Kumpi on oikeassa?
Mulle ja miehelle tuli riitaa taas vaihteeksi ihan typerästä asiasta. Auton " hajukuusesta" . Eli meillä oli ennen vanha auto, joka haisi pahalta. Mies osti siihen aina innoissaan hajusteita. Mua niiden hajut ällöttää ja oksettaa, mutta kun se auto haisi muutenkin niin pahalta, niin parempi ne hajut oli kuin se " luonnollinen" tuoksu.
No, ostettiin uudempi auto, joka tuoksui ihanalta nahkalta :) Sanoin heti miehelle, että nyt tänne ei sitten pliis osteta mitään hajusteita. Muutaman kerran mies on hajustehyllyllä käynyt kaihoten haistelemassa niitä hajuja ja olen aina sanonut, että ei osta, en tykkää. No nyt viikko sitten se oli sitten ostanut jonkun vaniljan hajuisen kuusen roikkumaan... Ällötys sitä lemua. No tänään lähdettiin ekan kerran koko perhe autolla hajusteen oston jälkeen liikkelle ja sanoin heti, että en kyllä tykkää tästä hajusta ja siitä, että mies on ostanut hajun vaikka tietää mitä mieltä siitä on. Nalkutin joo, mutta mua oikeasti vitutti kun oli pakko tehdä se vaikka monesti ollaan asiasta puhuttu ja mies tiesi mun mielipiteen. Mulle oikeasti tulee paha olo noista hajuista!
No mieshän suuttui ja kiroili kun nalkutan joka asiasta ja voi jumalauta ja helvetti ja repi kuusen alas. Yritin sanoa, ettei riideltäs vaan sovittas juttu heti. Joo ei kun " sä aina nalkutat joka asiasta ja voi helvetti ja jumalauta" jne. Sitten alkoi mykkäkoulun. Sain yksin pakata ja maksaa kaupassa vauva kainalossa, ei auttanut. Kotiin kun tultiin niin meni " nukkumaan" ja käski mun antaa hänen olla rauhassa. Mulle jäi vauvan paskavaipan vaihto, kauppakassien purku, lasten leikittäminen ja iltapala ja kohta kai laitan lapset yksin nukkumaan. Nyt on 3 tuntia mökännyt. Millä helvetin oikeudella?
Mua vituttaa tuollainen. Mitä mun pitäis tehdä? Pyytää nöyrästi anteeksi että nalkutin hänelle? Argh. Oonko mä tässä se paha?
Ja taustatietoa: joka ainoa kerta kun me riidellään mies aloittaa tuo " sä aina" -jutun. Eli ei riidellä yhtä riitaa loppuun, vaan siihen vedetään kaikki viimeisen 10 vuoden ajalta joka ainoa mun tekemä virhe ja typeryys ja mä näytän aina riidan jälkeen sitä kauhealta vaimolta, joka AINA tekee kaiken väärin. Mies on tasan kerran koko yhdessäolon ajan pyytänyt multa anteeksi, muuten kaikki riidat on hänen mielestä mun nalkutuksen syytä.
Kommentit (4)
Mulle tulee päänsärky hajuista. Ei ketään voi pakottaa olemaan kauheassa löyhkässä.
Minusta kuullosti siltä, että mies käyttäytyy juuri noin siksi, että saa sinut myöntämään että muka nalkutit..
On siis aina se vahva osapuoli suhteessasi.
Muista TÄRKEIN asia parisuhteessa on keskinäinen kunnioitus, mieti miten te voisitte sitä parantaa?
=o)
Tsemppiä!
Kun mies on niin ns. alistuva noissa riidoissa. Eli aloittaa heti sen " voi kun mä oisin taas tiennny miten iso juttu tästä tulee niin en olis tehnyt ja mä kuule lupaan etten ikinä enää tee mitään näin typerää, en ois voinu kuvitellakaan tätä" jne. Eli antaa mun ymmärtää, että mä pikkujutuista teen aina isoja. Vaikka mun mielipide on tähän se, että pikkuriidat voisi pitää pikkuriitoina niin, että se joka on " väärässä" toteaa, että sori, en ajatellut tätä juttua loppuun, annatko anteeksi? Eikä niin että alkaa huutamaan ja kiroilemaan ja just tuota " sä aina" ja " kun oisin taas tienny" .
Eli minusta tulee se paha akka, joka tyhjästä valittaa. Eikä riitoja saada selvitettyä ilman pitkää mökkäystä ja sen jälkee mun taholta tulevaa sovinnonelettä. Mies mökkäisi vaikka kuinka. Kun se ei ole väärässä (paitsi toki siis tuossa alentuvassa vaiheesa liioittelee omaa syyllisyyttään ivallisesti).
Kunnioitusta tosiaan tarvittais. Opetella pitäis. Kun nyt saisi tämän riidan jotekin taas loppumaan..
ap
Mies mököttää niin kauan että mä pyydän anteeksi.
ap