Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++LOKALUTUSTEN ke-to +++

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis perjantaina neuvola jossa katsotaan ultralla vauvan asento. Jos on yhä perätilassa, varataan aika äitiyspolille ulkoista kääntämistä varten. Mielestäni se on kyllä liian aikaista, voihan vauva vielä kääntyillä sen jälkeenkin? samalla mulle tehdään polilla synnytystapa-arvio. Alkaa olla väsyolo aivot raksuttaa tyhjäääää. Perjantaina käyn viimeistään kirjoittamassa neuvola -kuulumiset.

Hyvää yötä,

Miranneli taas.

Vierailija
22/43 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut vapailla nyt alkuviikon, niin ollaa perheen kesken touhuttu kaikenmoista. Eilen tuli " lenkkeiltyä" parisen tuntia kaupungilla, kun esikoinen nukkui pitkästä aikaa päikkäreitä rattaissa. Kyllä illalla tuntu jaloissa ja noissa lantion luissa, että on oltu liikkeessä. Yöllä jo meinasin, että lähtökö nyt tulee, kun sen verran kovaa jo jomotteli. Nukahdin sit kuitenki, joten eivät olleet rasitus-suppareita kummempia. Tänää sit kävin mieki kampaajalla, ihan kivaa luksusta kyllä. :)

Olipa tänään jo kertynyt pinolle mittaa! Meinasin ihan, että nyt on kyllä joku lokakuinen taas jo nyyttinsä käyny lunastamassa, mutta ei sitten vielä ilmeisesti kuitenkaan.

Mie oon kyllä kanssa käsittänyt, että uudelleen synnyttäjillä vauva pääsee vielä myöhäisilläkin viikoilla vaihtamaan PERÄTILAtarjonnasta raivotarjontaan (tai toisin päin) ja vasta pari päivää sitten minust kyllä tuntu, että tää maha-asukas tais hetkeks kääntyä " väärinpäin" , sen verran tuskanen olo tuonne alavatsalle tuli. Öisin myös tuntuu usein, että vauva on poikittain, kun herään vessaan. Mutta raivotarjonnassa tää kyllä on nyt viimeisen puoltoista kuukautta muuten ollu.

Esikoiselle meinataan antaa joku pieni LAHJA sitten, kun vauva syntyy. Tuo pikkumies on ihan Puuha-Pete ja Myyrä -fani, joten ehkä sitten joku kirja tai lelu jommasta kummasta aiheesta.

Raskausajan DEMENTIA vaivaa täällä myös ja muistaakseni tämän jälkeen tulee sitten se imetysajan dementia, mitä tehostaa vielä lisäksi vajaat ja pätkissä nukutut yöunet... Pää on alkanu tosiaan höperöitymään, puhun välillä ihan mitä sattuu ja välillä meinaa kyllä itellä mennä hermo, kun ei tunnu aivoissa leikkaavan ei sit mitenkää.

Jees, mut nyt kyl on pakko lähtee iltapalalle ja sit pötköttää, aamul onki esikon hoitopäivä, kun mieskin menee töihin. Eli melkein tuntuu, että huomenna on sitten se oikea eka " äitys_loma_päivä" . ;)

Illanjatkoja,

S rv 35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanpa määkin osaa tohon asentokeskusteluun. Mullahan terkka tarkasti viikko sitten Reinon asentoa neuvolassa ja vakuutti, että pää alas päin herra on ja niin se tuntuikin. Olisin kylä voinut viikonloppuna olla taas varma, että oli poikittain ja nyt taas sitten pää alas. Sen verran kyllä raastoi noi asennon vaihdot mahassa...noh nyt tuntuu jumittuneen kyljelleen jalat oikealle takoen ;)

Meillä piti olla Hemossa neuvolalekuri tänään mutta se oli tullut kipeeksi ja siirtyi maanataille. Mua harmitti tooosi paljon kun olisin halunnut tietää kohdun suun tilanteen ja kuulla kuulumiset vauvasta. Alapää on ollut melkoisen kipeä ja tuikkii kiitettävästi,. Myös suppareita tulee - ei kipeitä mutta tulee kuitenkin enemmän kuin ennen ... :) Yöt on ollu aikaisen vaikeita kun särkee vähän kumpaakin kylkeä ja sormet turpoilee...eli vaivoja kerrakseen :)

Ensi viikolla sitten tutustumaan sairaalaan. Hauskaa!

katarina+reino 35+2

Vierailija
24/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuuleskelee ja on aika pilvistä, mutta aurinko yrittää kurkistella pilven takaa. Hus pois kaikki pilvet niin nauttisi enemmän tästä kauniista alkaneesta ruskasta.

Tulipas nukuttua tosi hyvin. Ainakin niin ajattelin joka kerta kun kävin vessareissulla =) Eikä tarvinnut käydä sielläkään kuin kolme kertaa!!Verrattuna edellisiin öihin tuntuu että tuli nukuttua huippu hyvin kun olen aiemmin käynyt jopa 7x/yö ja lisäksi vielä uni aina välillä karkaa jonnekin ja sitten valvotaan. Toisaalta ehkä sitä näin valmistautuu paremmin vauvan kanssa yöllisiin heräämisiin.

Kuulostaa että muillakin on vauveli jo laskeutunut ja onhan tässä tosiaan se hyvä puoli että kun on vielä kiinnittynytkin niin eipä enää ainakaan pyörähdä perätilaan. Mitä kyllä puolessa välissä muista pelänneeni. Ensi viikolla tosiaan selviää että onko tapahtunut lisää aukeamista alakerrassa, ainakin välillä tuntuu ihan painetta alhaalla, liekkö vauva painaa sitten johonkin. Tuossa sf-mitassa vielä huolestuttaa sekin että onko vauva edes kasvanut kun mitta kerta ei ole...hmmm...pitää yrittää olla ajattelematta moisia...

No nyt se aurinkokin katosi, mitähän puuhaa sitä lapsille keksisi tänä sadepäivänä. Tosin eilen olivat keksineet itse puuhaa. Luulin että hienosti leikkivät huoneessaan ja kun menin katsomaan niin kaikki lelut on hajotettu ja vielä pari vessapapru rullaa levitetty sinne sekaan...onhan mukavaa kun itselläkään ei pääse tylsää tulemaan kun siivoilee noiden viikareiden jälkiä =))

moonshine 34+2(enää reilu viisi viikkoa eräpäivään)

Vierailija
25/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän upouudet vaunut kotiutui eilen, ihanaa! Olen tosi tyytyväinen! Emmaljunga Cerox, väri Sport Ruby, eli minun silmääni näyttää viininpuna-mustalta. Saatiin edullisesti, kun oli vanha väri. Kantokassilla tuosta saa tehtyä vastasyntyneelle sopivan. Sitä ei tarvinnut ostaa, kun siskoltani sellaisen saan. Ja jalkapeite ostettiin myös. Tekis mieli vaan ihastella noita, olen niin innoissani!

Millaset teillä muilla on?

Vierailija
26/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti: Oletpa hienon värin valinnut rattaille... nimittäin meillä on samanväriset!!! Paitsi meidän vaunun merkki taitaa olla emmaljunga city cross. Mutta juuri tuollaiset viininpunamustat, jossa se punaosuus näyttää hiukan erisävyiseltä eri valoissa... ja viime vuoden väriä, sanottiin meillekin.

Mi11Mi ja poju 37+4

Vierailija
27/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi maha on kyllä niin kireällä. Tänään lähden kuiteskin vielä ajaan täältä Jyväskylästä Hesaan, no eipähän tässä ole muutakaan tekemistä. Muhun iski nyt sisustusvimma, kun kattelen paikkoja täällä kotona. Kävin eilen ostamassa 2 ihanaa satiinipussilakanasettiä ja vielä himoitsen yhtä. Se pitää varmaan hakea tässä lähiaikoina. Ja sit haluaisin uudet verhot makkariin. Sisustushinku ei kyllä sovi yhteen säästämisen kanssa, nyt pitäisi katsoo mitä ostaa kun tulot pienenee. Ja sit pitäisi Hesan kakkosasuntoon hommata sänkyä ym.

Vaunuista: Meillä on Brio-kombit, väri on punainen/harmaa kun vissiin tyttö tulosssa. Mut käyhän ne pojallekin.

Nukkuminen sujuu taas vaihtelevasti. Mulla on alkanut tuo maha painaa kylkiasennossakin keuhkoihin ja on vaikee hengittää :( Onneksi ollaan jo tosi loppusuoralla.

Riza 36+1

Vierailija
28/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoit? Meillä vaunut topatun jalkapeitteen kanssa 470 euroa. Katsoin, että samasta kokonaisuudesta uudella värillä olisi saanut pulittaa 583 euroa, joten siinäkin mielessä tein mielestäni hyvät kaupat! City Crossia ensin harkittiin, mutta tuon tarjouksen takia päätettiin toisin. Ja tuossa on se käännettävä työntöaisakin.

Vierailija
29/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola lääkäri ja kaikki oli ok. Mitä nyt hemppa laskenut ja nyt pitää syödä rautaa ettei synnytyksen jälkeen hemppa laskis alle 100.

Kohdun kaulaa jäljellä n. 2cm, pehmeä ja sormelle auki. Eli tuskinpa tässä ihan lähiaikoina synnyttämään pääsee.

Olisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään, väsyttää jo tämä mahan kanssa olo. Ja nyt taitaa ruveta ensimmäiset raskausarvet tulemaan kun maha nahkaa niin kiristää. Aika pitkälle selvinny ilman arpia kun tuo maha nahka on ennestään niin venytetty ja ratkeillut.

Neuvola täti kysyi haluammeko lokakuun alusta lähihoitaja opiskelijan apuvoimiksi keskiviikkoisin 6 tunnin ajaksi. On 9 viikon kestävä harjoittelu tms jakso opiskelijoilla ja meille nyt sitten tulee sellainen. Ihan kiva juttu saa apua huushollin kanssa ja lastenhoidossa.

Ja luulenpa että opiskelijasta on varmaan kiva päästä hoitamaan myös ihan vastasyntynyttä vauvaa.

Olemme kuulemma hyvä kohde kun on kolme alle 4vuotiasta lasta niin opiskelija saa käsityksen millaista on lapsiperheen arki. Noh siitä ihan varmasti meillä käsityksen saa. =)

G: Lahjat pitää lapsille ostaa. Kunhan keksisi mikä olisi kivaa pojalle ja sitten taas tytöllekkin jotakin. Ei ehkä vauva tunnu niin ikävältä asialta sitten kun lahjoja tuo. =)

G: Vaunuista. Meillä ostettiin esikoiselle aikoinaan brio kombit uutena ja rakastin niitä yli kaiken oli väriltään viininpuna/sini/beessit vm 2003.

Sitten ne jouduttiin myymään 11kk jälkeen ja ostamaan emmaljungan twin ceroxit vm 2005 ja väri oli sport safary. Näistä kans tykkäsin paljon lähinnä värin takia. Nyt nekin on myyty. Ja kirppikseltä löysin emmaljungan crosswayt myöskin sport safary värissä, vm 2005 muistaakseni nämäkin ja oli halvat 70e. Kahdet uutena ostaneena ei enään raaskinut uusia ostaa. Nuo crosswayt on ollut ahkerassa käytössä ja nyt olen pessyt ne vauvaa odottamaan.

Moni kampaajalla käynyt virkistämässä ulkonäköä. Itse ajattelin huomenna käydä nypityttämässä kulmat ja samalla laitattaa kestot ripsiin ja kulmiin kun ei tässä itse ole paljoa jaksanut naamaansa kohennella.

Ja moni tuskaili huushollin siisteyden kanssa. Ihanaa kuulla etten ole ainoa jolla ei huusholli pysy siistinä. Kun siivoaa niin vajaa 30min ja kaikki on taas yhtä sotkua. Välillä otan melkoisen stressin tästä siisteys asiasta. Ja eniten nykyisin häiritsee se ettei ole puhdasta. Epäjärjestys on jotenkin luonnollista lapsiperheessä, mutta haluisin että on puhdasta, mutta, mutta jotta meillä pysyisi puhtaana paikat niin saisin kulkea 24h tiskirätti kourassa.

Jätetään vähän tilaa muidenkin jutuille. =)

Tsirppana rv 36+5

Vierailija
30/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää oli neuvola/lääkäri ja kohdunsuu pehmee ja sormelle auki.Huomen tarttee viäl labras käyvä antaa pissa/verinäyte koska epäilevät raskausmyrkytys/hepatoosia.Verenpaineet hiukan noussu ja pissas proteiinii.Kädet ja jalat kutisee hiukan.No täytyy toivoo et ei ois,kuopuksen aikaa oli tuo hepatoosi ja se oli kauheeta.Painoo tullu vaan +525 viikkoo kohdi..Sf oli 32.Kuopuksesta se oli tasan 40 ku lähin synnyttää=) Painoarviox saatii n.3500g et ei kauheen pieni mut ei isokaa.Just semmonen normaali vauva ois tulos.Tää närästys on viäläki riesana ja nukun siit syyst puolix istuvalteen.Veskis tarvii ravata 3-4 kertaa ja juomaski sitte sen mukaan.Supistelee ihan kivasti päivän mittää.Harkka nää kyl on ku,kestän ihan hyvin.Tosin joskus joutuu pysähtyy ja iha puuskuttaa...No tälläst tääl.moiks moiks

mewe ja viuhtis 37+2 hui ei enää kauaa :DDDD

Vierailija
31/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli taasen kipaistua...Painoa tullut nyt yhteensä n 10kg,AUTS!! Verenpaine 104/71 ja hb jäi ottamatta. Sf mitta liikkuu kutakuinkin keskikäyrällä, nyt tosin ihan pienesti yli keskikäyrän(oli kyllä taas eri mittaajakin...) Pää alaspäin masussa köllötellään, niin on ollut jo reilun kuukauden. Välillä oli muutaman päivän ajan poikittain, mutta fiksu lapsi kun tajusi itse kääntyä oikein päin=)

Samalla oli esikoisen 1,5v neuvolatarkastus ja tuo meidän pienimies sai hirmuiset raivarit, kun rokote pistettiin! Oli siinä isovatsaisella äipällä tekemistä,että mukelo pysyi paikoillansa, HUH!!

Minä ajattelin ostaa tuolle esikoiselle laitoksella annettavaksi joko pari pikkuautoa(automies henkeen ja vereen!) tai sitten niitä ihania muovisia maatilaneläimiä, joita voi yksitellen ostella...Ne kun ovat autojen lisäksi pop tällä hetkellä. Pitäisikin varmaan viikonloppuna yrittää saada se pikkupaketti ostettua valmiiksi.

Äitiyspakkauksenkin sain alkuviikosta,VIHDOINKIN! Ja nyt täällä onkin operaatio pese, silitä, järjestele (ja stressaa) menossa....Saatiin vihdoin myös tuplat hankittua! Esikoinen tyytyväisenä istuu toisella puolella ja taputtelee kantokassia...Ei taida reppana tajuta, että kohta siellä joku kaveri vieressä köllii ihan oikeasti!

Tässäpä tätä omanapaista purkausta taasen kaikille luettavaksi=)

kiiuli rv 34

P.S. Ja todella se rade( raskausdementia) vaivaa täälläkin!! Pää on niin pehmiä,että oikeen hävettää, kun ei mitään järkevää puhuttavaa enään keksi=)

Vierailija
32/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuten ostin kanssa sitä EPA- kalaöljytiivistetta, omegoita olen syönytkin aiemminkin koko ajan mutta noi EPAT vissiin on täsmävaikutteisia päähän... siis kun olen niin itkuherkkänä nyt että vähän pelottaa millainen myrsky on synnytyksen jälkeen. En mä kyllä just nyt masentunut ole, herkkä vaan. Mutta ei se varmaan haittaakaan että noita napsii. (paitsi kukkarossa nekin tuntuu)

Kampaajasta: Mä käyn normaalisti 5 viikon välein ja nyt olen " säästellyt" jo 7 viikkoa, tarkoitus olis käydä rv37+2 värjäämässä ja leikkaamassa kuontalo, ettei sit olis synntyksen jälkeen heti kauhee kiire (saa nähdä miten tää mun optimointi ja ennakkosuunnittelu onnistuu). On tää jo kyllä aika pehko. Niin joo, onkohan muilla tällaista ilmiötä, mun tukka kasvaa ihan hulluna! Se on myös todella paksu ja kiiltävä, ihan samalla hoidolla kuin aikaisemminkiin. Selvästi on nää hormonit vaikuttaneet siihen. Mutta hyvä niin :)

Riza 36+1

Vierailija
33/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa tuossa kaupungilta juuri. Että voi sitten käydä jalkapohjiin vaivaisen 2 km suuntaansa kävely! No, tulihan sitä tietty kaupungillakin jonkin verran oltua jalkeillaan ja liikkeessä, mutta silti. Kyl on rankkaa jo tällä massalla vaappuminen.

Tsirppanalle oli tiedossa kotiapua, kivalta kuullostaa. Ja varmasti ihan tervetullutta, kun on noin monta taaperoa perheessä. :)

[b]Vaunut[/b] meillä on vm. 2005 Brio Novat. Väritykseltään musta/harmaa.

Nyt tykkäisin kyllä vähän pirteämmästä värityksestä, mutta talvihan tässä on tulossa ja syksyn harmaat, joten eipä noita hämärässä/pimeässä paljon näe, minkä väriset ovat.

[b]Hiuksista[/b] sen verran, että eilen tosiaan kävin siellä kampaajalla ja kyllä sekin kommentoi, että mulla on hyväkuntoista tukkaa päässä ihan hirveesti. Ja oon sen ite kanssa huomannu, että hiuslenksuja ei tarvi enää niin monelle kiepille vetästä ku aiemmin. On toi ponnari sitten vissiin jonkin verran paksuuntunu.

Monilla ilmeisesti hiukset lepää tässä raskausaikana eikä hiuksia lähden samaan tahtiin ku normaalisti. Mutta mulla valitettavasti ainaki viimeks sitten kyllä lähti ne kaikki " ylimääräiset" sekä extraakin, kun synnytyksestä oli joku 5 kk kulunu aikaa. Kyllä niin harmitti! Esikoisen ollessa puolivuotias pelkäsin jo kohta kaljuuntuvani, kun hiusraja pakeni useemman sentin tosta ohimoilta. :( Mutta jospa tällä kertaa ei tarvis ihan niin hirveestä hiuskadosta kärsiä. Tiedän tuttavapiirissä niitäkin äitejä, kellä hiukset ei kärsiny mitää synnytyksestä tai imetyksestä.

Onko kellään muuten käyttökokemusta turvakaukalon lämpöpussista?

Tilasin semmosen, kun en sitten mistään löytäny 56 cm toppapukua ja toisaalta en tiiä olisinko semmosta kuitenkaa raattinu ostaa, kun eihän sitä taas tiedä kuinka leuto tää syksy tulee olemaan ja koska sitä poksahdetaan, joten ajattelin, että toi lämpöpussi vois ollaki kätevä, kun se menee sitten isommallekin vauvalle ja talvea kohtihan tässä mennään.

Jeespoks, sit kahvin keittoon :)

S rv 35+6

Vierailija
34/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käyty neuvolassa tänään..ja niinhän siinä kävi että sain lähetteen äitipolille...paineet oli viime kerrasta noussu ja proteiiniakin ilmaantunu. Outoo et en oo olossani mitään erikoista tuntenu. Voi olla että synnytys käynnistetään jossain vaiheessa jos ei muutosta tapahdu..tuleekin pian syyskuun vauva. En haluais käynnistystä mut eipä sille sit mitään mahda. Kokoajan vaan oottanu laskettua aikaa..ei oo tullu ajatelleeks et aikasemminki voi syntyä. Onneks on hyvät viikot..tasan 36 ja vauva ollu viikosta 33+5 lähtien raivotarjonnassa ja kuulemma pitäis pysyäkkin kun oli pää kiinnittyny.

Vertigo

Vierailija
35/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin mooonta galluppia täällä :)

Sanna-P: mä ostin kanssa selliasen untuvaisen lämpöpussin huuto.netistä, joka käy myös turvaistuimeen. Mulla ei aiempaa kokemusta ole mutta olen kuullu tosi monelta hyviä juttuja. Se on niin isokin, että menee pitkään ja varmaan sopii vielä rattaisiinkin kun saa ne pistevyöt läpi. Luulen, että tosi hyvä ostos!

VAUNUT: me ostettiin emmaljugan edget duo sport- rungolla. Väritys on sellainen beigen sävyinen ja saatiin kanssa alennusta kun oli muutamat esittelykappaleet jäljellä. Mäkin olen tosi tyytyväinen ollut ostokseeni ainakin nyt tällä hetkellä :)

EPAa pitäis munkin mennä ostamaan, ehkä huomenna. Bongasin luontaistuotekaupasta EPA-DHA yhdistelmän, joka oli 20e se pakkaus. kokeillaan siis. Mulla meinaan kanssa sattuu ja tapahtuu...piti ajaa kaverille Kausalaan ja huomasin hyvän matkaa jo ajettuani KOHTI HESAA, olevani täysin väärällä tiellä ja väärässä suunnassa...ja tämä vain yksi esimerkki..mm. sain tiputettua valokynän pesukoneen pulveriaukkoon...hmph... ;)

Muuten olo on vaivainen...rakkoa painaa ja tuikkii, sormet turpoilee edelleen ja ne jalkapohjat ja lantio..ou jee... ;)

katarina+reino 35+4

Vierailija
36/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

g: Meille ostettiin brion double wave:t ja mustat sellaiset, kun olisin jotkut mukavan väriset halunnut mutta ajattelin että on kaikista käytännöllisin väri meille.

Hyvä Sanna että vielä joukossa olet, tosiaan jäin miettimään kun yleensä joka päivä kirjoittelet :o)

Neuvolaa: Eli aamulla menin hyvin mielin neuvolaan, jossa sitten hyvä mieli muuttuikin, paineet 155/102, uusi mittaus 146/98 ja vielä kerran 154/96. Neuvolan täti soitti NKL:n äitiyspolillin päivystykseen ja sinne jatkuikin sitten matka suoraan neuvolasta, neuvolassa ilo uutistakin hb noussut 126:teen eli hyötyä on ollut syödä 2 tbl päivässä.

Istuinkin sitten koko päivän naistenklinikan päivystyksessä, ei ole raskausmyrkytystä mikä on luojan kiitos huippu juttu, mutta ikävä kyllä raskaudesta johtuva verenpaineen nousu ja nyt jouduin sitten aloittamaan verenpainelääkityksenkin vielä tässä loppumetreillä, eli aamuin illoin lääke + mittaukset ja jollei laske tarpeeksi paineita niin siinä tapauksessa sitten taas takaisin päivystykseen. Ja lepoa, se helpommin sanottu kuin tehty tuon vilkkaan tytön kanssa ja mies 6 päivää viikossa töissä pitkiä päiviä.

Ja lisää ei niin hyviä uutisia eli vauva kääntynyt ja on nyt poikittaistilassa (pää ylhäällä oikealla ja jalat alhaalla vasemmalla). Nyt siis taas ohjeistus pätee että ambulanssilla sairaalaan ja puoli istuvassa asennossa, jos vedet menee. Samoin vielä jos alkaa tulla raskausmyrkytyksen oireita niin sitten kiireesti kohti naistenklinikkaa. Olisin kyllä toivonut tämän 2 viikkoa menevän vähän paremmissa merkeissä. Ensi viikolla on kontrollikäynti vauvan koosta ja siellä sitten myös verenpaineseuranta katsotaan ja mietitään jatko (viikko).

Joten miranneli kääntyminen on tosiaan myöhään mahdollista, mullahan on viikkoja tänään 37+6 ja viime viikolla ultrassa oli vauva kääntynyt perätilasta raivotarjontaan ja viiikossa taas poikkitilaan...

Väsynyt katuska ja 14 päivää vauvan hakuun

Vierailija
37/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla on viikkoja jo niin paljon kasassa, että vauva tulee pian. Noh, perässä tullaan.

Gallup: Me ostettiin uudet Carenan rattaat (harmaat) jossa musta koppa. Meillä oli edelliset Brio Combit ja ne oli aika vanhat, myytiin pois jo yli kaksi vuotta sitten. Emmaljungat olisi kyllä ollut ihanat, mutta mies ei oikeen innostu satsaamaan enää tähän viimeiseen villahousuun niin paljoa rahaa. Ollaan kylläkin ostettu uutena taas sänkykin ja turvakaukalokin. Myytiin pois jo ajat sitten edelliset tarvikkeet, paitsi hoitopöytä on jäljellä (lipasto -mallinen).

Huomenna on neuvola, ihan kyllä jännittää se vauvan asento -juttu. Mutta se nyt jää nähtäväksi kuinka siinä käy. Kiitos teille kovasti kokemuksienne kertomisesta. On jo parempi fiiliskin. Toivottavasti nyt katsoisi mun hb:n kun ei ole pitkään aikaan katsonut sitä.

Olen viikonlopun ihan yksin kotona, luksusta! (Jos ei ikävää oteta huomioon). Mukava olla yksin kotona, saa levätä. Mutta silti niiin ikävä lapsia. Ristiriitaista! Taidan lähtee tilaamaan pizzaaa.

Käyn huomenna kertomassa neuvolajutut. Heips!

Miranneli rv 33+3.

Vierailija
38/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty tänään, nyt lopussa mennäänki sitten joka viikko. Hb oli edelleen matalahko 114 vaikka syön rautakapselin ja juon Kräuterblutsaftia joka päivä. Paineet 102/67, painoa ei ollut tullut yhtään kahden viikon aikana, luulen että oli laskenut koska mulla oli jalassa raskaat lappuhaalarit. Nyt siis yht. n. 10 kiloa tullut. Vauva ei ole kiinnittynyt, syke 136. Kaikki siis ok, hemppa pitäis saada nousemaan, olis vielä pari viikkoa aikaa.

Vaunut, meille ostettiin käytetyt Teutonia Mistralit vm. 2003 (kai), väritys beige-musta. Hoitolaukku pitäis vielä hommata, esikoiselta en semmoista omistanut, mutta kyllä ärsyttikin aina etsiä maitopulloja ja vaippoja laukun pohjilta ja periltä.

Hiukset, kävin pari viikkoa sitten kampaajalla ja värjäsin myös hiukset viikko sitten itse. Mullaki on ollut tukka tosi hyvässä kunnossa tämänkin raskauden aikana. Kolme kuukautta ed. synnytyksen jälkeen tukkaa alkoi lähteä ja päänahka paistoi. Toivottavasti nyt ei käy samalla tavalla!

EPAa olen syönyt jo kuukauden verran ja mieli on korkeammalla, en tiedä tosin johtuuko EPAsta vaiko jostain muusta.

Katuska, ikävää että näin loppumetreillä sulle kävi näin. Mustakin tuntuu välillä että lapsi heittää kuperkeikkaa kohdussa, varsinkin iltaisin, mutta neuvolassa taas todettiin että pää alaspäin siellä kökötetään.

Lahja esikoiselle, olen miettinyt tuota minäkin. En vain vielä tiedä mitä mahdollisesti kannattaisi hankkia. Ehkäpä jotain pysyvämpää kuin leluja, saa nähdä...

Tsirppana, mahtavaa kun tuommoista mahdollisuutta kotiapuun tarjotaan! Millä paikkakunnalla tuommoista tapahtuu? Teille taitaa tosin apu olla tervetullutta kun on noin monta lasta.

Katarina1978, minä pudotin kännykkäni kuukausi takaperin vesilasiin! Jotkut ovat kommentoineet että tarkka tyttö. Itseäni lähinnä ärsytti ja oli sitten pakko ostaa myös uusi kännykkä kun vanha ei enää toiminut kunnolla vaikka kuivatin sen hyvin.

Taidan lähteä lenkille. Voikaapa paksusti :-)

Ykä 36+5

Vierailija
39/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alko naurattamaan tuo Katarinan Kausalaan/Helsinkiin -ajelu, tää on niin tätä, tää RADE. :D

Katuskalle tsemppivä nyt vielä viimeisiin päiviin. Voi varmasti olla pitkät kaks viikkoa, mutta onneks sulla ei kuitenkaa oo enää ku se kaks viikkoa (hurjaa!).

Myös muille korkean verenpaineen kanssa kamppaileville tsempitykset ja toivottavasti saatte levättyä!

Mie oon käyttäny nyt jonkin aikaa sitä semmosta en muista minkä firman Duo valmistetta, missä on E-EPA + E-DHA samassa. Pirun kallista on, 2 kk:n annos 36 euroa muistaakseni. (Vaikka eihän tossa päivälle paljon hintaa tuu..) Pihinä en oo aina jaksanu syödä ku 1 kapselin päivässä, ni riittää vähän pidemmäks aikaa.. Kalaöljythän olis paljon edullisempia ja niissä noi epa- ja dha-määrät usein melkeinpä suuremmat ku kapseleissa, mut kyllä ne on niin hirveen makusia litkuja, etten useinkaan kahta viikkoa kauempaa oo niitä pystyny käyttämää.

S

Vierailija
40/43 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se näistä " keskellä viikkoa" -pinoista tekee näin suosittuja..?

Meinasi käydä ohrasesti tänään, kun kävin esikon kanssa laittamaan puutarhapalstaamme talviteloille. Juuri mitään en ehtinyt tekemään, mutta selkä tuli hirveän kipeäksi ja kotimatkalla alkoi sitten supistelemaankin. Johan pelästyin että nytkö se syntyy! Onneksi mies tuli vastaan ja päästiin kotiin asti, menin suihkun lattialle istumaan ja supparitkin loppuivat. Huh! Sovittiin nyt Monnin kanssa ettei enää tehdä puutarhatöitä ja pysytään yhtenä kappaleena vielä ainakin 2 viikkoa (mutta ei paljoa enempää)... ;) Kyllä mieskin vissiin vähän pelästyi, sen verran hyvää huolenpitoa olen nyt illalla saanut. :)

GALLUPEJA: Meillä on Brio Kombit (2006?), ne on vissiin " navy" -värityksellä, siis sellaiset tummansini-valkeat, ja olen ollut niihin todella tyytyväinen. Nyt ostettiin sitten myös käytettynä Emmaljunan Twin Cerox - tuplat, " moonlight" taisi olla värin nimi, eli sellaiset sini-" hopeiset" . Näitä ei vielä ole käytetty jottei esikko niitä omisi, kerran testattiin ja hän oli aivan haltioissaan... Nyt joka päivä taputtelee noita vaunuja varastossa, mutta sanon aina että " ne otetaan sitten kun vauva tulee" , ja lähdetään sitten noilla kombeilla liikkeelle.

Tuosta aasinsiltana sitten siihen esikon " lahjontaan" - kyllä kai se on ollut tapana että " vauva tuo" lahjan tullessaan? Ainakin olen ajatellut että voisi tuoda, muutakin kuin oikeuden istua tuplissa. ;) Sitä en kyllä tiedä mitä tuo toisi, jonkun tosi kivan lelun varmaan. Ehkä joku soiva fisherpricen lelu, kun esikko on niistä tosi kiinnostunut eikä meillä ole yhtään. Pitää vissiin käydä tuokin pikapuoliin ostamassa jos Monni aikookin syntyä ajoissa! Kaiken olen jättänyt roikkumaan kun ajattelin että yliajalle kuitenkin mennään, ja nyt yhtäkkiä antoi tuollaisen varoituksen...

Nyt ei kyllä kauheasti muuta tule mieleen. Olihan tässä pinossa kaikenlaista mitä piti kommentoimani, mutta en nyt muista enkä jaksa... Taidan siirtyä kerrankin _ajoissa_ sängyn puolelle ja levätä nyt ihan kunnolla.

Suhni & Monni (35 tasan!)