavaraa paikalleen tai nosta tuoleja pöydälle. Tottakai se ärsyttää kun imuri huutaa ja samalla pitää toisella kädellä siirtää kamaa pois edestä. No, toki sen imurin voisi vaihtaa vaikka robottiin... Ap

Kuka nostaa tuolit pöydälle ennen imurointia? Asutteko jossain kahvilassa?

Kyllä minuakin raivostuttausi, jos olisi kaiken maailman romuja, lattiatyynyjä tai muuta kamaa lattiat täynnä. Kämpän raivauksen ja declutteroinnin paikka.

Vierailija
12/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin raivosiivoaminen on juttu, siittä saa energiaa jolla siivoamisen saa suoritettua. Meillä tosin raivosiivoaminen loppui, kun mies luopui muinaisesta imuristaan ja vaihtoi sen varsi-imuriin. Nykyään siivoilee hyvillä mielin ja matalalla kynnyksellä :)

Vierailija
13/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on viisainta tehdä perjantaina tai lauantaina. Kun ottaa samalla rentouttavia päihteitä niin ei ota pattiin ikävätkään askareet. 

Vierailija
14/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin raivosiivoaminen on juttu, siittä saa energiaa jolla siivoamisen saa suoritettua. Meillä tosin raivosiivoaminen loppui, kun mies luopui muinaisesta imuristaan ja vaihtoi sen varsi-imuriin. Nykyään siivoilee hyvillä mielin ja matalalla kynnyksellä :)

Mulla loppui imurivitutus kun lopetin imuroinnin. "Lakaisen" ensin kuivalla mikrokuitumopilla roskat kadaan, rikkaharjalla pois, ja sen jälkeen nihkeällä mopilla, tilkka fairya liuokseen lattiat puhtaaksi. Nykyään meillä on vain akkukäyttöinen varsi-imuri, olohuoneen painavan maton imuroin (muut puistelen ja tuuletan) ja sängyn, kun vaihdan lakanat.

Vierailija
15/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä robotti-imurit hoitaa homman aina yhtä iloisesti ja ahkerasti. Niiden touhua katsellessa tulee itsellekin hyvä mieli siitä innokkuudesta ja ahkeruudesta mitä huokuvat hyöriessään ja samalla puhdas kämppä.

Vierailija
16/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä robotti-imurit hoitaa homman aina yhtä iloisesti ja ahkerasti. Niiden touhua katsellessa tulee itsellekin hyvä mieli siitä innokkuudesta ja ahkeruudesta mitä huokuvat hyöriessään ja samalla puhdas kämppä.

Ei se robotti-imurien kanssakaan mene aina kuin strömssöössä. Muistatko jutun kun robotti-imuri oli levittänyt koiran kakat pitkin asuntoa? Siinä otti varmasti himpun verran hermoille.

Vierailija
17/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Meillä koirat on mukana lenkillä kun robot touhuaa tai sitten laitan päälle kun ollaan kaikki kotosalla. Koirien kanssa en jätä ;D.

Vierailija
18/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti minun siivousraivoni on niin kamalaa kuunneltavaa ja katsottavaa, että puolisoni ei kestä sitä, koska hän huolehtii meillä siivoamisen aina, kun on siivouspäivänä kotona. Tiedän päästeleväni eläimellisiä ääniä siivotessani.

Olen meidän perheessä se, joka on lapset synnyttänyt.

Vierailija
19/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä valitat, kun mies siivoaa? Olisit tyytyväinen, että kaikkea ei tarvitse tehdä itse.

T: sinkku

No kai tajuat, että parisuhteessa on tuplasti sotkua. Vai sinkkuna miehenäkö haaveilet sisäköstä.

Vierailija
20/21 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samanlainen. Ja oikeastaan vähäm tahallani lietson itseni siihen raivoon, hoituu homma tehokkaammin.

Mutta mun mielestä ap on jännää, että reagoit noin voimakkaasti puolisosi raivoon, että yrität välttää sen siivoamalla ensin. Miksi? Kohdistuuko se sinuun? Jos ei, niin kannattaa miettiä, miksi toisen raivo saa sut noin varuilleen.