Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hullu ostaa lapsilleen aina vaan niitä samoja rumia, epäkäytännöllisiä ja huonoja KUOMIA???

Vierailija
23.10.2008 |

.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistiyliherkän lapsen äitinä joudun "pakosta" ostamaan Kuomat joka jumalan talvi. Lapsi ei herkkyytensä vuoksi voi muita käyttää ja nämä Kuomat ovat ainoat jotka hän suostuu jalkaansa laittamaan. Eivät kiristä eivätkö purista. Mieluusti ostaisin Coretexit mutta kun lapsi ei niitä jalkaansa laita niin minkäs teet. Että jos vaihtoehtoina ovat kumisaappaat tai kuomat pakkasella niiin sitten valitaan ne kuomat... Kun niihin tulisi vielä Coretex-kalvo niin ei huono.

Vierailija
22/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysioterapiaa, niin silloin hänellä lienee jo lähtöjään jotain pielessä, ja noissa asioissa pitääkin olla tarkempi. Mutta todella monet asiantuntijat ovat sanoneet, että ei huono(kaan) kenkä hyvää jalkaa pilaa. Eri asia sitten jos on jo lähtöjään jotain ongelmia.

meillä on ollut tähän mennessä yhdet kuomat. Viime talvena ostin pojalle, kun hänellä oli jatkuvasti varpaat jäässä Eccon Goretexeissa. Kuomissa pysyi jalka lämpimänä.

Tänä talvena pojille on Eccon goret (erilaiset kuin ne kylmät) ja Vikingin Goret, mutta jos alkavat valittaa kylmiä jalkoja, niin silloin haen taas hyväksi havaitut Kuomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa, koska ainakaan itse en tykännyt putkisaapasmalli kuomista. Viime talvena piti ostaa pakkasulkolukengät, niin Kuomat ei kyllä minulle passanneet. Hölskyivät jalassa, vaikka jalkani ei ole mikään kapoinen.

Vierailija
24/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se selvä, että jos jalassa on jotain "vikaa", silloin tarvitaan tukevammat kengät. Mutta tuskin ihan normaalille jalalle niistä mitään haittaa on.

Meidän poika kävi fysioterapeutilla.

Vierailija
25/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenmaailman muka hyvät Viking Goret ym. ovat paskana alta aikayksikön.Lisäksi ainakin poikien maailmassa erittäin tärkeä juttu on se, että ne saa sairaan nopeasti jalkaan. Muu porukka on jo kaukana, kun yksi yrittää änkää välitunnin alkaessa jotakin vaikeita Supergoreja jalkaan.

Vierailija
26/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla lapsilla on Kuomat muiden kenkien kaverina. No 1 vuotiaalla on vain kuomat ja nahkakengät, isommalla Viking goret,kuomat,saappaat ja nahkanilkkurit. Minusta ihan hyvät pakkaskelin kengät. Mulla itsellänikin on kuomat =)

Vierailija
27/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikilla lapsilla ei ole jalkavikoja, ja kaikki lapset eivät tarvitse jäykkiä kenkiä. Ja jäykillä kengillä ne lihakset ei kyllä vahvistukaan, eli poikasi ei pystyisi edes käyttämään Kuomia.

Nyt puhutaankin TERVEESTÄ JALASTA, ei viallisesta.

Meidän poika kävi fysioterapeutilla ja mulla oli hänelle silloihn Kuomat käytössä. Hän kovasti katseli että ovat niin kovin pehmeät just tuosta nilkan kohdalta, ja niinhän ovatkin! Hyvät kengät ovat jäykät. Kuomissahan helposti nyrjäyttää nilkkansa.

Turha siitä nyt on mitään hernettä nenukkaan vetää. Sen kun ostelet niitä Kuomias, mä satsaan rahani laadukkaampiin ja parempiin kenkiin.

Vierailija
28/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ihmeessä osta kuomia lapselle, jonka jalka vielä kasvaa. Ne ei tue yhtään. Ja mun lapsilla on normaalit jalat! Mutta pilaa lapses jalat jos huvittaa.

Vierailija
29/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki fyssarit kun ei osaa ammattiansa, niin se on kaikissa töissä. Kertoo lähinnä sun ystäväpiiristä.

älä ihmeessä osta kuomia lapselle, jonka jalka vielä kasvaa. Ne ei tue yhtään. Ja mun lapsilla on normaalit jalat! Mutta pilaa lapses jalat jos huvittaa.

Vierailija
30/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten se, etta kun ostaa hiton kalliit gore/tepsut/tms. niin kyllä sitä itse kunkin tekee mieli pitää niitä samoja useammallakin lapsella? Edullisemmilla kengillä (ja eiväthän kuomatkaan nyt mitkään ilmaiset ole) raaskii paremmin ostaa kaikille tenaville uudet eikä kenenkään tarvitse pitää isompien liittaamia ja erilaiseen jalkaan muotoutuneita.

Kuomat ovat kyllä niin yleiset, että jos se on niistä kiinni, on puolen Suomen jalat pilalla.

Vierailija
31/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillinen suomalainen lattajalka/linttajalka....

Vierailija
32/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan ole, meillä ovat menneet perintönäkin seuraavalle lapselle. Noissa on se hyvä puoli että PITÄVÄT VEDEN LOITOLLA. Sitä eivät Kuomat tee!

Suomen talvi on nyt nykyään vähän enemmän tällainen loskatalvi ja siihen soveltuu mielestäni paremmin jokin -tex kenkä. Kuomat sitten -20 pakkaseen, joita nyt harvemmin edes on.

**

Tuo fysioterapeutin väittämä on muuten totisinta totta! Eiväthän Kuomat ole kuin verrattavissa saappaisiin ja väitättekö muka että saappaat ovat HYVÄT kasvaville jaloille??? Kai kunnon kenkä on aina kunnon kenkä eikä Kuoma ole mikään kunnon tukea antava kenkä.

Vierailija
33/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Kuomien ja esim.Tepsujen hintaero ei ole niin suuri, ettenkö ostaisi kaikille lapsille kenkiä uutena. Tosin luulisin, että pakkaskelin kengät säilyy niin hyvinä (oli sitten Kuomat tai Tepsut), että niitä voi aivan mainiosti pitää ainakin kahdella lapsella. Toisaalta niitä kunnon pakkaspäiviä täällä etelässä on niin vähä, että ne pärjäis varmaan Kuomillakin.

(Tepsut maksaa n.52€ ja Kuomat 34.90€, tai jotain sinnepäin)

Vierailija
34/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljan jaloin kulkiessa se kasvaisi normaalimmaksi ja eniten oikein. Ei jalka mitään tukea tarvitse, vaan harjoitusta.

Vierailija
35/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ne ovat olleet suositut ja hyvät kengät. Ja siinä vaiheessa kun putkikuomat ei enää ole lapselle kelvanneet, niin on siirrytty tarramalliin. Ne ovat lämpimät ja eivät ihan pienestä märästä kelistä kastu. Lisäksi ne saa nopeasti jalkaan, ja se on lapsille tärkeää ainakin koulussa. Itse en ymmärrä, mikä suomalaisten jaloissa on vikana, kun kengän pitää aina tukea jalkaa, eihän monissa lämpimissä maissa voi sellaista kenkiä käyttää ollenkaan.

Vierailija
36/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoilla keleillä joka päivä ja jalatkin ovat heillä saman rakenteiset??

Höh.

Itse uskon, että kuomat eivät ole kamalan hyvät kävelemään opettelevalle pienelle lapselle, koska ne eivät tue nilkkaa. Huonosti tukeva kenkä EI ole sama asia kuin paljain jaloin kävely, johon joku täällä sitä vertasi.

Mutta isolle lapselle yhtenä kenkävaihtoehtona se on oiva, varsinkin siinä vaiheessa, kun lapsi jo pukee itse ja joutuu kiireessä kiskomaan kenkiä kinttuihin.

Joka tapauksessa lapsi käyttää niitä tosi vähän verrattuna siihen kokonaisaikaan, jonka hän vuoden mittaan kävelee.

Vierailija
37/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan ole, meillä ovat menneet perintönäkin seuraavalle lapselle. Noissa on se hyvä puoli että PITÄVÄT VEDEN LOITOLLA. Sitä eivät Kuomat tee!

Meillä on tapana ostaa lapsille jokaiselle ihan uudet kengät.

Mitäs fysioterapeutit tuosta kierrätyksestä sanoo?

Vierailija
38/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kävi fysioterapeutilla ja mulla oli hänelle silloihn Kuomat käytössä. Hän kovasti katseli että ovat niin kovin pehmeät just tuosta nilkan kohdalta, ja niinhän ovatkin! Hyvät kengät ovat jäykät. Kuomissahan helposti nyrjäyttää nilkkansa.

Turha siitä nyt on mitään hernettä nenukkaan vetää. Sen kun ostelet niitä Kuomias, mä satsaan rahani laadukkaampiin ja parempiin kenkiin.

Ja fysioterapeutti sanoi, että saapasmalliset kuomat eivät ole paras vaihtoehto jalkavaivaisille, mutta normaalille terveelle jalalle mitä parhaimmat talvikengät. Nyt meidä jalkavaivasella sitten erimalliset kuomat, joita fysioterapeutti suositteli. Sanoi, että suurin osa ihan hirveän kalliista kengistä on liian kovia vialliseen jalkaan, ja näin ollen jalka ei pääse niissä muokkautumaan mihinkään suuntaan. Joten ei sillä rahallakan ikävä kyllä aina niitä parhaita saa...

Vierailija
39/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Kuomat kolmella lapsella, eikä yhdelläkään ole ollut sukat märkänä.

Nilkkamallisissa coretexeissä useinkin lumi mennyt nikasta sisään (ja kastanut jalat).

Suomen talvi on nyt nykyään vähän enemmän tällainen loskatalvi ja siihen soveltuu mielestäni paremmin jokin -tex kenkä. Kuomat sitten -20 pakkaseen, joita nyt harvemmin edes on.

**

Tuo fysioterapeutin väittämä on muuten totisinta totta! Eiväthän Kuomat ole kuin verrattavissa saappaisiin ja väitättekö muka että saappaat ovat HYVÄT kasvaville jaloille??? Kai kunnon kenkä on aina kunnon kenkä eikä Kuoma ole mikään kunnon tukea antava kenkä.

Vierailija
40/56 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on silloin aivan eri.

Normaali terve jalka ei pilalle mene vaikka lapsella olisi Kuomat joka talvi!