Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥ KESÄNUPUT to-su ♥♥♥

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Saako täällä mainostaa yksityisiä paikkoja vai onko joku sellainen nettietiketti, ettei saisi mainita paikkojen/ihmisten nimiä...On varmaan. Eli en nyt lähde mainitsemaan nimiä ettei kukaan hermostu.

Nojoo. Mutta siis, mun tiputtelu on juuri tuollaista, eli pahimmillaan hento tiputtelu on alkanut jo 5-6 päivän kuluttua ovislimoista, yleensä sentään vasta n. 5 päivää ennen kunnon menkkoja. Viime kierrossa tasan viikko ennen menkkoja alkoi näkyä hennon vaaleanpunaista " limaa" ja siitä kahden päivän kuluttua tuli eka tippa. Tiputteluun kuuluu mulla olennaisena osana joku totaalinen välipäivä, jolloin ei tule mitään (yleensä tää päivä on just ennen menkkoja). Menkat ei tosiaan ole kauhean runsaat, yleensä kunnon vuotoa vain n. 2 päivää ja sitten tuhnua 2 päivää (tosin oli aivan ihanaa kuulla, että ei kaikilla muillakaan - kaikesta sitä ilahtuukin nykyään... ;) Se tietysti liittyy siihen kohdun limakalvon paksuuteen aika suorassa yhteydessä, eli eihän sitä vuotoa voi kauheasti tulla jos se on aika ohut se seinämäkin...

Tiputtelusta vielä: mun gyne oli kyllä aika selkeäsanainen siinä, että se viittaa keltarauhashormonituotannon vajeeseen selkeästi MUTTA kuten Koralli totesi, se ei sinänsä vaikuta hedelmöittymiseen vaan ainoastaan sen alkion kiinnittymiseen. Molempia vaiheita tietysti tarvitaan kipeästi.

Joka tapauksessa neuvoisin, että vaadit sun gyneltä lähetteen progesteronin mittaukseen (verikoe, maksaa tietysti joitakin kymppejä). Se pitää ottaa tosiaan n. viikon kuluttua oviksesta. Jos proge-tasot on matalalla, siihen saa sitten lääkkeitä (terot tai luget), joiden pitäisi auttaa. Samalla se progetaso kertoo siitä, tapahtuiko ovulaatio ensinkään...

Noh, jotain muita henk.koht kuulumisiakin: eilen illalla sitten yritin kaikin keinoin saada miehen innostumaan petihommista (koska JOS se ovis tosiaan olis sitten tapahtunut limojen perusteella kp11, niin eilen illalla ois kai ollut vielä mahiksia...) mutta joo, tuntui vaan aika kaamealta pakottamiselta. Mies oli flunssassa ja vielä pyysi, että eikö voitaisi vasta tänään...No ei voitu odottaa. Jäi oikein huono omatunto. Ja myös sellainen fiilis, että se ei pakottamalla tule...Jotenkin sitä aikanaan iät ajat sitten ajatteli että vauvantekopuuhat on varmaan sitten tosi kivaa ja romanttista aikaa. Hehheh.

Aika moni on kirjoittanut, että kun unohti hetkeksi nämä hommat niin heti tärppäsi. Jaa-a. Ehkä siinä voisi olla jotain tottakin. Mullakin on tosi stressaava työ ja kun siihen päälle vielä heittää stressin tästä asiasta niin hhohhoijaa. No, vaikeeta on olla ajattelematta näitä juttuja kun niin kovasti haluaisi vauvaa jo hellitellä ja hoivata.

Joka tapauksessa, ei muuta kuin positiivista uskoa siihen, että kyllä se vielä onnistuu - luomulla tai keinolla. Joten, hyviä ovislimoja niille jotka niitä kaipailee ja plussasäteitä meille kaikille ++++++

Stella 75, kp 13/28, yk 4 (+ yk5 v 2006)

Vierailija
22/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan oman panokseni tiputtelu-keskusteluun... :)

Mulle lääkäri määräsi juuri nuo stellan mainitsemat terot eli terolutit tiputtelun ja tosi pitkien kiertojen takia ja molempiin on auttanut. Suosittelen siis jotain lisä keltarauhashormoni-valmistetta hakemaan jos ko. vaivat. Mulla kierrot oli pahimmillaan 60 ja säännöllisesti meni yli 36, jonka lääkäri sanoi olevan se raja jolloin tarvitsisi kiertoa lyhentää...?

Taisi olla niin, että 22 on liian lyhyt (munasolu ei ehdi kypsyä) ja 36 liian pitkä kierto, joiden aikana voi tulla raskaaksi mutta ei niin helppoa? just,juu ihan niinkuin mikään tässä helppoa ;) mutta noin lääkäri muistaakseni sanoi.

Tsemppiä kaikille missä vaihessa kukakin sitten on, joka vaiheessa omat piinailunsa! bd bd

t.Kata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuisista romahdin alas tänne kesäkuisiin. Nyt alkaa 6.yrityskierto. Esikoinen (03/04) tärppäsi neljännestä kierrosta, joten tuntuu olevan paljon hankalampaa tämä kakkosen teko. Mieli on maassa, mutta ehkä tässä taas kohtapuoliin saa hymyn huuleen ja jatkaa petipuuhia. Kunhan tuon tädin saisi ensin häädettyä. Taisi ottaa kaveritkin mukaan, kun on niin runsasta vuotoa.

t. Kapa kp 1/28-35 (29) yk 6

Vierailija
24/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitalle sen verran, että eikös se kiinnittyminen tapahdu juuri noillamain kiertoa (siis n. viikko hedelmöittymisestä)?

Minusta nuo nippailut kuulostaa hyvältä oireelta. Itse tunsin edellisen lapsen kohdalla jonkunlaista nippailua vatsassa viikko oletetun oviksen jälkeen, ja raskaana olin.

Kapalle tervetuloa joukkoon!

Muille tiputtelun kanssa tuskaileville ja ovista etsiville tsempitykset.

Mitään oma napaista juttua ei nyt irtoa..

Tahto kp 15/27-29

Vierailija
25/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

UudentuvanJussille piti kommentoida, että en noista kierukoista mitään ymmärrä, mutta olen käsityksessä että monella alkaa vuoto pian sen pois oton jälkeen. Missä vaiheessa kiertoa se poistettiin? Voiko siis olla mahdollista että ovis olisi ollut heti sen jälkeen? Vai alkaako vuoto aina kun kierukka poistetaan?

Silloinhan voisit olla jo raskaana, muuten se lienee mahdotonta.

Vai olisitko ollut raskaana jo kierukan aikaan? Onhan niitäkin kuultu..

Tietysti testaamalla tämäkin selviäisi.

Vierailija
26/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nita: Mulla oli esikoisesta silloin ennen testiä mahan vihlaisuja ja rinnat tosi arat. Eli hyvältä kuulostaa :)

ON: ovistesti edelleen hailakas viiva, ei ole vahvistunut eilisestä. Alkuviikon mahakivut ja turvotukset hävinneet. Muutenkin mua jotenkin ärsyttää tämä oma asenne tähän touhuun. En oikein osaa ottaa rennosti, vaikka pitäis. Nyt mua harmittaa jo etukäteen se, etten kuitenkaan tule raskaaksi tämän " stressamisen" takia. Tiedän kuulostavani tooodella naurettavalta, mutta minkäs sille omille ajatuksilleen voi.

Kaikille intoa petipuuhiin. Meillä mies kanssa vähän ihmetellyt, miten mä yhtäkkiä haluan niin usein. Kyseli, että onko vauva haluja vai oikeita haluja. Niinpä, kumpaakohan olisi. Osittain kyllä oikeatakin, mutta taitaa päällimmäisenä olla toive siitä vauvasta.

Eliador kp12/?, yk1

Vierailija
27/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stella: Tuosta mainostamisesta, joku aika sitte mainitsin yhestä raskaudesta kertovasta kirjasta, ja vonkkasin, mistä sen saa huomattavasti halvemmalla ku muualta. Ajattelin kyllä ihan samaa, ettei täällä varmaan oikeestaan sais kauppaa nimellä mainostaa, mutta en ainakaan ite sitä hirveen pahana nää, jos ei rupea haukkumaan mitään/ketään nimellä, vaan puhuu hyvää. Mutta tosiaan kyllä mietin hetken, että saisko sitä kirjottaa, eihän tätä jaksa lukea, jos tästä tulis joku mainospalsta ;o) Mutta toisaalta, kyllähän täällä suositellaan raskaus- ja ovistestejäkin nimeltä. Mainostamista sekin, jos siltä kannalta katsoo. Ja fertilityfrendejä yms. Toivotaan nyt, että löytyis joku ratkasu tohon sun tiputteluun. Onneks ainaki sun kierto on ihan normin pitunen :)

Koralli: Oliski varmaan ollu kiva löytää joku syy, jonka vois sitte korjata. Ärsyttää varmasti, jos ei tiiä, mistä kiikastaa. Täytyy vaan ajatella sitä hyvänä uutisena, ettei vikaa löytyny, ja uskoa, että pian tärppää. Toivotaan sulle ja Rizzalle nyt oikein superplussatuulia ++++++++++++++++++++++++++++

Kapa: Onnea tälle yrityskerralle! ++++++++++++++

UudentuvanJussi: Pidetään peukkuja bd :)

ON: Tylsiä alkupäiviä edelleen, ovikseen vielä noin viikko. Täti onneks lähti jo. No on tässä alkukierrossa yks hyvä puoli, nimittäin rinnat, jotka ei oo kipeet. Oviksen aikoihin ne aina kipeytyy siks kaheks viikoks, ja ne on yleensä niin arat, että pelkään jopa halata, ku rinnat puristuu yhteen :S Kertokaahan, sit ku on raskaana, niin onko rinnat arat koko raskauden ajan, vai hellittääkö se jossain vaiheessa?

- bee kp6/27-30 -

Vierailija
28/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bee: Itsellä henk.koht. rinnat olivat kipeimmät siinä ennen ja vähän jälkeen plussan. Hämärästi muistelisin, että olisi olleet norm herkemmät myös myöhemmin, mutta en muista että olisi olleet mitenkään tosi kipeät. Raskaudesta on tietty sen verran kauan ettei ehkä muista. Ja eiköhän tämäkin asia ole aika yksilöllistä.

Nyt päiväkaffelle!

Vierailija
29/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on rinnat olleet kipeimmät plussatessa ja vähän aikaa sen jälkeen.

Mutta odotappas sitä kun vauvan synnyttyä maito nousee...=)

Vierailija
30/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, limatulppa irtosi tänään! :) Tärppiaika ajoittuu todennäköisesti tälle viikonlopulle. Aikaisemmin laskeskelinkin, että ovulaatio olisi sunnuntaina. Sittenkin saan lyhyemmän kierron eli varmaankin on kp 38 taas. Onpa kivaa huomata, että kierto ei enää ylitä neljääkymmentä päivää. :)

Plussaonnea kaikille!

Rizza kp 23/38-47

Vierailija
31/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi kesähaaveilija...

Saimme esikoisemme pari vuotta sitten vuoden yrityksen jälkeen. Silloin yritimme ensin puoli vuotta, minkä jälkeen söin teroja seuraavat puoli vuotta enkä tullut raskaaksi. Sanoin miehelle, että meille ei taida lasta tulla, mutta kai me jotenkin selvitään ja päätettiin yhdessä keskittyä muihin asioihin elämässä. Samassa kuussa olin raskaana.

Niin ihanaa on ollut lapsen kanssa, että nyt yritämme toista. Kierukka otettiin pois 6.9. ja parin päivän päästä alkoi voimakas vuoto, joka eilen loppui. Nyt alkaa yritys, mutta mahdoton tietää kierron pituutta tai milloin taas ovuloin. Olisi erityisen kiva kuulla miten on mennyt, jos täällä on muita hormonikierukan poistattaneita.

Onnea kaikille yritykseen!

Vierailija
32/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikon raskaudessa ennen plussa kipeät rinnat ja se oli yksi syy, miksi epäilin raskautta vaikka on ollut aina vaihteleva kierto. Oikeastaan en kyllä enää edes muista kunnolla miten kipeät olivat. Alkuajan varmaanki kesti ja sitte ei enää olleet juurikaan. Synnytyksen jälkeen kylläkin varsinaiset pallot ja kipeät pidemmän aikaa. Eli ei tuo raskaudenaikainen kipu vedä vertaa tuolle myöhemmälle ollenkaan. Itsellä ei siis ole kipeät rinnat liittyneet koskaan menkkoihin.

Rizzalle vielä lisää siis plussapuhuria täältäpäin viikonloppuun!!

Tervetuloa myös uusille!

- Salsatar kp28/46 (36) yk2

ps. Omassa navassa ei mitään uutta auringon alla! *hohhoijaa*

Vierailija
33/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp28/28-46 (36) yk2

- Salsatar jo *silmät ristissä*

Vierailija
34/53 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotusta odotusta..

( . ) Täällä piti toteuttaa joka_toinen_päivä-taktiikkaa, mutta ei toteutunut kuin kp:llä 10, 14 ja 18, että näin.. Mutta nyt ootellaan miten ois käyny vai ei mitenkään.. Limoja on ollut tasaisesti kokoajan, oviskipuja siis en oo tuntenut täs kierros :/ No saa nähdä miten käy, mut jännät paikat on!

Torstaina oli koko päivän aivan älytön paineen tunne alavatsalla, mut liekö ilmavaivoja..siltä just tuntu ;) ja siis tosi turvonnut olo vatsas!!!

NITAlle myös minä oisin kommentoinut, et eiköhän juuri noilla kiertopäivillä vois olla tuo kiinnittyminen. Joten tsemppiä! :)

Rintojen kipuilusta on puhuttu.. Mulla ei mielestäni ollut rinnat kipeet kuin vasta sitten joskus vasta toisella kuulla tai jotain, kun oli pakkasia niin oli arat siitä kylmyydestä ja jostain hankauksista. Eli en muista siitä arvelevani raskautta.. Mutta en kyl olettanu sitä ollenkaan muutenkaan, paitsi sit pari päivää menkkojen olles myöhäs.. Et vaikee sanoo..

Joten oireita odotellessa.. Toivottavasti!! Niinkuin me kaikki!

Nyt toivottelen öitä ja intoa yön pimeyteen.. väsymyksenkin varjolla ;)

Emmuli kp 19/29 (26-30) tai oikeestaan JO 20/29, hih

Vierailija
35/53 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa usko pian mennä testeihin. Nyt siis kp13 eikä haalea viiva vahvistu. Pärähtääkö se kerralla kunnolla plussaksi vai miten näissä yleensä käy? Äsken tuli selvästi jotain " limaa" , mutta kuten olen aiemmin kertonut, mulla näitä limoja tulee ja menee, en todellakaan osaa yhdistää mihinkään ovikseen.

Mutta plussaa tahi ei tarttee varmaan saaha tuota miestä innostumaan petihommiin. Miten muut? Keskitättekö peitonheilutukset ovikseen vai harrastatteko läpi kierron?

Eliador kp13/?, yk1

Vierailija
36/53 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin sitten kesäkuun loppupuolelle. Odottelin innokkaasti ovista ja mielestäni kohdunnapukka jo vähän aukesi ja pehmeni kun yhtäkkiä tuli kova vuoto ja kunnon menkat alkoi kp 11. Tunnen oloni hieman petetyksi tuon tynkäkierron suhteen mutta kesäkuisissa pysytään edelleen ja nyt on kp 5 meneillään. Viime kierto kesti siis vain 10-11 päivää joista 6 päivää oli menkkoja ja silti ihan runsas vuoto tuli. Nyt täti pakkailee kamojaan pikku hiljaa ja alan toivomaan että nyt päästäisiin ovikseen asti. Eli näinkin voi käydä. Ikinä ennen ei ole tällaista ollut. Kuopusta odottaessa oli kyllä tosi pitkiä kiertoja, parempihan tämä toki kuin yli 40 päivän kierto, mutta...

Smaragdi_ kp 5 ja yk 3

Vierailija
37/53 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ankarien vuotojen kourissa...ekat päivät oli tosi pientä vuotoa ja nyt on 2 päivää vuotanut tosi paljon...ihan kauheeta. En tiedä onko hormonit kunnolla sekaisin, kun olen tosi pahalla päällä ja masentunut.....eipä täällä ainakaan tarvitse peittoja heilutella vielä...odotellaan, että täti lähtee muualle.

Unelma 08 kp 4/44 ?? yk 2

Vierailija
38/53 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesänuput näyttävät elävän aika lailla ovisaikoja. Joku kyseli, ajoittavatko muut keskustelijat peuhailut oviksen aikaan vai tasaisesti koko kierrolle. Meillä on niin, että kierrot voivat olla noin 30 päivää tai melkein 50 päivää, joten ovista on vähän vaikea ennustaa. Olen siis sanonut miehelle, että tämän ja ensi viikon aikana pitäisi panostaa tuohon tekemiseen, ja hänhän oli siitä tietty aivan innoissaan ;) Näihin kahteen viikkoon on mahduttava se ovis. Mennään parin kolmen päivän välein-periaatteella.

Vierailija
39/53 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla hehkuttamaan, että ovulaatiotesti näytti tänä aamuna plussaa! :) Torstaista asti olen tikuttanut viime kierrosta jääneillä halpistesteillä ovulaatiota ja uskomatonta kyllä, tänään testi näyttää plussaa! Viime kierrossa en tällä testillä plussaa saanut, vaan tikutin apteekin testillä plussan. Joten nyt on todella iloinen olo, että halpistestikin minulla nyt toimii. :)

Ja sitten tämä ainainen sama mietintä, että milloin on hyvä harrastaa sänkypuuhia plussan ilmaannuttua... Riittääkö, että tänä aamuna on ollut touhussa vai pitäisikö vielä ajoittaa uudelleen illalla? Huomenna pitää kuitenkin vielä hommailla, jos ovulaatio olisi vaikka huomenna.

Rizza kp 25/38-47

Vierailija
40/53 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan hommailtu kp11,kp13, kp16, ja selviä ovisoireita on ollut monena päivänä, mutta niin, että aina on ollut oireeton päivä välissä..? Joten mene ja tiedä. En nyt tässä ala tarkempaa selkoa tekemään limojen koostumuksesta, mutta niiden perusteella uskoisin oviksen olleen n.kp12-13.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Pupulusta vielä sen verran, että tulee varmaan vähenemään nyt loppukiertoa kohden. Joten kai meillä ne sänkyhommat pääsääntöisesti keskitettiin hedelmällisiin aikoihin.

Tahto kp17/27-29