Kuka hullu ostaa lapsilleen aina vaan niitä samoja rumia, epäkäytännöllisiä ja huonoja KUOMIA???
Kommentit (56)
ainaki toiminut tosi hyvin ja ei todellakaan ole olleet epäkäytännölliset...miksi olis?
ja vielä nimenomaan niitä täällä haukuttuja saapasmalleja. ne on hyvät ja kestävät ja pestävät ja lämpimät kengät, jotka koululainenkin ehtii vetää jalkaansa välitunnille juostessaan. On meillä kalliita eccon goreja ja nahkakenkiäkin, mutta noi kuomasaappaat on kyllä selvästi suosituimmat.
ja on sekä toimivat että hyvät jalassa, eikä muita vaelluskenkiä rumemmat ollenkaan.
koska viime talviset kuomat menevät vielä :p
On lisäksi kyllä Viking Goret myös. Kuomia käytetään lähinnä oikein kylmillä keleillä. Ja ne ovat ykkösvaihtoehto, mikäli lapsi itse saa valita..ovatko sitten mukavimmat jalassa kuitenkin..?Ja helpot laittaa jalkaan.
Saavat ne itsekin jalkaan, ovat lämpimät ja ainakin meillä kestäneet hyvin.
jos tulee kovat pakkaset niin ne ei ehkä riitä edes villasukan kanssa. Pakkaskengiksi olen kuomia miettinyt. Viime vuonna ostin pakkaskengiksi Tepsun nahkakengät, mutta eipä niitä monesti käytetty, kun ei ollut pakkasia. Kuomat ois halvempi versio.
Varsinkin nämä uudemman malliset pyöreä kärkisemmat on ehottomat suokkarit, ostin itsellenikin lastenosastolta 29 euroa eikä palele ulkona tenavien kans ja mahtuu äkisemättä villasukka sisään.
eli niitä saapasmallisia. Vähän samaa olen kyllä minäkin miettinyt että kuka ostaa??? Ehkä just pakkasilla ois hyvät. Muuten pojan fysioterapeutti sanoi etteivät ole riittävän hyvä tuki kasvavalle jalalle. Suositteli sellaisia tukevia ja jäykkiä kenkiä, Viking Goret ovat hyviä.
Mun mielestä nuo kuomat ovat tooosi rumiakin vielä.
Se on tullut itsekin todettua!
terveisin äiti ja LTO, joka ulkoilee paljon sekä työssään että vapaa-ajallaan
Saatiin kaverilta vähän käytetyt Vikingin Goret, ja on kyllä olleet tosi huonot kengät. Varpaat paleli tytöllä niissä vaikkei ollut kuin pari astetta pakkasta ja villasukka välissä. En todellakaan ymmärrä sitä goretex-hypetystä lainkaan.
OT; mitenköhän meidän 70-luvun lasten jalat on yhä kävelykunnossa? Loskalla oli kumpparit lonksumassa jalassa, ja kunnon pakkasella oli Jantuset ;D
Ei ole tullut mulle kukaan ASIANTUNTIJA muuta väittämään, en todellakaan usko, jos tällä palstalla joku asiasta lätisee. Laitappa vaikka linnki jollekin asiantuntijalle, joka putkivarsikuomat haukkuu. Näissä talvissa ei oikein ole voinut enää muita käyttää kuin lämpösiä Kuomia tai kumppareita.
Goret jäi liian kylminä/lapsen mielestä sattui hyllylle pölyttyyn. Mitä mun lapsien jaloille nyt sitten tapahtuu? Oikeasti?
Lapset kyllä haluaisi pitää aina kuomia, kun ovat kuulemma niin mukavat ja helpot laittaa jalkaan.
hyviä kenkiä ovat olleet. Ainut pettymys olivat vauvojen lyhytvartiset kengät. Eivät kestäneet jalassa vaikka oli puvun lenksukat jalkojen alla. Jatkuvasti oli kenkä irti ja ulkoilu ei onnistunut kyseisten kenkien kanssa.
Meidän poika kävi fysioterapeutilla ja mulla oli hänelle silloihn Kuomat käytössä. Hän kovasti katseli että ovat niin kovin pehmeät just tuosta nilkan kohdalta, ja niinhän ovatkin! Hyvät kengät ovat jäykät. Kuomissahan helposti nyrjäyttää nilkkansa.
Turha siitä nyt on mitään hernettä nenukkaan vetää. Sen kun ostelet niitä Kuomias, mä satsaan rahani laadukkaampiin ja parempiin kenkiin.
Meidän tarpeisiin juuri kuin tehdyt!
Sellaisia tukevampiakin versioita? Niitä pehmyitä ovat jotkut kehuneet hyviksi pakkaskengiksi.