Veisitkö 1-v lapsesi huomenna hoitoon, jos tänään lämpöä pyllystä mitattuna 37,9-38,1?
Yleiskunto hyvä, ei nuhaa eikä yskää eikä muutakaan oiretta.
Kommentit (27)
Tuohan on jo lämpöä. Ja yksi kuumeeton päivä pitää olla.
Illaksi nousee aina vähän. Mittaa aamulla onko normaali, jos silloinkin lämpöä niin älä vie.
niin soittavat varmaan kohta hakemaan lastasi, koska hän on kuumeessa..
Yksi KUUMEETON päivä täytyy olla kotona ja sillä sipuli!
t. lto
riski on suuri. Et tietystikään vie.
En missään nimessä. Enkä ole vienytkään omiani. Ylensä hoidossa ei ole resursseja hoitaa sairasta lasta, saatikka yksi vuotiasta joka tarvitsee sairaana äidin syliä enemmän kuin kiireistä hoitajaa rauhattomassa ympäristössä.
T: "päiväkodin täti"
Eihän nuo luvut siis vielä tarkoita, että tämä lapsi olisi kuumeessa. Illaksi tosiaan nousee vähän vielä noin pienellä. Toki jos aamulla on samat lukemat, niin pikkuriikkisen on lämpöä, eikä lasta silloin tietenkään hoitoon viedä.
Itse en veisi tosin tuon ikäistä hoitoon edes kuumeettomana.
olla päiväkodissa. Kyseessä noin pieni lapsi! Hui! ja vielä mietit hoitoon viemistä.
Levätkää molemmat huomenna suosiolla:)
Menisitkö itse töihin 38 asteen kuumeessa???? Päiväkotipäivät ovat muutenkin raskaita lapselle, ja sairaana vielä raskaampia, ja tartuttaa myös muut lapset! Sairaan lapsen paikka on kotona!
että jos lapsen yleiskunto on hyvä, niin miksi yleensäkään olet mitannut kuumetta? Vai mittaatko rutiinisti päivittäin peräsuolilämmön????
Nyt terve järki peliin.
normaali lämpö, illalla voi olla vähän lämpöisempi kuin aamulla, mutta vain asteenkymmenyksiä esim aamulla 36,0 ja illalla 36,5 on normaalia. Noin pieni on vielä melkein vauva eikä osaa edes itse valittaa välttämättä vointiaan, kyllä on törkeää, että edes miettii lapsen hoitoon vientiä.
Eli sinun tapauksessani olisin ihmeissäni, jos pyllylämpö olisi sen 36,7.
Tuo on normaali peräsuolilämpö. Laita mittari kainaloon, jos tulee yli 37,5 C, jää lapsen kanssa kotiin. Oletan siis, että lapsi on myös sairas, etkä vain ole sen sortin pervo joka tykkää tuupata mittaria lapsen anukseen aina kun vähänkään siltä tuntuu. Jos lapsella ei ole mitään oireita, älä edes mittaa.
T. lääkäri
eri asia sitten on, miksi ihmeessä kukaan mittaisi lapselta lämmön pepusta. Todennäköisesti lapsi on täysin terve, ap:han kirjoitti, ettei mitään oireitakaan ole.
Tuo on normaali peräsuolilämpö. Laita mittari kainaloon, jos tulee yli 37,5 C, jää lapsen kanssa kotiin. Oletan siis, että lapsi on myös sairas, etkä vain ole sen sortin pervo joka tykkää tuupata mittaria lapsen anukseen aina kun vähänkään siltä tuntuu. Jos lapsella ei ole mitään oireita, älä edes mittaa.
T. lääkäri
Vastaus en veisi hoitoon, mutta toisaalta enpä mittaile kuumetta päivittäin.
Kyllä sitä pystyy mittaan vaikka vähän rimpuilisikin. Meillä olen mitannut n.puolivuotiaasta kainalosta. Et silleen ja saa tarkemman tuloksen. Ja mitä oon pyllystä mitannu, niin siinäki ne pyörii ja vääntelehtii enemmänkin kuin jos mittaa kainalosta.
Laitetaanhan sinne suppojakin. Onko sekin perverssiä???
En veisi hoitoon. Mikä siinä nyt on ihmeellistä jos pieneltä lapselta mitataan lämpö pyllystä?!?Laitetaanhan sinne suppojakin. Onko sekin perverssiä???
Mainitsisin kuitenkin siellä ja pyytäisin soittamaan jos lapsi tulee kuumeeseen.