Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha pomo...

Vierailija
23.10.2008 |

Mulla on uusi työ, kivaa sinänsä, mutta mun esimies on jotain kauheaa.

Hän on sellainen ihminen, joka saa minut tuntemaan itseni tosi epävarmaksi ja pelokkaaksi. En uskalla sanoa mitään enkä kysyä mitään. Pelkään häntä.

Hän on mielestäni ylimielinen, voimakastahtoinen, kylmä...pönkittää omaa egoaan yrittämällä olla jotakin.

En halua tehdä töitäni huonosti, mutta niin näkyy käyvän, koska en uskalla aukaista suutani hänelle.

Mitä tehdä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/9 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös ne lähes aina ole tuollaisia, eivät pomoiksi olisi muuten päässeet... Jätä se omaan arvoonsa ja uskalla olla oma itsesi, tai muuten olet hetken päästä tosi liemessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla huono itsetunto tai oletko muuten saanut siipeesi työelämässä. Aikuisten ei tarvitse tykätä kaikista ihmisistä, mutta erilaisia ihmistyyppejä pitää sietää. Tilanteesta voit päästä miettimällä miksi pomo vaikuttaa sinuun noin (oliko vanhempasi dominoivia?). Ei tarvitse olla "kiltti tyttö". Mutta sen oppiminen vaatii harjoittelua

Vierailija
4/9 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin aikani tuollaisesta esimiehestä, kunnes ärsyynnyin perusteettomista, julkisista haukuista niin että avasin suuni ja sanoin pari valittua sanaa.

Jälkikäteen esimies kysyi minulta, missä on vika. Vastasin ihan rehellisesti että aggressiivinen tyyli on asiatonta ja että palautetta otan mielelläni vastaan, mutta rakentavassa hengessä. Auttoi!

Valitettavasti pelottavaa esimiestä on vaikea kohdata silmästä silmään, ellei tapahdu jotain, joka saa adrenaliinin kunnolla virtaamaan... Etukäteen kannattaa miettiä, mitä sanoo, jos tilaisuus koittaa.

Niin, ja jos esimiehen esimies on hyvä tyyppi, sille voisit puhua. Mulle kävi niin, että esimiehen esimies käveli ohi yhteenottomme aikaan ja pyysi mut myöhemmin luokseen. Ilmeni, että esimieheni toimintatapa on firmassa tiedostettu, mutta sitä ei ole saatu muutettua. Esimiehen esimies sanoi suoraan, että hän on minuun erittäin tyytyväinen ja se on loppupeleissä ainoa, millä on väliä.

Konkreettisesti pomon pomo ei voinut auttaa - sanoi vain, että pomon puheet saa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun se on tuolla päällä - mutta henkisesti pomon pomon tuki merkitsi minulle valtavasti. Lisäksi pomon pomo sanoi suoraan, että hänestä kyse on esimieheni epävarmuudesta, jota hän huonona päivänä purkaa sen niskaan, joka ensimmäiseksi tielleen sattuu.

Vierailija
5/9 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti, ensin onko omissa asenteissa vikaa, sitä peilaa omia tuntojaan usein muihin, ja liioittelee asioita

Vierailija
6/9 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä väliltä. Eikä se tarkoita että on saanut lapsuudessa jotain traumoja tai vastaavaa!

Mielestäni tuo käytös viittaa siihen että pomosi itse on epävarma ja sen takia tuntee tarvetta pönkittää omaa egoaan. Itsevarma pomo voi olla tosi kiva ja rento ja kuitenkin hänellä on kaikkien kunnioitus ja häntä arvostetaan. Ei siihen pomouteen mitäään vitutusta tarvitse!

Mullakin on ollut aika lailla inhottava pomo joka yritti vierittää virheet toisten niskoille mutta on toisaalta ollut tosi kivakin pomo toisessa paikassa. Joten ei se mun mielestä johdu siitä onko mulla jotain traumoja vaan juuri siitä että yksi henkilö on niin erilainen kuin toinen!

Tuo että antaa mennä asian yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos kuulostaa ihan hyvältä neuvolta!

Vierailija
7/9 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä absurdia siinä on? Mä olen tehnyt paljon määräaikaisia työsuhteita- ja kyllä epäonnistumisen ja hylkäämisen pelko oli ihan todellista. Eikä siinä mitään laspuudentraumoja tarvittu- ihan oli leivästä kyse. No vanhemmiten olen oppinut suhtautumaan. Mutta kyllä agnerriivinen ja negatiivinen ihminen vaikuttaa ja voi aiheuttaa pelkoa- varsinkin jos olet alisteisessa asemassa häneen.

Ja kyllä moni pitää työpaikkansa siksi että jaksaa olla itsetunottomien esimiesten roskiksena. Ei se työelämäkään aina ihan reilua ole.

Siis pitäähän tuon tilanteen muuttua ettei ap uuvu, mut tämä seiskalle joka taas myötätuntoisena ihmisenä vähättelee toisen ongelmaa ja kääntää sen ap;n omaksi syyksi.

Vierailija
8/9 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkavereiltasi neuvoja mahdollisimman pitkälle. Sitten jos vielä jää jotain epäselvää, niin mieti tosi tarkkaan kysymys ja kysy neutraalisti esimieheltäsi. Ja vastaukseen suhtaudu neutraalisti jne. Älä vaan käytökselläsi pönkitä esimiehen asennetta mitenkään, suhtaudu kylmästi ja asiallisesti, olet vain töissä siellä!

Vierailija
9/9 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kutosella. Tyyppi vaan oli pahimman luokan sovinisti (on siis vieläkin), ja eron jälkeen käytös paheni entisestään. Ihan suoraa aliarviointia, nolausta jalkoihinpolkemista ym. isommissa palavereissa. Yritin tehdä hänestä valitusta henkilöstöosastollemme, mutta sieltä todettiin vaan että koska MINÄ olen vuokrafirman kautta töissä, he ei voi tehdä mitään.

Ongelma on työyhteisössä yleisesti tiedossa, mutta kaveri vaan jatkaa porskuttamista koska on johtoryhmän hyvä kaljallakäyntikaveri. Onneksi pääsin äippäloman jälkeen muihin hommiin. Mainittakoon vielä, että jouduin raskaana ollessani lähes 4 vkoksi sairaalaan kun verenpaine oli aika katossa tämän esimiehen takia, alipaine oli 128 pahimmillaan..