Kuka hullu ostaa lapsilleen aina vaan niitä samoja rumia, epäkäytännöllisiä ja huonoja KUOMIA???
Kommentit (56)
t. se jolla oli lapsi käynyt fysioterapeutilla.
Kuomavalitusta vaan talvesta toiseen.
Mitä lapsesi muuten käyttää sadekelillä? Ihan uteliaisuudesta vaan kysyn
kumisaappaita näkee pienten lasten jaloissa syksyllä ihan kuivillakin keleillä. Ja onhan täällä ollut ketjujakin, joissa sanotaan, että lenkkareista voi siirtyä talvikenkiin, koska syksyt voi käyttää kumisaappaita.
Ainut pitkä miinus kengissä on niiden pohja, se on kova ja liukas! Miksei lasten kenkiin ole voitu laittaa kunnon pehmeää kumipohjaa, että pito olisi parempi?!
Voisikohan kuomalle laittaa palautetta jonnekin?
Ostetaan vain kauniita, käytännöllisiä ja hyviä kuomia.
jalan lihakset saa töitä ja vahvistuvat. Kuomat ovat hyvät, paras tietysti oisi olla ilman kenkiä, mutta Suomen talvessa se ei oikein onnistu.
Yleensä ollaan tosiaan siirrytty suoraan lenkkareista talvikenkiin, kosteussuojattuihin sellaisiin. Mulla on olllut lapsia jotka ovat olleet lätäkössä pomppimassa Vikingin Goreissa eikä jalka ole ollut märkä. Saappaita mä en tosiaan halua käyttää lapsillani, yleensä ainakin poikani jalkoja alkaa särkeä jos hän käyttää saappaita!
Sen sijaan päiväkodissa ovat saappaita valitettavasti joutuneet käyttämään:(.
käytännölliset kun ne on helppo pukea ja vielä todella lämpimät. Minullakin on putkivarsikuomat aina pihalla lumitöissä niin eipä mene lumi kengänvarresta sisään ja ulkoillessa lasten kanssa ne on muutenkin aivan mainiot!
hyvin käyttää nuoremmatkin , jos ne eivät ole lintassa. Paksupohjaiset kengät, kuten kuomat .eivät muutenkaan mene helposti linttaan, vaikka vähän virheasentoa olisikin. Vähän järkeä peliin.
eli niitä saapasmallisia. Vähän samaa olen kyllä minäkin miettinyt että kuka ostaa??? Ehkä just pakkasilla ois hyvät. Muuten pojan fysioterapeutti sanoi etteivät ole riittävän hyvä tuki kasvavalle jalalle. Suositteli sellaisia tukevia ja jäykkiä kenkiä, Viking Goret ovat hyviä.
Minun isäni on ortopedi ja on sitä mieltä, että mitä vähemmän tukea kasvavalle jalalle on, sitä parempi. Paras olisi juosta paljasjaloin, mutta kun talvella se ei onnistu, meillä kuljetaan Kuomissa. Niissä on monta hyvää puolta - ovat lämpimät, helpot pukea jalkaan (ehdoton + kolmen pikkulapsen perheessä), kotimaiset ja vielä ilmaiset (ollaan tutuilta saatu vaikka kuinka monet käytetyt Kuomat, ovat niin kestäviä, että menevät vaikka kuinka monella lapsella.)
Uskon kyllä isäni olevan oikeassa tässä tukiasiassa. Jos ihmislapsen jalat olisi tarkoitettu olemaan tuettuna, eiköhän jokaisen lapsen nilkoissa sellainen tuki olisi ihan luonnostaan.
mutta valitettavasti olen vaan todennut, että kuomat on tähän astisista lasten kengistä ainoat, jotka
- on lämpimät
- pitää kosteuden
- menee helposti jalkaan
Kokeilussa on ollut parit vuorilliset kotimaiset nahkakengät (varpaat jäässä tai sukat märkänä), talvikumpparit (varpaat jäässä) ja huopikkaat (ei käy märällä kelillä ja pirun liukkaat).
10-vuotiaani haluaa ehdottomasti sellaiset, muut eivät kelpaa.
Miten niin epäkäytännölliset ja huonot? Päinvastoin. Tosi käytännölliset ja hyvät! Ei nyt kaikkein parhaimmannäköset, mutta ei todellakaan epäkäytännölliset ja huonot.
Meidän poika kävi fysioterapeutilla ja mulla oli hänelle silloihn Kuomat käytössä. Hän kovasti katseli että ovat niin kovin pehmeät just tuosta nilkan kohdalta, ja niinhän ovatkin! Hyvät kengät ovat jäykät. Kuomissahan helposti nyrjäyttää nilkkansa.
Pullajaloille, joissa on vielä pronaatiota, pitääkin ostaa tukikengät. Terveeseen jalkaan käyvät Kuomat.
Eivät todellakaan ole, meillä ovat menneet perintönäkin seuraavalle lapselle. Noissa on se hyvä puoli että PITÄVÄT VEDEN LOITOLLA. Sitä eivät Kuomat tee!
Ja fysioterapeuttihan varmaan suosittelee kierrättämään jalkineita lapselta toiselle? Voi herran tähden, osta hieman halvempia jalkineita, että jokainen lapsesi saa sentään omat kengät! Ostatko itse käytettyjä ja linttaan astuttuja kenkiä kirppikseltä?
Muistelkaas vaikka viime talvea. Kauanko niitä Kuomia käytettiin? Miksi kukaan ei itke kumisaappaiden haitallisen vaikutuksen takia? Itse näen niitä lasten jaloissa paljon enemmän kuin noita pahuuden pesiä, Kuomia.
Varmaan Etelä-Suomessa Kuomat ovat jopa turhat kun ei ole pakkastakaan. Pohjoisemmassa ne ovat paljon kovemmassa käytössä.