Huutisasiaa: myyjä lähettää helposti-kuoressa, mutta pyytää
ostajalta kuitenkin postin normaalihinnaston mukaiset postimaksut.
Onko mielestänne ok? Itse esim. maksoin postikuluja 1,40 e ja tuote postitettiin pienessä helposti-kuoressa (0,85 e).
Kommentit (33)
Vai maksaako kuori postikuluineen 85? Epäilen.
Eikö kuoren hinta ole about 1,40 postikuluineen?
onko se sitten ostajalta jotenkin pois? Jos myyjä ei käyttäisi helposti-kuorta, niin silloinhan menisi juuri tuon verran postimerkkiin, lisäksi kuoren hinta ym. On myyjän etu käyttää sitä kuorta.
Tosin itseänikin hitusen pänni kun myyjä pyysi euron ja tuli pienessä h-kuoressa ;)
Itse pyydän aina tasan postimerkin hinnan ja käytän h-kuoria. Muutaman euron huudossa sillä olisi itselleni ainakin merkitystä, että huutaisinko vai en.
Myyjä sais pistää ne pesukulut ja ilmoituksen laitosta koituneen vaivan ihan siihen tuotten hintaan, eikä huijata postikululla.
Ite laitoin kerran mailia, tyyliin, " heippa ja kiitos paljon ihanasta tuotteesta. Tämä tulikin xx hintaisena postipakettina, joten tässäpä tilinumeroni ylimääärisen postikulun palautusta varten." Eipä tullut rahoja vaan viesti, että oli sitä ja tuota vaivaa jne. Ärsytti, paljon.
Helposti-kuoria ostetaan iso nippu ja saadaan ikään kuin paljousalennusta postikuluista.
Mielestäni tässä ei ole kyse ap:n menettämistä senteistä vaan periaatteesta. Itse en kyllä viitsi pyytää mitään ylimääräistä pakkaamisesta ja postiin kuskaamisesta, vaan ne sisällytän tuotteen hintaan.
Postikulu on sitten ihan Postin lähetyksen kuljettamisesta ottama summa.
Joku kirjoitti myös näistä työpaikalta postittajista. Minua ärsyttää myös tämä toiminta. Se on epärehellistä jos mikä.
Eli niitä joutuu ostamaan 20 kpl:n pakkauksissa. Välttämättä kaikille ei ole käyttöä, mutta helpottaa postitusta ja ostajakin saa tuottensa siistissä pakkauksessa. Eli jos kuoria jää käyttämättä, myyjälle kulut ovat suuremmat kuin esim. tuo 0,85 euroa.
Jos myyjä ei olisi hankkinut helposti-kuoria, olisit ollut ihan tyytyväinen 1,40 postimaksuun.
Täysin turhaa natinaa minusta.
huutaisi enää. Ei ole kysymys siitä, tarvitseeko joku 55 centtiä vai ei. Itsepä haluaa niitä tuotteitaan sinne myyntiin laittaa, hoitakoon sen homman sitten ilmaiseksi. Olen samaa mieltä siitä, että huutohintaan pitää sisältyä haluamansa vaivanpalkka, ei postituskuluihin!
Laitan myyntiin useita kymmeniä juttuja kerralla, postikulut laitan ilmoitukseen ja silloin arvioin ne, en ala kaikkia punnitsemaan ja tunkemaan kokeeksi kuoriin. Enkä todellakaan ala palauttelemaan jotain muutamia kymmeniä senttejä puolin enkä toisin, eli en myöskään pyydä lisää silloin jos olen arvioinut alakanttiin. Jos tämä on jonkun mielestä epärehellistä niin jättäkööt tosiaan huutamatta.
Eikös se ole just rehellistä ilmoittaa ne kulut mitkä ottaa ?! Huutaja ne hyväksyy huutaessaan, jälkikäteen on turha alkaa kititstä!
Ihme idiootteja saivartelijoita!!
Turha niistä on nipottaa jälkikäteen. Jokaisella firmallakin on pakkaus-ja postituskulut.
Teet jotain nappikauppaa netissä ja iniset sitten muutmasta sentistä. Hanki elämä.
Posti- ja pakkauskulut xeuroa. Otan aina ylimääräistä. Tietenkin! En kai ilmaiseksi hommaa kuoria, aja postiin, näe vaivaa.. hohhhoijakkaa..
Mä VELOITAN aina EURON pienestä H-kuoresta! Isommasta veloitan 1.5 euroa (siis postikuluja).
Vierailija:
Myyjä sais pistää ne pesukulut ja ilmoituksen laitosta koituneen vaivan ihan siihen tuotten hintaan, eikä huijata postikululla.Ite laitoin kerran mailia, tyyliin, " heippa ja kiitos paljon ihanasta tuotteesta. Tämä tulikin xx hintaisena postipakettina, joten tässäpä tilinumeroni ylimääärisen postikulun palautusta varten." Eipä tullut rahoja vaan viesti, että oli sitä ja tuota vaivaa jne. Ärsytti, paljon.
'
Laitatko saman viestin myös, jos huomaat että pakettin kulut olivatkin enemmän kuin myyjä oli pyytänyt.
Itse ainakin postikuluja määrittäessäni turvaudun arvioon, ei mulla ole kirjevaakaa. Aina arvioin pikkuisen alakanttiin ja maksan sitten itse loput jos menee sen yli. Jos on jotain vaatepaketteja saatan käydä postissa punnitsemassa ne jotta saan tarkan hinnan.
Voisin toisaalta juuri postissa päättääkin ostaa nipun helposti kuoria jos vaikka postitettavaa olisi kertynyt enemmänkin enkä nyt olettaisi että joku vetää herneen nenään että tässä nyt oli 60 senttiä liikaa tms.
Kuka jaksaa nipottaa jostain muutamasta kymmenestä sentistä? Taidat olla siskoni ap :)