Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥ KESÄNUPUT to-su ♥♥♥

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli: Toivottavasti siellä gynellä selviäis jotain, että auttais se käynti. Toivottavasti ei kkurkkukipu tuu kovin pahaks. Tai kai se pahempi flunssa yleensä menee nopsemmin ohikin, että mitähän sitä nyt sitten toivottelis, pahaa vai ei ;)

Sweety: huh, inhottavaa, että seuraavalle kuulle tippumisen pitää tapahtua noin. Kun on jo elätelly toivoa, ja jo uskonu, että olis raskaana. Suurensuuri hali, toivottavasti tämä kuu tuo sitten suurensuuren onnen!

Seiskaseiska: tipahtamisesta pahoittelut, ja onnea tälle kuulle!

Tervetuloa myös UudentuvanJussi :)

Unelma: pahoittelut myös tädistä, pysyt vissiin kuitenki tässä kesänupuissa? Toivottavasti kierto nyt vähän lyhenee.

Ittestä nyt ei oo mitään kirjotettavaa, tylsää alkukuuta kun elellään. Mutta ovisbongareille intoa petipuuhiin :D

- bee kp 5/27-30 -

Vierailija
2/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne siirryn toukokuisista, täti saapui tänään o/

lastwish kp1/25 yk9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken työpaikan vessassa tekemässä testin. Negaa näytti. Siihen kyllä tuli sellainen tooodella haalea viiva, kontrolliviivan lisäksi. Tarkoittaako se että ovis olisi tulossa päin? No, negaa se kuitenkin näytti, odotetusti.

Toi aconin testi oli kyllä helppo tehdä eikä ollut mielestäni kauheasti mahdollisuutta tulkita tulosta väärin.

Nyt keselen tietämättömänä, että jos positiivinen tulos näyttää ovulaation tapahtuvan 24-36 tunnin aikana, niin tarkoittaako tämä sitä että positiivisen tuloksen saatua paras aika saada simpat matkaan on rakastella päivä? Taitaa olla melkoista pilkun viilaamista.

Mä taidan kuumeilla niin paljon, että jo se estää koko raskautumisen. Esikoisesta sitä osasi ottaa jotenkin rennommin. Ehkäisy pois ja tulee jos tulee -meiningillä mentiin silloin. Nyt on itsellä odotukset ja haaveet korkealla...*huokaa*

Joku kyseli ed. ketjussa raskaustestin teosta. Esikoisesta odotin kiltisti sen viikon kun menkat oli myöhässä. Nyt en tiiä kuin käy. Tarkoitus olisi odottaa, ettei turhaan tarttis testejä tehdä.

Eliador kp11, yk1

Vierailija
5/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliador: himmeä viiva viittaa siihen, että ovis tuloillaan tai sitten poistumassa mutta kp:t huomioon ottaen varmaankin tuloillaan. Itse olen testaillut nyt seitsemättä päivää ja vielä tuli himmeä viiva. Yhtenä tai parina päivänä tuli selkeä, vahva viiva, josta luulen että lasketaan se 24-48 h jolloin munasolu irtoaa ?!? kinkkisiä juttuja nämä :) Omiin tuntemuksiin oviksen ajankohdasta en osaa luottaa yhtään siksi tikutan.

Tässä kierrossa taas jännittää jo vähän enemmän josko nyt olis meidän vuoro ja päivätkin olen tarkemmin laskenu taas. Nyt kp 17!

t.Kata

Vierailija
6/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aluksi tervetuloa uusille!

Ja tsemppiä ovista bongaaville.

Itselläni taitaa ovis olla ohi nyt ja jännääminen alkaa kohta.

Viikkohan pitäisi mennä vielä tässä hengailessa ja sitten todellisen piinaan alkaa (lue: oireiden kyttäily).

Eikös viikon päästä ensimmäiset ala jo olla kierron lopussa? Plussauutisia siis odotellessa.

Tahto kp 14/27-29

Vierailija
7/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Kävin tänään gynellä valittelemassa 5-7 päivää ennen menkkoja alkavaa tiputtelua ja se määräsikin mut odotetusti verikokeisiin progesteronin mittauksiin ensi viikolla kun kiertopäiviä on kasassa riittävästi. Sanoi jo, että jos tasot eivät ole kohdillaan, määrää mulle lugesteronia mutta jos tasoissa ei mitään ihmeellistä, hän antaa lähetteen lapsettomuustutkimuksiin julkiselle puolelle. Äh. En taida siihen kelkkaan hypätä --- taidan valita yksityisen puolen.

Mutta joo: otettiin sitten varmuudeksi papa ja vielä ultrattiin munasarjat...Ja tuomio oli seuraava: kiertopäivänä 12 näyttäisi siltä, että ovulaatio joku a) on juuri tapahtunut (limat erittäin näkyvät) tai b) tässä kierrossa mulla ei ole mitään merkkejäkään ovulaation tulevasta tapahtumisesta.

Nojoo, harmittaa ihan älyttömäsi, että ovis ilmeisesti meni nyt sitten ohi, koska olin täysin kuvitellut sen tapahtuvan viikonloppuna (enkä tikuttanut ennen kuin 1.kerran tänään - joskin mitään ovikseen viittaavaa ei tikussa näkynyt!!!!) ja myös suunnitellut viikonloppuun yhteistä aikaa miehen kanssa...Viimeksi heiluteltiin lakanoita sunnuntaina, taitaisi olla aika mieletöntä tuuria jos joku simppa olisi ollut elossa eilen/tänään.

Mikä eniten kuitenkin jäi ahdistamaan oli gynen huoli siitä, että kohdun seinämän paksuus oli " vain" 5.8 mm, joka on kuulemma " vähän" . Pitäisi kuulemma olla jotakin 5 - 12 mm välillä... Olisipa kiva kuulla ns. second opinion - onko teillä muilla minkä paksuisia kohdun seinämiä? Ja jos olette lääkinneet jotenkin, niin miten? Lueskelin googlaamalla, että jotain nitrolaastareita on käytössä ja lasten asperiinia... Gyne kyseli huolestuneen näköisenä, että kauankos mun menkat oikein kestävät. No, eihän ne kauaa, 2-4 päivää: pari päivää kunnon punaista verta ja pari päivää nihkeämpää (plus edeltävät tiputtelut). Olen luullut, että se on ihan jees. Ilmeisesti ei.

Äh. Olin jo niin hirveästi haaveillut kesänupusta. Taisi mennä juna ohi.

Jos joku jaksaa piristää, kiva olisi.

Stella75 kp12/29

ps Ainiin, unohdin. Gyne antoi kotiin viemisiksi spermanäytepurkin...Äh, en oikein vielä näe itseäni ojentamassa sitä miehelle, joka on koko elämänsä kuvitellut, että tämä on maailman yksinkertaisin juttu sitten kun siihen kerran ryhtyy (ja tähän ryhtymisen taivutteluun on mennyt aikaa vuosia...)

Vierailija
8/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitan sitä, että jos testi olis tänään plussaa onko otollisin hetki rakastella huomenna?

Nyt keselen tietämättömänä, että jos positiivinen tulos näyttää ovulaation tapahtuvan 24-36 tunnin aikana, niin tarkoittaako tämä sitä että positiivisen tuloksen saatua paras aika saada simpat matkaan on rakastella päivä? Taitaa olla melkoista pilkun viilaamista.

Stellalle pahoittelut huonoista uutisista. Toivotaan että mitään suurempaa ei löydy ja saisitte kesävauvan syliinne.

Eliador, joka sekoilee kysymyksissään :)

Vierailija
9/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Ainakin noissa Clearblue-ovistesteissä sanotaan niin, että bongaamisen jälkeen kannattaa heiluttaa lakanoita ahkerasti seuraavan 48 tunnin sisällä. Eli periaatteessa ymmärtäisin sen niin (testistä riippumatta), että ovis tapahtuu n. 48 tunnin sisällä. Tosiasiassa " plussan" saamisen jälkeen kannattaisi kai pupuilla 3-4 päivää niin ahkerasti kuin pystyy, siis sinne asti kunnes joko aamulämmöt on nousseet (jos mittaat) tai kun liukkaus on loppu.

Tsemppiä!!!!!!!

Vierailija
10/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastwish: pahoittelut siitä, ettei toukokuisissa tärpänny. Toivottavasti nyt sitten.

Eliador: sit, ku se testi näyttää plussaa, niin eiköhän se oo paras heti, seuraavana ja sitä seuraavana päivänä vähintään ;)

Stella: ei mullakaan oo kunnon vuotoa ku 2 pv, sit se alkaa loppua. Nyt on kp 5, eikä tuu enää paljon mitään. Ehkä ei kannata vielä niin huolestua, eihän sulla oo kait vielä kovin montaa yrityskertaa takana? Olihan se kohdunseinämä kuitenki vielä rajojen sisällä, vaikkakin ohuemmasta päästä. Ja oviksesta, jos ovis olis just ollu, niin voishan sitä tänäänki vielä heilutella peittoja :) Toivottavasti on hormonitasot kunnossa *bd* koska saat tulokset?

Vierailija
11/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bee83: vielä pysyn kesänupuissa :)

nyt siis täti tuli käymään..toivottavasti ei ole montaa päivää kylässä...aika pienet vuodot on, ihmettelen. Kai se kestää aikansa että tasaantuu kun on otettu kierukka pois. Tosin on järkyttävä päänsärky...ei yhtään kivaa ja kamala väsymys päällä.

Unelma08 kp 2/44 ?? yk2

Vierailija
12/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin maailmaa olet käynyt gynellä ja kenellä, jos saa udella? Meinaan kun mulla just prikuulleen samanlaista tämä " vuotoelämä" kun sulla eli 5-7 pvää ennen varsinaisia menkkoja tulee tuota jotain vuotoa ja sit noin 4 päivän menkat. Kova on vauvakuume, yk3 menossa ja alkaa vaikuttamaan siltä, että nämä vuotojutut häiritsevät koko hommaa: hedelmöittymistä ei vaan tapahtu...

Kauanko sun elämää on vaivannut nää vuodot ennen menkkoja???

Kävin itse viime talvena joskus marraskuussa gynellä vimeksi ja silloin ultran mukaan kaikki ok, vaikka kerroin jo tuolloin häiritsevästä vuodosta.Sen jälkeen oon puhunu gynen kanssa vaan puhelimitse ja se pyysi tulemaan seuraavan kerran tuohon ennen menkkoja vuotoaikaan johonkin näytteenottoon ja sit muuta ei sanonutkaan. Viime kierrossa vuoto ehti loppua kun aika gynelle ois ollu ja peruin sen. Nyt sitten valvon öitä murehtien ja toivoen, että hedelmöittyisin ja saisin nyytin kainaloon ensi kesäksi...mutta mutta KERTOKAAHAN kaikki kokemuksianne tai ystävienne kokemuksia tällaisistä mun ja Stella75 vuotohäiriöjutuista, nimenomaan ennen menkkoja tapahtuvista vuotohäiriöistä...ONKO MAHDOLLISUUKSIA TULLA RASKAAKSI " LUOMUNA" ?

Vierailija
13/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh niin, itsellä on sitten hedelmälliset päivät takanapäin (perhesuunnittelun laskurin mukaan). Ja pupuilla ei ehditä kuin vasta ensi viikolla, kun lähdetään reissuun, joten näillä mennään.

En taaskaan tuntenut mitään ihmeellisiä ovisikipuja, mikä huolestuttaa kovasti. :((

Limaa oli reilusti, mutta sehän ei tarkoita että olisin ovuloinut.

Jotenkin olen taas kovin pessimistinen tästä kierrosta.

Mutta nyt jään varmaan taustailemaan viikoksi ja " oireita" kehittelemään ;)

-fatmama kp 14/26, yk4-

Vierailija
14/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä sit kävin. Eipä selvinny mitään. :I Kaikki on kuin oppikirjasta, kohtu hyvän mallinen ja kokoinen ja kohdun limakalvo oli hieman yli 7mm. Oikeassa munasarjassa komea 18mm munarakkula, eli ovis lähellä. Munasarjat hyvät, ei merkkiä pco:sta. Kohdussa ei näkyvissä mitään myomia, ei kystista merkkejä ym. Eli kaikki niin kuin pitääkin.

Tiputtelu ei vaikuta hedelmöittymiseen, mutta voi hieman vaikeuttaa munasolun kiinnittymistä, sanoi hän. Multa otetaa nyt uudestaan se progesteroni vielä (viimeks kävin kp21 ja tiputtelu alkoi kp22, nyt aion mennä kp 23, joka on se viimeinen mahdollinen mittauspäivä) Josko tulis vähä eri tulos, kun viimeks oli nin erinomainen se progesteroniarvokin.

Lisäks otetaan prolaktiini ja ilmeisesti fsh (mittaa kai alkukierron hormonia, munarakkulan kehittymiseen tarvittavaa, en ole varma tuosta). Sit laittaa mulle lähetteen lapsettomuuspolille keskussairaalaan.

Minä kyl mietin sitä yksityistä puoltakin...katson kuinka pitkälle tuo aika polille menee ja mietin sit ouluun väestöliittoon soittamista. En haluis kovin pitkälle odottaa, en tiedä millaiset jonot on tuolla julkisella puolella.

Stressistä puhui, ei kai muuta enää keksiny kun kaikki näyttää hyvältä. Nii-in. No jos siitä on kiinni niin pikkukakkosta ei tuu koskaan, koska mulla on aina työstressiä, stressaava työ kun on. :I Sanoi kyl, ett on ihan normaalia, että tärppiin menee yli vuosikin, että ne varhaiset keskenmenot on niin kovin yleisiä.

Tavallaan helpotus, ettei mitään löytynyt, mut toisaalta iso pettymys kun toivoin ett jokin syy olis löytynyt. Sanoi nyt etten sais ottaa niitä terolutteja vielä tähänkään kiertoon, kun jos otetaan se progesteroniarvo uudestaan. Simpura. Eli siinä meni toiveet tältä kierrolta. Mä en usko luomutärppiin enää.

Hieman on nyt pöllämystynyt olo. Vähän masentaa. Mahtaakohan enää tärppiä tulla koskaan.

Plussasäteitä teille muille! Ja jos heruis joltain teiltä plussahippusia munkin suuntaan, niin en laittaisi lainkaan pahitteeksi...

Koralli73 kp 12/25-30 yk15

Vierailija
15/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli ja Lastwish, onpa harmi, ettei teillä ole vielä tärpännyt. Yhdessä ollaan jo jonkin aikaa kuumeiltu, mutta toivottavasti meillä tässä kierrossa vaikka onni potkaisisi! :)

Täällä alkaa hedelmällisyys nousta, sillä limaa on alkanut tänään tulemaan. Ihanaa, vihdoinkin. :) Kierron ensimmäisen ovistestinkin tein tänään, ja se näytti vaaleaa viivaa. Tämä tosin ei kyllä tarkoita mitään, kun tämä kyseinen halpistesti ei näytä minulla sitä vahvaa viivaa koskaan, joten ehkäpä pitäisi käydä apteekissa hakemassa se Apteekin Ovulaatiotesti, joka toimii minulla niin hyvin. Toisaalta nyt kyllä käytössä Joka toinen päivä -tekniikka makuuhuoneen puolella, mutta tutkimuksissa haluavat tietää sitten lokakuussa, että onko plussaa testiin tullut.

Plussatuulia kaikille!!! Ja tervetuloa uudet kuumeilijat mukaan joukkoomme! :)

Rizza kp22/38-47 yk 16

Vierailija
16/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Koralli, älä vielä masennu! Sinulla on hyviä uutisia, kun mitään " vikaa" ei löytynyt. Minullakin lääkäri puhui stressaamisesta ja käski hellittää tätä vauvaprojektia hieman. Täytyy sanoa, että keväällä tulin raskaaksi juuri näin. Nyt olen jättänyt lämpöjen mittaamisen ja kohdunnapukan kokeilemisen tältä kierrolta kokonaan pois. Nyt vasta aloitin oviksen tikuttamisenkin, kun ovulaatio on todennäköisesti lähestymässä. Hienoa, että munarakkula näkyi kypsymässä. :) Nyt vain odottelet ovulaatiota! Älä luovuta vielä toivoa, kyllä meille pitkään odottavillekin se vauva vielä suodaan.

Minulle laitettiin lähete keväällä yleiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin, mutta raskauden takia siis peruin sen silloin. Nyt soitin uutta aikaa pari viikkoa sitten ja paperit tulivat melkein heti postissa ja aika on ihan lokakuun alussa. Miehen simppatutkimus tosin pitäisi olla siihen mennessä jo tehtynä, joten joudun siirtämään aikaa, että voidaan ne simpat käyttää nyt tämän viikon aikana raskautumiseen. ;)

Rizza

Vierailija
17/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten käyneet sivuilla www.yourdays.com? Siellä on todella hyvä ilmainen ovulaatiokalenteri, josta on älyttömän helppo katsoa, milloin on otolliset päivät tulla raskaaksi. :) Viime kierrossa en " luottanut" tähän kalenteriin ja tärppi olisikin ollut monta päivää myöhässä. Käykää kokeilemassa! :)

Rizza

Vierailija
18/53 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän täällä alkaa olla jopa vilkasta :).

Lastwishille tosi pahoittelut tädin tulosta! Vaikka sait se oviksenkin näkyville. Sulla oli vissiin tosi lyhyt luteaaliaika. Seurailen tuota sunkin lämpökäyrää tiiviisti, kun itsekkin mittailen... Sulla vaan on pidempi odottelu jo takanapäin.

Koralli, ymmärrän kyllä tuskan, kun ei tiedä mikä on vialla. Kun silloin ei ainakaan voi miettiä siihen ratkaisua. Mutta koska kaikki kuulosti olevan normaalisti, niin toivotan oikein muhkeaa ovista tulevaksi ja vahvat plussatuulet täältä! Jospa se nyt tärppäisi! +++++++++++++++++++

Rizzallekkin ovistuulia!!

Monella alkaa tuo piinailukin vähitellen... Itse melkein kyllä jo kadehdin teitä, kun olen ensimmäisenä tullut tänne kesäkuisiin kuumeilemaan ja pitkän kierron takia en pääse piinailemaan vielä aikoihin... Mutta saas nähdä, voihan se tätikin tulla yhtäkkiä puuntakaa... Toivottavasti kuitenkaan ei! Tylsää on, kun ei mitään tapahdu...

- Salsatar kp27/28-46 (36) yk2

Vierailija
19/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä yövuorossa kirjoittelen! Oikein paljon tosiaan plussaonnea kaikille tasapuolisesti! :)

ON: Ihmeellisiä vihlaisuja tuntuu mahassa aina silloin tällöin! :/ Toisaalta eikös ne puhu niistä kiinnittymiskivuista, mutta tuskin ne nyt vielä olisi.. Ei ole kyllä yhtään menkkamaista tuntemusta.. En tiedä, että mitä ihmeen nipistyksiä nämä nyt sitten on.. Ja kaiken lisäksi kun nousin iltapäivällä vuoteesta herättyäni (olin siis myös edellisen yön töissä..), niin rinnat tuntuivat jotenkin kipeiltä.. No tiedä nyt sitten, että mitä tämä on.. Toiveajattelua kenties! Minulla kun on paha tapa ajatella tyyliin pessimisti ei pety.. :/

Nita kp 20/28 yk1

Vierailija
20/53 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mieheni tuumasi että miten noi sun rinnat on niin erilaiset kuin ennen? Ihmettelin miten niin ja katsoin itsekkin ja olihan ne erilaiset, normaalia tummemmat ja laajemmalta alueelta. Heräsi mieleen kysymys voisinko olla raskaana vaikka kierukka on poistettu vasta 3.9. eikä yksiäkään varsinaisia menkkoja ole ollut. Alavatsaa on nipistelly oikeestaan koko ajan sen jälkeen kun kierukka poistettiin. Testaamaan en viitsisi vielä kun yritystä on ollut niin vähän aikaa. Kertokaa kokemuksia.