***LOKALutuset viikonloppu***
Edelliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11245702&p=1&tm…
Katotaa nyt onko viikonloppuna taas hiljasempaa, jos ei, niin laitetaan sitten uutta pinkkaa pystyyn sitä mukaa, kun alkaa pino venyä ylipitkäks. :)
Kommentit (26)
Minä täällä vielä hereillä...
VERTIGO: meillä oli parin muksun ajan Simo by Bertinit pehmeällä kantokopalla, tykkäsin kovasti, oli lämpimät ja toimivat. Sit vain halusin uudet ja kolmoselle sit ne ostettiinkin. (Bertinit myytiin tutulle)
Mitenhän Katuskalla on mennyt verenpaineidensa kanssa? Toivottavasti et ole sairaalaan joutunut makaamaan.
Sit omaa napaa: päivällä alkoi hissukseen supistelemaan ja nyt illasta on tullut jo napakoitakin suppareita. Eivät oikeestaan ole loppuneet kokonaan koko päivänä... Eihän nuo vielä kestä kauan ja tulevat epäsäännöllisesti (en ole kelloa edes katsonut), mutta sen verran jännittävät, ettei uni tule. Niin, ja vauvan kassin pakkasin ja katsoin synnärin numeron valmiiksi.... : )
Jotenkin sitä ei usko, että nää tästä lähtis käyntiin, toisaalta toivoo sitä kovastikin.. Kun on jo täysaikainenkin ja iso kokoinen....
Jospa sitä lähtis tästä lenkille... Saunassa kävin ja lämpöisessä suihkussa, mutta eipä niilläkään vaikutusta ollut.
Tulen sit kertomaan, miten näiden suppareiden kanssa kävi.....
Nellinii 37+2
Toivottavasti pääset pian tosi toimiin jos sitä jo toivot...ja varmaan toivotkin. Itse ainakin olisin jo ihan valmis synnyttämään.
Yrjölunni: Asutaan Keravalla ja tuossa tuusula/järvenpää rajalla on tuo lähihoitaja koulu niin sieltä sitten tulee noita opiskelijoita keravalle tutustumaan lapsiperhe elämään. Saapa nähdä millainen juttu se sitten on tarkemmin.
Täällä ollaan täysin kypsänä tähän raskauteen. Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Oikeesti siis en saa mitään tehtyä. Tuntuu että istun sohvalla päivän haukottelemassa ja valittamassa. Nukun päiväunet silloin kun lapsetkin ja illalla nukahdan kun sänkyyn oikasen. Eilen illalla en ollut edes paitaa pukenut enkä hiuksia avannut ponnarilta ja olin nukahtanut ilman peittoa. Miten voikin väsyttää näin paljon.
Pyykit on pesemättä ja huusholli on kun hollitollissa. Enkä viitsi kaikkea miehelläkään teettää.
Eilen illalla jo puhelin vauvalle mahan läpi " jos et kohta synny niin minä kyllä..." . Jo edellisessä raskaudessa sain todeta, että ei auta uhkailu eikä lahjominen. Ei se sieltä tule vaikka kuinka maanittelee.
Mutta pitää silti yrittää. ;)
Pitäisi sitä kassia pakata...mutta ei jaksa ja en osaa päättää missä vaatteissa poika kotiin tuodaan sairaalasta. Miehelle kun asiasta mainitsin niin katsoi hyvin pitkään ja totesi että mitä hitsin väliä sillä on. Mutta kun sillä on ja minä en osaa valita. Pitää varmaan pistää mies valitsemaan. ;)
Tsirppana rv 37+0
Nellinii, jopas minuu alko nyt sun puolest jännittää!!! =) Toivottavast saat nyt sitten suppareihin tehoja, tylsäähän se olis niiden kanssa turhaan kärvistellä.
Mie tossa kattelin BB:a ja samalla vähän annoin jaloille kylpyä ja rasvailin kantapäitä ja oikein nostin jalat ylös, että jos sais tän tukevan tunteen näistä nilkoista pois. Ennen saunaa intouduin oikein kuivaharjailemaankin. Viime raskaudesta muistelen, että tehos tuohon turvotukseen ainaki vähän. Mut voi hyvää päivää, mitkä selluliitit oon ehtiny kerätä reisiin! Olis varmaan kantsinu tuota kuivaharjausta harrastaa raskauden jokaisena päivänä...
Tänään on tullu semmosia " puukoniskuja" tuonne alavatsalle/kohdunsuulle, että joka kerta vetää kyllä naaman irveeseen ja ryhdin kumaraan. Lisäks on tuntunu semmost naksumista/poksumista mahassa. Toivottavasti vaan kuvittelen, kun viime kerralla kävi niin, että kun muutaman päivän olin naksunu ja poksunu, ni sit poksahtiki kunnolla ja meni vedet. Ihan vielä en kuitenkaan mielelläni poksahtais, jos nyt viikon sais ainaki vielä odotella.
Tosiaan, nukkumassa olis oltava jo, eilen valvoin hölmö puolille öin ja tottakai juuri tänä aamuna sitten esikoisella oli se aamu, kun herätäänkin jo ennen seiskaa. Jos huomenna sama toistuu, voi olla pikkasen piiiiitkä päivä edessä, kun miehestäkään ei ole ainakaan ennen iltapäivää naperolle leikkikaveriks (ja kun meidän 2,5-v ei yksinää suostu leikkimään vaan aina oltava kaveri).
Jeespoks, poks poks, taas tuli puukosta ja naks tuntu mahassa. Öitä!
Levoton Sanna-P ja ylivilkas masukki
Moikka,
Kanssasiskoja nakojaan loytyy : ) Mulla on kanssa verenpaineen kanssa ollut paansaryt ja huippaus kaikista ikavimmat ongelmat. Oon nyt vaan sitten ottanut saannollisesti sarkylaaketta, pysynyt jotenkuten silla kurissa. Mun laakari kanssa suositteli kofeiinia, tietty kohtuudella, mutta siita kuulemma pitaisi olla apua (laajentaako se sitten verisuonia vai mita...). Olen juonut noin tolkin cokista sitten paivassa. Miranneli, mulla on kanssa usein ihan sama tuntuma, etta paansarky alkaa niskasta, vaikka en oo mitaan niskaa jumittavaa tehnykaan. Kai se on vaan sita verenpainetta. No, ei tassa onneksi kauan tarvii karvistella. Sellainen hartioita lammittava kaare (onko siella nyt jotain ryyneja sisalla, pistetaan mikroon lampiamaan), tuntuu aika ihanalta. Mulla on pysynyt levolla paineet kuitenkin kivasti kurissa niin, etta mitaan pre-eklempsian oireita ei ole ilmennyt. Hyva niin. Oon siita onnekas, etta kolmevuotias on viikonpaivat hoidossa. Taalla taisi olla joku verenpaineen kanssa kamppaileva (aiemmista ketjuista muistan), jolla oli esikko kotona koko ajan hoidettavana, toivottavasti saat hoitoapua.
Nelliini, pida ajan tasalla, mita noiden suppareiden kanssa kavi! Jannaa ajatella, etta kohta naita vauvoja alkaa syntymaan : )
Mina olen kanssa aivan taysin 100 % henkisesti valmis synnyttamaan hetkella milla hyvansa, siis nyt kun viikot on taynna. Sairaalalaukku on ollut pakattuna jo 3 viikkoa, kopan vuodevaattet pestyna ja autonistuin on asennettu. Mutta vauva nyt ei varsinaisesti ilmoittele tulostaan, neiti tuntuu aika tyytyvaisena kellivan melko ylhaalla eika aiheuta juuri mitaan suppareita. Hmmm. Millahan voisi vahan ruveta kohtapuoleen jouduttelemaan?
Ma kavin kanssa kampaajalla laittamassa raitoja ja leikkaamassa, oli kiva saada vahan piristysta ulkonakoon, muuten on aika karmiva tuo peilikuva (turvonneet kasvot, silmapussit, huh). Mita muuta ootte keksineet olon piristamiseksi? Ideoita otetaan vastaan : )
Kivaa viikonlopun jatkoa sinne, sillahan alattekin jo kohta herailemaan, kun meilla on taalla viela ilta.
07Mamma 36 + 6 (jipii: huomenna 37 taynna)
Nellinii, toivottavasti olet jo päässyt synnyttämään, taisit toivoa niin...
Minä siis vielä täällä, soitin naistenklinikalle eileen ja siellä ensimmäisen kerran oli sitten sellainen tosi ystävällinen kätilö puhelimessa= ts täysin jostakin, ei kuunnellut ollenkaan mitä kerroin ja kaikki selitettyäni + tietenkin raskausviikot jne. kysyi multa et nii olet sä raskaana? ei, en ole, kun muuten vaan soittelen päänsärystä hikoilusta, oksettamisesta ja hirveästä olosta + verenpaineesta. No paineisiin ei sanonut yhtään mitään mitä ihmettelin, mutta eileen sitten 4 paratabsia + 2 panacodia meni päänsärkyyn ja sanoi että jollei helpota niin kai sun on sitten pakko tulla täällä käymään. Makasin koko illan liikkumatta mihinkään, päänsärky jatkui ja jatkuu edelleenkin, tällä hetkellä onneksi ihan siedettävänä, mutta paineet pysyny nyt kuitenkin siinä 140/85 luokkaa ja verenpainelääkkeen jälkeen pysyy noin tunnin verran 120/70 luokassa.
Mietin jos tänään nyt jatkuu koko päivän päänsärky, niin taidan soittaa uudelleen, toivoisin vaan et puhelimeen vastais tällä kertaa joku muu.
Miehellä on onneks vapaa et taidan ottaa tämänkin päivän täysin levon kannalta, paitsi nyt aamu on toki jaksettava tytön kanssa et mies sais vähän edes nukuttua.
Mä olen käsittänyt taas et kofeiini nostais verenpainetta eikä olis myöskään hyvä päänsäryille??? Kahviahan ei sais edes juoda vähään aikaan ennen verenpaineen mittausta.
Mulla naksuu myös mahassa, mut aivan ylävatsalla (navan yläpuolella) vaan ei alhaalla. En muista et olis tytön aikana koskaan maha naksunu.
Nyt aamupuurojen keittoon.
Katuska ja enää 11 päivää (josko nämä vielä tässä kestäisi jotenkin)
Jokohan Nelliini on saanut nyyttinsä. Toivottavasti ettei tarvitsis turhaan suppareiden kanssa kärvistellä. On se vaan niin jännää että alkaa vauvoja tulemaan ja ovat jo täysiaikaisiakin.
Mullakin tämä vauva naksahtelee =) Ja on naksahdellut jo pitkään. Aiemmissa raskauksissa ei kyllä tällaista ollut. Naksahdukset ovat olleet aika hiljaisia ja niitä ei ole kuullut muut, mietin jo että naksahteleeko mulla päässä =) Pari päivää sitten mieskin sitten kuuli naksahtelun, joten ääni on todellinen. Ääntä kuuluu silloin kun vauva tosiaan potkiskelee ja tuntuu tulevan tuosta ylämahasta. Ja kun esikoisesta poksahti kalvot rikki(tosin jostain ylempää, ei tullut kaikki vielä silloin vaan hieman myöhemmin) Niin kyllä se oli ihan selvä poksahdus, eikä tällaista naksahtelua =)
Kyllä monella tuntuu nuo paineet olevan korkealla, toivottavasti ei kuitenkaan muutu myrkytykseksi kenelläkään!!!Muistakaahan mammat levätä ja juoda paljon.
Eilen minäkin innostuin kauppailemaan ja vaikkei tullut paljoa käveltyäkään niin nivuset ja liitokset on nyt kipeät ja illalla tuli tunnissa neljä oikeasti kipeää supparia(muiden lisäksi) että päätin kauppareissujenkin nyt loppuvan. EI kai se auta kuin heittäytyä ihan tekemättömäksi vielä ainakin pariksi viikoksi..Siispä joudankin häiriköimään täällä ihan liikaakin...
moonshine 34+5
NELLINII: Kiva kuulla et on kokemuksia Simo Bertinin vaunuista..ne ostaessa en ollu kuullukkaan ennen sen merkkisistä.Ei kaduta enää niin paljoo et tuli ostettua ( :
Jännittää huominen äitipolilla käynti et jotuuko jäämään sairaalaan...eilen kun tuli lepokehotuksista huolimatta pikkasen tehtyä kaikkee..ei ny mitään raskasta mut kuitenki..jos tänään sit yrittäis ottaa vähän rennommin niin ei pääsis paineet nouseen.
Onks täällä muuten muita jolle olis pienikokonen vauva syntymässä? Taisin jo mainitakki aikasemmin et vauva painaa 2350g..lääkäri vaan sano et pieni vauva ja niin on sun mahaskin.Istukka ainaki toimi..oon itekki pienikokonen et ei kai vauvakaan sit voi mikään jättiläinen ollakkaan. Aattelen vaan kokoajan et toivottavasti nyt ei vauva vielä ainakaan pariin viikkoon syntyis niin tulis vähän painoo lisää.
36+3
meidän ensimmäinen eli viime vuonna syntynyt tyttö oli mun mielestä suurinpiirtein samaa koko luokkaa sun viikoilla ja syntyessään oli 3060g eli ei nyt mikään kamalan pieni kuitenkaan (tosin meni melkein 3 viikkoa yli LA), itse olen ollut 2460g syntyessäni.
Nyt on tulossa " jättivauva" esikoiseen verrattuna joten oudolta tuntuu kyllä.
Nyt menen kyllä miehen herättämään ja itse unille kun päänsärky taas jo tuntuu pahenevan, olen kyllä lopen kyllästynyt tähän valitukseen.
Toisaalta vaikka käynnistystäkin niin pelkään edellisen vuoksi, alkaa nyt tuntua et jos suostuisivat käynnistämään synnytyksen, kun keskiviikkona on äitiypolikäynti koon ja verenpaineiden ja lääkityksen tarkastuksen takia, niin taitaisin olla valmis siihen käynnistykseenkin, jos valittavana on melkein 2 viikkoa huonoa oloa ja päänsärkyä, paitsi eivät taida kyllä poikkitilassa tai perätilassa olevaa käynnistää. Mutta kyllä tämäkin raskaaksi käy voida koko ajan huonosti ja on ikävää olla valmiiksi jo aivan kuoleman väsynyt ennen kuin vauva edes syntyy.
No niin nyt unille
Katuska
Kyllä täälläkin masentaa aamulla heräsin pahaan oloon ja äkkiä vessaan.Kerran sitte tuli toivotaan että tää oli vaan tää päivä.
Paha olo vähän ohi, mutta vatsa on vielä herkkä.
Huomenna tarvis olla vielä lapsenvahtina, saas nähä saako tyttö katella muumeja koko päivän.
Turvotus on sentään vähän hellittänyt. Että toisesta vaivasta pääsee niin toinen tulee.
Seuraava neuvolakin on vasta parin viikon päästä täällä kun on vähän täyttä.
Sanoi vaan et soita sitte jos tulee jotain, voi olla et soitto vielä tulee.
Synnytystapa-arviokin vasta lokauun alulla.
Alkaa kyllä kivasti..jo suppailee ja päänsärkyy toisinaan.
Alkuraskaus kun on ollut helppo niin nyt ne vaivat sitte alkaa.En kanssa laittais pahitteeksi, vaikka käynnistettäisiinkin ennen 17.10.
Kohta alkaa näköjään vauvoja poksuja jo oikein urakalla.
Meillä oli eka valmennus lauantaina oli kuusi pariskuntaa ja muutama muu.Ihan kiva nähä muitakin äitejä.
Alkaa jo oottaa että vatsan saisi pois painaa jo sen verran. Tuntee itsensä ihan hyödyttömäksi kun mitään ei oikeen jaksa tehä.
Tottunut koko ajan jotain pientä puuhailee.
Huomenna piti 3v.tytön kanssa vähän sämpylöitä leipoa. saas nähä mikä olo sitte aamulla on.
35+3 muistaakseni
Katuska77:lle, toivottavasti sulla on paansarky helpottanut. Tuo kuulosti ihan minun toissaviikolta, ei ollut yhtaan kivaa ja vahan pelottavaakin, kun paansarky ei vaan hellittanyt ja nakokentta heitteli. Kofeiinista, juu, minakin vahan ihmettelin neuvoa, kun olen kanssa lukenut, etta kofeiini nostaa verenpainetta, mutta ilmeisesti sitten pienella maaralla ei ole niin vaikutusta. No, en tieda onko se toisaalta edes auttanut, kylla ne sarkylaakkeet ja lepo on tainut olla paras hoito. Toivottavasti tosiaan olosi kohenee!
T: 07Mamma
Aurinko paistaa täällä päijät-hämeessä, ihanaa :) Oikeinkohan sitä kävis aamupäivällä kävelyllä.. Jos vaan löydän jostain riittävän ison villapaidan, kun yksikään takki ei kyllä enää kiinni mene ja tuolla ulkona ei taida vielä olla ees 10 astetta lämmintä.
Eilen tuntu, että tää vauva on mahassa ihan hassusti. Tossa molempien kylkiluiden alla tuntu jalat! Siis olikohan tuo tuolla semmosessa päällä seisonta -asennossa jalat suoraan ylöspäin?!? Kun ihan selvästi kaks semmosta pientä möykkyä meni tuossa ylävatsalla. =)
Ei mut se olis sit taas viikot täys, rv 36+0 tänään.
Aurinkoista päivän jatkoa!
S
Täällä on aloitettu päivä siivoamalla. Esikoinen meni tänään päiväkotiin ja äiti pisti tuulemaan. Tosin vanhempien koirat tulee la-su väliseksi yöksi hoitoon joten ainakin imuri laulaa.
Supistuksia on ollut tosi paljon, mutta kun ei ole kipeitä niin väliäkös sillä. Iltaisin kyllä joutuu nousemaan istualleen supistuksen aikana koska tuntuu että keuhkot painuu kasaan eikä hengitys kulje..
Liitoskivut on kaunis muisto vain. Nyt voin taas reippailla ja seisoskella pihalla esikon kanssa, ihanaa. Eli hyvä vaihe menossa (voi tosin muuttua hetkessä).
Tänään olemme menossa tutustumaan paikalliseen synnytyssairaalaan koska esikoinen syntyi TAYS:ssa ja nyt asumme muualla. TAYS:sta on niin ihanat muistot, että haluaisin sinne mieluusti uudelleen synnyttämään. Kaikki meni niin nappiin (paitsi itse synnytys).
Muistanko väärin, että täällä palstaili alkuaikoina joku kaksosraskautunut. Mihin hän on hävinnyt? (kyselen nolona)
Nyt taas huiskimaan..moikka.
Tulipa tosiaan taas pitkä pino viimeisestä =)
Eilen tuli oli taas menkkamaista jomotusta alaselässä, suppareiden lisäksi ja painontunnetta alapäässä. Onhan sitä välillä tuntunut jo aiemminkin mut eilen oli kyllä enemmän ja pitkä jaksoisempaa, kysyinkin mieheltä että joko ponnistan =) Taitaa vaan vaikuttaa se kun vauva on niin alhaalla.
Kärryistä oli ainakin puhetta edellisessä pinossa. Tällä kertaa meillä toimitaan niin että saadaan siskolta emmaljungan kärryt. Ovat olleet kyllä jo parilla lapsella mutta ovat hyvin pidetyt ja siistit.
Synnytyssairaalasta tulikin mieleen että mulla myös ensimmäinen kerta tässä sairaalassa. Sairaala sinänsä ennestään jo tuttu ja monien vauvoja siellä on piipahdettu katsomassa, mut vasta tehdyn remontin vuoksi en ole ihan kärryillä mistä sinne mennään synnyttämään. Mutta eiköhän joku neuvo sielläkin jos tulee lähtö ennen kuin ehdin neuvolassa tuota kysymään.
Saako sitä E-Epaa syödä näin raskausaikana, meinaan vaan että mullakin tuppaa syksyisin mieli vetäytyä maata kohti ja jos niistä olis apua niin kokeilisin mielelläni..
Onneksi on muitakin peräpään pitäjiä, kun osalla on kohta jo la tai muuten tiedossa vauvan hakureissu. Eipä tarvitse täällä sitten kuitenkaan pitää pinoa kasassa ihan yksinään, kun voihan se pian olla niin että täällä ollaan vielä marraskuussakin jos oikein yli menee.
moonshine 34+3
RR onhiema koholla 142/87 ja kotona sain suunnilleen samat lukemat. Päätä särkee..mutta pissa oli ihan puhdas. Hb oli kivasti 122. Vauva oli poikittain. Aiemmista tiedoista poiketen nytkuitenkin seurataan vielä vauvan asentoa, ONNEKSI. Vauva myllertää vaikka missä asennossa. Th oli sitä mieltä , että seurataan vielä vaikka edellisellä kerralla sanoi, että tilataan aika ulkoiseen kääntämiseen jo rv 35. Onneksi nyt näin. On kurjaa kun päätä on särkenyt eilisestä asti ja ei Para-Tabsit auta mitään. Olen venytellyt niskoja ja saunonut. Mitähän sitä vielä kokeilisi?
Puolentoista vkon päästä on uudelleen neuvola. Sen jälkeen vkon päästä, alkaa olla tiheämmin seurantaa. Hyvä, että hb oli hieman noussut, en syö rautatabletteja enää, kun näe käy mahaan. Ainoastaan sitten syön jos on pakko.
Olisi mukavaa koota jo vaavin sänky. Onkohan liian aikaista vielä? sairaalakassia en ole pakannut vielä. Tuntuu kuitenkin niin etäiseltä vielä vauvan tulo. Massu on kyllä sen kokoinen, että vauva voisi syntyä milloin tahansa, ainakin muitten ihmisten kommenttejen perusteella. Mulla on maha laskeutunut vaikka vauva köllii poikittain.
Meni väärään pinoon,liitän tänne!
Tultiin tossa esikon kanssa tämän viikon ruokakauppa reissulta,kyllä olisi joskus ihana päästä yksin kauppaan taas meinasi hermo mennä kun tyttö juoksee vaan käytäviä pitkin ja häviää minne sattuu ja roikkuu kärrin reunoilla.
VAUNUISTA on ollu galluppia. Ostin loppukesästä saksasta nettikaupasta Guinnyn buzit meikäläisen makuun aivan täydelliset sellaiset limen väriset. Kaikki tämä tämä maku.
E-epaa olen syönyt kohta 6 vuotta yhtä putkeen joka päivä joten en tiedä enää mitä vaikuttaa mutta itse ajattelen niin että saatan säästyä monelta vanhuuden jutulta vaikka sen ansiosta kun jaksan koko elämäni syödä, en sitten tiedä. Onhan se kallista noin 23 ¿ maksaa meidän prismassa se loota ja tyttö syö lisäksi lasten e-epaa niin tyyriiksi tulee. Itse juon lisäksi aloevera mehua jonka lisäksi ei tartte epaa lukuunottamatta mitään vitamiineja tai ravintolisiä.
Kävin eilen työpaikkahierojalla ekaa kertaa sairasloman aikana kun selkä on niin kipeä, oli vähän hankala hieroa istualleen mutta sujui se ihan ok. Liitoskivut, närästys, levottomat jalat vaivaa ja odotan kovasti synnytystä.
Olisin niin kovasti halunnut nauttia tästä raskaudesta mutta miten voin kun rv 18 asti olen ollut niin huonossa kunnossa. Voisin lähteä vaikka tältä seisomalta synnyttämään ilman kivunlievitystä jos ei tartteis enää päivääkään kuunnella näitä liitoskipuja, ne on niin kovat että sitä ei voi sanoin kuvailla.
Nyt on menny viikko ilman hiivaa:) je! Neuvola terkka sanoi tällä viikolla että seuraavan kerran kannattaa hoitaa mieskin, se on varmaan tosi innokas sivelemään munansa päähän jotain rasvoja:)
Eipä muuta hyvää viikonloppua kaikille
Pepsi rv 34+5
Oltiinpas pudottu jo kauas, nostellaan.
Muksut on tänään olleet oikein raivostuttavalla tuulella, välillä kyllä meinaa hermot mennä ja jaksaminen on vähissä... Yöt sit menee huonosti, kun asentoa ei löydy ja jalkoja särkee, närästää sun muuta... Het itkeä tekis mieli omaa voimattomuuttaan ja oloaan ; (
Vaunuista on ollet puhetta: meillä Emmaljungat, sellaiset kääntöaisalla olevat, väri on joku shamppanja tai vastaava. Eli oikein epäkäytännöllisen vaaleat, mutta olen tykännyt. Ja pehmeällä kantokopalla. Tosin kuopus (siis tää kolmonen) varmaan nukkuu niissä ens talven ja vaaavi (nelonen) pääsee ikivanhoihin vaunuihin,jossa kova koppa. Ovat varmaan jotain 70-luvulta, Emmaljungat nekin... Meillä kun nuo mukulat nukkuu kesät talvet pihalla päikkärit, esikko lopetti päikkärit 3v. ja siihen asti nukkui rattaissa!
PEPSI-80: täällä toinen,joka vois lähteä synnyttämään vaikka heti! Eikä sillä kivunlievitykselläkään niin väliä, kunhan vain jotenkin ulos sais.... On olo jo niin tukala. Oikein odotan sitä ponnistuvaihetta; sitä tunnetta kun adrenaliini jyllää ja tuntuu, että nyt sitä päästiin asiaan....
VERENPAINE tuntuu monilla nousevan ja lepoa on määrätty. TOIVOTTAVASTI paineet pysyy kurissa, muistakaa levätä.
Itsellä sentään jotain positiivista, verenpaineet ovat laskeneet normaalitasolle, ihme kyllä. Toista se on tuon sokerin kanssa....
Onnellista alkanutta viikonloppua!
Nellinii 37+1
Pepsi ja Nellinii, täällä oltais myös valmiita lähtemään synnyttämään heti, tosin mä pelkään synnyttämistä eikä tämä poikkitilasta/perätilasta kai olis kovin hyvä synnyttääkään, mutta siis oman olon vuoksi mulle riittäis kyllä nyt. Ja onhan meidän vauvakin jo ihan täysiaikainen ja isokokoinenkin vielä.
Mä en nyt oikein tiedä miten toimia näiden mun verenpaineiden kanssa vaikka hoitaja olenkin... Eli laskee kyllä paineet kun ottaa verenpainelääkkeen aamullakin reilu tunti lääkkeestä tosi hyvät lukemat ja sitten siitä pari tuntia eteenpäin eli noin 3 h lääkkeestä oli paineet jo nousseet 138/85 eihän nuo nyt korkeat ole siis mutta et jotenkin äkkiä musta kyllä nousee ja nyt illalla ennen lääkkeen ottoa oli lukemat 148/90 ja olo on päänsärkyineen ym ym kaikkea muuta kuin hyvä, omaa olotilaa vois kuvailla sillä et ihan kun olis aivan kamala krapula, oksettaa ja hirveän huono olo, ei kuitenkaan niin että kun on vatsatauti. Hikoilen ihan noronaan.
No jotakin kivaakin, mies pyysi aamun vapaaksi eli meni sitten vasta illalla töihin ja pääsin kampaajalle, istuin ja nautin. Muuten olis ollut tiedossa tytön perässä juoksua eli on tämä normaalia rauhallisempi päivä ollut, kaksistaan meille ei tytön kanssa jäänyt kun iltakylvyt puurot ja nukkumaan menot, eli siksikään paineiden ei nyt tänään pitäis olla mitenkään kovin koholla.
Mä oikeasti toivon et ens viikon käynnillä sektiota aikaisettaisiin, mut en kyllä usko siihen, koska olishan voitu jo eileen alkaa tekemään jotakin asialle kun ei kuitenkaan mitään estettä olis ollut, mutta lääkäri sanoi silloinkin että ahaa sulla on jo sektio sovittu joten aloitetaan tämä verenpainelääkitys siksi aikaa...
Eli kovimpa taaskin omaa napaa tämäkin teksti.
Katuska ja 13 päivää jäljellä
Päätä on särkenyt ihan tajuttomasti..otin Panacodin ja nyt alkaa jo helpotttaa oloa. Menen pian nukkumaan kun ei säre päätä. Viime yönä valvoin pitkään, kun särki päätä. RR oli nyt iltapäivällä kotona 152/92. Johtunee päänsärystä, niskat on ihan jumissa. Lieköhän kampaajalla käynnistä? mulla aikaisemminkin kun hiuksia värjätty, niin armoton päänsärky seuraavana päivänä ja kestänytmuutaman päivän. Siinä kun huuhdellaan hiukset, niska painuu huuhtelualtaan reunalla. Ehkä siitä johtuu. Mulla herkästi pomppaa verenpaine. En vielä ole huolissani asiasta, mittaan aamulla uudelleen.
Eiu tää yksin olo niin kivaa nyt ookkaan, ikävöin hälinää ympärilleni. Vaikka saankin nyt levätä, silti..yhyy! Tahdon lapset kotiiin ja miehen jonka kanssa jutella asioista ja voinnistani. Onkohan raskaus herkistänyt minut nyt ihan täysin. Oma napaista jupinaa täältä.
Olisin minäkin valmis tän synnyttämään, kunhan vain pärjäisi vassun ulkopuolella. Pyöräily on jo tosi hankalaa, kun massu on tiellä. Pitää nojata hieman taakse päin, että jalat mahtuu polkemaan. Pitää hylätä koko pyöräily jo.
Tulihan tuota vuodatusta taas kerran. Hyvää yötä!
Miranneli taas.
Onpa monella nyt noussut verenpaineet näin loppuaikana. Toivottavasti pysyvät kuitenkin kaikilla aisoissa jotta ne vauvat saisivat olla siellä masuissa mahdollisimman pitkälle :-) Voimia vaan jokaiselle verenpaineen ja muidenkin vaivojen kanssa kamppaileville.
Itsekin olen yksi heistä. Siis vaivojen kanssa kamppaileva... Toissa aamuna heräsin luultavasti kipeisiin supistuksiin. " Luultavasti" siksi kun en muista miltä ne tuntuvat kun viime kerrasta on yli 4 vuotta aikaa! Saattoivat olla masuvaivojakin mutta niitä tuli kolme tai neljä ihan muutaman minuutin välein ja sitten loppuivat kuin seinään.
Lisäksi nukkuminen on ollut vaikeaa alkuviikon 10 h yöunien jälkeen. Ja siitä sitten seuraa että iltaisin olen ihan raato ja huimaa ja olo on henkisesti ja fyysisesti väsynyt. Ja lonkat on kipeät kuin mitkä! En tiedä mikä niihin auttais kun yöllä herää niiden särkyyn. Pitää varmaan varata särkylääkettä yöpöydän laatikkoon.
Pakkasin sairaalakassin tänään :-). Tai siis kaikki vauvanvaatteet, vaipan ja rintasuojat sinne valmiiksi. Omia tavaroita en vielä laita kun hammasharjat ja kosteusvoiteet sun muut on vielä käytössä.
Maanantaina menen äitiyspolille näillä näkymin vikan kerran ennen sektiota.
Viikonlopun jatkoja vaan kaikille!
Yrjö 37+0