***LOKALutuset viikonloppu***
Edelliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11245702&p=1&tm…
Katotaa nyt onko viikonloppuna taas hiljasempaa, jos ei, niin laitetaan sitten uutta pinkkaa pystyyn sitä mukaa, kun alkaa pino venyä ylipitkäks. :)
Kommentit (26)
Lauantai aamu ja sataa sataa ropisee.
Eilen vietiin vanhinta poikaa testaamaan mopolla ekaa kertaa=)
Innoissaanhan tuo oli ja pystyssä pysyi ihan vaivatta.
Muut potki siinä palloa ja mies innostui esittämään omat " atik ismailit" .
Ihan hauska kun noista miehistä tulee välillä niin pikkupoikia, kun pääsee näyttämään pojille esimerkkiä tempuista terävistä.
Eilen ostin elämäni ekat äitiysfarkut.
Mulla ei mikään järisyttävä maha tule ikinä, niin ihan trikoilla jne. on aiemmat kaikki raskaudet menty.
Noo, nyt halusin farkut, kun oli niin ikävä niitä vannoutuneena farkkuihmisenä.
Öh ja pöh, mun mahaani ei ole suunniteltu äitiysvaatteisiin oikeasti!
Vatsan alle jää iso pussi farkkua ja perseestä jää sillai kivasti se farkkuosa rekkamiestyyliin ja mua inhottaa nää jalassa.
En oo selvästikään " mammaihmisiä" , kun nämä sivulta katsottuna ällösti korostaa vielä tuota pakkia.
Oikeaa kokoa on ja kaikki, mutta ei vaan ole mun juttu.
Onneksi on enää muutama viikko, sitten tulee uusi ongelma, mihin hävittää se maha missä ei ole enää sitä vauvaakaan, heh.
Vali vali se on täälläkin, tämä loppuaika taitaa usein käydä lievästi hermon päälle=)
Päätä särkee täälläkin jo ties kuinka monetta päivää, persauksissa ilmeisesti joku lihaskiinnikkeen tulehdus, kun siellä sellainen puikula patti ja vetelee kun issias pikin kinttua.
Pari päivää oli pois ja taas alkoi.
Suonikohjut särkee ja reidet sillai jotenkin väsyneen tuntuiset aina=(
Tänään otan ja leikkaan hiukset ja laitan kolmea eri väriä päähän, vaihtelua kaipaa todellakin tähän vätystenyyseen olotilaan ja ulkomuotoon.
Eskarilainen pyysi omaan päähän oman väritysvision=)
Kirpparia olis myös tiedossa, joka onkin päivän mieluisimpia kohokohtia, jee.
Meillä vauvansänky on ollut kasattuna jo koko raskausajan, kun nuorin siinä meidän huoneessa nukkui vielä muutama kuukausi sitten, kunnes muutti veljien huoneeseen.
Miksipä tota lähteä välissä purkamaan, siinä se on töröttänyt, odottaa vaan vielä uutta patjaa.
Vaunut= Emmaljungan soft pink kuosilla odottaa tuossa pestyinä vauvaa.
Käytetyt, mutta ihan uuden veroiset, en näe niissä mitään käytönjälkiä, olen siis hankitaan enemmän kuin tyytyväinen.
Sukupuolesta ei tietoa, mutta kun äiti halusi pinkit=)
Ja isosisko kun tulee sisaristuimessa päälle, sukupuolella siellä sisällä vaunuissa ei niin hirmuisesti väliä, ettei kai selittelemään tarvitse ihmisille lähteä.
Tänään on sellainen rennompi ilta miehen kanssa, kun nuo vanhimmat lapset menee yöksi mummolaan.
Meillä alkaa sitten ennen ysiä oma aika, kun muut käy nukkumaan.
Ei ole uteliaita korvia jokapuolella.
Muutto ei ole hurjemmin edistynyt, netti on jo " siirretty" , se olikin eka minkä mies osasi hoitaa samointein, ettei vaan tule nettipimeyttä..
Ja jee, uusi 8kg pyykkikone on tulossa maanantaina.
Tulee keittiöön uudessa kodissa, niin ei uskalla venhempaa konetta laittaa, ja pelkkää plussaa, kun täyttömäärä kasvoi 3kg, jee.Tuuletusta
Tästä nyt tuli jo novelliksi asti, ja tällaista yksinpuhelua, mutta heräsinpä ainakin ite=)
Oikein ihanaa viikonloppua kuitenkin kaikille särkyineen ja vatsoineen kaikkineen, ei ole enää pitkälti, vaikka aika mateleekin..
Tuttiina ja nyyttinen 34+
Oma olo vaan huononee koko ajan, yö on mennyt valvoessa päänsäryn kanssa paineet kuitenkin suht ok eli 148/86 ei vielä ylitä tuota 150/95 minkä lääkäri sanoi olevan raja et jos sen ylittää nyt lääkityksestä huolimatta niin sitten päivystykseen NKL:lle. Päänsärky siis jatkuu, edelleen oksettaa ei kuitenkaan tule oksennus ja muutenkin täysin fyysisesti voimaton olo (no kyllä henkisestikin) ja hiki valuu (hikikarpaloita pitkin naamaa ja kainaloista vaan valuu) tosi outoa ja hyvin hyvin epämiellyttävää. Olen kiukkuinen ja kovin ärtynyt kaikin puolin.
Mies on töissä tietenkin, pääsee tänään onneks jo kolmelta ja taidan kyllä soitella naistenklinilkalle jos tämä olo ei mihinkään siihen mennessä muutu.
Yritän saada tytön päikkäreille ja nukkua itse myös hetken, se voi olla että saattaisi auttaa ja laskea noita paineitakin taas alaspäin.
Palailen myöhemmin, toivottavasti ilman valitusta
Katuska ja 12 päivää vielä ( tänään tuntuu liian pitkältä ajalta)
Eilen soitettiin äitipolilla käymään...verenpaine oli oikeen huipussaan 156/98...en oo edelleenkää mitenkää huonovointinen mut kai se on pakko lepäillä kun uhkasivat jo jättää sairaalaan makaamaan.Maanantaina täytyy mennä uudestaan polille.Jotain verikokeitaki otettiin.Proteiinia ei onneks tällä kertaa ollu.
Vauva on kuulemma pieni..2360g..et toivottavasti ei ihan vielä lähe syntymään...supistuksiakin muka oli vaikka en ky ite tuntenu yhtään mitään. Vauva kyl onneks tuntuu voivan hyvin kun liikkuuki niin paljon.
Onneks mies siivos tänään niin ei tarvi kaaoksen keskellä maata..sillä vaan meinas mennä hermo kun vahdin että se imuroi joka paikan..taidan olla aika kauhee..pääasiahan on se että ees jotenki siivoo..jättää pian ens kerralla siivoomatta jos vahdin ku haukka.
Ai niin..meillä on Simo Bertinin siniset ruutukuosilliset yhdistelmät..kirppikseltä..uuden näköset! Ensin oli tarkotus ostaa Basson Baby Romat uutena..ja nyt vähän kaduttaa kun tuli kirppikseltä vaunut ostettua..no saipa ainaki halvemmalla.
36+2
Moni on nousseista verenpaineista kertonut. Itse olin viime viikonlopun sairaalassa seurannassa raskausmyrkytysepäilyn vuoksi: verenpaineet olivat neuvolassa koholla ja valkosolut kahdella plussalla. Laittoivat äippäpolille ja sieltä osastolle. No vuorokausivirtsankeräyksessa arvot olivat kuitenkin kunnossa ja verenpainelääkityksen nosto korjasi verenpaineen. Minulla on ollut koko raskauden ajan mieto verenpainelääkitys, nyt korottivat annosta. Vauvalla ei ollut mitään hätää ultran ja kolme kertaa päivässä otettujen sydänäänikäyrien mukaan. Päinvastoin hän tuntui mellastavan aina kun laitteet mahaan kiinnitettiin. Taisivat häiritä hänen rauhaansa, kun antureita piti niin kovin potkia. Antoivat minulle kuitenkin varmuuden vuoksi vauvan keuhkoja kehittävät kortisoniruiskeet, mikäli olisin sektioon joutunut. Tällä kertaa selvittiin säikähdyksellä. Viikonlopun olin osastolla ja maanantaina pääsin kotia (eivät kotiuta mielellään viikonloppuna, muuten olisin kai päässyt aiemmin). Eka kertaa tuli raskausaikana seljä kipeäksi, kun joutui makaamaan.
Eilen äippäpolilla oli kaikki kunnossa, paitsi veren uraatti(?)-arvot hieman koholla. Viittaavat kuulemma lievään raskausmyrkytykseen, mutta koska niin vähän koholla ja muut toksemia-arvot ok niin ei tehdä vielä mitään. Ensi torstaina jälleen äippäpolille. Nyt seuraan verenpaineita ja virtsan valkuaista kotona. Ja yritän ottaa suht. rauhallisesti, vuodelepoa eivät kuitenkaan ole määränneet. Mutta tarkasti pitää oloa seurata, koska tilanne voi kuulemma muuttua nopeastikin.
Oma olo on kyllä ollut ihan ok. Hieman olen normaalia väsyneempi, mutta eiköhän se ole raskauden tässä vaiheessa normaalia. Mies makaa sängyn pohjalla kuumeessa. Toivottavasti paranee pian, en haluaisi synnyttämään ilman miestäni. Ja pitää toivoa ettemme me lokakuiset saa tätä syysflunssaa! Täällä päin Suomea tuntuu ainakin riehuvan kunnon flunssa-aalto.
Onko teillä muilla kokemusta raskausmyrkytyksestä aiemmista raskauksista?
Selma 36+2
Pakko vaan kirjottaa, kun lueskelin näitä juttuja, että onpa tosi monella nyt kovin hankalaa tää loppuodotus. :( Omat vaivat tuntuu melkosen mitättömiltä. Toivon, että kaikilla kuitenkin edes vähän olotila helpottuisi eikä kenenkään tarvitsisi ainakaan kovin isoille viikoille noiden vaivojen kanssa kärvistellä.
Katuska, kuullostaa tosi hurjalta tuo sun olotila. Ootko ollu sairaalaan yhteydessä? Ehkä kaikista raja-arvoista huolimatta voisit sinne soitella, jotta ovat tietoisia sun voinnista?
Jep, eipä muuta, parempia vointeja toivotellen
S + maha 36+1
Sataa,sataa ropisee...
Hieman outo tilanne kun poika päätti mennä eilen mummolle yökylään ja vain neiti on meidän kanssa kotona. Käyvät kyllä molemmat siellä yökylässä muutaman kerran vuodessa, mutta yleensä ovat yhtäaikaa. Tosin oudolta tuntuu sekin tilanne. Noinkohan enää mummi ja vaari jaksavat kohta ottaa kaikkia lapsia kerralla kun niitä on sitten jo kolme =)
Kuinkahan alas tuo maha mahtaakaan valua, kun tuntuu taas menneen alemmas. Itsekseni tuossa naureskelin että nyt masukin sopii ulkonäköön kun muutkin paikat roikkuu =oD Täytyy kyllä sitten synnytyksen jälkeen ottaa itseä kiinni ja alkaa taas liikkumaan, nyt kun on kaikki melkein jäänyt kun ensin tuli ne kamalat liitoskivut ja nyt nää supparit ja lääkärin määräämä lepoloma..ja herkut ne vaan maistuvat liiankin hyvin. Jos himo iskee eikä ole kaapissa, niin sitten on pakko alkaa leipomaan =) Tänään tosiaan oliskin hyvä ilma leipoa vaikka jotain...
no eipä taas muuta'
moonshine 34+4