Kengän koosta..uudet Vikingit..
Ostin tytölle 1v10kk Vikingin goret talveksi. Tyttö ei ollut sillä hetkellä mukana, mutta aiemmin jo kävin niitä sovittamassa. Mutta nyt olen alkanut miettimään, että riittääkö, kun kenkään jää villasukan kanssa tyhjää n. 1,5cm?? sovitin pohjallisen päälle. On kuitenkin talveen aikaa..Kengät on kokoa 25, seuraava kyllä saattaisi olla jo liian iso??
Kommentit (6)
ja ihan suosiolla ostin kahdet goret tytölle. Me aletaan käyttämään goreja jo kohta, kun päivälämpötilatkin putoaa vähän kymmenen alle, ja käytetään silloin kenkiä ilman villasukkaa, enkä halua että kengät on ihan hurjan isot. Ostin kokoa 23 ja 24, molemmat vikingin kenkiä. 23 kokoset käytössä näin alkuunsa ilman villasukkaa ja 24 kokoset käytössä villasukan kanssa. Ihan lopputalvesta menee sitten varmaan nuo 24 kokoset ilman villasukkaa. Itse ostin molemmat käytettyinä (todella hyväkuntoisina) juuri sen takia että jalankasvu on huimaa ja gorejen lisäksi tarvitsee kumminkin pakkaskengätkin, ja 180e talvikenkiin on vähän turhan paljon opiskelijan budjetille :).
Mar_i
Tuon ikäsiset eivät kuitenkaan enää niin kauhean nopeasti kasva. Itse satsaan mieluummin vaikka yksiin uusiin (kalliisiin) ja laadukkaisiin kenkiin kuin ostan toisten vanhoja.
Olen myös suunnitellut ottavani kengät käyttöön, jo paljon ennen pakkaskelejä, ja sittenhän ne olisivat ihan liian isot ilman villasukkaa (jos siis vaihtaisin isompiin)..Joten jos nuo pieniksi käyvät jossain vaiheessa, tarvii toivoa, että tulee aleen uusia lopputalvesta.. =)
Talvikenkiinhän on tarkoitus jäädä 1,5 - 2cm käynti- ja villasukkavaraa, joten jos 1,5 cm jää villasukan kanssa, niin kengäthän ovat ihan sopivat, ellei melko isot. Minusta tuo 2cm ylimääräistä on noin pienelle aika paljon, kun sitä vertaa kengät pohjan pituuteen. Koossa 30 se ei enää olekaan ihan niin paljon.
Aika iso jalka tytöllesi kyllä on, omalla 2v2kk vanhalla tytölläni on ostettuna Vikingit kokoa 23 :o)
Noin minäkin ajattelin tähän asti. Tähän saakka on kaikki kengät olltu uusia, kalliita kenkiä (ecco, tepsut, kavat). Nyt on mietteet muuttunut. Jos ostaisin vain yhdet kengät niin siinäpä olisi ongelma ostaako nahkakengät vai goret. Ja haluan että lapsella on sopivat kengät, vaikka sitten käytetyt olisikin. Ja sen verran täytyy vielä " puolustautua" että noita toisia goreja on edellinen omistaja käyttänyt 4 kertaa, joten eivät ole ehtineet muokkautua edellisen omistajan jalan mukaisiksi. Ja Tepsut on uuden näköiset, joten niitäkään ei varmasti ole paljoa käytetty. Ja nuo 24 kokoset tulee käyttöön vasta jos toiset jää pieniksi, eikä nekään todellakaan ole mitkään loppuunkäytetyt.
Mar_i
Kyllähän tuon pitäisi riittää. Mutta saatat joutua tietysti ostamaan uudet kengät vielä talvella. Tuota jalan kasvuahan ei oikein voi ennustaa. Jossakin luki että n. kolmen kuukauden välein olisi hyvä mitata lapsen jalka. Liian isoissa kengissäkin on hankala olla, joten en kyllä ostaisi kasvunvaraa.