Onko suikutettava tärkki kadonnut kokonaan markkinoilta? Mistä olette hankkineet?
Minulla on vanha pullo Astonish-merkkistä tärkkiä, jonka olen ostanut jostain tavaratalon kotitalousosastolta. Tykkään käyttää sitä esim. puuvillaisiin paitoihin ja lautasliinoihin. Pullo on kohta loppumassa ja ajattelin lisätä uuden seuraavaan ruokatilaukseen, mutta kummankaan ison ketjun marketeista ei moista tuotetta löydy. Nettihaulla löytyy kaikenlaisia tuloksia, mutta kun niitä klikkailee niin useamman kaupan sivulla kerrotaan ettei tuote ole saatavilla. Ihan kuin näiden myynti olisi tietoisesti lopetettu kaikkialta. Jokunen kauempana sijaitseva K-market vielä myy, mutta ei verkon kautta vaan pitäisi mennä paikan päältä hakemaan.
Sitten löysin yhden siivoustarvikefirman, joka myisi 20 litran pönikän yli 300 euron hintaan!
En viitsisi alkaa itse näitä tärkkejä väsäillä vaan haluan ammattimaisen, tahraamattoman ja silityskelpoisen aineen. Eikö juuri kukaan muu enää käytä tärkkiä vai miksei sitä saa helposti ostettua?
Kommentit (10)
eikö tuota saa tehtyä kun sekoittaa perunajauhoa kylmään veteen ja laittaa suihkepulloon?
Vierailija kirjoitti:
eikö tuota saa tehtyä kun sekoittaa perunajauhoa kylmään veteen ja laittaa suihkepulloon?
En haluaisi alkaa itse tekemään, koska en halua mitään yllätyksiä tuotteen käytössä. Perunajauhosta tehty tärkki voi esimerkiksi jättää vaaleita jälkiä värillisiin ja tummiin vaatteisiin. Jotkut tärkit taas lisäävät riskiä että valkoinen puuvilla kärventyy silittäessä kellertäväksi. Haluan tuotteen jota voi huoletta käyttää kaikkiin kankaisiin ja jota ei tarvitse itse alkaa väsäillä, huolehtia säilyvyydestä jne.
Olisi kiva tietää mistä syystä näitä ei enää myydä Suomessa. Amazonista löytyisi kyllä, mutta on ihan typerää tilata tällaisia jostain maapallon toiselta puolelta kun kyseessä on ihan perus kotitaloustuote, jonka luulisi löytyvän minkä tahansa marketin hyllyltä.
ap
Eikö mikään noista Silitysapu-nimellä olevista tuotteista kelpaisi? Iitse käytän verhojen silitykseen, en nyt muista nimeä enkä jaksa kaivaa kaapista.
Vauvoille tarkoitettua talkkia veteen? Eikö sekin käy?
Ihminen kirjoittaa, että hän etsii kaupasta saatavaa laadukasta ja turvallista tärkkiä. Hän ei halua tehdä sitä itse.
Vastaukset:
Sekoita vauvatalkkia veteen.
Tee perunajauhoista, tulee tosi hyvä tärkki suihkepullosta. Muista kylmä vesi.
Ei vaan tajua. Mitä vielä?
Suihkuta painepesurilla liisteriä niihin kankaisiin?
Älä pese kankaita niin lika alkaa toimia ennen pitkää luonnollisena tärkkinä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö mikään noista Silitysapu-nimellä olevista tuotteista kelpaisi? Iitse käytän verhojen silitykseen, en nyt muista nimeä enkä jaksa kaivaa kaapista.
Jos olet vielä paikalla niin osaatko verrata lopputulosta tärkkiin? Oletan että eivät ole sama tuote, koska miksi muuten nimitys olisi eri? Ovatko pumppupullossa vai aerosolipullossa? Aerosoli on turhaa tällaisessa tuotteessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kirjoittaa, että hän etsii kaupasta saatavaa laadukasta ja turvallista tärkkiä. Hän ei halua tehdä sitä itse.
Vastaukset:
Sekoita vauvatalkkia veteen.
Tee perunajauhoista, tulee tosi hyvä tärkki suihkepullosta. Muista kylmä vesi.
Ei vaan tajua. Mitä vielä?
Suihkuta painepesurilla liisteriä niihin kankaisiin?
Älä pese kankaita niin lika alkaa toimia ennen pitkää luonnollisena tärkkinä?
Haha, hyvät kootut vinkit! Alkaa paljastua miksei tällaista tuotetta enää löydy kaupoista. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vielä paikalla niin osaatko verrata lopputulosta tärkkiin? Oletan että eivät ole sama tuote, koska miksi muuten nimitys olisi eri? Ovatko pumppupullossa vai aerosolipullossa? Aerosoli on turhaa tällaisessa tuotteessa.
ap
No täällä taas! Tuo mitä minulla on, on Dr. Beckmanin Silitysaputärkki. Suihkepullo. Ostettu jostain marketista, tod. näk. Prismasta. Jos laitat googlehakuun sanaksi "silitysapu", saat eri tuloksia eri tuotteista, ja mistä niitä saa. Aiemmin minulla oli silitysapu-nimellä joku muu, se oli aerosolipullo, mutta hyvä ja toimiva sekin oli ohuille verhoille. Tuli mukavasti ryhtiä. En niitä aineita ole tarkemmin miettinyt onko tärkkiä vai muuta, kunhan toimii.
Saa. Ei aerosolina mikä on hyvä. Kato vaikka
Vielä lisäys: aerosolipullossa olevaa tärkkiä näkyy myös löytyvän sieltä täältä, mutta yritän välttää aerosoleja. Tuo Astonish on ihan normaalissa pumppupullossa ja toimii erinomaisesti. Suutin oli vähän tukkeutunut mutta aukesi kun huuhtelin hetken kuumalla vedellä. Saman tyylisen tuotteen haluaisin uudelleen!
ap