Siis onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka ei pese alapäätään joka päivä?
Vaikka sitten kävisikin kaksi kertaa viikossa kunnon pesulla, niin voiko joku olla pesemättä alapäätä, kainaloita yms joka päivä? Hyi, jos joku voi olla pesemättä. Meillä lapset käy3-4 krt viikossa talvella suihkussa, ja muina päivinä alapää, kasvo, käsi pesut. Kesällä suihkussa joka päivä.
Kommentit (25)
kyllä viihtyvät paremmin puhtaissa hiuksissa...
En uskois että mietin tällasia mutta onko atopia myös alapäässä? Siis limakalvoilla? Kun nyt puhuttiin vaan alapään pesusta. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät käy koko suihkussa joka päivä jos iho on tosi kuiva.
että täit tarttuu mieluummin puhtaaseen ihmiseen. Kait se järki jo sanoo, että 2-3krt/vko suihkussa käydään. Ja sitten kohta täällä keskuteluissa valitetaan ihmisten vedentuhlauksesta ja ilmastonmuutoksesta.
olin silloin nuori ja lisääntymisikäinen ja hormonit hyrräsivät ylikierroksilla. Nyt vanhemmiten olen huomannut, että tukka ei enää rasvoitu, hiki ei enää haise jne joten alan vissiin olla mummuiässä. Ei tarvitse enää joka päivä suihkutella. Alapään pesen sentään päivittäin minäkin, jotta olisi raikas olo.
tätä nykyajan hygieniahysteriaa. Siis sanokaa, mitä tapahtuu, jos ei käy joka päivä suihkussa? Eri asia jos tekee joka päivä jotain jossa tosiaan hikoaa, mutta mulla ainakin toimii hajuaisti ja tiedän millon on tarve peseytyä. Alapään pesen melkein joka päivä (esim. eilen jäi pesemättä ku mentiin niin myöhään nukkumaan että tiesin ettemme ehdi rakastella), suihkussa käyn joka kolmas päivä, kainalot pesen joskus useammin, jos tarve. Dödöä laitan joka aamu ja se riittää pitämään kainalot raikkaana (tietenki dödön pitää olla hyvä). Ja mä en ihan oikeasti koskaan haise pahalle.
Mut oon huomannut et toisilla iho erittää hikeä paljon enemmän, esim. mun mies käy joka päivä suihkussa ja silti lakana menee sen kohdalta likaiseksi paljon nopeammin.